ben honda civic otomatik & turbo & lpg denedimyakıtım artcak die beklerken 20krştan 13 krşa düştü lpgde tabiki
benzinde 60krş flndı... ama şanzımanı biraz zorladı turbo söküldü... turbo & lpg enjektörleri ve memeleri büyüttürürsen birde ayar açtın mı sorunsuz yürür araç
Arif Gökdemir(R-Turbo)
***Vol'um project EK B16 (EK4 ROL Vtec)*** R.I.P
http://www.techturkey.com/forum/atmo...-rol-vtec.html
haftada 2-3 gün biniyorum ne kendimi nede kızımı yoruyorum, kırmadan kızmadan üzmeden kendi düşüncemi yazmak isterim bence standart bir turbo araç herhangi bir upgrade yapılmadan lpg li bir şekilde kullanılabilir ama ben kızımın yemeğinden kesemem kızıma en iyi kıyafetleri alıcam en iyi yemek takımlarını alıcam en güzel sofrayı kurucam ama önüne sadece yeşillik koyucam bu bana doğru gelmiyor, tabi imkan ve durum meselesi başka bir yandan durumları tam olarak bilmediğm için o konuda yorum yapmam yanlış olur ama imkanın varsa ve sende aracını kızın yerine koyuyorsan projeni belli bir süre erteleyip projeye yatırceğın meblayı dizel veya az yakan bir araca ayırman işlerini bunlarla hallederken tekrar birikim yapıp kızına güzel kıyafetler alabilrisin, tekrar belirtmek isterim durumun hakkında bilgim olmadığı için böyle geniş bir yorum yaptım yanlış bir kelam ettisem affola inşallah herşey dilediğin gibi olur saygılar sevgiler
1.8 t lere sorunsuz lpg takılabiliyor.
gayet uyumlu
turboyu büyüttüğün zaman sana lazım olan tek şey daha kaliteli daha iyi parçalardan oluşmuş kaliteli bir LPG kiti.
Abi çok güzel izah etmişin olayı.araç sahibi abimede ben bişeyler söylemek isterim.bende A kasa vectra var turbo filan yok.arabaya 3 yıl benzinle bindim tadından yenilmezdisonra LPG taktırdım landirenzo marka allah var yakıt olarak çok memnunum,3-3.5 yıl oldu çok şükür hiç bir sorun yaşamadım.(Kaliteli markalar gerçekten çok dayanıklı ve güvenilir).ilk marş benzinle,sadece arada ilk marşta vuruntu yapıyor.haliylede motora zarar veriyor.performans olarak atmosferik bir arabada çok rahat %10 civarı bir kayıp oluyor.turboda nasıldır bu kayıp bilemem.ama benimde sana tavsiyem eğer çok inip binmiyorsan hiç LPG ile uğraşma.çünkü ileride motorunda çabuk tükenecektir.diyeceksinki sen neden taktırdın?valla bende bilmiyorum birden karar verdik taktırdık sonrada pişman olduk,şimdide babam söktürmeme izin vermiyor
.tabi bunlar benim şahsi fikirlerim.araba senin ve zevkde senin.kolay gelsin
![]()
şundan bahsetmek isterimki yanılmıyorsam bazı lpg sistemileri motora giren havanın ölçümünü aracın orjinal akışmetresinden, bazıları ise kendisine ait bir sensörle aracın manifold basıncından ölçüyor, turbo araçlar için manifold basıncı ölçmek bence daha iyi.... yanılmıyorsam teleflex ve prins akışmatreden ölçüm yapıyor brc, mtm atiker vs kitler manifold basıncıyla ölçüyor
lip kiti olarak vialleyi önceden araştırdım servisinden detaylı bilgi aldım.....
bu kitin katetmesi gereken daha çok yol var, ne manifold basıncı nede akışmetre sensöründen ölçüm yapan bir sisteme sahip değil... motor kaç beygirse araç onagöre gidiyor... yani şöyle açıklayayım....
