mobil s 5w/40 60tl
mobil 1 5w/30 85tl
corsa c 1.3cdti(z13dt) partikul filtresi yok bu zamana kadar bp 5/40 kullandim mobil kullanip 15 bin kmde degistirmeyi dusunuyorum. hararet genelde 80-85 civari geziyor. mobil s ve mobil @ arasinda ne fark var?
mobil s 5w/40 60tl
mobil 1 5w/30 85tl
corsa c 1.3cdti(z13dt) partikul filtresi yok bu zamana kadar bp 5/40 kullandim mobil kullanip 15 bin kmde degistirmeyi dusunuyorum. hararet genelde 80-85 civari geziyor. mobil s ve mobil @ arasinda ne fark var?
tüm bu yağlar tam sentetik.hatta şimdi baktım mobilin sitesinde 0w-40 New life veya 5w-40 S3000 tavsiye ediliyor yağ değişim aralığı min 30bin km max 50bin km min 12ay max 24 ay yazmış.
tr kosullarında 30 bin km aynı yağ ile giderseniz ne olacağını aşağı yukarı kestirebiliyorsunuz sanırım
10.000 iyidir, hangisi ucuzsa onu al tam sentetikse.
mobil 1 daha iyi ama tüm seri tam sentetik, s serisinde yarı sentetik yağlar da var daha ekonomik bir seri diye biliyorum.
Günlük kullanılan araçta çok fark etmez, amaç ekonomiyse ve yağ orjinal ise.
Gerci boyle diyorum ama ben de megan dizele mobil 1 0w-40 kullanıyorum, gayet memnunum.
bu new life sanırım bmw nin ilk dolum yağıymış ve ilk bakımıda 30binde zaten onların.30bin gibi bir rakamı görünce oldukça ilgimi çekti.
amaç zaten ekonomi ve günlük kullanılan stock haldeki bir aracın motorunu max. düzeyde korumak ve daha uzun aralıkla yağ değiştirmek.benimde düşüncem aynıydı ''tam sentetik olan en ucuz yağı kullanıp 10binde bir değiştirmek''ti ve son 2 yağ değişimimde bp nin tam sentetik 5w-40 yağını koydum.herhangi bir sorun yaşamadım ama biraz daha fazla para verip daha uzun aralıklarla değiştireyim diye düşündüm.
5w-40 bp visco 5000 Turbo diesel mi yoksa mobil s3000 5w-40 mi? marka dışında ciddi fark var mıdır?
Bmw bazı araçlarında 30 binde bir yağ servisi veriyor .Tam sentetik yağların hedeflediği noktada bu zaten.Zamanında Mobil 1 tam sentetik yağları araştırırken internet sitesinde tam sentetik yağlar 50 bin ila 75 bin km arasında değilir ibaresi mevcuttu ama yinede üreticiye sadık kalmalı diyede bir not vardı altında
Günlük kullanımda Tam sentetik yağ kullanıpta 5 binde bir 7500 de bir değiştirmek gerçekten mantık dışı..Minimum 15 bin km gönül rahatlıyla kullanın derim,hatta 20 binlere kadarda uzayabilir.Yazıktır normal yağın 3 katı para ödeyeceksiniz bunun bir karşılığı var.Ama tabi altınızda yağı aşırı ısıtabilen bir makina vardır yağ isterse 1000 km de olsun 1 2 kere 150 derece çıkarıp kaynatırsanız moleküllerin yapısını tamamen bozarsınız ve 1000 km'de motoru korumaktan aciz ve molekülleri bozulmuş yağınız olurDeğiştirmek şarttır..
Bir anda game over olmaz derken mukavemette 2 önemli konu vardır.Birincisi elasticity,2.cisi ise plasticity..Elastik bölgede sınırları zorlanan(hatta bir miktar safe factore ulaşıp özelliklerini aşan madde) kendi haline bırakıldığında hiç bir özelliğini yitirmeden orjinal spec.lerine geri döner.Ama biraz daha zorlarsan molekülleri,plastik bölgeye girerek yatay&dikey olarak haddinden fazla uzatırsın ,belki o anda kopmazlar(yani yağlama özelliğini yitirmezler) ama orjinal ısılara dönüldüğü zaman molekülleri, özelliklerini ve şekillerini yitirdikleri için eskisi gibi korumazlar ve tekrardan yüksek sıcaklıklara çıkıldığında bi anda game over olur..
Yani özetle çok kabataslak bakarsak olaya 120 derece max çalışma sıcaklığı olan yağı,150 dereceye 1 kere çıkarırsın,2 kere çıkarırsın ama 3.kez çıkardığında yağlama özelliğini 140 derecede bile yitirebilir game overın kralı olurAmma lakin 120 derece izin veriliyorsa sık sık 130 dereceye çıkılabilir her zaman safe limit payı vardır mühendislikte..
Hiç baktın mı tam sentetik yağların flash ve pour pointlerineÜst limitin çok çok altında bir değerden bahsediyoruz.
İlla kaynama noktasında özelliğini yitirir demek değil tabi ki, ama dediğin gibi olsa benim aracım çoktan game over olmuştu
Alındığı günden beri 0w-40 kullanılıyor ve uzun süreli gazlamada 130-140+ lara bile çıkıyor, ha yağın ömrü tabi ki az olacaktır bu sebepten olması gerekenden erken değiştiriyoruz. Kullandığım yağında 400F üst limiti var (sanırım 205 dereceye tekabül ediyor).
Dediğin gibi olsaydı 60.000 km de mutlaka game over olurdu yağdan ötürü.
Kabataslak verdim rakamları zaten .Yoksa sadece kasnaklı miniyle 160 dereceye dayadığım var yağ sıcaklığınıVe şunu söyliym sıradan kullanımda 85-90 derece civarıyken top speed civarlarında yağ sıcaklığı saniyede 10 derece arttı gözümün önünde..Eğer 3-4 dakika devam etseydim gazlamaya eminim zayıf yerlerden başlayarak motoru kucaklamaya doğru giderdi iş..Yağımda tam sentetik 5-30 castrol edge racing yani
Üstelik corvette kullanıcıları 140-150 dereceleri görüyorlar diye oil cooler takıyor gazlmaya korkuyorlar
Yani belki yağ 160 derecede bile buharlaşmayabilir ama contaların bearingslerin buna dayanabilecek mi ki acaba
Bu arada uyumak üzereyim kısaca bi googledım
http://www.synthetic-solutions.com/10w40_motorcycle.htm
Flash Point °C (°F) (ASTM D-92) 234
High Temperature/High Shear Viscosity @ 150°C
gibi veriler elde ettim.Düşündüğün kadar inanılmaz rakamlar yok maalesefKimse boşuna oil temp saati takmıyor arabasına...Yağım 150 derecelerdeyken arabamın nasıl gitmediğini anlatmamada gerek yok mesela
type-rcılar pek bilmez hehe
Zaten içeride herşey güllük gülistanlık demek yanlış, çok yüksek rakamlar muhakkak uzun vadede zarar verecektir. Ben de bunu tahmin ettiğim için zaten gösterge takma ihtiyacı duydum ki boşuna takmadığımın farkına vardım yağ ısısını görünce
Demeye çalıştığım, yağın ısısından ötürü oluşabilecek zararlar değil (çünkü bu durum biraz da internallerin dayanıklılığı ile alakalı - tam sentetik yağın dayanabileceği max ısıdan çok), yağın - tam sentetik yağın- o ısılara dayanabilip dayanamama meselesi. Ama ömrü kısalır o bir gerçek.
Type-r cilarin genelide 10w-60 kullandığı için pek ilgilenmiyorlarBen oil cooler kit tırmalıyorum mesela şu sıralar inanmış vaziyetteyim.
10-60 varsa gerek yok valla uğraşmanaTek sorun soğukta biraz sabretmek gerek..Kışın kar yağarken arabanın garajda start alması gerek gibi ince detaylar..Ben 5-30 dan mobil 1 0-40'a geçicem.10-60 günlük arabada yanlış olur..Ayda 1-2 kere denerim zaten..
10-60 hakkında bi test okumuştum,overall sıcaklığa(şu an rakam verirsem yalan olur) 0-30 yağa göre 3 kat daha geç zamanda geliyordu rolantide..Aynı araba aynı tip yağ sadece vizikoteleri farklı..
detaylı bilgiler için teşekkürler.hep tam sentetik olsunda ne olursa olsun düşüncesindeydim ama mobils3000 5w-40 ile bp visco7000 5w-40 arasında marka dışında bir fark varmıdır gerçekten.
Dün gece fırsat bulamadığım için es geçtim ama bugün biraz araştırma fırsatım oldu. Altını kalınla çizdiğim yeri ufaktan bir araştırdım paylaşmak istedim, 150 derece baz alınan derecedir, aynen yazanı kopyalıyorum, yani o yağ 150 derecede game over demek değildir
HTHS - High temperature High shear A relatively new oil test/specification, the oil is subjected to high temperature 150C and is mechanically sheared at 1 x 10^6 per second. A value of 2.8 or is considered the minumum for normal bearing wear. Here are some HTHS numbers on well known oils, the higher the number the more shear stable the oil; 4's and 5's are excellent numbers and demonstrate basestock quality e.g. Silkolene and Motul.
Mobil 1 0W40 HTHS 3.6
Castrol RS 10w-60 HTHS 3.7
Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7
Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07
Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19
Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51
Redline 5w40 HTHS 4.6
Redline 10W40 HTHS 4.7
Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11
Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11
Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23
Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33
Redline 15W50 HTHS 5.8
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)