User Tag List

Sayfa 13/18 İlkİlk ... 31112131415 ... SonSon
339 sonuçtan 229 ile 247 arası

Konu: Maximum Yağ Sıcaklığı

  1. #229
    Rabbit33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5/50 mobil denemeye karar verdim bakalım farkı olacak mı ..

  2. #230
    Utku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.633
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @ o.b.k

    benim araba (1.6 8v lpg li) için castrol edge 5w30 ve 5w40 öneriyor mobilde super 2000 10w40.yetkili serviler direk 5w30 koyuyo sanayi spec ustalar 10w40. ben hiç edge 5w40 tan şaşmadım senin önerin nedir
    Vorsprung Durch Technik

  3. #231
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Utku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @ o.b.k

    benim araba (1.6 8v lpg li) için castrol edge 5w30 ve 5w40 öneriyor mobilde super 2000 10w40.yetkili serviler direk 5w30 koyuyo sanayi spec ustalar 10w40. ben hiç edge 5w40 tan şaşmadım senin önerin nedir
    winter viskozitesi 5, sıcak viskozitesi 40 aralığında olan tüm yağlar kullanılabilir. Senin de saydığın yağların tamamı kullanılabilir. Bulunduğun iklime ve kullanım şartlarına göre bu aralıktan bir yağ seçmekte fayda var. 10w40'lar yarı sentetik, 5w30, 5w40'lar tam sentetiktir. 5w30 daha çok yeni model araçlarda düşük emisyon değerleri ve yüksek soğuk yağlama performansı için tercih ediliyor. AKL/APF motorlarda 5w30'dansa 5w40 daha doğru bir tercih olur. Mobil 2000 serisi yarı sentetiktir. Mobil'den Mobil 3000 veya Mobil1 serisi tavsiye ederim. Yani 5w40 viskozite ile devam edebilirsin.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  4. #232
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hazır konu açılmışken, belki saçma olabilir ama yağ soğutucu olarak kalorifer radyatörü kullanılabilirmi, yağ basıncına dayanabilirmi?

  5. #233
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hazır konu açılmışken, belki saçma olabilir ama yağ soğutucu olarak kalorifer radyatörü kullanılabilirmi, yağ basıncına dayanabilirmi?
    Alüminyum kalorifer peteği için basınç en büyük sorun. Mesele sadece basınç değil, yoğunluk da... Yoksa radyatör basıncının da yüksek sıcaklıklarda aşağı kalır yanı yok. Asıl mesele soğuk motorda yüksek yağ basıncı ve yoğunluk. Özellikle de soğuk yağın düşük akışkanlığı ve yüksek direnci ince petek kanallarında sorun olabilir. Tüm bu nedenlerle bence kalorifer peteğini yağ soğutucu olarak kullanmak sakıncalı olur. Belki komple alüminyum ince peteklerdense kalın orta borulu, alüminyum plakalı kalorifer petekleri denenebilir. Bu yönden klima radyatörü daha yüksek basınçlarda daha sağlamdır. Ama onun da kanalları yeteri kadar geniş değil ve ekonomik olmaz.

    Sonuç; spesifik olarak yağı soğutmak için üretilmiş yağ soğutucu kullanmak en güvenlisi olur.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #234
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alüminyum kalorifer peteği için basınç en büyük sorun. Mesele sadece basınç değil, yoğunluk da... Yoksa radyatör basıncının da yüksek sıcaklıklarda aşağı kalır yanı yok. Asıl mesele soğuk motorda yüksek yağ basıncı ve yoğunluk. Özellikle de soğuk yağın düşük akışkanlığı ve yüksek direnci ince petek kanallarında sorun olabilir. Tüm bu nedenlerle bence kalorifer peteğini yağ soğutucu olarak kullanmak sakıncalı olur. Belki komple alüminyum ince peteklerdense kalın orta borulu, alüminyum plakalı kalorifer petekleri denenebilir. Bu yönden klima radyatörü daha yüksek basınçlarda daha sağlamdır. Ama onun da kanalları yeteri kadar geniş değil ve ekonomik olmaz.

    Sonuç; spesifik olarak yağı soğutmak için üretilmiş yağ soğutucu kullanmak en güvenlisi olur.
    Cevap için teşekkür ederim. Asıl amaç: sizinle önceden konuştuğumuz supercharge uygulamasını tamamladım, ince ayarlarınıda yarına kadar bitirmiş olacağım inşallah. Aşırı besleme neticesinde yağ sıcaklığım eskisine göre özellikle sıkıştırdığım zamanlarda baya artacağı kesin.

    Genelde arabayla sabah soğuk sürüş yapıyorum, max 8km. Yağ sıcaklığı fazla artmıyor. 10w-40 liqui moly MoS2 katkılı yarı sentetik yağ kullanıyorum. Ve bu kış ağır soğukların etkisiyle araç baya isteksiz çalışıyordu, yağ zoraki ısınıyordu.
    Bunlar üstüste binince hem 5w-30 gibi ince ve çabuk ısınan bir yağ kullanıp, hem de sıkıştırarak kullandığım zamanlarda da soğutucu sayesinde maksimum yağ sıcaklığını kontrol altına almayı planlıyorum.
    İşte bu noktada baktığım oil coolerların hiçbiri bir fan tertibatına sahip değil. İstediğim 100-110 ^C gibi bir yağ sıcaklığında sensörlü,fanlı yağı soğutacak bir sisteme sahip olmak. Bu yüzden kalorifer radyatörleri aklıma geldi. (Hatta tofaşların komple bakır kalorifer peteğini kullanmayı planlıyordum.)

    Tüm bu anlattıklarım için farklı bir öneriniz olurmu? Şurda yanılıyorsun şöyle yap gibi.
    Yoksa yazın daya 10w-60 (önceki postlarınızda dediğiniz gibi ''şimdi bir abimiz çıkar hepiniz 10w-60 kullanın der, herkes dağılır'' hesabı ) ; kışında 0w-30 kullanıp gaza basma olayı kökten halledelimmi?

  7. #235
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cevap için teşekkür ederim. Asıl amaç: sizinle önceden konuştuğumuz supercharge uygulamasını tamamladım, ince ayarlarınıda yarına kadar bitirmiş olacağım inşallah. Aşırı besleme neticesinde yağ sıcaklığım eskisine göre özellikle sıkıştırdığım zamanlarda baya artacağı kesin.

    Genelde arabayla sabah soğuk sürüş yapıyorum, max 8km. Yağ sıcaklığı fazla artmıyor. 10w-40 liqui moly MoS2 katkılı yarı sentetik yağ kullanıyorum. Ve bu kış ağır soğukların etkisiyle araç baya isteksiz çalışıyordu, yağ zoraki ısınıyordu.
    Bunlar üstüste binince hem 5w-30 gibi ince ve çabuk ısınan bir yağ kullanıp, hem de sıkıştırarak kullandığım zamanlarda da soğutucu sayesinde maksimum yağ sıcaklığını kontrol altına almayı planlıyorum.
    İşte bu noktada baktığım oil coolerların hiçbiri bir fan tertibatına sahip değil. İstediğim 100-110 ^C gibi bir yağ sıcaklığında sensörlü,fanlı yağı soğutacak bir sisteme sahip olmak. Bu yüzden kalorifer radyatörleri aklıma geldi. (Hatta tofaşların komple bakır kalorifer peteğini kullanmayı planlıyordum.)

    Tüm bu anlattıklarım için farklı bir öneriniz olurmu? Şurda yanılıyorsun şöyle yap gibi.
    Yoksa yazın daya 10w-60 (önceki postlarınızda dediğiniz gibi ''şimdi bir abimiz çıkar hepiniz 10w-60 kullanın der, herkes dağılır'' hesabı ) ; kışında 0w-30 kullanıp gaza basma olayı kökten halledelimmi?
    Motor ısındıktan, ideal sıcaklığa ulaştıktan sonra mevsimin önemi azalıyor. Yani yüklü bir motor, kışın sıkıştırıldığında veya yoğun trafikte ince yağla kullanılınca yağ fazla ısınabilir.

    Supercharger uygulamasından sonra kesinlikle intercooler veya aftercooler olması şart. Hem iat, hem egt, hem su, hem yağ sıcaklıklarını supercharger epey yükseltir. Bence en güzeli bir aftercooler kurmak.

    Eğer araçta after veya inter cooler zaten varsa yağı soğutmak için yine bir yağ soğutucu gerekirse üzerine fan monte edilerek kullanılabilir. Bazı hondalarda(integra vb.) yağ sıcaklık müşürü var. Yağ hortumu veya basınç müşürü üzerine onlardan takılıp fan da ona bağlanabilir.

    Hangi araca supercharger uygulamıştın? Ben unuttum. Yaşlanıyoruz ***** İmkanın varsa uygulama fotolarını paylaşabilir misin? Zira bende de boşta duran bir eaton m45 var. Fırsat bulunca uygun bir motora uygulayabilirim.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #236
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.786
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben şimdi merak ettim stok bir araçta yağ soğutma işlemi nasıl yapılıyor.çalışma mantığını anlatabilirmisiniz biraz

  9. #237
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben şimdi merak ettim stok bir araçta yağ soğutma işlemi nasıl yapılıyor.çalışma mantığını anlatabilirmisiniz biraz
    Eski model benzinli araçlarda, Honda ITR'da falan, genelde şu tarz su girişli ama alüminyum plakasız oem coolerlar vardı;

    Soğutma kapasitesi sınırlı olsa da hiç yoktan iyiydi.

    Şimdilerde bunun biraz daha gelişmişi, alüminyum plakalı olanları oem olarak birçok turbo dizel - turbo benzinli araçta kullanılıyor;




    Performans araçlarında ve modifiyeli motorlarda genelde filtreden ayrı, özel yağ radyatörleri kullanılıyor ;


    Filtreye girilen sandwich plate ile yağ soğutucuya yönlendiriliyor. Daha fazla hacme ve yüzey alanına sahip olan tabiki daha fazla soğutmuş oluyor.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #238
    rapstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Mesaj
    683
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @ o.b.k
    Benimde sorum vosvos ta ne kullanılması yönünde. Herkesin kullandığı ustalarında söylediği 20w50 kullanılması gerektiği. İlk 4-5 sayfa okudum tam sentetik olmadığından önermemişsiniz. Havasoğutmalı olan aracımızda yağ olarak ne kullanmalıyız. Teşekkürler.

  11. #239
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rapstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @ o.b.k
    Benimde sorum vosvos ta ne kullanılması yönünde. Herkesin kullandığı ustalarında söylediği 20w50 kullanılması gerektiği. İlk 4-5 sayfa okudum tam sentetik olmadığından önermemişsiniz. Havasoğutmalı olan aracımızda yağ olarak ne kullanmalıyız. Teşekkürler.
    O motorda ince viskoziteli bir tam sentetikle sıcakken yağ basıncı düşebilir. Yağ pompası yeni tip yağlarda yeterli basıncı üretemeyebilir. O yüzden kışın 15w40, yazın 20w50 devam etmeli diye düşünüyorum.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  12. #240
    rapstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Mesaj
    683
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Marka olarak bp visco 2000 kullanıyoruz. Marka olarak ne önerirsiniz ?

  13. #241
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rapstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Marka olarak bp visco 2000 kullanıyoruz. Marka olarak ne önerirsiniz ?
    Mineral yağda marka çok farketmeyecektir. Yağdaki işlem çok sınırlı çünkü.

    BP Visco ile Castrol GTX aynı zaten. Mobil Super 1000 serisi de işinizi görür.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  14. #242
    rapstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Mesaj
    683
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Son bir soru önermemenizin sebebi sadece yağ pompası değilmi. Yapılabiliyormu bilmiyorum ama yağ pompasına upgrade yada daha güçlüsüyle değiştirirsekmi kullanabiliriz yada hangisini kullanabiliriz.

  15. #243
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rapstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Son bir soru önermemenizin sebebi sadece yağ pompası değilmi. Yapılabiliyormu bilmiyorum ama yağ pompasına upgrade yada daha güçlüsüyle değiştirirsekmi kullanabiliriz yada hangisini kullanabiliriz.
    Yağ pompası upgrade'leri yapıyorlar. Ama ben bu konuda yorum yapmak için bu motor hakkında yeterli bilgiye sahip değilim. Benim mineralde kalın dememin sebebi hem motor töleransları, hem yağ soğutma ve pompalama kapasitesini düşünmem ve özellikle sıcak yağdaki basıncı hesaba katmamdır. Ayrıca 20w50'ye denk sıcak koruması sağlayabilecek bir yağ ancak 10w60 olur ki o da 20w50'ye kıyasla hiç ekonomik olmayacaktır.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  16. #244
    ErBAY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Bursa/ Nikéa
    Mesaj
    1.473
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhabalar. Pekı Valvoline 10w-60 yarı sentetık yağ hakkında bılgınız varmı nasıldır acaba ?
    PSN: ERBAYY

    Çükümüz olmasa aslında hepimiz iyi adamlarız

  17. #245
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motor ısındıktan, ideal sıcaklığa ulaştıktan sonra mevsimin önemi azalıyor. Yani yüklü bir motor, kışın sıkıştırıldığında veya yoğun trafikte ince yağla kullanılınca yağ fazla ısınabilir.

