:icon_tup:bizde 4 tane araç var astra vectra focus 307 bunların hepsinde landi renzo marka lpg var çok memnunuz. fabrikasoyon turbolu araçlara lpg yaramıyor egt yi yükselttiği için ama atmosferikte güzel ayarla senelerce binebilirsiniz
Printable View
:icon_tup:bizde 4 tane araç var astra vectra focus 307 bunların hepsinde landi renzo marka lpg var çok memnunuz. fabrikasoyon turbolu araçlara lpg yaramıyor egt yi yükselttiği için ama atmosferikte güzel ayarla senelerce binebilirsiniz
benim tanıdık bir abimin vtec 2 es aracında brc marka lpg takılı 2 yıl oldu takalı hala sorunsuz kullanıyor ve heleki honda motoru lpg olsa bile en az sorun cıkaran motorlar arasında,ayrıca bende kendi ies aracımda lpg kullanıyorum bnde brc taktırdım çok memnunum keşke baştan taktırsaydım benzine boşuna para verme ve düşünmeden taktırabilirsin ustam kolay gelsin..
benim günlük olarak kullandığım bütün araçlarım lpg li di şu anda gene günlük kullanım amaçlı maream var oda lpg li ancak lpg takılırken öncelikle iyi araştır markadan çok işçilik çok önem taşıyor işi bilmiyen birinin aracının orasını burasını kesip biçmesini istemezsin.malesef o şekilde kasaplar oldukça fazla
onun için montaj yapan yerini iyi seçmelisinki ileride hiç bir sorun yaşamadan rahatça kullanmalısın
sıralı sistemde kuru çalışıyor olayı bence hikaye zaten aracı ilk çalıştırdığınızda motor belirli bir sıcaklığa gelene kadar (genelde 40-60 derece arası ) benzinde çalışıyor sistemde bir sorun oldumuıda sen farketmeden zaten benzine otomatikman geçiyor.
abartmayın arkadaşlar. her araca yarayan kaliteli lpgler var hondaya 900 liralık atiker yaramayabilir. ama ayar bile gerektirmeyen çok kaliteli lpg kitler var. yetkili servislere bayilik vermiş kaliteli firmalar var onlardan kullanılabilir.
hiç bişeyde olmaz sadece adam gibi yerde taktırmak lazım. mazallah su hortumu için plastik t kullanırlar erir kırılır araç hararet yapar v.s su kaçırır. dikkat etmek lazım
bende taktırmayı düşünüyorum aracıma. zavoli uyar dediler beklemediyiz
artık bayı cıkıslı lpglı aracların oldugu bır donemde bos bos yorumlar komık oluyor...
benım su an kullandıgım arac 2.4 accord 1 yılda yaklasık 45000 km yaptım lpg ıle ılgılı en ufak bır sıkıntı yasamadım..bakın en ufak dıyorum... uygulama duzgun yapıldıgı surece hıc bır sıkıntı cıkmaz. eksısı sudur kım ne derse desın performansta dusus oluyor ama ne kadar oluyor... benım arac 190 hp fabrıka cıkısı oluyor sana yaklasık 160 hp...e o da zaten yetıyor...
honda lpg ile uyumlu sorun yasamazsin taktir bence
Şu LPG kuru yakıttır geyiğinden biran evel kurtulmak lazım. Neymiş yağsızmış.. Mazot dışında yağ muhteva eden yakıt yok. Benzinde yağ ya da yağlamayı kolaylaştıran birşeyde yok. Kurşunsuz benzin dışında benzin satılmıyor bu ülkede. Silindirler paso krepaj yaparken kalkıp benzin yağlıyor diye ortalıkta dolaşmak komik oluyor. Dolayısı ile yağlama sistemi falan tümüyle gereksiz.
aynı arabaya bir ömür binmeyeceğinize göre öyle ahım şahım markalara 3 bin lira vermenize gerek yok, optimum düzeyde kaliteli bir marka ve iyi bir montaj ile sorunsuz kullanırsınız. benzinle 1 milyon km gidecekse lpg ile 950bin gider.
lpg'yi çırağa taktırmassanız, adam gibi deneyimli bir usta montajını yaparsa öyle lpg tekrar motor yaptırcak sorun çıkarmaz.
benzin ile çalışmak için tasarlanmış lafınıda biyere bırakın artık. dizel ile benzin motorları bambaşka prensiplere sahip değil. dizel yüksek basınç ve sıcaklık ile kendiliğinden tutuşur, benzinde ateşleme gerekir. yakıt farklı diye motorda babambaşka prensiblere sahip değil. lpgde sonuçta yanması oksijenle reaksiyona sonucu enerji üretiyor.
bu arada lpg ye kuru yakıt diyenler gitsin aygaz euro lpg+ kullansın onlar gaz basarken bir miktarda yağ koyuyorlar böylece yağlama sorunuda ortadan kalkıyor
Bende 2005 vtec ıı var. 2008 de brc taktırdım. 2008 yılında brc sequent 24 diye bir modeli vardı bende ondan önceki model (brc nin fes modeli diyorlar ama açılımı ya da tam adı ne bilmiyorum) sadece 4500-5000 devir arası bir yerlerde bir anlık gaz yemiyor gibi oluyor arkasından hemen canlanıyor. Başka bir serviste iyi bir ayarla çözülebilir diyorlar ama bendeki brc modelinden her brc bayisi tam anlamıyor.
Simota aero form 2+headers gibi bir kaç işlem daha var motorda. Yaklaşık 40bin km deyken tüp takıldı şu an 85bin lerde sadece bir kere 75-76 binlerde tüp ayarı ile birlikte sibob ayarı ve gaz kelebeği temizlendi. Oda şehirler arası yolda bilmediğim bir yerden çok kalitesiz lpg aldıktan sonra oldu. Rölantide titreme sorunu yapıyordu.
Uzun yolda 170 kuruş şehir içinde 190 kuruş yakıyor son zamlardan sonra.
Bence taktır sistemler çok gelişti, teleflex markasınıda düşün derim çok memnun olan arkadaşlar var. 45 bin km oldu kullanalı hiçbir sıkıntısı yok.
215-217 km hızı hem benzin de hem lpg de rahatlıkla yapıyorum. 3 senedir hiç üzmedi arabayı sıkıştıracağın zaman benzine alırsın.
peki ortalama montaj falan dahil ne kadar a patlıyor sıralı sistemler?
sıkıştıracagın zmn benzine alırsın deniyor bunu anlamıyorum . lpg de performans kaybı yok deniyordu hani. yani lpgde 200+ km lere cıkılmazmı?
km de ortalama 15 kuruş avantajı göz ardı etmek için aptal olmak lazım.. Hiçbir şekilde götürüsü getirisinden fazla değildir lpg nin.. Ha çok çok nadir lpg li araç yandı olayı olursa oda kısmettir...
son süratta pek sorun olmuyor.sadece çıkış süresi uzuyor en azından benim arabada. Taktırmadan önce performans kaybı yok deniliyor sonrasında ise lpg benzin gibi olur mu tabi ki fark olacak diyor ustalar.yani iş taktırana kadar ama fark gerçekten çok az.
Pompada az ödemek için gerekli diye düşünüyorum.
Lpg li araçta yanma sanki montajı yapanın işçilik kalitesiyle alakalı gibi