User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: oksijen sensörü, vuruntu sensörü ve maf sensörü temizliği. . .

  1. #1
    primera sr20de
    Misafir

    oksijen sensörü, vuruntu sensörü ve maf sensörü temizliği carbon clean

    mrb arkadaşlar aracımda bu sensörlerin kirlenmiş olduğunu düşünüyorum bu sensörleri temizleyen temizleten var mı birde ne ile nasıl temizlemek gerekiyor balata spreyi diyenler var ama yağlı olduğu için önermeyende var yağsız devre elektronik temizleyici spreyleri tavsiye edenlerde var sizce ne yapmalıyım . . .


    AYRICA ARKADAŞLAR CARBON CLEAN YAPTIRMAK FAYDALI MI

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Balata spreyi yağlı olmaz. Balataya yağlı birşey sıkılmaz zaten. WD40 gibi yağlayıcılar yağlı olur.

    Devre spreyi dediğin elektronik board temizleyici spreyler MAF için iş görür.

    Vuruntu ve oksijen sensörlerinin temizlenmesi çok da işe yaramaz. Vuruntu sensörü zaten pek kirlenmez. Oksijen sensörü üzerinde de ancak kurum oluşur. Onu da spreyle temizleyemezsin. Fırçalasan zarar verme ihtimali var. Bence MAF haricine hiç dokunma.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    melih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    İsT.
    Mesaj
    2.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    basınçlı hava oda yaramaz ama dene balata spryi falan olmaz

  4. #4
    primera sr20de
    Misafir
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Balata spreyi yağlı olmaz. Balataya yağlı birşey sıkılmaz zaten. WD40 gibi yağlayıcılar yağlı olur.

    Devre spreyi dediğin elektronik board temizleyici spreyler MAF için iş görür.

    Vuruntu ve oksijen sensörlerinin temizlenmesi çok da işe yaramaz. Vuruntu sensörü zaten pek kirlenmez. Oksijen sensörü üzerinde de ancak kurum oluşur. Onu da spreyle temizleyemezsin. Fırçalasan zarar verme ihtimali var. Bence MAF haricine hiç dokunma.
    aracım tüplü olduğu için vuruntu sensörü arızası verdi ama arıza ışığı yanmadı bilgisayara bağlayıp arızayı sildiler maf hariç diğerlerini bozulunca değişmek lazım o zaman sprey iş yapmıyo anladığım kadarıyla ya birde arıza ışığı yanmıyosa arıza yok demek değil mi bu ışık bu işe yaramıyo mu

  5. #5
    primera sr20de
    Misafir
    Alıntı melih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    basınçlı hava oda yaramaz ama dene balata spryi falan olmaz
    balata spreyi işe yarar mı yaramaz mı

  6. #6
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vuruntu sensörü kirlenen yada temizlenen birşey değil Hiçbir kir vuruntu sensörünün çalışmamasını sağlayamaz.. Sensör bozulmuştur..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  7. #7
    primera sr20de
    Misafir
    carbon clean işe yarar mı peki . . .

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı primera sr20de Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracım tüplü olduğu için vuruntu sensörü arızası verdi ama arıza ışığı yanmadı bilgisayara bağlayıp arızayı sildiler maf hariç diğerlerini bozulunca değişmek lazım o zaman sprey iş yapmıyo anladığım kadarıyla ya birde arıza ışığı yanmıyosa arıza yok demek değil mi bu ışık bu işe yaramıyo mu
    LPG'li arabada oluşabilecek ateşleme hatalarının sebebi LPG enjeksiyonundaki kesintiler olabilir. LPG'li arabada ateşleme arızası kodu alınca ilk bakılması gereken nokta benzinde de aynı arızayı verip vermediğidir. Benzin ECU'su kendisi benzin enjektörüne düzgün sinyal gönderirken kendi kontrolü dışındaki LPG enjeksiyonunda oluşabilecek anlık bir kesinti durumunda silindirlerde düzgün yanma olmamasını ancak ateşleme arızası olarak yorumlar. Bu yüzden vuruntu sensörü arızasını vermiştir.

    Vuruntu sensörünün çalışıp çalışmadığını anlamak için OBD'den avans değerini görüp takip ederken araca benzin-lpg geçişi yaptırıp avansın değişip değişmediğine bakmak en basit ve güvenilir yöntemdir.

    Vuruntu sensörünü temizlemek için sökmene bile gerek yok. Temizlik işe yaramaz. O2 sensörünü de temizleyerek düzgün çalışmasını sağlayamazsın.

    MAF için en güzeli yalıtkan, aşındırıcı olmayan, yağ sökücü, yağsız spreyler kullanmandır ki bu da elektronik board spreyidir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #9
    primera sr20de
    Misafir
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    LPG'li arabada oluşabilecek ateşleme hatalarının sebebi LPG enjeksiyonundaki kesintiler olabilir. LPG'li arabada ateşleme arızası kodu alınca ilk bakılması gereken nokta benzinde de aynı arızayı verip vermediğidir. Benzin ECU'su kendisi benzin enjektörüne düzgün sinyal gönderirken kendi kontrolü dışındaki LPG enjeksiyonunda oluşabilecek anlık bir kesinti durumunda silindirlerde düzgün yanma olmamasını ancak ateşleme arızası olarak yorumlar. Bu yüzden vuruntu sensörü arızasını vermiştir.

