User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: START/STOP ve Turbo'nun Ömrü...

  1. #1
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    START/STOP ve Turbo'nun Ömrü...

    Aklıma takılıyor uzun zamandır. Biliyorsunuz artık araçlarda START/STOP özelliği yaygınlaşmaya başladı. Benim araçta da bundan var. Ayrıca otomobilimin makinesi de Turbo Dizel.

    Durum böyle olunca araç trafikte durduğunda motoru kapatıyor. Yani bekleme vs. yok. Zaten atmosferik bir araç olsaydı hiç takmazdım. Ama Turbo olunca... İşler değişiyor.

    Ne diyorsunuz START/STOP Turbo'nun ömründen yiyor mu? Ya da ona göre bir sistem yapmışlar mıdır? (Umarım yapmışlardır )

  2. #2
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jenerasyonuna göre değişiyor. İlk versiyonda evet, yağlama eksikliği yaşanıyordu bu yüzden seri üretime geçilmedi. 2. versiyonda bu sorun yok ancak bu sefer de motor çabuk çalışmıyor. 3. Jenerasyonda ise bunların hepsi aşıldı. Sadece silindirler duruyor ve marş motorsuz çalışıyorlar. Geri kalan tüm tesisat çalışmaya devam ediyor. Yağ pompaları da elektronik oluyor bunların yağlama gerektiğinde motor susukken bile sağlanıyor. Ama bu jenerasyon salt motora uygulanamıyor alternatörü komple farklı oluyor. Ve bu 3. jenerasyon da çok çok iyi korunuyor olsa da siyanürlü süper kapasitörler kullanılıyor. 3. jenerasyon şu an bir tek PSA grubunda var.. Yakında Ford ve Volvo dizellerde de görülebilir..

  3. #3
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler Naman. Bu son jenerasyon sadece Peugeot'da varsa bizim ki ömürden yiyor demek... Hayırlısı olsun zaman... Değiştiririz zamanı gelince...

  4. #4
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alfa'da var ben kapatıyorum sürekli acılıp kapanıyor sinirim bozuluyor

  5. #5
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayır yemiyor ilk jenerasyon sadece yiyiyordu yağlama noksanlığından dolayı.

    Tabi ömür olayını da iyi tanımlamak lazım.. Ben ömür tükenmesini yağsızlık sebebiyle aşınması sarması dağılması olarak yorumladım.

  6. #6
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 307xsi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alfa'da var ben kapatıyorum sürekli acılıp kapanıyor sinirim bozuluyor
    Ben genelde kullanıyorum. Tampon tampona trafikte genelde kapatıyorum. Tam anlamıyla alıştım diyemem ama yavaş yavaş uyum sağlıyorum...

    Alıntı Naman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayır yemiyor ilk jenerasyon sadece yiyiyordu yağlama noksanlığından dolayı.

    Tabi ömür olayını da iyi tanımlamak lazım.. Ben ömür tükenmesini yağsızlık sebebiyle aşınması sarması dağılması olarak yorumladım.
    Ben de o anlamda sormuştum. Teşekkürler...

  7. #7
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Naman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Jenerasyonuna göre değişiyor. İlk versiyonda evet, yağlama eksikliği yaşanıyordu bu yüzden seri üretime geçilmedi. 2. versiyonda bu sorun yok ancak bu sefer de motor çabuk çalışmıyor. 3. Jenerasyonda ise bunların hepsi aşıldı. Sadece silindirler duruyor ve marş motorsuz çalışıyorlar. Geri kalan tüm tesisat çalışmaya devam ediyor. Yağ pompaları da elektronik oluyor bunların yağlama gerektiğinde motor susukken bile sağlanıyor. Ama bu jenerasyon salt motora uygulanamıyor alternatörü komple farklı oluyor. Ve bu 3. jenerasyon da çok çok iyi korunuyor olsa da siyanürlü süper kapasitörler kullanılıyor. 3. jenerasyon şu an bir tek PSA grubunda var.. Yakında Ford ve Volvo dizellerde de görülebilir..
    Deniz hastayım senin bu teknik bilgine Irde rules forever
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  8. #8
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Naman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Jenerasyonuna göre değişiyor. İlk versiyonda evet, yağlama eksikliği yaşanıyordu bu yüzden seri üretime geçilmedi. 2. versiyonda bu sorun yok ancak bu sefer de motor çabuk çalışmıyor. 3. Jenerasyonda ise bunların hepsi aşıldı. Sadece silindirler duruyor ve marş motorsuz çalışıyorlar. Geri kalan tüm tesisat çalışmaya devam ediyor. Yağ pompaları da elektronik oluyor bunların yağlama gerektiğinde motor susukken bile sağlanıyor. Ama bu jenerasyon salt motora uygulanamıyor alternatörü komple farklı oluyor. Ve bu 3. jenerasyon da çok çok iyi korunuyor olsa da siyanürlü süper kapasitörler kullanılıyor. 3. jenerasyon şu an bir tek PSA grubunda var.. Yakında Ford ve Volvo dizellerde de görülebilir..
    buradaki detaylara inebilirmiyiz? baya teknolojik cevaplar gelmiş merak ettim .
    son jenerasyonda inanılmaz gelişmeler gözüküyor detaylı makaleler veya teknik dökümanları varmı bunların ?

    1-sadece silindirler duruyor ve marş motorsuz çalışıyorlar (ne demek oluyor nasıl oluyor?)