    Supercharger uygulamasından sonra kesinlikle intercooler veya aftercooler olması şart. Hem iat, hem egt, hem su, hem yağ sıcaklıklarını supercharger epey yükseltir. Bence en güzeli bir aftercooler kurmak.

    Eğer araçta after veya inter cooler zaten varsa yağı soğutmak için yine bir yağ soğutucu gerekirse üzerine fan monte edilerek kullanılabilir. Bazı hondalarda(integra vb.) yağ sıcaklık müşürü var. Yağ hortumu veya basınç müşürü üzerine onlardan takılıp fan da ona bağlanabilir.

    Hangi araca supercharger uygulamıştın? Ben unuttum. Yaşlanıyoruz ***** İmkanın varsa uygulama fotolarını paylaşabilir misin? Zira bende de boşta duran bir eaton m45 var. Fırsat bulunca uygun bir motora uygulayabilirim.
    307 tu5jp4 motora uyguladım. Sizinle lpg enjeksiyonu, lpg ecusu hakkında konuşmuştuk.
    Neyse, hava soğutucu kullanmadım, sadece su enjeksiyonu kullanıyorum (Metanol buralarda bulamadım. Bırak boşver olmasın madem dedim ) Afr yi tam ayarlayamadım, o yüzden daha basıpta egt ne duruma geliyo test etmedim (daha adam akıllı headersimde yok zaten orj. döküm manifoldu kullanıyorum; eksiğim çok ders, iş arası yavaş yavaş halletmeye çalışıyorum). Yine de lpg ile ateşlemeyle ve sıkıştırmayla hiç oynamadan (11:1) çalıştırıyorum. Sadece lpg bujisi taktım. Eaton değilde rotrex benzeri (yaptığım sc tip olarak ucube gibi oldu ama sıkıntısız şuan ) sc kullanıyorum. Motorla uğraşırken bir foto yok ama uygulanmışını yakın zamanda detaylı olarak size göndermek isterim.
    Bu motor hakkında bilginiz varsa eğer; gaz kelebeği,potansiyometre,tps hakkında size sormak istediklerim var.

  18. #246
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ErBAY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. Pekı Valvoline 10w-60 yarı sentetık yağ hakkında bılgınız varmı nasıldır acaba ?
    Valvoline'in hangi serisi acaba? Şuradan bulabilir misiniz; Motor Oil | Find Engine Oil, Automotive Oil & Car Oil at Valvoline

    Ayrıca sitesinde hths değerlerini göremedim. Hths değerleri olmadan dayanımla ilgili yapılacak yorumlar yetersiz olur.

    Genel olarak 10w60 yarı sentetik bir yağ viskozite olarak 10w60 tam sentetiklerle benzerlik gösterir. Ama dayanım olarak bir alt kademededir. Tam sentetik bir 10w60, yarı sentetik bir 10w60'dan yüksek sıcaklık ve yüklerde daha dayanıklı ve stabildir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  19. #247
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.917
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorumu bir de buradan sorayim

    Araç : Honda Civic Si
    Km : 294.xxx civarı
    Şu an kullanılan yağ : Castrol 10-40
    Kullanım : Arada sırada gazlıyorum.Ama genelde ekonomik bir sürüş stilim var.Araçta LPG var.Ekstra olarak araçta 4-2-1 headers ve 51 mm düz boru var.Headers sarılı değil.

    Geçen görev yerim batmandan gelirken - ki yaklaşık 1500 km yol - 30 dk molayla gelince.Eve gelince aracın 1 lt yağ eksilttiğini farkettim.Bu sefer araca 10-60 koysam mı diye düşünüyorum ? Forumdaki konuları baya bi okudum ettim ama kafam karmakarışık şu an. ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •