Bunun yaşla ilgisi yok ben sana mevcut bir bilgiden bahsettim.. kendi öz teyzemin oğlundan bahsettim neyine inanmıyım..
bırak almanyayı kıbrısda bile taksiler son model yada bir önceki kasa mercedes e kasalar.. s kasalar..
bu kadar gözünüzde büyütmeyin almanyada taksi, polis aracı,ambulans v.b olarak kullanılıyor bu araçlar siz gözünüzde çok büyütüyorsunuz..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Bizim ülkemize nazaran tabiki daha fazla binebilen vardır, daha uygundur ama dar gelirli adam gidipte sıfır Mercedes alamaz, bence siz abartmayın
bende kıbrısda 2 sene kaldım üstüne 1 senede kıbrısda askerlik yaptım bana anlatma esas.. almanyayada giderim ara ara bencede uzatmayalım ..
dar gelirlide bal gibi alır. orda almanlar ve yeni nesil türklerde buna dahil araç satın alma diye bir kültür yok.. sizin kafalar hep tiko parayı basar aracı alırıma gidiyor..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
yanlış anlama tartışma için demedim.. sadece diyorumki orda araba işi paraya ilgili değil biraz tercihlere dayanıyor.. ordaki insanlar bu konuda vizyon olarak bizden çok çok daha ilerde bence benim fikrim.. senin dediklerininde elbet doğruluk payı vardır.. bir hatam olduysa kalbini kırdıysam kusura bakma![]()
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
yukarıda yazılanlara hitaben birşeyler karalayayım
Almanya'da yaşayan insanların yaşam tarzı ve bu gibi olaylara bakış açısı farklı,
araç alırken gösterişden ziyade ne amaçla alacağı ve alacağı aracın amaçlarına uygun olup olmadığı kriterleri ağır basıyor.
evli bekar olması,çocuk sayısı,işinin mesafesi,işi ve evi arasında kullanacağı yolun durumu(otoban yada şehiriçi vs ),iki kişi çalışıyorsa 2 araç alımının mecburiyeti,bu araçların ev ekonomisine getireceği yüklerin ne olacağı gibi durumlar gözden geçiriliyor.
yani kriterler ayranı yok içmeye atla gider çeşmeye kriterleri değil.
Almanya'da bir araca ulaşmak kolay (ama sıfır ama 2 ama 3 ama 5 yaşında olsun farketmez) fakat maalesef Türkiye ile kıyaslandığında giderleri fazla mesela mercedeste aracın yağını filtrelerini değiştirttim 500 Euro ( yağı kendim götürdüm)
smartı geçen servisten aldım 1500 Euro verdim yarısı işçilik parası zaten. 1500 Euro'ya e36 alınıyor burda yahuu.
lüks araçlara binenler de zaten o parayı vermiyorlar şahsen ben de o kadar parayı arabaya bağlamam,Leasing popüler bu aralar yenisi çıkınca değiştiriyorlar.
mesela adamın biri avukat ve 15 milyon Euro hesabında yatıyor,2 sene öncesine kadar kullandığı araç volvo 850 sw idi ve aracın ederi 1000 euroydu![]()
yine bir müşterimin ölen kocasından kalma son hava soğutmalı Limited edition 911 i garajda yatıyor ( bunu Alman iş arkadaşım söyledi) ama kadın golf 3 kullanıyor
işin özüne gelirsek genel olarak otomobil Almanya'da insanlar için amaç değil sadece araç,otomobil seven araç olarak bakmayan insanlar zaten gönlünde ki aracı 2. araç olarak alıyor, kıyamadığı birşey ise sezonluk plaka alarak kışın yatırıp yazın kullanıyor.
çoğu insan zaten ulaşımını toplu taşıma ve bisikletler ile hallediyor.
Çok güzel özetlemişsin sadece eklemek istediğim almanya da insanların hatırladığı gibi gelir düzeyleri hala yüksek değil doğu batı birleşmesi ve Euro ya geçiş ile gelirler eskiye nazaran azaldı. En çok Hamburg a gidiyorum 3-5 istisnayı görmezden gelirsem daha saçı beyazlamamış birinde Porsche 911 görmedim diyebilirim. Burda benim gelirimin 5'te biri olan adam benden 5 kat üst sınıf arabaya binebiliyorBiz gösterişi severiz.
Ayrıca birçok 1.6 araç burada aynı fiyat hatta ucuz olanı bile var. Tabi bizdeki dizel otomatik takıntısı nedeniyle firmalar dizel otomatik fiyatlarını uçuruyor.
ben saçı beyazlamayan çok erkek kadın görüyorum, hatta günlük işe alışverişe gidip gelenlerde görüyorum
evet insanların gelirleri eskisi gibi değil,giderleri de eskisi gibi değil.
Almanya'nın birleşmesinden sonra Euro'ya geçiş gerçekten büyük darbe vurdu insanlara, mark zamanında ki bolluk yok.
bu yinede 18 yaşındaki bir gencin kendi aracını alabilecek kapasitede olduğunu değiştirmiyor.
konu yine gösterişe geliyor,
burda adamlar işlevselliğe bakıyor ama Türkiye'de insanlar araç alırken bu da olsun şu da olsun derken araç gırtlağına kadar dolduruluyor.
konu yine aynı yere geliyor,
Türkiye de adam c-e alırken deri koltuk olmazsa olmaz derken
burada adam önem vermiyor.
Arkadaşlar Almanya ve benzeri Avrupa ülkelerinde durum çok farklı. Kumaş döşemeye sahip S 350 short alıyor adamlar.
Bizim ülkemizde ise Long olsun, bilmem ne derisi olsun, ısıtma soğutma, 4 koltuk hafıza olsun, gece görüş vb doluda dolu olsun
Bir bayi çalışanı olarak söylüyorum Türkiye de güvenlikten çok aksesuara önem veriliyor.
Sürüş yardım paketi diye bir paket var ki içeriği çok sağlam bir güvenlik sistemi içerir. İnsanlar buna para vermiyor ama rengine, döşemesine jantına daha fazla önem veriyor.
Yazmistim
Ilandaki kendisi
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0940110/detay/
psn&Live id: onursumer
135
├┼┼╕
246R
Bu renkten sipariş ettim haziran teslim, daha önce favorim paladyum gri ve kavansit maviydi ama bu renk çok hoş.
Bir dunya para ver bide 136 hp dizel manuel arabaya bin bir de iyi bir sey almissin gibi anlatsinlar komik vallahi![]()
C-Serisi Cabriolet
Bakalım C Cabrio piyasada nasıl yer edinecek :=)
1.6 156 hp 9 ileri otomatik şanzıman ile 224.000 TL Den başlayan fiyatıyla iyi satacak bir araç.
Ama beklenen ilgiyi sağlamayacak gibi düşünüyorum
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)