6 g falan iyiymiş formulanın 5G uygulayacagını sanmıyorum pilotlar 5G de perte çıkıyor nerdeyse :D
http://www.youtube.com/watch?v=0qicM9z5SjI
Printable View
6 g falan iyiymiş formulanın 5G uygulayacagını sanmıyorum pilotlar 5G de perte çıkıyor nerdeyse :D
http://www.youtube.com/watch?v=0qicM9z5SjI
benim çıkardığım sonuç şu
zaten öyle düşünüyordum ,
1.5g lik bir sensor iş görecek
2g gören adam zaten ekrana bakmıyordur o anda :D
http://www.youtube.com/watch?v=w8Fjsc90364
uzakta aramayın yakınımızda daha üstü degerleri gören hastalar var :)
maxi hocam 1.5 muhtemelen cogu arac için fazlasıyla yeterli deger bencede. forumda böle bi başlık vardı hatta aracların virajda ölcülen en yuksek g degeri linki bulabilirsem ekliim onuda
Hızın karesiyle doğru orantılı olarak artan "Lateral Acceleration" , viraj içindeki bir aracın lastiğinin optimum çizgisini kaybetmeden dayanabileceği maksimum yanal ivmedir.Stock bir insanda 5 g'lik bir ivme bilinç kaybı oluşturabilir(G-LOC).Formula 1 in en uzun sert sürekli virajı İstanbul Park 8. virajıdır.2006 yılında kaydedilen değerlere göre,f1 otomobilleri 4 köşeden oluşan bu virajı 7 saniyede 190 derece yön değiştirerek 265- 285 km/h arasında 4,5 5,5 g gibi bir g-force a maruz kalarak döndüler. Yani 0 çizerek yapılacak bir olay değil. Aksine lastiğin yeri maksimum tutacağı koşullarda yüksek cornering g değerleri elde edilir.Bunun için özellikle hız ile artan downforce çok etkilidir. Büyük kanat ile f1 de yüksek hızlarda aracın aracın yaklaşık 3 katı downforce elde edilebilir. 190 km/h ile giden bir f1 aracı kendi ağırlığına eşit downforce basar.Yani 190 den yüksek bir hız ile bir tünele girsen tünelin tavanında hızlanmaya devam edersin ancak tavanda biraz lastik sarabilirsin (: Her neyse yüksek lateral acceleration değerleri elde etmek istoyorsak downforce u kullanmamız gerekir. Benim bildiğim normal bir araç 1.6 g görmüş. Onun haricinde m3 csl var 1.4 g ile pagani ile aynı değere imza atmış. Bana göre iyi bir 4wd iyi tutunma kombinasyonlarıyla 1.3 g civarlarına ulaşabilir. Yada fwd olarak kendi standartlarını aşmış bir R26R megane da yada focus rs yine 1.3 lateral g ye ulaşabilir.
Bu arada lateral olmayan g lerden bahsedilmiş.
Ortalama bir hesap yapacak olursak. 0 108 kmh si 3 sn olan bir araç ortalama 3g hızlanır. Tabiki bu değer ortalama olduğu için peak değeri daha yüksektir ve hızlanmı lineer değildir aslında. Peak değerini bulmak için yine lastiğin sarmadığı 1. vitesteki ilk hızlanma değerleri yada sarmaktan kurtulduğu ilk andaki değerleri ele alınmalıdır. O zaman maksimum değerini bulabiliriz. Bu lateral olmayan g lere başka bir örnek.Top-fuel dragster 0-160 0.86 saniye.Bu da ortalama 5.3 g ye takabül eder.
edit: "Ortalama bir hesap yapacak olursak. 0 108 kmh si 3 sn olan bir araç ortalama 3g hızlanır." 1g hızlanır olacak
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=44166
Burda lateral g lerle ilgi bir topic vardı.