şu Aracın fiyatına hesaplı deniyor ya ağzım açık okuyorum.
Her arabada varmış
Golf Comfortline da far yağmur sensörünü geçtim park sensörü yok yahu ne donanımı
Highline donanımıda cactus le hemen hemen aynı ve sadece 100 Bin TL liste fiyatı var
Yani bizde biliyoruz Golf ün daha iyi olduğunu da fiyat fayda diyoruz sabahtan beri..
5 daha ver şu var 10 daha koy şu var diye diye gider zaten bu işin doğası böyle
Para-çokomel..
Bütçe yukarı çıkıyorsa tabikide daha iyi alternatifler var
mutlaka peugeot 308 e bakın en iyi motor-şanzıman kombinasyonu onda
kia ceed lere bakın 1.6 136 hp çift kavrama ya da geçmişler
2014 Model arabanın sizce teknoloji bu kadar gelişmişken 4 yıldız alması doğalmı euroncap'tan
http://www.euroncap.com/tr/results/c...c4-cactus/7863
Buda 2002 Model Renault Megane test sonucu 5 yıldız
http://www.euroncap.com/tr/results/renault/megane/15590
Audi A4 1.8Tquattro B5-Audi A4 2.0Tquattro Manuel B7-Audi A4 1.8Tquattro B5-Audi A4 1.8Tquattro Manuel B6
OTOKAR&FOTON&İVECO
Gaziantepli Kardeşler A.Ş
Alışmak değil bence olay
Mercedes c seriside ergonomi düşmanı, neye göre hangi kafayla yapmışlar anlamak güç.
Psa grubunda yeni 308 başarılı olmuş yalnız..malzemeler vs..
e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic
Katılıyorum, rasyonel olarak baktığında f/p olarak iyi bir noktada.
O kadar etmez vs dediler araştırayım dedim. Sahibinden de 2015 model 25 bin km altı dizel + otomatik 65 K TL ye kadar araçlara baktım pek alternatifi göremedim.
Tasarım olarak daha önce de yazdığım gibi ya sever ya nefret edersin değişik bir araba (Juke gibi)
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Güvenlik yorumum :
-Şimdi hazır konusu açılmışken yazayım,2002 yılındaki euroncap puanlaması ile 2014deki bir değil.Puanlama çok değişti,şimdi megane2'yi soksak 3 yıldız bile alamaz.
-Hatta ondan daha yüksek puan alan megane3'ün şu anda eurncapten 3 yıldızı var.Yani eski puanlama ile karşılaştırmamak lazım yeni puanlamayı
-Fakat yeni çıkmış bir araç için 4 yıldız eh işte ama 5 yıldızlılar ve daha korumalılar varken neden bunu alıyım.
-Adamlar maliyeti düşürmek için bile airbagi güneşliğin oraya koymuşlar(yolcu)
Gelelim benim yorumlara şimdi ne desem Vw kullanıyor hatta golf kullanıyor diye eleştirmeyin rica ediyorum içimden geldiği şekilde yazıyorum.
-Aracım comfortline donanım,yani dalga geçildiği gibi yağmur far sensörü(gerçi 80$'a orjinal taktım bende neyse karıştırmayalım) ve park sensörü yok(45 liralık manyetik sensör taktırdım bunuda geçelim) yok
-Hatta şöyle bir örnek veriyim geçen eniştem duster almış.
*Navigasyon,USB,Geri Görüş Kamerası,Cruise Control,Bluetooth,Video oynatan ekran,park sensörü,Karartılmış arka camlar falan filan bunların hiçbiri benim Golfümde yok.Yukarıda ek olarak yağmur far sensörünüde katabiliriz.Fakat yaklaşık 100 km kullanmak zorunda kaldım yemin ediyorum size ben bu kadar yorulduğumu ve kalitesiz yolculuk yaptığımı hatırlamıyorum...
Verdiğim örnek biraz absürt,anlatmak istediğim donanım tamam önemli hayatımızı çok kolaylaştırıyor ama fazla kasmanında manası yok bence.Sürüş Konfor Paketi(önarka park sensörü+Hız sabitleyici) 1400 lira ve ışık paketi(Kararan dikiz aynası,yağmur ve far sensörü 500 lira bunları almak lazım comfortlinede.Keşke fiyatı artırıp bunlarıda standart yapsalarmış neyse ben zaten Golf'e fiyat/performans aracı demiyorum.
Benim demek ve anlatmak istediğim nokta kişilerin kullanım koşullarına göre istekleri değişir.Bir dacia benim arabamdan çok daha dolu olabilir ama ben sürerken zevk almıyorum o araçtan,fakat bir bayan için yada başka sürücü tarzı için onlar daha çekici gelebilir ve alınabilir.fiyat/performans ve donanım olarakda bana göre seat leon sınıfında bayağı başarılı bir araba ama siz onlar dışında yorum istediğinizden dolayı yapamıyorum![]()
Robotike şanzumana gelincede ben olsam hayatta bulaşmazdım,Okulun yokuşu var baraj setine çıkarken arkadaşın arabası manuele alıp gitmezse robotike şanzuman malesef stop ediyor o rampada biraz dik olduğu için,yada bir başka arkadaşımın eski arabası ufacık kaldırıma bile çıkamıyor hızlanıp girmeniz lazım.Kullanım rotasında böyle bir yol yoksa sorunda yoktur demektir bence...
Kısaca bitiriyorum,ben Cactus'de içine bindiğimde bir mühendislik hissediyorum ama bu bu mühendislik bir araba nasıl daha ucuza mal edilir konusu üstünde yoğunlaşılmış bir mühendislik.
Bana kalırsa seçenekler:Leon TDI DSG(tüm opsiyonlar),Golf 7 DSG Comfortline(sk paketli),i30 DCt ve Astranın otomatiği.
Yorumlarım tamamen kişisel görüşlerim,okuyunca direkt fanboyluk etiketi yapıştırcaksınız ama benim düşüncem bu.Belkide fanboyum ondan böyle düşünüyorum bilemeyiz
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
2015 LEON dİZEL OTOM. 12-20 BİN KM KATlanır AYNA DİJİTAL klima 110luk 67 gibi bulunabiliyor. Bence çok mantıklı.
e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic
bakın ben size donanım ve otomobil hakkında genel bişi söliyim. bugün 100 bin ton metal alsanız otomobil üretmek için tonu 1700 usd ise yine 1700 usd'dir. fakat gidip çin'e teyp,hoparlör,navigasyon vs yaptırsanız 100 bin adet,tanesi 70 usd ise düşer 10 usd'ye.. o yüzden otomobil üreticileri maliyeti düşürmek amacı ile arabaya donanımı doldurup metal'den çalıyor. Yeni arabalarda Şase yok farkında olan varmı? Yani bunun anlamı "ölürsünüz" demek.Çünkü adam 100 bin adet ürettiği araçtan 50 kg metal çalsa hesabını siz yapın ortadaki paranın..İşte o yüzden şase'si olan arabalar pahalı.İnsanların gözünü donanımla boyayıp teneke gibi arabaları insanlara satıyorlar.
komançero garage
IIHS small overlap front testi sonuçlarının çok ses getirmesinden dolayı ncapte bazı değişikliklere gitti. Ncapten önüne gelen 5 yıldız alıyordu ama IIHS de test sonuçları şu şekilde;
G:Good (İyi)
A:Acceptable (Kabul Edilebilir)
M:Marginal (Sınırda)
P:Poor (Zayıf)
sıralanıyor.
