Aynen üstteki mazdaspeed en güzeliydi..
Printable View
makyaj kötü olan vites oranlarını düzeltmiş
[QUOTE=Tholl-ga;186795]S2000 geçio RX8 i :D
Duyumlara göre aşırı benzin yakıomuş[/QUO
Top gear tarafından yapılan testlerde M3 ve 350Z ile pistte aynı dereceyi yaparak kendini kanıtlamıştır
http://www.youtube.com/watch?v=gGn1oXTpqRU
Mazda niye RX'te ısrarla bunu uyguluyor acaba? Çünkü tüketimi çok yüksek ver herkesin korkarak yaklaştığı karışık bi sistem. Mutlaka bi sebebi olmalı yani.
rx'te fiyatlar düştü konular hortladı :)
rotaryen motor teknolojisinin masonlukla bir ilgisi yok sanırım ama isim ve gelişmiş teknoloji. paylaşım için teşekkürler
günlük kullanıma uygun değil bence haftasonu arabası olabilir :D
hımm... konu başında motorun avantajlarına az gürültülü olduğu yazılmış , aslında rotary motorun en büyük sıkıntısı aşırı ısınma ve yüksek gürültü o gürültüyü kesmek ve ısının dışarı yayılımını azalmak içinde bahsettiğiniz aracı oldukça sıkan egsoz sistemi uygulamak gerekiyor. İstanbul'da benim bir ustam var wankell-rotary rektefiyesi yapan ve özellikle rx-7 üzerinde modifiye uygulamasıyla uğraşan isteyen özel mesaj atabilir numarasını verebilirim. rx-7 nin üzerindeki en baba motor 13b-rew kodlu 1.3l denilen ve 280 hp lik motordu ama bu motor mazdanın en baba rotarysi değil tabiki 26b kodlu 700hp lik motorunu hiç satışa sundumu bilmiyorum ama yarış araçlarında kullandığını biliyoruz. Rx-7 sahipleri swap konusunda büyük hata yaptılar bence o motorlar güzel bir bakım ve yapılacak rektefiyelerle uzun seneler daha güç verebilirlerdi o araçlara . E hadi bulamadınız yaptıramadınız. Bari iyi araştırıp ucuza kaçmayıp granada motoru yüklemeseydiniz. Bir ara ne modaydı granada motoru indirmek rxlere yazık oldu canım arabalara. Rx-7 şanzımanıyla 4g63'de büyük bir uyumla kullanılabilir(tüm şanzıman kodları demiyorum tabiki ) . En azından kalite yatardı kaputun altında. Bu konuyla ilgili project zero'nun inanılmaz çalışmları var. Gerçi onlar önden çekişli yada 4 çeker gelen dsm araçlarını amerikan tarzı arkadan itişe çevirmek için geliştirmişler bu projeyi ama aynı şey sayılır sanırım :d bu konudad elimde yeterince dökümasyon var isteyene iletebilrim.
benim bildiğim kadarıyla RX8'lerin daha uzun ömürlü olmasının nedeni eski RX7 gibi turbo beslemeli olmamasıdır. Böylelikle 9.000 devir çevirebilen motor normalden daha az aşınarak ömrünü uzatıyor.
Ama dikkat ederseniz sahibinden.com üzerindeki RX8 ilanlarının çoğu 50.000 - 60.000km sonrası satılığa çıkarılmış. O kilometrelerden sonra problemler başlıyor galiba.
buna direk lpg yi kastırıcan:).sanki lpg normal motorlara gore daha randımanlı calısır bunda.
Zaten lpg'siz zor binilir bu benzin litre fıyatında yakın bir arkadasımda var rx8 cok dertlı o konuda 60-70 kuruş cıvarı yakıyor..
yagını kontrol edin ekleyin, bujisini bakımını serviste yapın bilen kisilerin ellerinde, sentetik yag kullanmayın
motorun bitmesi gibi bi derdiniz olmaz...
sentetik yag yada normal mineral yag koyarsanız motorunuz zarar gorur, mazdanın dexelia yagı low residue ve mazdanın tek onay verdigi yağ, arkasında housinglere yada rotora zarar vericek atık bırakmaz yandıgında, he bırde benzın pahalı diye basmamazlık yapmayın gunde 2 3 defa redline makbuldur daha fazlası daha iyi karbon birikmemesi lazım motorda.
inanılmaz zevklidir, istanbulda kıralama sansınız var deneyin bence...
Hop hortlatalım :D:D:D
hazır hortlamışken yazayım :)
rotary motorun sesi devirlenmesi modifiyesi ufak ve güçlü olması aracın uygun yerine montajlanabilmesi vs vs sabaha kadar neden sayarım burda ama asıl mesele RX serilerinde olması ;) geçmişten bugün'e tüm RX serilerinde rotary motor kullanılmıştır ;)
rotary'i bilen için çok kolay bi sistemdir :) bknz yurddışında adamlar evlerinde kendi garajlarında açıp rektefiye yapıyorlar :) ama ülkemizde parça sorunları ve usta bulunmamasından dolayı fazla bilinmeyen ve nazik bir motordur :)
ayrıca rotary motor için yağ yakması normal pistonlu araçlar gibi sorun teşkil etmez normal bişeydir zaten rotary'nin yağ yakması :)
motorun hafif ve güçlü olması ayrıca ufak bir yapıda olması aracın ağırlık dengesini 50/50 olmasına olanak sağlıyor ve mükemmel denilecek seviyede tabiri caizse it gibi yol tutuyor ve aşırı zevkli bir sürüş keyfi yaşatıyor :)
rotary'nin sağlamlığından herkes şikayet eder ama mazda rotary motor ile lemans'da 1. oldu :D ayrıca bahsettiğimiz motor 26B motor kodlu 700HP'lik bir makine :)
yani işin özü bu araç öyle göründüğü gibi değil aslında bnm gözümde bir s2000 kadar yeri var ama malesef ülkemde bu araç modifiyeye uygun değil :) ama yapanda yok değil TR'de SS plakalı turbo rx8 vardı 283 hp veriyordu diye biliyorum :)
rotaryde seçım yapsam RX7 olurdu 8 ı nedense hıc sewmıyorum 7 daha bı havalı sankı
Rotary'nin yatak sarması mümkün müdür? Yatak sarmış bir rotary'nin rektifiye masrafı ne olur? Herkes evde rektifiye edilebildiğini söylüyor, bu işe cesaretli arkadaşlar var mı aramızda?
No rotor = No motor diye boşuna dememişler :D
Ülkemizde ne yazık ki bu aracı kullanmaktan ya da bakımını yapmaktan anlayan insan sayısı birkaç taneyi geçmiyor, fiyatının çok uçuk olmaması, görünüm/performans adına ulaşılabilir olması,genelde alıp körleme gazlayan tiplerin elinde olması yüzünden motorlar düşük km lerde zarar görüyor ancak Abd gibi ülkelerde ultra yüksek km'lerde kullananlar var..
kısaca anlatmaya çalıştım umarım beğenirsiniz. Yorumlarınızı esirgemeyin ;) https://www.youtube.com/watch?v=t_p2Ls_-wS4
Ben avustrayla'dan gelen bir turk olarak bir kac video buraya koymam lazim anlasilan. :P
Afiyet olsun :) (Bridge Port 13BTT - yakin bir dostdun arabasidir :D). (bu video... ilk izleyen siz hic internette yayilmadi bugundan once :D).
http://youtu.be/w1uSE7zcqUQ
Burda hem parca yok, hem benzin konusunda degmez Rotary yoksa ben alip yapardim - gittim Honda aldim :(.
RX8 biraz unlu olma sebepi, daha elektrik bide TURBO YOK - turbosuz dayaniyor, RX7 trafikte bile isiniyor ya.
Konu düzeltilmesi gerekir
Wankel motoru; ekzantrik döner tasarıma sahip, yanma basıncını döner harekete çeviren içten yanmalı bir motordur.
herkese selamlar,
Rotary motor "yalan" değildir... hareketli parça sayısına, özellikle egzantrik, subap gibi şeylerin olmamasına bakarsanız (bkz subapsız koeniggsegg motoru) ne kadar yüksek potansiyelli olduğunu anlarsınız.
Mazda'nın kendi yağı vardır ayrıca dostlar. Özel yağını kullanmak gerekir.
Rotary motora turbo uygulaması da vardır ve RX-7'nin FD kasasında ikiz olarak uygulanmıştır.
1990'da Mazda Rotary motorla LeMans'ı kazandığından beri bu yarışı kazanan TEK ve İLK Japon üreticisi ünvanını elinde tutuyordu. geçtiğimiz dönem Toyota'nın tek başına yarıştığı klasmanda birinci olmasıyla bu ünvanlardan tek olma özelliği gitti.
Otomotiv'e sevdalı insanlar olarak zmanında Mercedes'ten Anadol'a kadar tüm dünyanın denediği ancak sadece bir marka tarafından üretilen Wankel motora daha çok saygı ve ilgi duymalıyız bence.
motorun devri RX'lerde motor devri sınırlandırılmıştır. aksi durumda subap yayları ve subaplar gibi devir çevirmeye engel şeyler olmadığından sınırsız dönebilir. eh beygir gücü dediğimiz şey de tork ve devirle ilgili olduğundan gerisini hayal edin.
üstüne küçük yapısı sayesinde motor ön-orta'nın son noktasında durabiliyor. 4 tekerde çift salıncak konabiliyor gibi gibi bir sürü avantajı var.
orjinal bir RX serisi piyasaya çıktığı gün klasik olmaya adaydır.... konusunda TEK olan bir şeyi kim sevmez?...
saygılarımla
Konu madem uplandı vakitte var şunu sorayım. 13b 20b 26b rotor muhabbetini tam anlamıyla bir çözemeyen ben miyim? 1 Rotor 650cc 13b'de 2 rotor bulunmakta, 20b'de ise 3 rotor bulunmakta, 26b'de ise 4 rotor bulunmakta ve bazıları fabrika çıkışlı turbo yada twin turbolu değil mi? Le mans'ta yarışan bir aracı vardı o TT diye biliyorum. Peki Rx8'de tek ama daha büyük rotor koymuşlar? Atmo olarak daha çok performans verdiği için mi? Sorularıma yanıt bulursam bir kaç tane daha var.
12 eve 13 modelleri en çok kullanılan tipler, tamamı çift rotor (13B Renesis)
20 modelleri sadece Eunos Cosmo'larda kullanılmış 3 rotor 2,0lt
26 modelleri sadece 767 ve 787 Le Mans araçlarında 2,6lt
hemen hepsinde turbo tek veya çift olarak kullanılmış
13b 1.3 litre 2 rotor (2 rotor 12a var çok eski rx7lerde)
20b 2.0 litre 3 rotor
26b 2.6 litre 4 rotor
lemans ta 26b kullandılar atmosferikti
rx8de 13b renesis var..yine 2 rotor ama atmo ve port yapısından dolayı en sevilmeyen en iş görmeyen wankel motor...
13b nin çok farklı varyasyonları mevcut..sıkıştırma,besleme şekli,çalışma şekli olarak..
The engineers at Mazdaspeed determined that fuel efficiency was crucial for achieving victory so they restricted the redline of the engine to 8,500 rpm thus reducing the power output to 650 hp (485 kW). Emphasis was put on high cornering speeds rather than attaining high top speeds at the straight sections of the track. Jacky Ickx was appointed as an advisor to guide the team in preparing the car.
Rotary'nin rpm limiti olmadığı için...
RX-8'i kötü olduğunu kim söyledi bilmiyorum ama özellikle seri 2 motoru iyidir.
ayrıca yenisi de geliyor. 1,6lt hacimde 337kw'lik bir makine yolda.. hem de yüksek sıkıştırmalı.