User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
44 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Conta yakma

  1. #20
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TheAce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracı ısıtan birşey olmadığı sürece mevcut sıcaklığından 1 derece ileriye gitmez, siz diyorsunuzki aracın ısı kaynağı devam etsin çalışmaya bir yandanda soğutma sistemini çalıştırmış oluruz. ama zaten bir sistemi yada maddeyi ısı kaynağından kurtarırsanız soğumaya başlar herşey ısı transferiyle oluyor sonuçta... kaldıki hararet yapan bir aracın soğutma devrelerinde bi sıkıntı vardır demektir ve bu sıkıntıya rağmen inatla rölantide bekleterek motorun dahada ısınmasını yada aynı sıcaklıkta kalmasını sağlarız...
    fırından aldığınız tepsiyi buzluğa attığınızda ne olur ?

    çabuk soğuma iyi değildir her zaman.

  2. #21
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fırından aldığınız tepsiyi buzluğa attığınızda ne olur ?

    çabuk soğuma iyi değildir her zaman.
    verdiğiniz örnekle elimizdeki olay bambaşka birşey,

    o zaman aracımızı soğuk havalarda hiç kapatmayalım hep çalışsın atıyorum aracın 100 derecede motor blok ısısı 140 derecede dışarsıda -5 derece arada 145 derece ısı farkı var aracı kapattığımızda aracın bloğu çatlayacak sizin mantığınızda.

    aracı rolantide tutarak zaten soğutamayan aracı iyice ısıtmaya başlıyoruz, çabuk soğuma diye birşey yok zaten her otomobil üretilirken dış hava sıcaklığına bırakıldığında çatlamayacağı gibi üretiliyor. ben gidin aracın motoruna bir kova soğuk su dökün demiyorum sadece dış hava sıcaklığı ile soğuması mantıklı diyorum...

  3. #22
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TheAce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    verdiğiniz örnekle elimizdeki olay bambaşka birşey,

    o zaman aracımızı soğuk havalarda hiç kapatmayalım hep çalışsın atıyorum aracın 100 derecede motor blok ısısı 140 derecede dışarsıda -5 derece arada 145 derece ısı farkı var aracı kapattığımızda aracın bloğu çatlayacak sizin mantığınızda.

    aracı rolantide tutarak zaten soğutamayan aracı iyice ısıtmaya başlıyoruz, çabuk soğuma diye birşey yok zaten her otomobil üretilirken dış hava sıcaklığına bırakıldığında çatlamayacağı gibi üretiliyor. ben gidin aracın motoruna bir kova soğuk su dökün demiyorum sadece dış hava sıcaklığı ile soğuması mantıklı diyorum...
    dikkat ederseniz ki her zaman dedim,

    elbetteki motor komponentleri "normal" çalışma koşullarında ani ısı değişimlerini kaldırabilecek şekilde üretiliyor ancak hararet yapmış bir motoru uludağ gibi yüksek yani nispeten daha soğuk bir havada tık diye kapamak "normal" koşullara göre yaklaşık %50 fazla bir ısı transferine sebep olur, özellikle aluminum kısımlar bunu tolere edemeyebilir ondan bahsediyordum.

    Şu da kesindir ki, soğutma sistemindeki bir arızadan dolayı hararet yapmış bir arabayı rölantide çalıştırmak gereksizdir. Belki yol koşulları uygunsa 5. vites 1200 devir gibi yüke bindirmeden hareket ettirmek olabilir.

  4. #23
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dikkat ederseniz ki her zaman dedim,

    elbetteki motor komponentleri "normal" çalışma koşullarında ani ısı değişimlerini kaldırabilecek şekilde üretiliyor ancak hararet yapmış bir motoru uludağ gibi yüksek yani nispeten daha soğuk bir havada tık diye kapamak "normal" koşullara göre yaklaşık %50 fazla bir ısı transferine sebep olur, özellikle aluminum kısımlar bunu tolere edemeyebilir ondan bahsediyordum.

    Şu da kesindir ki, soğutma sistemindeki bir arızadan dolayı hararet yapmış bir arabayı rölantide çalıştırmak gereksizdir. Belki yol koşulları uygunsa 5. vites 1200 devir gibi yüke bindirmeden hareket ettirmek olabilir.
    aynı şeyleri konuşuyoruz

    zaten standart bir otomobil su sıcaklığı 120 dereceyi geçmişse o soğutma sisteminde bi yerde kaçak olmuş demektir. o kadar yüksek basınca radyatör sistemi dayanamaz...