2012 bmw 3 serisi M almış, 2014 5 serisi M almış. Çok iyi hatırlamıyorum ama IIHS ilk gündeme oturduğunda mercedes,vw,audi felan çok başarısızdı. Volvo ve subaruyuda başarılıydı diye hatırlıyorum. Aslında forumda bunun üzerine bir konu açmak gerek. Şimdiye kadar 5 yıldız alan araçların İHSS de başarısız bulunmasının nedenleri konuşulmalı.
"Bu ülkede ilgililer bilgisiz, bilgililer de ilgisizdir."
yol şerit takip sistemi yada öndeki aracı takip sistemi FCWS (Forward Collision Warning System) LDWS (Lane Departure Warning System) gibi sistemleri sizlerde çok rahat yaparsınız.. ön kamerası alın bir tane android li teyp alın bu şeylerin app leri var.. ön kameranı kullanıp şeridi takip ediyor şeritten çıkarsan sesli ikaz uyarı veriyor..
yada artık dvr kameraların kendi üstünde bu donanımlar hazır geliyor.. arabasında dvr kamera almayı düşünenler bu özellikde olanları alabilir.. hatta uyku sensörlüleri bile var..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
artık bu devirde her tür donanımı yada donanımların çoğunu sonradan takabiliyorsun ama her donanım işlevsel diye bir şeyde yok ..
mercedes deki cls ve s kasalardaki yol takip sistemi çok hassas türkiye yollarında bayıra yada aşağı uçabilirsiniz çünkü bizdeki şeritler yeri gelir iki şerit olur yeri gelir şerit üstünde üç şerit olur şeritler silik olur birde bu sistemler çok hassas yoldaki çatlak asfalt kırıklarınıda şerit olarak algılayabiliyor..
o yüzden türkiyede bu tür sistemler bu asfalt ve yol kalitesinde ideal değil tavsiye etmem.. yani kontrolü fazla arabaya bırakmayın teknolojiede o kadar çok güvenmeyin gözünüzü bir uçurumun kenarında yada bir gölün içinde tarlanın ortasında açabilirsiniz.
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
eski araçlarla yeni araçların güvenliği arasında arada uçurum var. yeni araçlarda değil eski araçlarda ölürsünüz, her metal yığını araca güvenli gözüyle bakmak çok düz mantık bir yaklaşım. üreticiler en güvenli aracı en hafif şekilde üretme peşindeler. bunu yapmak içinde eski araçlara göre yeni araçlarda çok daha fazla ince mühendislik uygulanıyor. başarı 1600 1700 kiloluk araçları güvenli yapmak değil 1000 kiloluk araçları güvenli yapmak. maliyet hesabına gelirsek kiloyla metal ağırlığı ölçerek üretim maliyeti hesaplamakta fazla düz mantık bir yaklaşım, hafif aracı güvenli yapmak için kullanılan üretim teknikleri ve farklı malzemelerin maliyeti 150 200 kilo eksik kullanılan metalin maliyetinden çok daha fazladır.
o doğruda yeni araçlarda ölen insanların sayısı eski araçlara göre fazladır.. eski araçda zaten insanlar sürdükleri aracı iyi biliyorlar çok temkinli ve dikkatli sürüyorlar .. aman abi şu hızla viraja girme ölürüz bunla gibi espriler yapıyorlar..
yeni araçlarda tam aksine üst seviyede araçlara bir güven var.. gir abi gir bir şey olmaz alıyor bu alet 160-180 ile virajı çık abi sollmaya bir şey olmaz bu alette şu şu sistemleri var seni şeride geri sokarbir şey olsada bu aracın her yanında airbag var rahat ol.. sanki airbag yüksek hızlar için tasarlanmış gibi ..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
istatistiklere bakarak konuşmak lazım. 180 ile yapılan kazadan hiç bir teknolojinin kurtarması mümkün değil zaten, fiziksel hasar görmesen bile maruz kaldığın g kuvvetinden ölürsün. amerika'da 1972 yılında 210 milyon nüfus varken 52 bin ölümlü kaza gerçekleşmiş, 2013 yılında 310 milyon nüfus varken 36000.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)