yeni kasa olacaksa c3 iyidir :)
Printable View
yeni kasa olacaksa c3 iyidir :)
ben bı kaç dizel araç kullandım clio,fiesta gibi bana göre en az yakanı 206 hdi..
en az yakan citroen C2 1.4 hdi diye biliyorum. eğer onlar ufak gelirse vag grubunun 1.4 tdi modellerinden birini tavsiye ederim. ibiza veya polo olabilir.
kesinlikle c3 1.6 HDI
1.4 tdci ın az yaktığını söyleyenler var.
20.000 km dir kullanıyorum fiesta 1.4 tdci . öyle muhteşem az yakmıyor . bir depo ile 550 km şehir içi , depo da 40 litre
ş.dışı da 750 anca
scenic var bizde 1.5 dci 1 depo ş.içi 1000km yaptım, performansıda 80 hp ye göre tatminkar
80lik megane sedan vardı bizde de, ankarada şehir içi ortalama 5-5.5 lt yakıyordu
25 bine yaris de düşünebilirsiniz.
istanbul şehiriçi 42 litre depo ile ortalama 650-670 km
şehirdışı 850-870 e kadar yolu var kullanıma bağlı olarak.
iç mekanı da sınıfındaki hepsinden daha geniş kesinlikle.
bu da örnek foto :p
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._4195605_n.jpg
dci motorlu bi araba tercih etmenizi oneririm en az yakıt tuketen motor diyebiliriz...
clio 3 hb megane 2 dynamique full paketli bulunabilir daha aile isi istiyorsanız scenic...
arac ne olursa olsun motoru DCİ olsun :D
Fiat'ın multijeti en az yakanı
özellikle g. punto 1.3 mjet resmen akaryakıt istasyonunu unutturuyor
reno alin bertan, 1.5 lar harbi az yakiyor, daha az yakani yok :D
hacım al 7 kişilik dacia logan :D
şehir içi full klima açık. şirket arabası nasıl kullanıldığını tahmin et. sıfır alındı araç 200 krş yaktı ben hesapladım ;D
o paraya psa 1.6 dizel alırdım ben olsam.. pug yada ford.
Tr de yok ama gelirse en az yakan bu olacak.
http://www.seat.com/static/su/com/SE..._CR55_ECO.html
Aynı motor poloda da var ama bluemotion bunun akranı
Yine Tr de yok ama 320 d efficientdynamics var 163 hp olmasına rağmen fabrika verileri
5.0/3.6/4.1
bunlardan başka gücüne göre az yakan avensis var ama 126 ps 6.6/4.3/5.1
yine gücüne göre accord 2.2 var 140 ps 6.7/4.65.4
yine gücüne göre 330d var 7.3/4.8/5.7
Bunlar tabi fabrika verileri.Ama fabrika verileri üzerinden gidersek bmw nin dizel motorları en verimlileri. Verimliliğin ölçütü de araştırma yapacaklar için "Brake specific fuel consumption " yani birim beygir gücü saat başına düşen yakıt miktarı.
Yakıtı düşürmeye yarayan bir başka parametre de "drag coefficient" dediğimiz sürtünme katsayısı. Bunun için bmw nin saatte 300 km hızda üflediği bir rüzgar tüneli var.Belki de bmwnin gücüne göre az yakmasına büyük katkıda sağlayan nokta budur.
Sonuç olarak markaların ekonomi için optimize edilmiş dinamikleri var.Bunlar en az yakan modeller.
Bmw de efficientdynamics
vw de bluemotion
seat de ecomotive
mercedes de blueefficiency
ford da econetic
vs vs.
Tr ye bluemotion yeni giriş yaptı passatta 1.6 bluemotion ile.
Ve bu dinamiklerde amaç düşük yuvarlanma dirençli lastikler,düşük süspansiyon ve geliştirilmiş aerodinamikler sayesinde sürtünmelerden kurtulmak ve bunlara ek olarak son viteslerinin oranını düşürerek motorun aynı hız için daha düşük rpm de gitmesini sağlamak. Motorda ise yazılım farkı var. Sebebi ise düşük redüksiyon oranının neden olduğu düşük torku yazılımla yükseltmek ve bu sayede gereken gücü rpm den değil torkdan almak. Zaten sizde biliyorsunuz ki yanma verimi belli bir devirden sonra düşüyor.Yurtdışında ecomodderlar var biz nasıl 0 100,100 200 için uğraşıyorsak onlar ecu table ları ile uğraşarak ne kadar az yakacaklarının peşinde.
Sanırım gereksiz çok ayrıntı oldu umarım fikir verir.
206 HDI araç 115.ooo de
Şehir içi karma > 4,72 litre
Gündüz trafiğe kalıyorum genelde, geceyse otobandan basıp geliyorum. Sıcaksa klimayı da açarım gidene kadar.
1 depoda (50lt) > 1059 km yapıyor.
Şehirler arası dahada iyileşir bu değerler.
En az yakanı dersen bildiğim Peugeot 107 yada Citroen C1 1.4 hdi 75 hp.
kendi aracımı söylicem ama 25 i geçik fiyatı.
şehir içi 6 civarı ( trafik gazlama vs.)
şehirler arası 3.4 ü gördüm normal kullanımla.
not : yazılımla
http://img13.imageshack.us/img13/1184/img0469zr.jpg