    2-yağ pompaları elektriklemi çalışıyor artık !

    3-süper kapasitörler ne için kullanılıyor ?

    selam

  9. #9
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Detay tabiki mevcut ama başlık başlık veya aşama aşama değerlendirsek daha iyi olur sanırım.

    Jenerasyonlarla ilgili STOP START wiki olarak aratmak gerekir sanırım. Aslında başlıktaki START/STOP yanlış.. Doğrusu STOP/START.. STOP önce yani..

    1. ve 3. soru birbirlerinin cevabı.. Süperkapasitörler motorun çabucak çalışmasını sağlamak için gerekli olan gücü biriktirip basıyorlar.. Motorda bu sayede ort. 0,2 sn de, max 0,4 sn de çalışmış ve sürüşe hazır hale gelmiş oluyor. Süre kapasitörlerin şarj durumuna göre değişiyor.. Eğer 0.4 sn'nin üzerinde bir çalışma süresi riski varsa motor hiç stop ettirilmiyor.
    Motoru da marş motoru değil, çift yönlü farklı bir alternatör çalıştırıyor. Bu alternatör hem klasik alternatör olarak çalışıyor hem de STOP-START sürecinde marş motoru görevi görüyor. Standart marş motoru ise olduğu yerde yatmaya devam ediyor.

    2. soru aslında stop-start tan bağımsız bir mevzu. Ama detay gerekiyorsa EP6CDTX motorların yağlaması incelenebilir.. Peugeot RCZ'in 200bg'lik motorunda bu tesisat var. PSA'nın dediğine göre yaklaşık 2 bg tasarruf sağlıyor. 156 bg'lik EP6CDT de klasik yağlama var. 2011 Mini Cooper S'in 184 bglik motorunda da olabilir onu bilemiyorum. Motorunun kodu bildiğim kadarıyla EP6CDTM

  10. #10
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben bu teknolojiyi sevmeye de başladım... Işıklarda beklerken felan sesiz oluyor. Boşuna yakıt harcamıyorsun dolayısı ile ne kadar çok yandı bu ışık stresini yaşamıyorsun...

  11. #11
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanlız bu sistemde klima sanki biraz safe mode a geçer gibi oluyor yanlış mı biliyorum?

  12. #12
    FaTiH44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    malatya
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilirkişi is back açıklamalar çok iyi
    03 FIAT PALIO SPORTING 1.6 16V | 98 HONDA CIVIC VTEC VTI HB
    14 SEAT LEON FR 1.4 TSI | 15 VW CC 1.4 TSI DSG
    17 VW PASSAT B8 1.4 TSI| 18 SEAT LEON FR 1.4ECOTSI DSG

    13 VW POLO GTI 1.4 TSI DSG

  13. #13
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aman hocam bilirkişi mevzunu hiç hatırlatma başıma gelmeyen kalmadı

    Okuduğumdan anladığımı yazıyorum sadece ötesi yok

  14. #14
    kurpat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    34.41.06.07
    Mesaj
    355
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    başka forumlardan bildiğimiz nick:BİLİRKİŞİ = nick:Naman mıdır?

  15. #15
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öyledir.
    ..

  16. #16
    kurpat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    34.41.06.07
    Mesaj
    355
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamamdır, paylaşımlardan ve pc destek hizmetlerinden çok faydalanmıştım o sebeple sordum

  17. #17
    ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    G.antep-Ankara-TRABZON
    Mesaj
    559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Naman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Detay tabiki mevcut ama başlık başlık veya aşama aşama değerlendirsek daha iyi olur sanırım.

    Jenerasyonlarla ilgili STOP START wiki olarak aratmak gerekir sanırım. Aslında başlıktaki START/STOP yanlış.. Doğrusu STOP/START.. STOP önce yani..

    1. ve 3. soru birbirlerinin cevabı.. Süperkapasitörler motorun çabucak çalışmasını sağlamak için gerekli olan gücü biriktirip basıyorlar.. Motorda bu sayede ort. 0,2 sn de, max 0,4 sn de çalışmış ve sürüşe hazır hale gelmiş oluyor. Süre kapasitörlerin şarj durumuna göre değişiyor.. Eğer 0.4 sn'nin üzerinde bir çalışma süresi riski varsa motor hiç stop ettirilmiyor.
    Motoru da marş motoru değil, çift yönlü farklı bir alternatör çalıştırıyor. Bu alternatör hem klasik alternatör olarak çalışıyor hem de STOP-START sürecinde marş motoru görevi görüyor. Standart marş motoru ise olduğu yerde yatmaya devam ediyor.

    2. soru aslında stop-start tan bağımsız bir mevzu. Ama detay gerekiyorsa EP6CDTX motorların yağlaması incelenebilir.. Peugeot RCZ'in 200bg'lik motorunda bu tesisat var. PSA'nın dediğine göre yaklaşık 2 bg tasarruf sağlıyor. 156 bg'lik EP6CDT de klasik yağlama var. 2011 Mini Cooper S'in 184 bglik motorunda da olabilir onu bilemiyorum. Motorunun kodu bildiğim kadarıyla EP6CDTM
    Konu ve aciklamalar cok guzel benimde kafama takiliyordu zarari var midir yok mudur diye bu konu ilac oldu tesekkurler
    ETE KEMİĞE BÜRÜNDÜM YUNUS DİYE GÖRÜNDÜM

    YUNUS EMRE

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •