yakıt teknolojısıyle,3-4 boy fark olmasını anlamadım? S/S ozellıgı motor yazılımından ote,dısarıdan mudahele ıle gelen tasaruf.
"Bırazcık" arastırırsan,F1 de kı sanzıman teknolojısını gorursun ;)
Printable View
yakıt teknolojısıyle,3-4 boy fark olmasını anlamadım? S/S ozellıgı motor yazılımından ote,dısarıdan mudahele ıle gelen tasaruf.
"Bırazcık" arastırırsan,F1 de kı sanzıman teknolojısını gorursun ;)
f1 vites olayını merak ettim ve araştırdım,
formula-transmisyon
"Vites değişimi bir bilgisayar tarafından kontrol edilir ve 20-40 mili saniye sürer." yazısını buldum, yani
1 milisaniye = 0,001 saniye olduğuna göre , 0.02-0.04 saniye aralığında değişim oluyor.
Aynen oyle,son ıkı senekı araclar 20ms(0,02 sec) de degısıyor...
E36 M3 'ü upgrade ederek e92'nin önüne geçtik zaten. Konu biraz hort olmuş :) Benim gönlüm daima v10'dan yana. v10'dan hızlı da olsam, istediğim hep o olacak. Belki birgün göze alarak herşeyi alırım. Kim bilir..
997TT ve sonrasında söylenilenler s85 ile uğraşmak yerine, s50 ile uğraşmaya karar verdirtti :)
E92 M3 herşeyiyle güzel, fakat V8'e sıralı 6'lı mı tercih ediyorum :)
Bekarsan m6 evliysen m5 :D
207 de değil 230 kg'imiş .Şakamısınız siz çözemedim ben. 0.020ms de şu anda f1 araçları bile değiştiremiyor all ferrolar 61-100ms arasında en süratli değiştireni enzo fxx oda 0.61 kardeş o bilgisayarla değiştiriyor yazısını bulman birşey ifade etmiyor debriyajlı manuellerin bile bazılarında pc desteği var.buyrun bu 5.vites'in karşılaştırması made in england.Ferrari 599 GTB Fiorano - Lamborghini Murcielago LP 640
m6 okadar güzel bir araç olsaydı 2008 2009 ları 180liraya pazarda alıcısına ağlamazdı :)sizin hayran olduğunuz ses lambo 'nun sesi motor ona ait nede olsa o motoru 3 araç kullanıyor r8 lambo gallardo m5 m6 :)ha yeni m6'nin aurası deli gidip bakmak binip koşmak lazım.
Benimde düşündüğüm ve ilgilendiğim araçlar ben, e92 m3 almak istiyorum.Ama ne yalan söylim m6 yı almamamı isterdim:soru:
M3 bu listeye yakismamis,
Diger araclar para var huzur var spec.
M3 bu listede m olsun taştan olsun gibi kalmis,
Tabi abilerinin yaninda durmazda sikinti yok m3 sonucta
M3 teknolijisi,kullanimi ve maliyetiyle acik ara ondedir...
E92 M3, 4 kapı ihtiyaç değilse
e90 m3 mevcut sorun 4 kapı ise, konuyu açan kişi mevcutta sahip olduğu e36 m3 u kullanmaya devam ettiğini belirtmiş, bu araçlardan her zaman en yeniyi tercih ederim.Hem hızla gelişen teknoloji hemde yeni her zaman yenidir.
Internette bu konuda cok farkli datalar mevcut,vites degistirme hizi olarak sadece degistirme suresini baz alan kaynaklar var (Kavramayi birakma ve tekrar kavrama suresini saymiyorlar). O nedenle bu kadar dusuk sureler cikiyor.
Vites degisimi icinde kavramayi birakma-bir sonraki vitesi secme-yeni viteste tekrar kavrama yapma olarak 3 adim var.
Markalarin marketing icin sectigi bu tek adimlik sureleri gormezden gelip, gercek bir test sonucunu koyuyorum. Cok hizli bildiginiz cift kavramali sanzumanlarin gercek hizlarini gormeniz adina.
Fastest Transmission Tech - Sport Compact Car Magazine
Isteyen bu kaynagi belli linki acip detaylica okuyabilir, ben sadece gercek vites buyutme hizlarini karsilastirmak icin yaziyorum sonuclari.
Volkswagen GTI 6vites manuel 0.65 sec
Volkswagen GTI DSG 0.41 sec
M5 SMG 3 0.3 sec
Lexus IS-F 0.41 sec (dunyanin en hizli otomatik sanzumani)
Evo X Mr SST 0.32 sec
Bu test ne bmw nin ne de mitsubishinin yaptigi bir marketing datasi. Bagimsiz bir kurulus testi, gercek vites degistirme hizlarini, begenmediginiz smg nin gercekte ne kadar hizli oldugunu gosteren.
m5/6 sorun cikarttigi dusunulen ki bilincli kullanici ve zamaninda bakim ile gayet sorunsuz (200,000 milleri deviren ve tek bir kere isik yakmayan araclar mevcut), cok yaktigi icin piyasada zor gidiyor olabilir ancak m3 lerin fiyatlari cok abartildi.(otv artisi sebebiyle fakat yeni otv ile m3 alan, abartili paralar veren kimse yok) M3 asla 90-100k euro lari hak eden bir araba degil.
m5/6 v10 motorunun lamboya ait olma konusunda ise daha fazla arastirma yapmaniz lazim. iki motorun v10, 5 litre ve 40 valf olmasi disinda benzerlik bulursaniz lutfen cekinmeden yazin :D
Sen bi araştır canım kardeşim o motor lambonun mu değil mi olmazsa vw grup'a bi mail at istersen motorda ufak tefek değişiklikler yapmazsan dünya standartları gereği kaputun içini açınca lambo yazması gerekiyor...patent hesabı... :)r8 gallardo m5 m6.aynı motoru seslendiriyorlar.m3'ün üstündeki 32 valf v8 %100 made in bmw corporation)doğrudur smg tr'ye uuygun bir şanzuman değil katılırım murat 131 tavrı ısıtılıp kastırıldığı için büüyük sorunlar çıkabilir ancak sorunsuz binende küçümsenmeyecek bir oranda.m3'ün fiyatına gelince eğer bulursan bi e92 kitapcığı okuyuver.okuyuverde orada bmw corp.'un yazdıklarına bi bak istersen :) m5 m6 patates kasadır.ikiside basic'lere motor bindirme haricinde iz düşümünde bile değişiklik yapılmamış haybeye üretim araçlar motoru dahi bmw corp.değil devşirme satın alınmış bir teknoloji.aero'sunu karşılaştıralım.cizgisel hatlarını?şanzumanı?yakıt teknolojisini?dayanıklılık kullanım ergonomisini?e90 nasıl patates ise m5 m6 da okadar patatestir :)e92 dünyanın en yüksek devir çevirebilen v8'i +2011 exterior ödülünüde geri geri giderken aldı :))))ha şuda var herkesin aracı kendine bugatti..ancak ortadaki gerçekleri engelleyemez.içi sade diyorlar ben anlayamıyorum m5 m6 'nın içine mini bar mı konulmuş :)tr'de dolu dolu bir e92 görmeyen arkadaşlar sade diyebilir bende baktım alayının için stock seçim siyah:)veriyorsun 13bin€ bak sana nasıl bir deri sunuyorlar.Borusan getirenlerde ekran bile yok total price'ı düşürelimde ekranda olmayı versin mantığı ile m3 e binilmez..
ben cok arastirdim motorlarinda en ufak benzerlik yok yazdiklarimin disinda :D kimseye mail atmama da gerek yok bu kadar emin bilgili konusuyorsaniz bu bildiklerinizi gosterin kanitlayin.
s85 bmw nin f1 teknolojisi ve deneyimini kullanarak urettigi kendi motorudur. Varsa aksi gosterin ogrenmek isterim.
patates dediginiz s85 motoru ust uste 4 yil ust uste 4 litre ustu en iyi motor odulu kazandi ve daha bir cogunu. Neden lamboya vermediler acaba :soru:
birde smg'ye 0,3 yazmışsın herhalde o 0,30 valla iyiye doğru gidiyor bu herhalde mikro saniyelere felan düşecek.Hayır m5 in vites değiştirişini bilmesem derim ki f1 :)The different shift programs of the BMW M5 E60: S1 and S5. - YouTube bu videoda saniyenin 3'de 1'i süresinde değiştiriyorsa demekki e92 0.03ms dir :)BMW E92 M3 acceleration from 100 to 200 km/h in 11 seconds - YouTube
BMW M3 Challenge ndir - Gezginler m5 m6 için yaptımı bmw corp bilmiyorum... iyi seyirler :))
çok mu araştırdın :) yahu açta bari 3 arabanın yürüyen sesini dinle :)neyini nerden araştırdın lambo motor blogun kalıpmı aldınız ne yaptınız :)
Audi R8 (road car) - Wikipedia, the free encyclopedia
Audi R8 V10 ist World Performance Car 2010 - Zweiter Titelgewinn für den Audi R8 - Auto Nachrichten News Artikel - Motorsport-Magazin.com
Bu motor nedense lambo'dada 2005 de piyasaya çıktı m5'dede :))iyice araştır canım kardeşim.
e92 m3 almak istiyorsan hiç düşünme derim.tapalama deniyor herhalde ben bu tip terminolojilerden çok anlamam 7/24 power açık geziyorum 14 litre ortalama tüketim.Bakım masrafı 800tl vergiyi karıştırmayalım lütfen :)kafan rahat power'de accelerations yaptığında yer ayağının altında hamur oluyor farklı bir system :)
yazik cok bos beles yaziyorsunuz. smg 3 de 5 degil 11 tane farkli mod var ve en hizli olan mod malesef koydugunuz video da yok. Size gercek test karsilastirmalari ile geliyorum ancak siz bildiginizi okumaya devam ediyorsunuz. m6 nin hizli veya yavas vites atmasi beni yuksege tasimaz gercek test datasi bunlar.
bmw sizi bir oyunla kandirmayi basarmis, helal olsun adamlar guzel marketing yapiyorlar. :D
siz yuruyen seslerine bakarak motorlarinin ayni oldugunu soylemeye devam edin ben blogun kalibini almadim, almama da gerek yok zira gorunen koy klavuz istemez.
Lambonun 82.5 mm capinda piston kullanmak icin dizayn ettigi bloga Bmw 92 mm capinda piston koymus helal olsun adamlara zoru basarmislar :D
Motorlarin karakteristigi bile cok farkli iki motorun dyno grafiklerine baksaniz anlarsiniz ama siz hala ayni yilda cikti o motorlar, bmw lambodan aliyor diyorsunuz :D
Kaynak: Lamborghini V10 - Wikipedia, the free encyclopedia ve http://www.midia.nl/diversen/bmw/E60...te_Vehicle.pdf
Lutfen biraz arastirip yazin tartisma zevkli bir hal alsin, boyle cok ezici gidiyor.
ben V motorların seslerinin V 'nin iç açılarının ve çapraz vuruşlarının özellikleri yüzünden benzediğini sanıyordum :)))))) Senin dediğine göre lambo ve r8 aynı motor ancak sadece egzoz yüzünden çok farklı 2 tınımı yükseltiyor?motor sesi bukadar basit yani :))))m3 marketing yapılmaya ihtiyacı olan bir araçmıdır?ebay'dan bir bak istersen 300milyonluk usa hangi arabaya daha çok rabet etmiş.haa yoksa m6 binicileri özel insanlar mı :) burda gerçekten araçtan anlayan bir kullanıcı m3'için bir yorum yapmış..senin karşılaştırma kriterlerine hayran oldum.3 5 sayfadan pistan çapı :)dünya kullanıcıları üreticinin yorumları vs bunların hepsi sana hikaye herhalde :) nekadar yakıyor senin makina ?
m5 m6 total=81
m3=86 ;) dur neyse işlerim var konu patates tadı verdi sen v10'la servis benzinlik arası ring yapadur ben bi koşu gidip arkadaşlara takılayım :)
Ne yazdiginizi guclukle anlayabiliyorum hatta anlayamiyorum.
m3 tarihi boyunca her kasasi yaklasik 50k adet uretilmistir, m6 ise cok cok daha az hatta 14,152 adet ile son bulmustur. Ragbet degil de cok fazla uretimden kaynaklanan fazla satis sonucu bahsettiginiz olay. m5/6 cok data ozel, pahali ve limitli bir aractir.
Hala bmw s85 motorunun lambodan aldigini kanitlayamadiniz. Bekliyorum kanitlarinizi :cool:
%100 bmw dediginiz m3 motorun s85 motoruna ne kadar benzedigini de bilmiyorsunuz heralde :)
S65B40 motorunuzun s85 ile ne kadar yakin hatta ayni oldugunu kendiniz arastirin bakin. Hatta zahmet etmeyin linke tiklamaya.
Design
The S65 shares the SAME 92 mm (3.6 in) bore and 75.2 mm (3.0 in) stroke cylinder dimensions with the S85 V10, along with the Double-VANOS variable valve timing system and 12.0:1 compression ratio.
A conventional wet-sump lubrication system with two oil pumps replaces the three-pump dry sump system used on the V10, further decreasing weight.
Kisacasi v10 motorunun sadece iki silindir daha eksigi m3 motoru :) Tabiki teknoloji olarak bazi farkliliklar olucak ancak ana elemanlar s85den alinma :D
BMW S65 - Wikipedia, the free encyclopedia
Cok sukur aracim rutin bakimlar disinda hic servise sokmadi beni. Siz dikkat edin yataklariniz sizi yari yolda birakmasin, zira sandik motor bayagi pahali serviste :D
Bmw m3 yataklarinin hatali oldugunu kabul eden ve revize edilen ana/kol yataklari ile degismesi gerektigini soyleyen bir bulten yayinladi yuzlerce yatak saran s65 yuzunden :D
v10 fazla yakiyor ancak kullanimla cok alakali. ortalama 27-28 lerde dolastigi da oluyor 14-15 lerde de. Daha asagisi cok zor.
of of of ben m5 m6'lara 100den sonra tırla sandık motor attıklarını bilirimde daha 1 tane e92 ye takıldığını duymadım :)))))))))))))))) ben 8.8i görüyorum asılmacasına 15 i anca görüyor rutinden başka gitmiyorsun?herhalde senin m6 özel bir gezegenden geldi :)))ya kardeşim ben anlamıyorum sen bu arabayı 0-70 mi kullanıyorsun yada diğer bütün m6'cılar bisikletmi sürmüş ömrü boyunca?arabanın gerçeği dünyada ayyuka çıkmış sen bana neden bahsediyorsun?tabi sadece 2 silindir farkı var o 2 silindiri ordan kaldırınca işte m3 olmuş :)28litre nedir ya benzinli mack 25litre anca yakıyordur :)hayır depodan direk egzoza bağlantımı var nedir?
siz niye bukadar tartışlıyorsunuzki anlam veremedim :)
m3 ve m6 sahibi olarak amaç ne ?
Canberk in verdıgı ornekler cok dogru,neden anlasılmak ıstenmıyor kı?
Ikı motor bır bırının ıkızı zaten. Bunu arastırmaya gerekde yok,teknık detayları okusanız yeterlı.
Ayrıca V10 motor,ilk cıktıgı yıl,o senekı F1 BMW takımının kullandıgı motorun atası zaten...
M3 de kol yatak sorunları oldugu dogru,malesef V10 motordada 2005-6 senelerınde vardı. Bu tıp seyler dogal,olabılır.
Her markada oluyor...
Ikı aracın amacı cok farklı ve keyıflı araclar.
2006 yılında M6 yı tercıh ederdım ama 2009 yılında M3...
v10 lambo kopyasi motor degilmiydi ne yakmasini bekliyorsun :D ekonomi icin m3-m6 almiyor heralde kimse :mad:
duymaman arastirmamandan veya takip etmemenden kaynakli olsa gerek. Adamlar registery olusturuyor kirilan s65 motorlar icin :D
buyur Blown motors, Bearing failure S65 Registry. - BMW M3 Forum (E90 E92)
hatta aftermarket bile yatak uretmeye basladi bazi firmalar m3 icin...
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=824004
m5/6 kasa, motor ve sanzuman olarak tursu bir arac oldugu icin :p
Pek de tartisma havasi olmadi aslinda, lacordello nun her soyledigi havada kaldi, hicbirinin dayanagi yok malesef. Camur at izi kalsin.
Neymis m5/6 ile derdi ben anlamadim :)
Dedigin gibi Murat abi kullanimlari da cok farkli araclar, ben m6yi istediginde daha hardcore olabilmesi ve daha karakterli buldugum icin onu sectim :)
Ben senın M6 gıbı M6 ya ne sahıp oldum nede test ettım,masalah...
Arabanin daha iyisi olmaz,seni ne mutlu ediyorsa o iyi arabadir ;)
Senin M6 nin hizlanmasina bayilmistim,benim 2007 yilindakiyle alakasi yoktu yada diger test ettiklerimle...
Kazasiz ve belasiz binmek en guzel dilek ;)
335 ile uzun yol ortalamam ~7.7lt sehir ici dur kalk isiklarda arada gazlama vs ~12lt .
türkiye şartlarında satılıp satılmaması motor problemleri falan eyv da
m3-m5-m6 gibi araçlar içinde yakıt kavgasıda nedir :)
e92 m3 dkg şanzımanlı bana normal bir araba gibi geldi,m6 ya bindim beni ürküttü performansı
hiçbirini almayı düşünmüyorum sadece kendi yorumlarım :)
Aynen öyle.Benim işim gücüm arabalar değildir incik boncuk uğraşmam ama yakıt gözümün önündedir onda yanılmam. araç 0'iken ilk 5 depoda 18-20 arası geziniyordu şimdi power'i hiç kapatmadan 0-100 100-200 ivme yapıyorum 15i nadir görüyorum bende fabrika verilerine imkan vermiyordum tr yokuşlu yollar gözeneksiz tutunma olmaz benzinde tonla katkı maddesi var ince 20litre yakar diyerek göze almıştım dediğim gibi max 15
yukarda yorum yazan arkadaşlar bu mesele kabak tatı verdi oturup şimdi araştırma yaptırmayın bana.SİZLER KİNGSİNİZ :)
Oturup yillarcada bu konuda arastirsaniz yazdiklarimdan farkli birsey bulamazsiniz.
Arastirma yapmak, bilmedigini ogrenip kendini gelistirmek iyidir ama siz bosverin arkadaslarinizla dolasip s85 motorunu bmw nin lambodan caldigini sacmalamaya devam edin :heyoo:
konu nerelere gelmiş böyle :)
E92 M3 daha kullanışlı m5 m6 gülle gibi:) kullandım vakti zamanında m3 daha güncel daha sorunsuz daha pratik hiç düşünmeden tabiki e92 m3 birde beyaz olursa mis:)