    Vuruntu sensörünün çalışıp çalışmadığını anlamak için OBD'den avans değerini görüp takip ederken araca benzin-lpg geçişi yaptırıp avansın değişip değişmediğine bakmak en basit ve güvenilir yöntemdir.

    Vuruntu sensörünü temizlemek için sökmene bile gerek yok. Temizlik işe yaramaz. O2 sensörünü de temizleyerek düzgün çalışmasını sağlayamazsın.

    MAF için en güzeli yalıtkan, aşındırıcı olmayan, yağ sökücü, yağsız spreyler kullanmandır ki bu da elektronik board spreyidir.
    carbon clean hakkında bilgin var mı

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı primera sr20de Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    carbon clean hakkında bilgin var mı
    Diğer dyno başlığını okumuştum.

    110K'daki Benzin-LPG'li arabanda carbon clean'lik bir durum olduğunu veya sana hissedilir bir fayda sağlayacağını düşünmüyorum.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11
    primera sr20de
    Misafir
    benzin ve lpg nin enjektörleri farklı olduğu için mi en azından yanma odaları temizlenmiş olur diye düşünüyorum

  12. #12
    primera sr20de
    Misafir
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Diğer dyno başlığını okumuştum.

    110K'daki Benzin-LPG'li arabanda carbon clean'lik bir durum olduğunu veya sana hissedilir bir fayda sağlayacağını düşünmüyorum.
    benzin ve lpg enjektörleri farklı olduğu için mi en azından yanma odaları temzilenmiş olur diye düşünüyorum

  13. #13
    melih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    İsT.
    Mesaj
    2.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı primera sr20de Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    balata spreyi işe yarar mı yaramaz mı

    yaramaz kanatindeyim
    maf sensörunu temizlemende bi sakınca yok ama balata spryi ile

  14. #14
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı primera sr20de Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benzin ve lpg enjektörleri farklı olduğu için mi en azından yanma odaları temzilenmiş olur diye düşünüyorum
    LPG'li arabada zaten kurum oluşmaz. Kurum oluşumu, carbon clean vs, bunlar temelde dizel araçlara yönelik kısa çözümlerdir. Kaldı ki dizelde bile enjektörden çözücü maddeyi basmakla verimli ve sağlıklı bir temizlik yapılabileceği şüpheli...

    Arabanda yapılabilecek tek temizlik emme temizliğidir. Kelebek ve manifold temizliği, istenirse port-polish de yapılır. Carbon-clean'den çok daha güzel sonuç alınır.

    Ama bence senin arabandaki sorun yaptığın modlarla, egsoz sistemiyle ilgili. Debriyaj balatanın kaçırıp kaçırmadığını da kendin kullanırken farkedersin zaten. "Usta" yöntemleri genelde değiştirmekten yana sonuçlar verir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #15
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    LPG'li arabada zaten kurum oluşmaz. Kurum oluşumu, carbon clean vs, bunlar temelde dizel araçlara yönelik kısa çözümlerdir. Kaldı ki dizelde bile enjektörden çözücü maddeyi basmakla verimli ve sağlıklı bir temizlik yapılabileceği şüpheli...

    Arabanda yapılabilecek tek temizlik emme temizliğidir. Kelebek ve manifold temizliği, istenirse port-polish de yapılır. Carbon-clean'den çok daha güzel sonuç alınır.

    Ama bence senin arabandaki sorun yaptığın modlarla, egsoz sistemiyle ilgili. Debriyaj balatanın kaçırıp kaçırmadığını da kendin kullanırken farkedersin zaten. "Usta" yöntemleri genelde değiştirmekten yana sonuçlar verir.
    dizelde krumun temziliği manıfold sokulupmu yapılması gerekli ?

  16. #16
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dizel araçlarda özellikle emme manifoldu sökülüp temizlenirse gayet faydalı olur

  17. #17
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mafı balata spreyi wd40 cop eder. izopropil alkol kullanın

  18. #18
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizelde krumun temziliği manıfold sokulupmu yapılması gerekli ?
    Dizelde durum daha farklı. Özellikle senin araban gibi birim enjektörlü(pump-duse) bir dizelde manifolda yakıt püskürtülmez zaten. Bu yüzden manifold sökmeye gerek yok. Tabi turbodan gelen bir yağ kaçağı emmeyi yağa boğuyorsa veya PCV emmeyi yağlamışsa o zaman gerekir.

    Ben carbon clean işine bir türlü ısınamadım. Ucuz bir yöntem. Özellikle aracın orjinal katı üstünde ise carbon-clean esnasında kat tamamen dolabilir. Dizelde onun yerine würth gibi markaların dizel enjektör katkılarının uzun yolda hafif sıkıştırmalı kullanımla kurumun atılmasından yanayım.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  19. #19
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    MAf sensörüne kafanıza göre sakın birşey sıkmayın, hassastır
    illa temizleyecem diyorsanız "araştırın" maf sensörü temizleme spreyleri var, sırf onun için özel .

    vuruntu sensörü temizlenmez.

    oksijen sensörü, hımm biraz sıkıntılı, birşey sıkmamak lazım ama çokta emin değilim
    eski bir diş fırçası ile üzerindeki kurumlar temizlenebilir.

    * balata spreyi: adı üstünde balata spreyidir
    * wd40 : bir zamanların meşhur pas sökücü spreyi, en son rivayete göre basur için bile kullanan varmış, siz sensörlere sıkmayın genede.
    * elektronik kart spreyi: adı üstünde elektronik kart spreyidir

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •