hayır hoca cut off a dusecegı zaman dursanda gıtsende uc cızgı oluo zatenyk anlatamadım ben sabıt devır aralıklarında mesela 7 bın devırde sabıt bır gaz verıorum gıderkende dururkende her turlu denemesını yapıoruz bıde uzun 4 de deneyelım bakalım
Printable View
oradaki cut off devir kesici değil yanlız
enjektor cut-off
yanlış anlama yok değilmi
hoca 4.viteste 4 bın devırde 12-12.5 devır yukseldıkce 11.8 kesıcıye gırmeden 11.2 afr oluor
Genel olarak kesici civarı hariç 12.5 optimum olarak görünse de bazı motorlar üstlerde, kesici civarında 11-11.5 afr'lerde sağlıklı ve verimli devirlenebiliyor.
Yani özellikle kesici civarında 11'e kadar yolu var;
Alttaki tabloda peak nokta, yani gücün %100 olduğu nokta 12.5 olarak gösterilmiş. Verim 13.8 ve 11.0 AFR arasında %98. Verim 11 AFR'ye kadar yüksek kalırken, 11 AFR'den sonra hızla düşüyor.
http://www.installuniversity.com/ins...rfuelratio.jpg
:D tablo okeyde 12.5 deil bence 12 -14 ortalaması kaba taslak 13 olur
Atmosferik arabda 13 benim gözümde ideal dir
bencede biraz yüksek afr ama uğraşmaya değermi tartışılır
atıyorum %5 güç aldın diyelim son devirlerde
araç 120hp olsa 6 hp yapar
dr uzmanlık sorusu geliyor..
Peki bu afr değerini sadece 2 ye ayırmak doğrumu yani atmosferik araçlar ve turbo araçlar gibi.(fizik kurallarına göre böyle olmalı diye düşünüyorum bende) fakat Bazı kesimlerin bunu motorlar üzerindede ayırdığını görmüştüm.. atıyorum turbo olarak toplanan bir k20 ile yine big turbo yapılan vw 1.8t motorun full throttle half throttle afr leri aynımı yoksa motorun karakteristik özellikleride önemlimi bu noktada?
genekl kanı vardır turbo 12,5 atmosferik 13.5 diye AMMa velakin :D
ben bu benzinle Race deil ama günlük kullanım turboları 11.5 ~8
Atmosferiklerin hepsini 13.2 tercih ediyorum
Dip:not : bazı araçlar için afr degerlerim farklıdır amma sölemiom :D
ama vtec için 12.8 tercihimdir s2000 için 13.5
Meslek sirlari girmis olaya dr bilimsel gel bana :D
Tesekkur ettim
palio 1,6 hl ise benim bildiğimde devir sonlarına doğru zengin çalışması başka paliodada aynısını gördüm
Fabrika ayarlari, ust devirleri hemen her aracta zengine dogru ceker, fazladan atilan benzin ust devirlerdeki olasi detonasyon ihtimalini azaltir, ayni zamanda cht ve egt'nin asiri yukselmesini engeller.
O yuzden ustlere dogru fakire cektikce aracin muhtemelen daha iyi yuruyecektir, ancak tabi ben olsam goz ardi etmeyecegim vuruntu ve en azindan egt olurdu. Bunlari insani boyutlarda tutarak afr'yi fakire cekersen, hem daha hizli hemde ne oldugunu gozlemleyebildigin icin daha guvenli bir sisteme sahip olursun.
Bu arada o tablodaki best power / afr dedigide teorik olarak benzin'in en verimli yandigi oran olan 12.5'i gosteren bir tablodur. Hizanizi sadece ona gore almayin, 12.5 her arac icin olmasi gereken deger degildir, sadece yol gostericidir. Tablo genel olarak afr mantigini izah eder.
bir arkadasım turbo aracında 12.5 optimal değer olduğunu düşünerek(ozgun benzınden dolayı tasvip etmıyor)ayar yaptı ve pıston erıttı bıraz guvenlık almak daha dogru gıbı caddede bınılen bır aracta...