geçen yine mmo ve proje mühendisleriyle görüştüm yakın tarihde tse ile görüşmeye gidicem bu konuyuda kendileri ile konuşup daha net bilgi aktarıcam fakat şu an tamim işliyor sorun olmadan kesin bilgiyi söylerim:)
Printable View
aslında işin vicdani yanını düşünürsen swap yapanın amacı gazlamak.. eğri oturup doğru konuşalım. bu swaplı aracını sadece pistte kullacaksan swap sonuna kadar serbest olmalı. ama trafikte o şasenin frenlerin yürüyenin kaldırmayacağı aracı swaplayıp gezersen illa basarsın yine ve illa olmamakla beraber masum kişilere zarar verirsin.
ama gel gör ki kıçı kırık körfez pisti bile açık değil. şimdi erkişi nerde boşaltacak bu hız tutkusunu. sloganla caddelerden pistlere demek kolay. pist olmadıktan sonra bu işleri çözseler ne çözmeseler ne..
organizasyona özel araç hazırlayabiliyor swap yapabiliyorsun zaten. bunun için gerekli mercilere başvuruyorsun ve yapıyorsun legal olarak yapan cok motor sport firması var zaten. ancak sadece pist için izin çıkıyor yani aracın trafiğe çıkması yasak ve çekiciyle piste gitmesi gerekiyor.
Çoktan resmi yerlerden bilgi aldım ki bu resmi yerlerden biri emniyette arkadaşın anlattığı mührü basanların şefi.
Diğeride Tüv yetkili mühendisi.
Ve sonuç, benzinliyi dizele, dizeli benzinliye swap standartlara uyarsa serbest,
Ama benzin dizel farketmeden tek bi önemli asıl kural var
1.6 yı 2.0 swap suç! change e giriyor.
2.0 ı 1.6 ya düşürmekte suç.
peki neden suç? çünkü 1.6 ya 2.0 veya 1.8 2.5 v.s ne olursa olsun yasak. 1.6 ise 1.6 2.0 ise 2.0 a swaplayabiliyorsunuz aracı. o şahinli arkadaşınkide 1.6 olarak işli. yani yaralamalı kazaya karışsa motorun 2.2 cc olduğu anlaşılsa direk tutuklanıcak demektir :D
yapmayın :) tavsiye ( sonuç olarak ilk başta karşı cıktığım öyle şeymi olur dediğim ghibli06 rumuzlu arkadaşımız haklı çıktı kusura bakmasın artık, büyük konuşmamak lazımmış)
aslında bakarsan doğru olan prosedür işliyormuş o zaman.. hadi leen diyenlerin başına bir trafik kazası gelse hadi leen demezler büyük ihtimalle.
ama işin tek sıkıntılı yanı pist yok ki arkadaş.. istanbulda da durum bu ankarada da vay efendim izimiri adanası aynı.. istanbul park cep yakıyor körfez pisti açık bile değil. e sen (devletin ilgili mercileri) bu pisti yapmazsan insanlar tabii ki otobana çıkar. yoksa önüne araç çıkmasından hiçbir roll'cü mutlu değildir kesin. bi ara miniksler kafayı kırıp pist işine giriyordu ama onlarda kesin yasal prosedürlerden yılmıştır. o da olmadı malesef.
tek sorun var ; pist pist pist..
tamamını okuyamadım ama,
peki yurtdışından araçla aynı marka model motor ama 2.el motor getirebiliyor muyuz? getirebiliyorsak yasal olarak maliyeti çok oluyor mu, shipping kısmı hariç?
tr ye girerken evrak işi olarak soruyorum?
yurtdışından 2. el motor girmez kullanılmış motoru sokamazsınız
heh patladık o zaman dakika 1 gol 1:)
TSE tamimi senin dediğin gibi değil aynı zamanda tse ilede bu konuyu görüştüm hacimle alakalı bir kısıtlama yok hacimle alakalı olan kısıtlama projenin yapısı değişiyor
hacim farkından suç işlemessiniz tamimi bi okusanız anlıcaksınız change falan olmaz
o hacimle alakalı yazdıklarının kaynağını gösterebilirmisin bana varmıdır kaynak? tadilatlarla alakalı yönetmelikleri tamimleri okudum bu şekilde bir işleyiş yok nerde?
tüvdeki yetkili mühendis kim?
emniyettekiler yönetmeliklerin çoğunu bilmiyor kendi yönetmeliklerinin bir kısmından bi haber çalışyor bu anlattıklarım 2009 tarihli yazılar
Yurtdışından ikinci el hiç bişeyi sokamayız zaten kanuna göre, motor değil, üst kapak,ekzantrik hatta karbüratör bile, gümrüğe bi takılırsa aylarca sürünür ve sonuçta bezer yine alamazsınız, zaten maliyeti de akı bokunu geçer duruma gelir.
Ha gümrükde adamın varsa koca konteynır bile sokarsın ayrı konu :D
konu hortlamış yine :)
arkadaşlar bu ülkede resmi işleri ruhsat harç tapu vs devletin yetkili birimleri onaylar ve verir...
TSE sadece aracı kurumdur, ama o da 1,6 araca 2,0 konduğu zaman ruhsat verin diyemez, yasal olup olmadığı hukuksal bir durumdur... ve şu anda TR deki kanunlar, bu işin yasal olmadığına hükmetmiş...
Senna dostumu tanımam ama yazılarını keyifle okuyorum, ona muhalefet diye yazıyorum sanmasın lütfen... başıma geldiği için yazma gereği hissediyorum :)
her fatura işlenecek diye bir olay yok... devlet senin 2.el parça ithal etmeni yasaklamış o nedenle faturan da olsa, 2.el ise ne sokabilirsin, hadi soktun bi şekilde, devlete bunu işlettirmeye kalkarsan bir de sana amme davası açılır :)
estağfurullah hiç öyle hissetmedim zaten:)
yalnızca yardımımız olsun diye uğraşıyorum sizin yazdıklarınızıda dikkate alarak geçen hafta TSEden mühendislerle görüştüm TSE diyorum çünkü onlarda mevzuata göre haraket ettikleri için uygun olmayan projeyi onaylamazlar he şuda var ne projeler onaylanaıyor orası ayrı:) tamimde açık şekilde yazdıkları için ve o tamiminde araştırmadım ama yasal bir dayanağa göre yazdıklarını umuyorum o yüzden çok problem olacağını sanmıyorum ama şu var bazı tadilatlar sonunda istenecek şeyleri istemiyorlar yeniden fren testi vs gibi o işlerde biraz aksama var bazı tadilat tanımları çok yüzeysel olduğu için aslında herkes atını koşturur bir durumda şu an
sizin bu işi yaptığınız zaman dediğiniz gibiydi ama şu an bilidğim kadarıyla çok problem yaşanmaz eğer herşey uygun şekilde yapıolırsa
forumda konusu geçmişti bunun tekrar yazayım..
Alıntı:
altima Nickli Üyeden Alıntı
isteyene kaynak link
http://www.techturkey.com/forum/show...t=31582&page=2
Saygılar
Rıdvan.
bilmiyorum kaçıncı kez yazıyorum :D:D:D:D
Hep aynı Şeyleri yazmaktan sıkıldım !!!
Herkes çok biliyor
Daha evvel bir kişinin konusunda son kez anlattım bir daha anlatamıcam o postumu bulup buraya biri yapıştırırsa sevinirim
sonra
Ghibli arkadaşım ismin bülent ti sanırım
bak herşeyi çok bilmek iyi birşey değildir yok yasal degil yok bilmem ne yok yeni kanunmuş yok eski kanunmuş yok ıvır yok zıvır
bak 1998 model vtec aracım 1.6 vti motorum vardı
2005 model K20A motoru üzerine kodum ve işlettim Devletten özel izin motor numarası aldım
EGM ile başlar numara Emniyet Genel Müdürlüğü
Buyur ruhsatım hadi git change yapmış diye şikayet et bakalım yasadışı bir iş mi yapılmış
Bana maliyetine gelince 4000 tl den fazla
1.600 cc 160 hp den
2.000 cc 201 hp
saygılar
http://img828.imageshack.us/img828/7316/dscn3382.jpg
dostum ellerine sağlık. sevindim böyle birşeyi yapabilmiş olan birileri olduğuna. ancak ilk defa görüyorum daha önce ruhsatlarını gösterenlerin hepsinin ruhsatında 2.2 motoru 1.6 diye işletmişler hep.
seninki gibi komple yasal değildi yani hiç biri.
bunu nasıl yaptın neler yaptın nerelere gittin. yasal ne gibi sıkıntılar yaşadın yada yaşamadın.
neyse yani yol gösterirsen sevinirim. bizlere çok faydası olur neyi nasıl yapmamız gerektiğini anlatırsan.
Ben çok anlattım her konuya yazdım daha yazamam okadar uzun sürüyorki yazması
kısadan söliyeyim
paranız yoksa zaten yapabiliceginiz bir iş degil
ayrıca bir kaç ayınızı ayırmanız lazım bu iş için sadece istanbulda degil ankarada da işlemler yapılıyor
araç bir kaç sefer çekici ile muayane istasyonu emniyet müdürlügüne gidip gelicek vs vs
ama işin kolay olanı eski hacmin de yeni motoru işletmek
bende olsam öle yapardım yalan yok sırf tüv acıldıgı için ben böle yapmıştım ki sonradan gördüm ki gerek yokmuş olan zamana ve paraya oldu
ama herkes te bilmeden atıp tutmasın o olmaz bu olmaz diye
hocam tebrik ederim işte sorduğumuz buydu, motor numarasına ve hacmine kadar işletmişsiniz... ama itiraf ettiğiniz gibi parası olmayan zamanı olmayan 2-3 ay uğraşamayacak olan girmesin demişsiniz...
yani bu iş talimatlara uygun hemen gidin yaptırın tarzı bir olay değil doğru muyum??
Ankarada kaç tane aracın swaplı olmasına rağmen işletemediğini sanırım bilirsiniz, ben de değiştirdim ve de işlettim, nasıl yaptığımı da anlattım...
yazılanlardan isteyen istediğini takar işletir bir sıkıntı çıkmaz gibi bir durum oluşmasın, TR de paran imkanın zamanın varsa herşey olur demek ayrı, al sana prosedür götür işlet masrafı ruhsat ve TSE 500 tl demek ayrıdır...
burda herhangi birini change diye neden ihbar edelim tam tersi, prosedürü bilmediği için kimsenin aracı change durumuna düşmesin amaç bu...
bende tekrar diyorum
Prosedürü boşver kimsenin ki change duruma düşmez
3.000cc yi 2.000 cc olarak işletebilir herkes
o motorun ne oldugunu adam bilmiyorki
ben çalışsam Tüv de hepsini gönderirim universiteye tek tek cc sini ölçtürtürüm
ama senin benim gibi bilgili degil ordakiler
onlar sadece şase okur motor no okur alt takım kontrol eder far ayarına bakar
pekii bişey sorcam ;
yeni motor almadan ,kendi motorumu bi başkasına nasıl satarım ? veya satabilmem için neler yapmalıyım ?
bunu şunun için soruyorum ,tamamen duygusal :D
noterden motora satış veriyorsun...
Soru için teşekkür ettim sana
çok güzel soru sormuşsun
Aracın yeni motor işlendikten sonra vergisi 2.0 olarak ödeniyor
ondan önce ki bütün borclarını mecbur zaten kapatmak zorundasın cünkü bu motoru koyana kadar 3 sefer muayaneye gidiyorsun
Onu sormamıştım ama anladım. Benim korkum bu araba 2.lt oldu hadi bakalım 98 den bu yana olan vergi farkını öde demeleri üzerineydi. ***** kredilerde falan geriye dönük olarak para tahsil ediyorlarmış bugünlerde.. Bunda da öyle bir iş varmı diye sordum ama anladığım kadarı ile yok.
Demekki bu vergici amcalar 1.6 VTE yazması ile falan değil sadece silindir hacmi ile ilgileniyorlar. Bu da açıklığa kavuşmuş oldu böylelikle..
bu zorluklar hacim değişikliğinde o zaman?
yani 2.5 yerine yine 2.5 aynı markanın, sadece 87 model değil de 05 model motorunu koysak daha rahatız o zaman?
hem hacim hemde silindir farkı önemli. 4 e 6cycle 6 yada 4 işletemezsin :)
model yılı hari herşey aynı:D
Bundan sen ne anladın bilmiyorum ama benim oradna anladığım rüşvet falan filan gibi mekanizmaların çalışması değil. Sanırım orada kastedilen, araba çekici üzerinde üç kez TUV e gidiyor, oradan geliyor TSE işleri e işin içinde devlet varsa illaki harç pul cart curt parası vardır, e araya birde bilirkişiler girecek falan filan bu işler üç kuruşa beş kuruşa olmuyor ufak ufak harcanan paralar ciddi meblağlara ulaşıyor idi..
Neden? kanun ve kurallara uygun olduktan sonra ve uğraşırsa herkes istediğini takar ve işletir anlamı çıkar bence. Adam uğraşmış, çabalamış zamanını harcamış, parasını koymuş masanın üzerine işletmiş işte. Demekki oluyor bu işler. Tereyağından kıl çeker gibi olmuyordur, orası kesin zaten. Bu ülkede tamamen standart sıfır araba bile fenni muayeneden "hafif kusuru" olmadan geçemezken bu tip bir uygulamanın hiç sancısız yapılabilmesini beklemek zaten fazla iyimserlik olur..
Önemli olan yapılabilir olup olmadığıydı, e yapılabilirmiş..
Eray bak sende çok büyük konuşuyorsun ama moruk olmuyorki şimdi :)
4 silindir 2000 cc
6 silindir 3000 cc
8 silindir 5000 cc
10 silindir
12 silindir
16 silindir
farketmez
sebebine gelince moruk onu da şöle açıklayayım sana
şimdi benim K20 yi baz alalım ufak bir örnek
2005 yılının motoru yada 2002 den sonraki model motoru
98 yılında o kasada böle bir motor varmı yok
motorlar ters bile duruyor cok alakasız hemen anlaşılıyor yani
adamlar orda K20 soruyorlar heryere gerekli yerlere
Aslında TSE ye yada üniversiteye gitmene de gerek kalmıyor ama bu adamlar Honda türkiye aş ye telefon açmışlar sormuşlar adamlar da bir güzel sölemişler hatta o motor o araca olmaz demişler
bende yürüterek arabayı götürdüm ya dedim dalgamı geciyosunuz bu araba nasıl çalışıyor ozaman dedim afalladılar
adam nerden bilsin HAsport u hybrid racing i vs vs
motor arabada
araba yüryor
hadi tse ye belge almaya sonra üniversiteye rapora
sonra muyanaye tekrar eminyete vs vs
iş uzun anlatamıcam şimdi :)
kısasına gelince
sen motoru at üzerine araba yürüsün çalışsın hareket etsin gerisi senin parana bakıyor ve zamanına bakıyor kardeşim
silindir de farketmez
abi rotary 13b motor atsan hepten problem o zaman :)
silindir yok la bunda derler, anlat anlatabilirsen.. hacim meselesi ayrı problem yok 1300cc di 2600 cc ayarındaydı
ölme eşşeeem ölme :)