User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
41 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: En kolay yoldan sıkıştırmayı nasıl düşürürüz ?

  1. #20
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracımın konusunda da belirttiğim üzere bir kaç hafta önce turbo uygulaması sonucu hesapsız boost yüzünden segman kırmıştım tabi kırılan segman piston üzerindeki segman yuvasınıda kırmış aracın kendi motorundan zaten vazgeçtik daha sonra bir iki motor aldım ancak kiminin ya karter pozisyonu uymadı yada farklı sorunlar çıkardı geri iade ettim son olarak 2.8 granada V6 motora karar kıldım yani motor 2.8 granada motoru.Karter yapısı vs. herşeyi ile aracıma uygun bir motor üstelik daha önceki aracımdada aynı motorun 2000 cc olduğundan tanıdığım bildiğim bir motor olması işime yarıyor bu motora çift turbo düşünüyorum elimde bir adet k03 var bir tane daha alıp sağlı sollu bir sistem kurmayı düşünüyorum,belkide hayal kuruyorum bilmiyorum ama gerçekleştirme konusunda oldukça iddalıyım :P

    Hakan abi link için teşekkür ederim motorun bilmediğim bir kaç değeri var onlarıda öğrenince verdiğin linkten bir hesaplama yapabilirim herhalde ama bir şey soracağım bu hesaplamaları zaten contayı yapan firma yapmıyormu ? Mesela bayağı bir önce başka bir forumdan bir arkadaş "motorunu ve istediğin sıkıştırmayı söylüyorsun ona göre kendisi uygun kalınlıkta bir conta yapıp veriyor sana" demişti umarım bu şekildedir.Ayrıca şırınga ve ortası delik cam tekniği iyimiş kapağı sökünce en azından bunuda bir denicem.

    spawn sıkıştırmayı 8:1 gibi düşürsem 1 bar boost`ta yeterli olur sanıyorum gerçi bunun içinde ayrı bir konu açmam gerekecek herhalde ne dersiniz.
    Bence 2.8 v6 yerine 2.0 ohc ile devam edin. Hem daha hafif hemde modifiye olanakları çok daha geniş. Daha da ucuz olur ayrıca.

    Sıkıştırma oranını hesaplamak da oldukça kolay bir iş. aracın standart sıkıştırma oranını, hacmini biliyorsanız kendiniz her olasılığı hesaplayabilirsiniz rahatlıkla.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  2. #21
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sıkıştırmanın düşürülmesi için deck yüksekliğine ihtiyaç yok. Eğer bore strok ve orjinal sıkıştırma oranını verirsen ve hedef sıkıştırma oranını söylersen senin için kullanman gereken decompresyon plate in kalınlığını hesaplarım.

    İkincisi, bu iş için oraya buraya gitmeyede gerek yok. Rize de de autocad bilen birileri vardır elbet. Bul bir makine mühendisi, senin orjinal contanın softcopy çıktısını hazırlat. O çıktı ile CNC metal kesimi yapan birisinden gerekli olan kalınlıkta metalden palte ini kestir devam et. Focusta yaptık ve sorunsuz çalışıyor alet. 6aydan fazla süre ve kafadan 20 bin km falan oldu..

    2.8 V6 motora çift K03 doğru bir seçim olmaz bence. Daha ufak turbo kullanırsan (2 tane TD025 gibi mesela) daha iyi olur. Ya da ikinci bir alternatif büyük ama tek turbo kullanırsan çok daha iyi olur. Çift turbolarda balansı tutturman pek kolay olmayacaktır. Bir sürü gereksiz işle uğraşacaksın. Fantazinin ötesine geçer o iş.. Tabi sen bilirsin genede.

    benim anladığım elindeki motorun sıkıştırma oranını bilmiyoruz, yoksa dediğiniz gibi hesaplanır

  3. #22
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    akü-su deposu pompası- kullanıcaksan fuel surge tank vs.

    + motoru olabilidince geriye montajlayıp aküyü ve diğer parçalarıda bagajın ucuna doğru koyarsanız basit bir moment ile bence yakalayabileceğiniz en güzel dengeyi sağlarsınız. eminim 1.2 motorla 2.8 v6 arasında ağırlık farkı vardır

    kolay gelsin şimdiden.
    Ağırlıkları aracın en arkasına koymak doğru bir işlem değil. Statik yere dik ağırlık dağılımında harika bir denge elde edebilirsiniz ancak virajda işler tamamen tersine döner. 50:50 olayına pek kafa yormayın. Aracın arkasına ağırlık eklemek sadece çekiş istendiği durumlarda yapılacak bir işlem.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  4. #23
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ağırlıkları aracın en arkasına koymak doğru bir işlem değil. Statik yere dik ağırlık dağılımında harika bir denge elde edebilirsiniz ancak virajda işler tamamen tersine döner. 50:50 olayına pek kafa yormayın. Aracın arkasına ağırlık eklemek sadece çekiş istendiği durumlarda yapılacak bir işlem.
    Sonuçta yürüyen aksamda traction barı coiloverı vs. yok ve 1.2 ltden 2.8 Turboya geçmeyi düşünüyor. Sencede çekiş ihtiyacı olmazmı?

  5. #24
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bore = 93.00 mm. stroke = 68.50 mm ölçüler bu şekilde abi orjinal sıkıştırma oranı da 9.20:1 olarak geçiyor teknik spec lerinde ben 1 bar gibi bir değer düşünüyorum bu boostta 8:1 sıkıştırma ideal olabilirmi sen ne dersin ?

    Ayrıca bu çelik conta meselesi bu kadar basitmi yani ? Autocad bilen bir arkadaşım var cnc de kesim yaptırabileceğim bir arkadaşımda var sağolsunlar yardımcı olurlar ancak bu çelik conta işinde anlamadığım bir husus var farzedelimki 2 mm. kalınlıkta bir conta işimizi gordü ve cnc ile çelik contamızı çıkardık bu 2 mm. kalınlığında contanın üzeri düz olacak doğal olarak yani herhangi bir kabartma olmuyor dediğine göre bu conta nasıl kaçırma yapmıyor ? İllaki tüm yüzeyler sıfır töleranslı hassasiyet ile taşlanması gerekiyordur ancak bu durumda yine metal metal üzerine oturuyor gibi olacak kaçırma yapmaması çok garip geliyor bana ?

    Çift turbo konusunda bir iki kişiden de söylediğine benzer şeyler duydum mesela ne gibi sorunlar olabiliyor balans derken ? İllaki çift turbo olsun demiyorum dediğin gibi tek daha büyük bir turboda olabilir tabi peki bu konuda bir önerin tavsiyen olurmu ? Yani tek daha büyük hangi turboyu kullanabilirim ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #25
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet tabi ki arka tarafın hafif kalmaması gerekli ancak ıvır zıvır ağırlıkalrı arka dingilin arkasına değil de önüne yerleştirmeyi tercih ederdim.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  7. #26
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıkıştırmayı 8:1 e düşürmek için 1.436 mm lik bir plate e ihtiyacınız var.

    Tabi ki motorun standart kapak, piston ve bloğa sahip olduğunu kabul ediyoruz.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  8. #27

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    plate olmadan sadece örneğin 2mm lik bi contayla halledemez mi bu işi?

  9. #28
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim anladığım elindeki motorun sıkıştırma oranını bilmiyoruz, yoksa dediğiniz gibi hesaplanır
    Koyulacak 2.8 V6 motorun sıkıştırma oranını biliyorum yazmayı unutmuşum 9.20:1 olarak geçiyor kayıtlarda.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #29
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet tabi ki arka tarafın hafif kalmaması gerekli ancak ıvır zıvır ağırlıkalrı arka dingilin arkasına değil de önüne yerleştirmeyi tercih ederdim.
    eğer viraj yapmayı düşünüyorsa araç sahibi zaten ağırlık dağılımdan önce epey bir işi var

  11. #30
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eğer viraj yapmayı düşünüyorsa araç sahibi zaten ağırlık dağılımdan önce epey bir işi var
    Bence de. En azından 2.8 motordan vazgeçmeli. 5.0 v8 den ağır bir motor cologne v6 lar.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  12. #31
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar viraj miraj yapmicam ya Bu aracı günlük kullanacağım,ben pist adamı değilim işime evime yada arkadaşlarımın yanına giderken çıkarım anayola sıkar üçü dördü bitirir bırakırım zevkimi alırım ben bu kadarım olayı o kadar profosyonelliğe vurmayın 2.8 i birazda V sesi hayranı olduğum için istiyorum daha önceden 1303 sahibiydim o aracımada 2.0 V6 cologne uygulamıştım bu motora karşı bir zaafım var ne yapayım 2.0 ohc de mantıklı ama o motorun en boy genişlik ölçülerinde şüphelerim var uzunluk ile yüksekliği sorun oluşturabilir buralarda da yokki detaylı ölçülerini alıp bir fizibilite yapabileyim ebat olarak V6 en iyi seçenek görünüyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #32

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayrıca bu çelik conta meselesi bu kadar basitmi yani ? Autocad bilen bir arkadaşım var cnc de kesim yaptırabileceğim bir arkadaşımda var sağolsunlar yardımcı olurlar ancak bu çelik conta işinde anlamadığım bir husus var farzedelimki 2 mm. kalınlıkta bir conta işimizi gordü ve cnc ile çelik contamızı çıkardık bu 2 mm. kalınlığında contanın üzeri düz olacak doğal olarak yani herhangi bir kabartma olmuyor dediğine göre bu conta nasıl kaçırma yapmıyor ? İllaki tüm yüzeyler sıfır töleranslı hassasiyet ile taşlanması gerekiyordur ancak bu durumda yine metal metal üzerine oturuyor gibi olacak kaçırma yapmaması çok garip geliyor bana ?
    Evet o kadar kolay. Conta neden kaçırsın? Sen zaten sadece sana lazım olduğu kalınlıkta kullanacaksın. Plate in altına sanayide eski motorcuların kullandıkları bir yapıştırıcı var. Adını şimdi unuttum. ondan sürüp üstüne de OEM contayı takıp sıkıyorsun. Hepsi bu.

    Çift turbo konusunda bir iki kişiden de söylediğine benzer şeyler duydum mesela ne gibi sorunlar olabiliyor balans derken ? İllaki çift turbo olsun demiyorum dediğin gibi tek daha büyük bir turboda olabilir tabi peki bu konuda bir önerin tavsiyen olurmu ? Yani tek daha büyük hangi turboyu kullanabilirim ?
    Sen şimdi kalkıp 1.4 hacime K03 takacaksın. Ama sağ taraftaki 1.4 hacim ile sol taraftaki 1.4 hacim farklı olacaklar. Kaldı ki her iki tarafıda aynı oranda ayarlayıp birebir aynı basınç ve flow u yakalaman gerçekten zor. Motosiklet senkronu ayarlar gibi ayarlaman lazım onları ki boost ile çok uzun iş o.

    Ben senin yerinde olsam K04 falan takardım. O motor hacim olarak yüksek ama flowu yüksek bir motor değil. Dolayısı ile öyle aman aman büyük bir turboya falan ihtiyacın yok. Subarudan falan çıkma bir turbo ya da K04 bulup kullanabilirsin bence. Para çoksa VF43 falanda olabilir tabi.

    Hedef ne bu arada? Olayı boost oalrak değilde güç olarak ortaya koyarsan daha kolay olabilir bence. Eğer hedefin 200 hp üzeri falan değilse elindeki K03 falan bile işini görür.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  14. #33
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi şöyle bi durum war illa sıkıştırmayı düşürdüğün zaman motor kırılmıcak die bişi yok sonuçta kullandığın malzemeler yıllardır kullanılmış ve aşınmış kaldıki turbo için üretilmiş malzemelerde değil yani sıkıştırmayı düşürdüm hadi 1 bar basalım hergün kullanalım die bişi de olmayabilir ben ilk turbo yaptığımda bizim arabalar için üretilmiş olan en kalın contayı aldım parçacıdan conta 4 katlıydı ve kaylar perçinle birbirlerine tutturulmuşlardı ben tam ortadan ayırıp arasına 1mm lik sac kestirttim su jetinde tekrardan perçinleyip o şekilde taktım pistonlarında ortalarını frezede 3-4 mm kadar almıştım yaklaşık 1.5 yıl bi sıkıntım olmadan kullandım ne kırıldı nede contam yandı tdo4 ile 0.6 ile 1.1 arası basıyordum

    bu motorda karar kıldıysan mutlaka en azından bi takım piston al illa senin arabana göre olucak die bişi yok bore ölçüsü piston stroğu pim kalınlığı 3 aşşağı 5 yukarı tutuyodur rektefiyeci bi şekilde ayarlayıp takarsın hiçde bi sıkıntın olmaz şuan benim arabamdaki pistonların pim kalınlığı 21mm orjinali 19.46 ama mutlaka önce bu motorla uğraşmış olanlar neler kullanmış onu araştır derim orjinal kol nereye kadar dayanıyo yada yatak yada krank debriyaj blok bunlar çok önemli konular tekrardan kötü bi olay canını sıkmasın

  15. #34
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet o kadar kolay. Conta neden kaçırsın? Sen zaten sadece sana lazım olduğu kalınlıkta kullanacaksın. Plate in altına sanayide eski motorcuların kullandıkları bir yapıştırıcı var. Adını şimdi unuttum. ondan sürüp üstüne de OEM contayı takıp sıkıyorsun. Hepsi bu.
    .
    Ben sadece yapacağımız çelik contayı kullanacağım sanıyordum ama oem contayıda kullanıyormuşuz şimdi netlik kazandı mertol abi o bahsettiğin yapıştırıcıyı hatırlarsan bana mutlaka yaz eksik bir şey yapmayalım.

    Sen şimdi kalkıp 1.4 hacime K03 takacaksın. Ama sağ taraftaki 1.4 hacim ile sol taraftaki 1.4 hacim farklı olacaklar. Kaldı ki her iki tarafıda aynı oranda ayarlayıp birebir aynı basınç ve flow u yakalaman gerçekten zor. Motosiklet senkronu ayarlar gibi ayarlaman lazım onları ki boost ile çok uzun iş o.

    Ben senin yerinde olsam K04 falan takardım. O motor hacim olarak yüksek ama flowu yüksek bir motor değil. Dolayısı ile öyle aman aman büyük bir turboya falan ihtiyacın yok. Subarudan falan çıkma bir turbo ya da K04 bulup kullanabilirsin bence. Para çoksa VF43 falanda olabilir tabi.
    Tek k03 motorun çıkışını kesmesin abi ? Elimde nasıl olsa k03 var yani elimdeki turboyu değerlendirmek isterim tabi.

    Hedef ne bu arada? Olayı boost oalrak değilde güç olarak ortaya koyarsan daha kolay olabilir bence. Eğer hedefin 200 hp üzeri falan değilse elindeki K03 falan bile işini görür.

    Hedef aslında minumum 200 maksimumda 250 hp gibi bir rakam geçiyor aklımdan bu iki rakam arası bir değer olabilir motoru çok zorlamakta istemem tabi boosted_pug un dediği gibi ikinci bir kırım yaşamak istemiyorum benim için öncelikli olan sorunsuzluk.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  16. #35
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi şöyle bi durum war illa sıkıştırmayı düşürdüğün zaman motor kırılmıcak die bişi yok sonuçta kullandığın malzemeler yıllardır kullanılmış ve aşınmış kaldıki turbo için üretilmiş malzemelerde değil yani sıkıştırmayı düşürdüm hadi 1 bar basalım hergün kullanalım die bişi de olmayabilir ben ilk turbo yaptığımda bizim arabalar için üretilmiş olan en kalın contayı aldım parçacıdan conta 4 katlıydı ve kaylar perçinle birbirlerine tutturulmuşlardı ben tam ortadan ayırıp arasına 1mm lik sac kestirttim su jetinde tekrardan perçinleyip o şekilde taktım pistonlarında ortalarını frezede 3-4 mm kadar almıştım yaklaşık 1.5 yıl bi sıkıntım olmadan kullandım ne kırıldı nede contam yandı tdo4 ile 0.6 ile 1.1 arası basıyordum

    bu motorda karar kıldıysan mutlaka en azından bi takım piston al illa senin arabana göre olucak die bişi yok bore ölçüsü piston stroğu pim kalınlığı 3 aşşağı 5 yukarı tutuyodur rektefiyeci bi şekilde ayarlayıp takarsın hiçde bi sıkıntın olmaz şuan benim arabamdaki pistonların pim kalınlığı 21mm orjinali 19.46 ama mutlaka önce bu motorla uğraşmış olanlar neler kullanmış onu araştır derim orjinal kol nereye kadar dayanıyo yada yatak yada krank debriyaj blok bunlar çok önemli konular tekrardan kötü bi olay canını sıkmasın
    Haklısınız metal yorgunluğu olayı var dediğiniz gibi bunları hep düşünmek değerlendirmek lazım ama motorun içine girmeyi düşünmüyorum yani en azından uzunca bir müddet giremem o yüzden fazla yüklenmeden şimdilik ilerlerim 200 hp yi görmek için aman aman bir boost a gerek kalmaz sanıyorum ? Motorun kendisi zaten 150 hp 210 tork.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  17. #36

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sonuç olark düşününce kibrit kutusu da değil bu , basıncını düşük tutup afr ni avansını güzel ayarlarsan hemen kırılacak bişey yok , düzgün bi wg kullanıp peak yaptırmadan ufak turbo ani basınç göstermelerden koruyarak deneyebilrsin bence motoru açmadan ..

  18. #37
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet sanırım öyle olacak spawn
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  19. #38

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ama yinede bi kompresyon testi yapmak lazım .. eğer sıkıntı çıkarsa hiç girmezsin uğraşmazsın yani..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •