Chevrolet Corvette GM tarafından üretilen Amerikan spor otomobili.
Kökleri 1953'e kadar giden bu spor otomobilin, ilk üretildiği yılda, rakiplerinden farklı olarak sıra dışı bir şekilde, kaportası fiberglastan imal edilmişti. GM'in dizayn ekibinin şefi Harley Early, Avrupa üretimi spor otomobiller ile rekabet edebilecek bir otomobil üretmeyi hedeflemekteydi. İşte bu düşünce Amerikan spor otomobillerinin sembolü olacak Corvette`nin doğmasına neden oldu. 1953 yılında 300 adet el yapımı Corvette, Michigan'da küçük bir üretim hattında üretildi. 1955 yılına gelindiğinde satışlar,yıllık planlanan 10 bin adedin yüzde 65 altındaydı. Otomotiv mühendisi ve eski avrupalı yarışcı olan Zora Arkus-Duntov, mühendis grubunun başına geçerek başlangıçta hedeflenen elit spor otomobil üretme misyonunu devraldı. Duntov hiç vakit kaybetmeden iki ana hususta devrim yaptı. Yol tutuşu ve performans. 1957 yılına gelindiğinde Corvette artık dönemin baş döndüren otomobili olmuştu. Zamana uymak için 4,6 litre, yakıt enjeksiyonlu motor ve 4 ileri vites ile güçlendirildi 1961 yılından itibaren Corvette`nin yarışlardaki üstünlüğü onu otomotiv sektöründe bir anda en güçlü konuma getirdi.
Otomobilin popülaritesi kısa sürede CBS Televizyonu`nun efsane şovu Routte 66 ile iyice arttı. Üretim artmış ve neredeyse 11 bin adedi bulmuştu. Motor gücü ise teknolojinin gelişimine paraler olarak artıyordu.Geldiği son nokta 315 beygir gücü üreten enjeksiyonlu V8 motordu. 1963 yılı corvete için tam bir dönüm noktası oldu. Piyasaya çıkan corvette`nin en yeni modelleri Sting Ray, Corvette Coupe ve Convertible`dan oluşuyordu. Corvette`nin geleneksel Convertible modeliyle beraber ilk kez Hardtop`lu olarak üretilmeye başlandı. 1968 model corvette, şekil değiştirerek önceki modellerden oldukça farklı bir görünüme sahip oldu. Chevrolet'in Marko shark 2 konsept aracını model alarak, insanların yüksek performans spor ottomobillerine bakış açısını tam anlamıyla değiştirdi. Convertible modeli 1975 modelin ardından kaldırıldı ve bundan sonra ilk üretim 1986 yılında gerçekleşti. 1977 yılında Corvette, 500 bininci otomobili üretim hattından çıkardı. Daha sonra üretilen modeller 1980 öncesi modeller kadar efsane olamadılar.
ALINTIDIR.
Elimden geldiğince bilgim kadar kendimden eklemeler yapıyorum.
53 model olarak bildiğimiz c1 corvette modeli çıktığı sene 150 hp lik 3859 cc (235,49 cu in) olarak karşımıza çıktı.
2.senesinde motorunda 5 hplik bir güncelleme ile satışa sunuldu.254 Torkunu 4.200 devirde veriyordu.Geçen 9 senede corvette devamlı kendini yenileyerek,bu kasada 250 hp lere kadar iyileştirme yaparak kendini geliştirdi.
2.Nesilde kullanılan c1 de son geliştirelen motor 5354 cc lik 250 hplik motor kullanıldı.
3.nesil corvettelerde kasanın aşırı değişmesinin yanında 5733 cc lik 290 hplik motor yerini aldı.Her geçen gün hem kas olarak hem motor olarak kasına kas katan corvette bu kasa ile gönülleri feth etti diyebiliriz.
4.nesilde yine bir etkileme içine giren corvette,5733 cc lik v8 motoru ile maksimum hızını 254 e taşıyarak ve bunun ilk 100km/hızını 5.1 sn gibi bir süreye düşürerek o zamanların atarlı gençlerinin vazgeçilmezi oldu diyebiliriz.
5.nesil corvette benimde hayranı olduğum kasada ise aynı hacimlerde 349 hplik motoru ile 0-100 ünü 4.9 sn tamamlıyabilmekte idi,tabi uygun asfaltı bulabildiği zaman
corvettler ortalama boş ağırlıkları 1.550 kg civarlarında nesilden nesile değişiyor tabikide ama dolu ağırlıklarına tüm kaynaklar 1.750 kg civarlarında gösteriyor.4 ileri otomatik ve 6 ileri manuel sanzumanlar ile satışa sunuldu.
c5 kasada z06 denilen model ile 2002 ile 2004 yılları arasında 411 hp lik motor satışa sunuldu ülkemizdede azda bulunması büyük nimet bana göre...
ve yine benim gözümde son nokta olan c6 ..... 5.970cc lik motoru ile 6.000 devirde 404 hp lik gücü ve 543lük torku ile satışa sunuldu.Son hızı 300 km lerde olan bu araçta kasa olarak eski corvettecilerin pek hoşuna gitmeside etkilenenler beğenmeyenlerden fazla oldu diye düşünüyorum.![]()
Yazılar okuduklarım aklımda kaldığı kadardır umarım değerlerde bir hata yapmamışımdır yanlışım varsa ki olabilir,arkadaşlar düzeltirlerse gerekli düzenlemeleri yaparım vaktim olduğunda sitemizde kalması adına 68 camarodan günümüz camarolarına kadar daha kapsamlı bir yazı hazırlarım.
Saygılarımla EMRE
Allah herkese sahip olamasak bile corvette sahibi olmayı nasip etsin
Alıntıdır.
1.nesil C1 (1953–1962)
2.nesil C2 (1963–1967)
3.nesil C3 (1968–1982)
4.nesil C4 (1983–1996)
5.nesil C5 (1997–2004)
Son nesil olan Corvette C6 2005 yılında 400 beygir (298 KW) üreten 6.0 L LS2 V8 motoruyla piyasaya girdi, bu motor 2008 yılında 6.2 litrelik 430 beygir (321 KW) üreten LS3 kodlu motorla değiştirildi. Sürüş kalitesi ve teknolojik donanımları avrupalı spor arabalarla rekabet edebilecek seviyeye getirilmeye çalışılan aracın coupé ve convertible versiyonları bulunmaktadır.
6.nesil C6 (2005– )
z06 zr1 filan diye gidiyor müsait olduğumda onlarıda eklerim.