tam yerindesin o zaman korhancım, çok güzel bir site burası, bilgi paylaşımı maksimum boyutta :)
Printable View
tam yerindesin o zaman korhancım, çok güzel bir site burası, bilgi paylaşımı maksimum boyutta :)
kesinlikle evo =) keskin hatlara sahip üstelik çok daha dayanıklı güçlü sağlam agresif bi makine açıkcası =)
Evo bence.
Subaru nun 2.5 lik motor blockları için bir kaç yerde takoz gibi eski 2.0 lar ise çok çok daha ii mod. lanıyor diye bişiler okumuştum tabi bilmiyorum ne kadar doğru.
Görünüş itibariyle ve motor açısından evo 9 diyorum...
Kesinlikle evo.
Her zaman daima evo.
al bi evo9 kurtul
Neden kurtulacak pardon? :p
dayanıklılık mekanık yapının saglamlıgı konusunda kesınlıkle evo dur cewap..helekı 2.5 sti sa secenek 1000kes evo olur:)2.5 bloklar heralde suby nın bugune kdr yaptıgı en kötu makınedır.
modlama konusunda ıse bı kes daha dusunun derım bakalım hangısı daha ıyı sonuclar werıo dıe bıraz daha arastırın:)
butun subaruclar ıc kalıteye takmıslar bı bakın bakalım evo9 la 2.5 stı ın ıcı arasında ne fark war..hangısı daha gusel ws dıe...
her konuda keısnlıkle evo9 dur.
Ben olsam evo alırım. Fren yol tutuş, normal motor. :)
Benim tercihim STi o boxer motorun sesi beni bitiriyor.
Evo da başarılı bir araç ama bence STi;)
evet evo saglam bir araba lafımız yok ama sti nasıl saglam degil anlamadım arkadaslar yaa. hic sti blogu gormeden mi konusuyorsunuz ya semi closed deck blokla uretilen yegane seri uretim arabalardan biridir ve koklu modifiye firmaları bile motor uretirken orjinal ej25 blogun icine kendi forged piston ve kranklarını koyarak yapıyorlar, sanzımanı desen inanılmaz bir sanzıman bunu herkez bilir, akislerini rallide bile rahatlıkla kullanabiliyorsun herhangi bir diger markanınkinin iki katı kafaları,viraj cubugu ve kollar desen direk sti baglantı kolları var uzerinde baskı balatası exedynin saglam bir modeli geliyor uzerinde.frenler dediginizde ise brembonun onde buyuk 4 potlu arkada buyuk iki potlu brembolar ikisindede aynı,yol tutus deyince de evo da sadece uc secenekli aktif kilit bulunurken stida otomatik ve manuel olarak ayarlanabilen mukemmel bir kilit sistemi var.
evo nun ise hafif forged pistonları haric sanzımanı asagı yukarı wrx sanzımanı,baskı balatası wrx ile aynı tek fark temsadan alırsan 1.500 subaru servisinden alırsan 600 ytl,kolları wrx ile aynı,akisleri wrx ile aynı,altta tranfer kutusu diye bir kutu var normal dohc motor oldugu icin sanzımandan sonra iki tane 90 derecelik dirsek ve ayrıca saftda kavisli geliyor.
lutfen spesifik konusalım arkadaslar neye gore saglam oldugunu belirtmeden havaya konusmanın anlamı yok.
benim evo daha cok hosuma gidiyor onu seciyorum deseniz tamam ok de bilmeden bazı seyleri iddaa etmeyelim.
Olaya duygusal yaklaşmayın biraz mantıklı olun 1) türkiyenin kaç ilinde subaru bayisi var?Mitsubishinin kaç bayisi var? Bu bakımdan evo daha üstün sti dan.2) servis koşulları evo her 5000 km de bir girer subaru 10000 km de bir girer.burda avantaj sti da.Görüntü olarak karşılaştırmak herkeze göre farklı bir düşünce o muhabbete girmiyeceğim.Kalite olarakta sti da göğüs ve ön panel daha kaliteli ve ve dolgun görünüyor ama koltuklar ve kapılar evoda çok çok daha iyi kapılarda direk olduğundan dolayı yüksek süratte sti oranla daha az ses geliyor.Yol tutuş olarakta evonun yol tutuşu lastik ve janttan dolayı stidan daha iyi ve süspansiyonu daha yumuşak.Modifiye açısından baktığımızda markaları konuşmaya hiç gerek yok sıralı motorlar boxer motorlara göre çok daha dayanıklı verimli ve güçlendirme maliyeti daha düşüktür.Evo subarudan daha çok benzin yakar (ama hakkınıda verir).Direksiyon olarak tartışmasız olarak evodur çünkü direksiyon tur olarak birbuçuk turda biterki bu özelliği sadece ultra spor arabalarda görebilirsiniz.Ses olayına gelincede boxer ses gerçekten çok güzel bir ses ama evonun sesi ni standart turbo arabaların sesine benzeten arkadaşlara kesinlikle blitz takılmış bir evo nun sesini dinlemeden yorum yapmasınlar derim.Benim tercihim hmmm sizce?:) saygılar
Bence sız hıc evo motoru yada sanzımanı gormemıssınızkı 300hp ye bıle dayanmayıp kırlan wrx le EVONUN sanzIMAN we motor elemanlarını kıyaslıonus.spesıfık konusmak marka fanatıklıgı YAPMAK deıldır sacmsapan karsılasTırmalar yapmak hıc deıldır!gıdıp kıme sorarsanız sorun ej25 blok bugune kadarkı en kötu we en dayanıksız bloktur.azıcık okuyun arastırın komik olmyın!
BASKI BALATASI STI DA OLDUGU GIBI EXEDDY TARAFINDAN URETILMEDKTEDIR EVO DADA ACINDA BI BAKIN ISTERSENIS.3 TANE EVO KULLANDIM SON 5 SENEDE EXEDDY DISINDA BISEY GOREMEDIM WALLA BEN.siz görmüşsünuz heralde tebrıkler.
Spesifik konusmak akslara tamırcı gıbı akis demek oluo heralde demek wrx le aynı akslara sahıpmıs evo o yuzden 700hplık drag evoları stok akslarını we sanzımanlarını kullanıolar..ölemı?
sti 2005 senesınde elektronık dıf lock a gecerken evo 2001 yılında evo7 serısyle acd+ayc sıstemıne coktan baslamıstı...bıraz Arastırın okuyun,sora konusun ıstersenız..
subarudakı gıbı tarıhı eser viskoz sıtemını kullanan bı arabam olmadıgı ıcın sukerler olsun.bu arada evo parcları pahalı gelıosa almayın bınmeyın derım.yok illa alıcam dıyosanızda ben sıze usa den ne ıstıOsanız yarı fıyatIna getırırım.
SAYGILAR...
Kral evoları 4-5 yıldır göremiyoruz WRC de nedense hehehe:)
çok saçma bir kıyaslama wrc de evoları görememen ona kalsa en çok verimi bir hondanın vtec motorundan alırsın ama formula 1 de hiç şampiyon olamadı varmı böyle bir mantık.(aman hondacı kardeşlerimiz yanlış anlamayın benim için arabamdan sonra honda ve opel gelir:) ) bana subarunun evonun motorundan daha verimli olduğu bir kaynak göster ikisinide fabrika çıkışı çıkart 2 litredende 2,5 litreden de üstündür evonun motoru.Evonun 2,3-2,4 litrede elde ettiği gücü subaru 2,5 yada2,6 litrede elde ediyor.Hepsini bir tarafa bırak subaru zaten boxer motoru bırakıyor.Sonuçta evonun kırılma riski çok daha az evoya göre.Kanıtlanmış bir gerçektir bu.
arkadaslar duygusal yaklastıgımı dusunenlere duyurulur bir adet wrx, bir adet evo8 ve bir adet outlander turbom var. hangi arabanın ne oldugunu cok iyi biliyorum. en yakın iki arkadasımda bir adet 6.5 bir adet 8 var. yani bana evoyu ogretmeyin. hah beni sıkıstırdınız akis demisim aks dememisim cahilim ben:)
cok yazmıycam evo ile wrx den EXEDY(ben sizin bana yaptıgınızı yapıp exeddy nedemek falan yapmıyacam) :)
aynı cıkar eger isteyen olursa o clutch ı subaru sercivisinden yarı fiyatından ucuza alabilir.
dccd sistemi 98 model gc8 type ra larda std. olarak vardır. :)
viskoz 1000 ytl transfer kutusu 15000 ytl secim sizin:)
saygılar
korhan
tr nin en iyi 2.4 iki evosundan biri ile 2.5 subarunun ne yaptıgı videolarda var guc kazanmanın cevabı sanırım oradan alabilirsiniz :)
ayrıca ej 25 bolk yeni uretilmis gibi konusmayın arkadaslar ej25 zaten 98 den beri var madem o kadar basarısız neden hala uretiliyor ve yılın motoru odullerini alıyor devamlı anlayamadım yaa.
ej20 ile 25 aynı blok tipindedir asagı yukarı birinde 90 digerinde 100 luk piston vardır. blok olarak cok farkı yok 20 ile 25 in.
Hem arastıralım diyip hemde dccd nın 2005 te çıktıgını soylemen hakkaten komedı olmus.94 model JDM imprezalardada standart oldugunu duymadın sanırım.2005 te Turkıyeye gelmesı benı ılgilendırmez.
EJ25 konusuna gelırsek,bu blogu genel olarak neye gore degerlendırıyosun anlamadım.98 yılından beri yurt dısındakı İmprezalara ej22 ve ej25 swaplar yapılıyo,yeterlı guc alınmasa
neden yapmaya devam etsınler.WRX sanzımanında haklı olabılırsın mukemmel bı sanzıman değil 1.4 bar a kadar bende sorun çıkarmıosa çokta kotu değil demektır.300 hp lik imprezanın sanzımanını dağıtmasıda benı çok alakadar etmez,sahıbının ne sekılde kullandıgına baglıdır.
Viscous olayınada gelınce,ortalıklarda boyuna donut yapmadan bu vıscous u dağıtanı gormedım,bilmiyorum sen gordunmu?
tr nın en ıyı 2.4 evosu dedıgın araba 2.3 lıtre uzerınde 3037s turbo kıtı olan bı evo oluo ölemı?:)karsısındada 2.5 blok hks 3240 turbo kıtlı(yaklasık gt35r) stı denemesı...gusel karsılastırma olmus:)cıddı karsılastırma dıosanıs emın olun burda 2.150cc lık bı evo8 her daım beklemededır.gercek kıyas odur gorelım derım:)
ben 2.5 bloktan guc cıkarılmıo falanmı dedım bu arada?blogun dayanıksız oldugunu tr dede dahıl stok makınlerde bile dewamlı sorun yasandıgını belırtmek ıstedım.arastırmaya dewam bence:)
bu arada vıscous lu ımprezalar ancak yamur yada kar yagmasını bekıolar donut yapmak ıcın o yuzden zor dagıtırlar haklısın:)
herneyse..
evo:)
ahaha cok efsane tabe cnm donut yapmak:)
Allahı war 2.5 ten cıkıo guc cıkmıo desek carpılırız.neyese eehhe
benim düşüncem EVO dur...tabi keşke EVO6 MAKINEN olsa :)
2.5 bloklarda neden ve nasil ne gibi problemler cikiyormus tam anlayamadim.turkiyede veya dunyada kimler problem yasamis anlatirlarsa belki ilerde 2.5 blok almayiz..bizde aydinlanalim ogrenelim biseyler..
Sonuçta wrc de bir kıstastır..Çok başarılı bir araba olsaydı wrc dede kendini gösterirdi önemli olan şampiyon olmak değil wrc de yarısabilmek..Sonuçta bu arabalar ralli arabalarının cadde versiyonu..
Wrx muhabbetine gelince bence çok komik yani şanzıman kırıyodur vs olabilir siz biliyorsunuz bunları koskoca subaru bilmiyor sanki:)
Ama yapıcakları bişey yok wrx in yürüyen aksamını motorunu vs daha sağlam yapsalar STI ı kim alıcak bu sefer?STI satamacayackar e buda tabi subarunun işine gelmiyor..Bi bakıma subaru size yükleyecekseniz sti alın demeye getiriyor..
Sanki dayanıklı şanzıman yapması çok zor bişeyde subaru yapamıyormuş gibi olmuş.Adamlar yapmak isteseler enazından alır bi evo8 i açar şanzımanını inceler bakar gider aynısını yapar bukadar basit..Ama yapmıyolar işte marka stratejisi diye bir şey var.
ben burda yazılanlara bakmam dünyada en saglam motorlar seciliyo ama 2 senedir tek geciliyo anlamıs degilim subarunun yok vtecle yok evoyla denemesine artık subaru testırlıktan cıksın:heyoo: fazla yormamak lazım imprezaları :)
2.5 motorunda ne yapabildigini gördüm ankarada yigitler er meydanında konusurlar dedikleri dogrudur korhan abim bilir bu lafın kime gidicegini;)
benim görüşümdür bunlar kimse alınmasın tartısma cıkmasını istemiyorm...
Oskur argumanlarinin bazilarina katiliyorum, bazilarinda da karsindakini dinlemekten cok ustun gelme kaygisi ile saldiriyorsun. Bence daha sakin tartisabilirsin. Eksik bildigin konular var, bu konuda bilgi paylasimi yapmak yerine kisilerle atisman gereksiz. Iki biribirine cok benzer aractan bahsediyoruz, zevkini cikarip kullanmak varken, neden illa birilerine satasma geregi duyulur anlamiyorum.
Olay "onu gecerim, bunu bicerim" haline gelecek ise, ve adiyane tabiri ile (kusuruma bakmazsaniz) elalemin seyi ile degil de, kendi aracin icin konusuyorsan, dedigin gibi arac sahibine, (giyabinda degil, direk olarak) teklif edersin, denersiniz, gorursunuz. Sanal ortamda kirici sozler yazmak cok kolay, dil yarasi da kolay iyilesmez. Yuz yuze olsan daha rahat anlasabilecegin bazi konular, klavye basinda sivri kelimeler ile karsindakini yaralar, anlatmak istedigin konuyu gomer.
Daha once araclar hakkinda cok yerde yazdik, cizdik, o konuya devam etmek istemiyorum. Dunya kucuk, bir yerde denk gelir yuzune bakarsiniz birbirinizin, kirici olmadan tartisin derim.
yok yok kımseyı kırma yada sahsı bı olayım yok kusura bakma öle anlasıldıysa..tartısma bazen sapıo o yuzden canı sıkılıo ınsanların,kıstas yapılıcak 2 arabada sonucta aynı kategorıde we rakıpler..eksık bılgı konusunda ise impo hakkında eksık bılgım olabılırken evo hakkında öle bıseyı zaten kabul edemem..ama aynı sekılde sızınde evo hakkında eksıklerınıs tabıkıde olucaktır..
ıyı forumlar:)
aman bosverin ya ikiside araba iste forumlarda tartısmaktan artık yoruldum heralde :cool:
bence evo 9 diyeyim konuyu kapatayım o zaman:hahaha:
bence doğru olanı söyledin konuyu kapatalım.:D
evo üstünden atlar
ben tolga ile sakalasırken senin aradan atladıgın gibi heralde arkadasım :)
yani benim ustumden degil imprezanın ustunden atlar demek istiyor^^^^ yanlıs anlasılmasın hahaha
:cokgreen:
hacim iyidir bence :) ayrıca 2.5 olanların bore u geniş degil mi sadece. cok dayanıksız olacagını sanmam zaten cok sıkıstırmaya gerek yok.