User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
66 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: WideBand Sensörleri Hakkında???

  1. #39
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şehir efsanesi değil
    her wideband cihazının içinden çıkan kullanım kitapçığında bu şekil var



    minimum açı böyle
    daha yatık veya aşağıya dönük olmayacak
    şimdi innovate'in manual ini okudum abi,

    aynen;

    Install the oxygen sensor’s bung upstream from the catalytic converter (a bung is included in the MTX-L kit). The bung must be installed in the exhaust pipe at the side or on top, NOT on the bottom of the exhaust pipe. Any decent muffler or exhaust shop can do this for you. The wide-band oxygen sensor is then installed into the bung to take a reading. The ideal position is between 10:00 and 2:00 position.

    ama burdan anladığım benim, yukardan DİK olarakta kullanabilirsinizi anlıyorum.
    saat 10 ile 2 arasında herhangi bir yerde konumlandırmamızda sıkıntı yok sanırım,

    doğru mu anlıyorum abi ?
    Loading...

  2. #40
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sensör pozisyonunun alt bölgede olmaması gerekliliğinin ana sebebi sensör ucunda veya dibinde sıvı birikimine mani olmaktır.

    Ama wideband'da sensör açısından daha da önemli olan nokta ise wideband sensörün kapaktan uzaklığı, yani motora olan mesafesidir. Genelde oem norrowband oksijen sensörü gibi düşünülüp çok erken noktalara montajlanıyor wideband sensörler. Sorunlar, sensör bozulmaları da genelde bundan kaynaklanıyor. Özellikle turbo araçlarda...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #41
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.876
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Ayni sorun bendede var abi dukkanin icinde ayar yapildi dukkanin icinde sabit degerler aliyorum aracim cok zengin araba disari ciktigi zaman sacmaliyo bi deger gosterip bi --- oluyor arabaya binmeye korkuyorum cok zenginde oldugu icin her calistirmada egzozdan su cikiyo bu su son susturucudami yoksa motordan mi geliyo bilmiyorum sogudum hayattan bu su motordan geliyosa sensore kesin zarar verecek ...
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  4. #42
    silent furious - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sensör pozisyonunun alt bölgede olmaması gerekliliğinin ana sebebi sensör ucunda veya dibinde sıvı birikimine mani olmaktır.

    Ama wideband'da sensör açısından daha da önemli olan nokta ise wideband sensörün kapaktan uzaklığı, yani motora olan mesafesidir. Genelde oem norrowband oksijen sensörü gibi düşünülüp çok erken noktalara montajlanıyor wideband sensörler. Sorunlar, sensör bozulmaları da genelde bundan kaynaklanıyor. Özellikle turbo araçlarda...
    minumum 10 derece yazıyor resimde , orjinal lamda sensörü de tam dik duruyor. O zaman 90 derece ile 10 derece arasında herhangi bir yere koyabilirmiyiz bu sensörü ?

  5. #43
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı silent furious Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    minumum 10 derece yazıyor resimde orjinal lamda sensörü de tam dik duruyor. O zaman 90 derece ile 10 derece arasında herhangi bir yere koyabilirmiyiz bu sensörü
    Mantık aynı. Aem minimum 10 derece diyor, innovate saat 10:00 ile 2:00 arası diyor. Boru kesitinin üst yarısına takın yeter. Tam yan ve alt kısmına takmadığınız sürece değişen birşey yok. Tabi ki dik de konulabilir. Hatta yer varsa en güzeli dik olur.

    Amaç belli; egsoz içindeki sıvılar sensörde birikmesin, kalmasın, eğimle damlasın, aksın.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #44
    silent furious - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mantık aynı. Aem minimum 10 derece diyor, innovate saat 10:00 ile 2:00 arası diyor. Boru kesitinin üst yarısına takın yeter. Tam yan ve alt kısmına takmadığınız sürece değişen birşey yok. Tabi ki dik de konulabilir. Hatta yer varsa en güzeli dik olur.

    Amaç belli; egsoz içindeki sıvılar sensörde birikmesin, kalmasın, eğimle damlasın, aksın.
    teşekkürler bugün aldım wideband hatta şu an kullanma klavuzunu kurcalıyorum

  7. #45
    silent furious - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aklıma birşey daha takıldı . Saate gelen kablolar kırmızı 12v artı ,sıyah kablo eksi , beyaz kablo 0-5V ve mavi kablo serial output yazıyor . Beyaz la maviye ne bağlıyoruz ? Birine parklardan mı hat çekiyoruz ? Yarım yamalak İngilizcem'le çözmeye çalışıyorum . 'Connect to a switched 10-18 volt power source utilizing a 10 A fuse' yazıyor. Çekeceğimiz voltaj hattı 10 amperlik bir sigortadan mı geçmelidir güvenlik açısından ve saatin arkasında ufak bir kalibrasyon deliği var kalibrasyon nasıl yapılır.Bu arada wideband AEM . Yanlış birşey yapıp bozmak istemiyorum saati

  8. #46
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı silent furious Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aklıma birşey daha takıldı . Saate gelen kablolar kırmızı 12v artı ,sıyah kablo eksi , beyaz kablo 0-5V ve mavi kablo serial output yazıyor . Beyaz la maviye ne bağlıyoruz ? Birine parklardan mı hat çekiyoruz ? Yarım yamalak İngilizcem'le çözmeye çalışıyorum . 'Connect to a switched 10-18 volt power source utilizing a 10 A fuse' yazıyor. Çekeceğimiz voltaj hattı 10 amperlik bir sigortadan mı geçmelidir güvenlik açısından ve saatin arkasında ufak bir kalibrasyon deliği var kalibrasyon nasıl yapılır.Bu arada wideband AEM . Yanlış birşey yapıp bozmak istemiyorum saati
    Kırmızı kabloya +(pozitif) kontak akımı ver. Bunu sigorta tablasından kontak açınca akım gelen, kontak kapalıyken kapalı olan bir sigortanın çıkış bacağından verebilirsin. İstersen ilave sigorta da kullanabilirsin.

    Siyaha da sağlam bir yerden şasi(-) bağla.

    Diğerlerini kullanma. Ne kalibrasyonu oyna, ne de diğer kabloları. Sadece bu iki kabloyu bağla, soketleri tak ve kullan.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #47
    silent furious - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kırmızı kabloya +(pozitif) kontak akımı ver. Bunu sigorta tablasından kontak açınca akım gelen, kontak kapalıyken kapalı olan bir sigortanın çıkış bacağından verebilirsin. İstersen ilave sigorta da kullanabilirsin.

    Siyaha da sağlam bir yerden şasi(-) bağla.

    Diğerlerini kullanma. Ne kalibrasyonu oyna, ne de diğer kabloları. Sadece bu iki kabloyu bağla, soketleri tak ve kullan.
    ok o zaman saati yerleştireyim hattı çekip bağlayayım saat sensörsüz çalışsa birşey olmaz herhalde veya artı kabloyu çekerim sonra egzoscuya gidip sensörü taktırayım

  10. #48
    zafa38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri-İst-KharkovUA
    Mesaj
    1.131
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende 2.el almış bulunuyorum kafama takılan kalibresi ve egsoza montaj açsı.
    Çok araştırmadan montajını yaptırdım tam olarak yeri DP den 1 ile 1.50 metre arasında ortaya yakın fakat girişi yandan direk dik verdik bir problem olurmu okumada yanlışlık vs?
    Onun haricinde hersey normal rolanti 14.7 lerde tam gaz 11.4 yürüyorum
    Kalibre AEM lerde yok sanırım?
    Birde soketin birtanesinin baglantı yerinde kırmızı sigorta gibi birseyvar orası erimiş önceki sahibinde 2 adet tel gozukuyor kırmızı sigorta gibi plastiğe baglanan orası nedir bilgisi olan varmı acaba?

  11. #49
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı zafa38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende 2.el almış bulunuyorum kafama takılan kalibresi ve egsoza montaj açsı.
    Çok araştırmadan montajını yaptırdım tam olarak yeri DP den 1 ile 1.50 metre arasında ortaya yakın fakat girişi yandan direk dik verdik bir problem olurmu okumada yanlışlık vs?
    Onun haricinde hersey normal rolanti 14.7 lerde tam gaz 11.4 yürüyorum
    Kalibre AEM lerde yok sanırım?
    Birde soketin birtanesinin baglantı yerinde kırmızı sigorta gibi birseyvar orası erimiş önceki sahibinde 2 adet tel gozukuyor kırmızı sigorta gibi plastiğe baglanan orası nedir bilgisi olan varmı acaba?
    Mesafe fena değil. Dik açıyla koyman okuma konusunda sorun çıkarmaz. Ama üzerinde biriken su/sıvı rahat akamadığımndan sensörün üstünde kalıp korozyon yapabilir o kadar. Gerçi 90 derecede pek birikeceğini sanmıyorum sıvının...

    Bahsettiğin soketin fotosunu koyabilirsen daha iyi anlaşılır.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  12. #50
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende 2. el wideband aldım. bilmediğim için soruyorum lutfen bağışlayın. Dp nin üzerine sciroccoların bi oksijen sensoru takılıor bunu onun yerne takabiliyormuyuz ? yoksa hertürlü biyer delinip bu sensörü öyle takmamız lazım ?
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  13. #51
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkunoa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende 2. el wideband aldım. bilmediğim için soruyorum lutfen bağışlayın. Dp nin üzerine sciroccoların bi oksijen sensoru takılıor bunu onun yerne takabiliyormuyuz ? yoksa hertürlü biyer delinip bu sensörü öyle takmamız lazım ?
    Oem katalizör sonrası takılan ikinci oksijen sensörü yeri wideband sensör için ısı kaynağına çok yakın kalır. Bu yüzden wideband sensörünün ömrü kısalabilir. Mümkünse tavsiye edilen mesafelerden tekrar delin.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  14. #52
    USTAaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    50
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    540
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wideband sensörüm rölantıde 17-18 arası gösterıyordu,arızalı dedıler değiştirdık yıne aynı değerlerı gördük,sensör downpipe ıle egsoz borusunun bırleştiği yerden 10 cm sonra yatay şekilde konumlandırılmış,sensörün borunun içine gırme oranıda şemadakı ıle aşşağı yukarı aynı,ve sankı tam gazda olması gereken afr yı görüyoruz,şeytan bunun neresınde
    BAŞTAŞ PERFORMANCE

  15. #53
    h22ek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    WideBand Sensorunu balata spreyı ıle fln yıkasak bı yararı olurmu ???

    bı calsıyor bı 3 cızgı cıkıyor problem bu
    yok abi biliyosun benimkide aynen bir okuyor bir okumuyordu.. söktüm temizledim soketini de elden geçirdim.. hafiften oksitlenmeler vardı.. sonra okumaya başladı, yaptım ayarı ona göre düzeldi diye, 80-85 kuruş yakmaya başladı, afryi görsen çakılı olmasada sabit giderlen 14-14,5 gazlıyınca üstlerde 13 e geliyordu.. sonra hiç ellemeden afr - - - göstermeye başladı, sağdan yapıyo yani 18+ okuyo.. o ara bide aküm boşaldı vs vs dedim heralde yazılımda sıkıntı oldu tekrar eskisini attık
    15-16 okuyodu.. gittim aldım geçen gün sıfır sensörü akşam taktımki birde ne görüyüm rolantide 11,0 gazlıyınca 10,5 !! şimdi tekrar çıkıcaz ayara
    ## Parental Advisory Excessive VTEC Power ##

  16. #54
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.346
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sensorun yerı dogru yerdemı asırı ısıdan kaynaklı bozulabılır ....
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  17. #55
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yenı konu acmak ıstemedım

    2 hafta once wıdeband sensorum bozuldu soktum ıcı saglam daha oncekılerın ıcı kırılıyordu cunku

    14.8 de sabıt duruyor

    bgn bıraz gazladım bı baktım dogru okumaya basladı
    vafc den yakıtı actım kıstım sorunuzca okuyor

    acaba sensoru balata spreyı ıle yıksam problem olurmu ?

    veya neden bu sensor bı okuyor bı okumuyor bılgısı olan varmı ?
    konuyu hortlatayım aynı sıkıntı mevcut bendede sensör sıfır ve araba daha rodajda bu nasıl iştir ! dun söküp temizledim sensörü gene aynı bazen gösteriyo bazen 14.8 takılı kalıyo bazende --- oluyo. baska bir sebepten bu arıza olabilirmi ve birde baska sensör uydurabilirmiyiz bunun yerine
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  18. #56
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı civelek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konuyu hortlatayım aynı sıkıntı mevcut bendede sensör sıfır ve araba daha rodajda bu nasıl iştir ! dun söküp temizledim sensörü gene aynı bazen gösteriyo bazen 14.8 takılı kalıyo bazende --- oluyo. baska bir sebepten bu arıza olabilirmi ve birde baska sensör uydurabilirmiyiz bunun yerine
    sensörde ,cihazda arızalı olabilir
    hangi wideband bu? aem mi

  19. #57
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet abi aem nasıl kontrol edeyim sensörü ve cihazı ?
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •