yaaa demekkı warmıs
Printable View
yaaa demekkı warmıs
kaç kişi var dedim hiç kimse var mı demedim :Deli:Alıntı:
mugenpower Nickli Üyeden Alıntı
slm arkadaşlar bu güzel çalışmanızdan dolayı sizi tebrik ederim burdan yazışmaya devam artık herkase iyi forumlar
Alıntı:
MiaMi Nickli Üyeden Alıntı
tayfuncum senin ozamanlarda gördüğün araç büyük ihtimalle selah diye birinindi.bizim okuldaydı ve arabası çok güzeldi,bende ilk onun arabasını görünce sevdim rx7 yi :) rx8 ide bi arkadaş almışş biraz kullasında özgün yazar onun yorumlarını buraya :)
bindim rx 8 e
adanada da 2 tane var dizayn olarak çokı güzel,özellikle egzos sisteminin arabayı çok sıktığını diyebilirim devirleniş çok güzel sadece son devirlerde biraz gücü kısılıyor.saygılar
güzel video te$ekkür ederim
bu rx8 guzel bı araba cok rahat. muzık sıstemı guzel. kalıtesı guzel. gıdısı 3.30ci ile aynı. ama egzost ypılırsa ses cok guzel. fılıtre olmuo ama :(
Yanlış hatırlamıyorsam istanbulda supercharger uygulanmaya çalışılan 1 tane vardı.
Araca binenlerden biriyim..APR plaka bizim muhitten arkadaşımız..Al ve yanla, düz gitmeyi unut...çok keyifli makina..Allah kaza bela vermesin..S2k le kafa kafaya yürüyo diyebilirim..üzerindeki Borla eksozla tadından yenmiyor. Epey bir zaman oldu şu an bir sorun yok.
S2000 geçio RX8 i :D
Duyumlara göre aşırı benzin yakıomuş
benzin yakışından şikayetçi arkadaş, doğrudur..
valla almak isteyen varsa adanada bi rx7 eski kasaa var yeni valiliğin ilerisinde honda servisinde tabi hala oradaysa ilk orada görüp bakmıştım ve internete gelip motor sistemi hakkında bilgiye bakmıştım pp222 ahmet abimizin koydogu sayfaya aynen bakmıştım farklı olması ve 200 bg üstünde olması hoşuma gitmişti ama çok yakması ve parça sorunu gerçekten varolan birşey
bizde turbosu var onu geçsin :)
kuyu cikrigida olur rotaryde olur rwd 600hp verin esp abs felanda olmasin ben binerim bi kac tane kupa werin yanniz bana kupa dayanmiyo :ofk: :icon_wack
RX8'lerde rotor dişli çapı büyütülmüştür RX7'lere göre. RX7 lerin sahip olduğu 13b'nin rotorlarının her ikisi de tam bir tur döndüğünde krank 2.7tur döner bu nedenle torkları fazladır. RX8'de rotorların dönüş turu dişlinin çapı ile oynanılarak düşürülmüştür , dolayısı ile torku da düşüktür. side housing , housing , apex ve side seal gibi parçalar seramik kapmala yöntemi ile aşınmaya dayanıklı hale getirilmiştir. RX8'in makinesinin yegane farkı budur.
Wankelin aşınma sorunu ; diğer 4zamanlı makinelerde mevcut olan sipop ve sipop milleri , piston kolları vs... gibi parçalar olmadığından açığa çıkan enerjinin dağılacağı yer yoktur. bu nedenle yağlama yağının özelliğini çok çabuk bozabilmektedir. malumunuz TR şartlarında insanlarımızın 10.000km 15.000km gibi diğer araçlar için normal olan peryodlarda yağ değiştirme alışkanlıkları bu araçlarda da uygulanmıştır. Bu araçların katalog verisi yağ değişimini her 3000km'de bir vermektedir. Fakat nasılsa yağ eksiltiyor diye insanların yağlama yağının üzerine ilave yaptıkça yağ yenileniyor sanıyor ve 10.000km'de dahi yağı atmıyor nasılsa üzerine ilave yapıyorum diye. Sonuç ; eski yağ yeni yağın özelliğini bozar ve tortulaşmaya neden olur bu tortular rotorlar , ve ön - arka dişlilerin burçların üzerinde bulunan yağlama kanallarına giden krank üzerindeki ince yağlama deliklerini tıkar , ayrıca 4adet yağ enjektörlerini de. sonuçta gerekli yağlama yapılamaz ve makine ömrünün sonuna gelir. 97yılında 3.gen. RX7 Mobil 1 tarafından 1.000.000km değişken dirençli bant testine tabi tutuldu ( normal yol koşullarının yaratıldığı bir test) ve bu testten başarılı bir şekilde çıktı. Ben bu nedenle Mobil 1 0-40 kullanıyorum kendi aracımda. RX7 6lt yağ kapasitesine sahip bu nedenle 2x 4lt 'lik yağ almam gerekiyor ve buradaki fiyatlara göre 8lt Mobil 1 200ytl civarına geliyor. fakat şunu biliyorum ki yüksek hararetlerde test edilmiş ve başarılı sonuçlar vermiş bir marka. Kısacası eğer siz maliyetten kaçar da bakmazsanız wankel de sizin gözünüzün yaşına bakmaz :D son bir bilgi sağlıklı çalışan bir wankel 500km'de 350ml yağ tüketmelidir (bu kullanım karakteristliğine göre değişebilir) saygılarımla...
kırıLması kolay gibi görünen bi yapıya sahıp gibi..
makinenin blok kısmı 5parçadan oluştuğu için tüm parçaların gerilimi dağıtılmış durumda olduğundan yüksek basınçları kaldırabiliyor , ayrıca side housinglerin yanısıra housinglerin içi çelik dikişlemedir. abd'de bir çok örneği var. tr'de sadece bu araçlar için modifiye parça sıkıntısı var. blok modifiyesi gerektirmeden yüksek basınçlara dayanabilen sayılı makinelerden. tabi standart olarak modlamaya çalışıldığında problemler başgösteriyor.
bunun en büyük sebebi portların genişletilmemesi... mesela şuan bendeki seramik kaplamalı stage 2 Monster Ported blok 1.5bar için 80.000mil garantiye sahip ve bu benim için yeterli :). fakat rotorlardan apexlere kadar herşeyi seramik ile güçlendirilmiş bir makine. kısacası eğer makine ile oynamak istiyorsan paraya kıyıp yarış için üretilmiş blok almak gerekiyor...
fazla mesaj..
Çok güzel video
http://www.youtube.com/watch?v=oGrD7...elated&search=
çok güzel eline saglık
wankel'in üretim hakkının sadece mazda'ya ait olduguna dair birşey duymuştum. doğru mudur aceba ?
Zannetmiyorum , Suzukininde Wankel bir motorsikleti vardı yanlış hatırlamıyorsam.
şunu da şuraya ekliyim de forumda kalabalık olmasın :) güzel yapmışlar güldüm baya :)
http://www.metacafe.com/watch/207768...g_engine_test/
edit: videonun ortalarından sonra anlatım (sürekli konuşma vs..) var.
rx8 i kullanma fırsatım oldu baya ankaradan kuzenim aldı..yaklaşık 1 senedir kullanıyo..şu ana kadarda hiç bi sorun yaşamadık...motor gerçekten sarsıntısız ve çok sessiz..performans olarak tatmin edici yinede..açıkçası ben keyif aldım aletten..ayrıca çokta şık bir tasarımı var hem iç olsun hem dış olsun..ama tercihim olmaz...
Yağ kaybı değil, motor yağıda benzinle beraber karıştırrak eksiltiyor normal bir motor gibi dusunmeyelim bunu, 2 depo benzin aldıktan sonra biraz ekliyorsun okadar. Bu arada cok bakımı yapılcak bişey, yağ değişimi dışında yok, motor uzerinde 200 bin kmde artık bitme noktasına gelirse veya performans kaybı yaşanırsa 12.000 ytl ye komple 0 sandık motor alabiliyorsunuz araca, bi noktadan mantıklı bi noktadan mantıksız bi araç ama bence arabası ile ugrasmayı seven birinin pişman olmayacagı bir araç. Nasıl bakıldıgına gore performansıda cok değişebilir diye dusunuyorum...
Ben 7k kmden fazladır kullanıyorum 500kmde bi servise gidip yağ eksiltmiş mi diya kont ediyorum fakat öyşe 9500leri çewirmedikçe normal bi arabadan fazla yağ eksiltmiyo misal 1.500km150gr eksiltmemiş bile yrn gidicem tekrar ama yrm litrede bile yoktur şuan bana göre
rx8 lerde yazdıgınız problemlere rastlamanız pek sık degil cunku mazda rotor teknolojisini cok gelistirdi 150000km garanti verebilir halde ve sanırım bu 2008 de daha fazla olacaktır ayrıca motorunun yanı sıra rx8 2008 de dıs gorunumde daha derli toplu plmus :D
http://img146.imageshack.us/img146/3...0501sq5.th.jpg
2008 RX-8 o degilki ,
Yeni model böyle 09;
http://img152.imageshack.us/img152/3061/39479vd5.th.jpghttp://img217.imageshack.us/img217/5333/39480yx3.th.jpghttp://img98.imageshack.us/img98/2899/39482yg4.th.jpg
Evet üstteki mazdaspeed rx8.
ben makyazjlı halini hiç ama hiç sewmedim