aracımda evc6 var, 0.6 barda 180hp gibi bir güce sahip ancak ben bunu 1 bar açtığımdada 200 üstünde bir güce çıkıyor, viallenin sisteminde bu seçeneklerden birini seçmek ve ayarlattırmak zorundasın 0.6 bara göre ayarlarsan o ayarda lpg de kullanabilirsin 1 bara göre ayarlarsan 1 barda lpg de kullanabilirsin iki birden olmuyormuş malesef ve bu sistemin enjektörleri 4 silindirli bi makinada en fazla 180 200 hp gibi bir gücü kaldırıyormuş....
sıcaklık olayı nasıl hallolacak pekilpg de sıcaklık 2 katına çıkıyor. kmde 50-100 krş az yakıcam derken motora dolarlarımı dökeceksin
![]()
Direksiyonda eşek varsa, motor kaputunun içinde kaç beygir olduğunun hiç bir önemi yoktur. SÜRÜCÜ:
50-100 değil fark
normal bir 1.8T normalde biraz basmayla 12 litre yakar(trafikte)
13 litre gaz 260 a gelir
12 litre benzin 480 e gelir
yani fark fazlasyıla var
ve işin ilginç tarafı
büyük turbo 1.5 bar basınclar çatara patara dedikleri tabirle 25.000 km kullandım bu lpg denen zıkkımı.
yani öyle küçümseyip motoru yersiniz denilecek birşey değil.
2000 li yıllardaki sistemler değil artık.
biraz araştırıp konuşmalı.
şuanda iddaa ederim ki lpg den sıkıntı yaşayanların hepsi tecrübesiz ustalara gitmelerinden dolayı karşılaşılan sorunlardır...
ben sadece ısının artacağını kasttettim hepsi bu
Direksiyonda eşek varsa, motor kaputunun içinde kaç beygir olduğunun hiç bir önemi yoktur. SÜRÜCÜ:
Hepsi MAP sensörü ile çalışıyor MAF ile çalışanı yok.
MAF ya da MAP daha iyi demek pek doğru değil. İkiside ölçüm yöntemi. MAF ile hesap daha kolay. Tek farkı bu.
Bu arada hiçbir LPG kiti benzini kapatıp LPG püskürtmeye başlamıyor. kısa bir süre için ikisi beraber püskürtüyor.Sonra kullanılmayacak olan kapanıyor.
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
Herkese MRB...... Bendede K04 lü bir A3 1.8T var ş.içi 460 kr yakıyor oda ölü kullanımdaarabamdan vazgeçemediğim için LPG taktırmayı düşünüyorum ama içimde şu LPG ile yaşanan tatsız olaylardan dolayı bir korku var neyapçam kararsız kaldım bu LPG GERÇEKTEN GÜVENİLİR BİR SİSTEM Mİ ?
-----> NO S T O C K
dostum hemen hemen aynı konumdayız.ama derenin karşı tarafındayız.ben de lpg var sen de lpg yok.ben k04 turbo yaptırmak istiyorum sende k 04 turbo var.ben şu anda brc kit ile sorunsuz kullanıyorum.bir arkadaşla konuştum internette ilanı vardı.k04 turbo ile skoda octavia 1,8t' ya lpgde biniyordu.220 ps civarı.dediği 4,000 devirden sonra çok sıkıştırmazsan benzine geçmiyor dedi bilgin olsun
doğru kit doğru işçilikle uygulanmış olsaydı böyle bir problem olmazdı, hata tamamen kiti takan ustada....
270hp aracımı 70bin km dir kit mtm(brc ile aynı kit, enjektörleri farklı) ile kullanıyorum şükür enufak bir sorun yaşamadım
tahminimce regülatör yetersiz kalıyor... arkadaşınıza lpg borusunu kontrol etmesini eğer değilse 8mm ile değiştirmesini ve regülatörünüde brc'nin geniusmax denilen en yüksek kapasiteli regülatörü ile değiştirmesini söyleyin![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)