  5. #24
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TheAce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı şeyleri konuşuyoruz

    zaten standart bir otomobil su sıcaklığı 120 dereceyi geçmişse o soğutma sisteminde bi yerde kaçak olmuş demektir. o kadar yüksek basınca radyatör sistemi dayanamaz...
    evet sanırım

    zaten bu rölantide çalıştırma olayı bana eski tip yetersiz soğutma sistemine sahip, özellikle hava soğutmalı, yüke bindirildiğinde hararet yapan motorlardan kalma bir alışkanlık gibi. Modern motorlarda, soğutma sisteminde bir sorun olmadan hararet yapması pek mümkün olmadığından rölantide çalıştırmak gereksiz kalıyor

  6. #25

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimde başıma geldı ne stop ettım nede durdum 200+ hızla gıderken hareretın tavan yaptığını gordum ve ayağımı gazdan cektım yol kumburgaz yoluydu hiç durmadım aracın harereti normale donene kadar hiç gaza basmadım ole devam ettım yanı demek ıstedığım soğuk havada zaten onden vuran soğuk hava aracın soğumasına katkıda bulunabılır illa durdurup soğumasını beklememıze gerek varmı yada her zaman bu kadar sanslı olmayabılırmıyım..
    pasword:JDM

  7. #26
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Allah kimsenin basina vermesin arkadaslar, ama igrenc bi durum gercekten uzun yoldaysaniz dahada igrenc durum kuzenimin arabasini eskisehire gotururken basima denk gelmisti yani illallah ettim.
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  8. #27
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi böyle bir durumda yapılacak tek bir şey yok

    o yüzden boşuna, şunu yapalım bunu yapalım diyorsunuz,
    zaten herkesin söylediği doğru "ama duruma göre fark eder"


    neyse,
    diyelim aaaaa bir baktınız hararet 90 -92- 95- 98-108 çıkmaya başladı
    hani oldu ya fark ettiniz .

    ilk önce hemen kaloriferi en sıcak konuma alın, iç fanı kökleyin + gebermemek için camları açın .


    gazdan ayağınızı çekin veya boşa atın, yolun durumuna göre
    mesela uzun bayır aşağı gidiyorsunuz, kesin boşa atın motor soğusun


    şimdi baktınız hararet yavaş yavaş inmeye başladı, güzel demekki işe yaradı bu yaptıklarınız , sıcaklık mantıklı yerlere inene kadar motoru kapatmayın, sonra stop edin (dikkat: istop değil, stop )

    ama baktınız ne yaptıysanız (ki bu yaptıklarımız saatler sürmeyen şeyler,5 dk da anlarsınız) sıcaklık ufak ufak yükselmeye devam ediyor hiç bir boka yaramadı, o zaman motoru stop edin daha fazla beklemeden, artık yapacak birşey yok beklerseniz daha kötü olur .

  9. #28
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi böyle bir durumda yapılacak tek bir şey yok

    o yüzden boşuna, şunu yapalım bunu yapalım diyorsunuz,
    zaten herkesin söylediği doğru "ama duruma göre fark eder"


    neyse,
    diyelim aaaaa bir baktınız hararet 90 -92- 95- 98-108 çıkmaya başladı
    hani oldu ya fark ettiniz .

    ilk önce hemen kaloriferi en sıcak konuma alın, iç fanı kökleyin + gebermemek için camları açın .


    gazdan ayağınızı çekin veya boşa atın, yolun durumuna göre
    mesela uzun bayır aşağı gidiyorsunuz, kesin boşa atın motor soğusun


    şimdi baktınız hararet yavaş yavaş inmeye başladı, güzel demekki işe yaradı bu yaptıklarınız , sıcaklık mantıklı yerlere inene kadar motoru kapatmayın, sonra stop edin (dikkat: istop değil, stop )

    ama baktınız ne yaptıysanız (ki bu yaptıklarımız saatler sürmeyen şeyler,5 dk da anlarsınız) sıcaklık ufak ufak yükselmeye devam ediyor hiç bir boka yaramadı, o zaman motoru stop edin daha fazla beklemeden, artık yapacak birşey yok beklerseniz daha kötü olur .
    Bende aynen böyle yaptım zaten İlave olarak direk kaputu kaldırın bakın su kabı boşsa hemen stop edin aracı ..

  10. #29
    akbaba78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Adanalıyık
    Mesaj
    1.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gecmis olsun hortum mevzuu benim de basima geldi zamaninda

  11. #30
    cetinkaya55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    56
    Şehir
    İSKENDERUN-SAMSUN
    Mesaj
    439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçmiş olsun kardeşim,rover'lar sağlamdır bir şey olmaz...

  12. #31

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    Fransa
    Mesaj
    1.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TheAce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracı ısıtan birşey olmadığı sürece mevcut sıcaklığından 1 derece ileriye gitmez
    "heat soak" konusunu mutlaka oku öğren, fikrin değişecek. kaynak bulamazsan bana ulaş, göndereyim.
    If you don't go when you want to go, when you do go, you'll find you're gone.

  13. #32
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapağı sökmüşken port polish, sübap büyütme ve sübap yataklarını güçlendirmeyi (Bronz) düşünüyorum ... Bülent abi bu arada iticilerde sorun çıkmadı umarım sübaplardandır rölantideki şıkırtı ...

  14. #33
    PriSOneR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapağı sökmüşken port polish, sübap büyütme ve sübap yataklarını güçlendirmeyi (Bronz) düşünüyorum ... Bülent abi bu arada iticilerde sorun çıkmadı umarım sübaplardandır rölantideki şıkırtı ...
    inş basit bir sorundur alt taraf açıldımı volkan abi ? yağ atmış contadan falan demişsin + ısıdanda yağ aşırı incelip yataklara zarar vermiş olmasın ? inş değildir.

  15. #34
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Altyapı sağlam ağzını hayra aç Wisecolara güveniyorum kardeşim...

  16. #35
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SifirinciMurat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "heat soak" konusunu mutlaka oku öğren, fikrin değişecek. kaynak bulamazsan bana ulaş, göndereyim.
    aracın soğutma sisteminin arızalandığını var sayarak bunları söylüyorum tabiki basıncın olmadığı ve zaten sıcaklığın su sıcaklığında 140 derecelere geldiği anda pek bişey olmaz bu manada...

  17. #36
    PriSOneR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Altyapı sağlam ağzını hayra aç Wisecolara güveniyorum kardeşim...
    inş abicim

  18. #37
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geçmiş olsun arkadaş. bende devirdaim patlatmıştım neyseki o an farkettim ve durdurup çekici çağırdım kaskodan ve devirdaim pompasıyla kurtarmıştık conta yakmadık.

    daha önce başka bi araçta STI nin su emme ile su basma hortumlarının yerini yanlış takan usta yüzünden conta yakmıştık 5bin lira masraf çıkmıştı.

  19. #38
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi böyle bir durumda yapılacak tek bir şey yok

    o yüzden boşuna, şunu yapalım bunu yapalım diyorsunuz,
    zaten herkesin söylediği doğru "ama duruma göre fark eder"


    neyse,
    diyelim aaaaa bir baktınız hararet 90 -92- 95- 98-108 çıkmaya başladı
    hani oldu ya fark ettiniz .

    ilk önce hemen kaloriferi en sıcak konuma alın, iç fanı kökleyin + gebermemek için camları açın .


    gazdan ayağınızı çekin veya boşa atın, yolun durumuna göre
    mesela uzun bayır aşağı gidiyorsunuz, kesin boşa atın motor soğusun


    şimdi baktınız hararet yavaş yavaş inmeye başladı, güzel demekki işe yaradı bu yaptıklarınız , sıcaklık mantıklı yerlere inene kadar motoru kapatmayın, sonra stop edin (dikkat: istop değil, stop )

    ama baktınız ne yaptıysanız (ki bu yaptıklarımız saatler sürmeyen şeyler,5 dk da anlarsınız) sıcaklık ufak ufak yükselmeye devam ediyor hiç bir boka yaramadı, o zaman motoru stop edin daha fazla beklemeden, artık yapacak birşey yok beklerseniz daha kötü olur .

    Bütün bu konuları güzel özetleyen bu yazı için teşekkürler...

    Çıkardığımız ders aracın hararet yaptığında yapacaklarımızdan çok " Sen ne anlatmaya çalışırsan anlat, anlattığın karşıdakinin anladığı kadardır." konusuyla alakalı oldu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •