User Tag List

Sayfa 7/23 İlkİlk ... 5678917 ... SonSon
419 sonuçtan 115 ile 133 arası

Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!

  1. #115
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel konu yeni öğrendim teşekkürler.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  2. #116
    redbaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul&bursa
    Mesaj
    2.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaa aklıma birşey geldi.lpg dede cut off warmı bu sıralı sistemlerde beyinli falan ya?aracın beynine, lpg beyni bu konuda sinyal göndererek acaba cut off yapabiliyor mu?bir bilginiz var mı?ben aracımda denedim benzindeyken 1200 ve üzeri bir devirde kalıyor fakat lpg deyken araç direk 1000dd lere düşüyor.burdan tahminim lpgde cut off yok?

  3. #117
    Mre85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    77
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cut off her açıdan kardır rampa inerken,ışıklara yaklaşırken vs..
    ama ses olayına kafam takılıyor..farz edinki yokuş aşağı viteste iniyoruz ve kontağı kapattık..aynı ses gelmeye devam edermi?? gelmezse neden gelmez?? denemedim denememde sadece merak..

  4. #118
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    LPGde de benzindeki gibi apayrı bir beyin var ve pedal açısı v.b. biliyor, o da Cut off yapıyor..

    Kontağı kapatsanız da aynı ses gelmeye devam eder. (denedik )
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  5. #119
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıralı lpg beyinleri aracın kendi enjektör sinyalinden bilgi okuyor ,
    ona göre değerlendirip içindeki programına göre göre kendi lpg enjektörlerini çalıştırıyor. (tabi lpg çalıştığı sırada aracın kendi enjektörlerine gelen sinyaller kesiliyor, yanma odalarına benzin gönderilmesin diye)

    haliyle aracın kendi enjektör sinyali kapalı duruma geçtiğinde lpg de ona göre kapanıyor olması lazım diye düşünüyorum ama sonuçta kendi beyni var,
    kesin ve net cevap vermek için ölçüm yapmak lazım .

  6. #120
    thedevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamamda herşey iyi güzel araç benzin yakmıyor oraya kadar herşey doğru ama ben neden yokuş aşağı benzin yakmamak için devir çevirtiyim atıyorum 5.vites 3000 devirde 110'la gidiorum (kendi aracımdan bahsediyorum) sonra vitesi boşa almadan yokuş aşağı devam ediyorum bana kalırsa bu arabaya işkence gibi bişi arabayı kompresyonda bırakmanın hiç bir mantığı yok at boşa 1000 devirde ne kadar benzin yakacak arabanda rahatlasın fazla benzin yakmayacağım diye arabaya devir çevirtmenin hiçbir manası yok bence (herkezin bir fikri var buda benim fikrim)

  7. #121
    redbaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul&bursa
    Mesaj
    2.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    apayrı araç beyni gibi beyni var biliyorum ama aracın beynine etki edebiliyormu,paralelmi yoksa apayrı mı çalışıyor onları bilmediğim için aklıma takıldı bu soru,verdiğiniz bilgiler için teşekkürler

  8. #122
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı thedevil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamamda herşey iyi güzel araç benzin yakmıyor oraya kadar herşey doğru ama ben neden yokuş aşağı benzin yakmamak için devir çevirtiyim atıyorum 5.vites 3000 devirde 110'la gidiorum (kendi aracımdan bahsediyorum) sonra vitesi boşa almadan yokuş aşağı devam ediyorum bana kalırsa bu arabaya işkence gibi bişi arabayı kompresyonda bırakmanın hiç bir mantığı yok at boşa 1000 devirde ne kadar benzin yakacak arabanda rahatlasın fazla benzin yakmayacağım diye arabaya devir çevirtmenin hiçbir manası yok bence (herkezin bir fikri var buda benim fikrim)
    rahatlamadan kastın ne acaba o önemli, aracının en rahat olduğu durum aracının yakıt yakmadığı durumdur. artı her rampada eğer aracını boşa alırsan bu senin için güvenlik sorunlarıda oluşturur, aracını durdurmada sıkıntılar çekersin ve stabilizasyonunda sıkıntı yaşarsın.

  9. #123
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 325İX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iyide surekli kompresorde kalmakda motor ömru acısından iyi deil bence ,ne kadar devir okadar aşınan piston sekman silindir demek , bosta yanacak benzin daha az maliyetli olur sanırsam=)
    guvenligi bilmem tarık ama,
    10 sayfa öcne yazmıstım kendimden bidha alıntı yapayım madem=)))

    ama gazlarken bende özellikle kompresöre bırakıyorum cabuk sougsun yagım diye oda ayrı
    BOZBEY

  10. #124
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cem şöle düşün, aracınla biryerden bir yere giderken ne kadar ayağını gazdan çekiyorsun? yani o kadar sürede aracın varsın aşınsın 1000-1500 devirde rolantide aşınıp benzin yakacağına maksimum 3000-4000 devirde bedavadan seyahat etmek daha mantıklı

  11. #125
    Buğra A. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul/Türkiye
    Mesaj
    3.319
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok güzel bir konu.Çok teşekkürler.

  12. #126
    thedevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TheAce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rahatlamadan kastın ne acaba o önemli, aracının en rahat olduğu durum aracının yakıt yakmadığı durumdur. artı her rampada eğer aracını boşa alırsan bu senin için güvenlik sorunlarıda oluşturur, aracını durdurmada sıkıntılar çekersin ve stabilizasyonunda sıkıntı yaşarsın.
    şimdi biz arabayı boşa almassak araba kompresyonda yani tekerleklerin dönmesiyle birlikte krank milide dönmeyecekmi araba yakıt yakmayacak ama herşey döndüğü için araç devir çevirmeye devam edecek anladığım kadarıyla ki öyle oluyor zaten yokuş aşağı, bende diyorumki en iyisi sağ taraftan yavaş yavaş gidip ne aracı hızlandıracaksın nede viteste bırakıp kompresyonda bırakacaksın yani ne kadar devir çevirirsek motor o kadar aşınmıyormu onu söylemek istiyorum,araba zaten 5.vites 3000 devirde 280 binlira yakıyor boşa al 100 binlira yakar yani bununda bi zararı olmaz heryede yokuş olmadığına göre bu olayın fazla bir yakıt tasarrufu yapmayacağını düşünüyorum, geri gelelim araba yokuş aşağı viteste iken gaza basmadan yakıt harcanmaz buna katılıyorum

  13. #127
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hakan abi arkadaşımda otomatik 306 var 421535 kere söylememe rağmen burada yazanları, otomatik arabada vitesi boşa alıyor... en sonunda koparıp eline vericem vites kolunu o olacak

  14. #128
    thedevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yigittorun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hakan abi arkadaşımda otomatik 306 var 421535 kere söylememe rağmen burada yazanları, otomatik arabada vitesi boşa alıyor... en sonunda koparıp eline vericem vites kolunu o olacak
    yakıt tasarrufuna bu kadar kasmaya gerek yo yaa bırak boşa alsın yormasın arabasını gazlamssa tasarruf yapmış olur zaten

  15. #129
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yigittorun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hakan abi arkadaşımda otomatik 306 var 421535 kere söylememe rağmen burada yazanları, otomatik arabada vitesi boşa alıyor... en sonunda koparıp eline vericem vites kolunu o olacak
    Bende Toyota Carolla ile bunu uzun yolda yapıyorum, 1 depo (45lt) ile 1200 km gibi bir rekor kırdım .. Ank-İst, İst-Ank, Ank-Bolu, Bolu-Ank.
    Sadece dik rampalarda boşa atınca ulaşacağım hızla dönemeyeceğim virajlarda viteste iniyorum.
    Tekrar açıklayım U harfi şeklinde bir rampa düşünelim viteste inersek U'nun en dip noktasında hızımız 100 olsun, eğer boşta inseydik 140 olacaktı. 140 ve 100 le giden bir aracın taşıdığı potansiyel enerjiyi düşünürsek aradaki 40 kmlik fark U nun kalan kısmında büyük ekonomi sağlıycaktır. Yokuşu inerken yakılan 1 lt/100 km önemsenmiycek kadar ufak bir rakamdır çünkü yokuşu çıkarken 100 km ile çıkmak için 20lt/100 km lere kadar ulaşan bir sarfiyat söz konusu olacaktır. Sonuç olarak bence;
    Rampanın sonunda frene basacaksanız rampanın başından viteste inin frene basmayın, ama rampanın sonunda frene basmayacaksanız boşta inin

  16. #130
    thedevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende Toyota Carolla ile bunu uzun yolda yapıyorum, 1 depo (45lt) ile 1200 km gibi bir rekor kırdım .. Ank-İst, İst-Ank, Ank-Bolu, Bolu-Ank.
    Sadece dik rampalarda boşa atınca ulaşacağım hızla dönemeyeceğim virajlarda viteste iniyorum.
    Tekrar açıklayım U harfi şeklinde bir rampa düşünelim viteste inersek U'nun en dip noktasında hızımız 100 olsun, eğer boşta inseydik 140 olacaktı. 140 ve 100 le giden bir aracın taşıdığı potansiyel enerjiyi düşünürsek aradaki 40 kmlik fark U nun kalan kısmında büyük ekonomi sağlıycaktır. Yokuşu inerken yakılan 1 lt/100 km önemsenmiycek kadar ufak bir rakamdır çünkü yokuşu çıkarken 100 km ile çıkmak için 20lt/100 km lere kadar ulaşan bir sarfiyat söz konusu olacaktır. Sonuç olarak bence;
    Rampanın sonunda frene basacaksanız rampanın başından viteste inin frene basmayın, ama rampanın sonunda frene basmayacaksanız boşta inin

    brawooo

  17. #131
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    edit.......
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  18. #132
    nebidagdelen
    Misafir
    valla çok güzel çok teşekkürler

  19. #133
    106arts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    1.870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    206 1.6 16v hangı devıre düştügü zaman acıyo enjektörleri bilen warmı?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •