arkadaşlar merhaba bakın herkesin kendince haklı oldugu konular muhakkak var ama bazı kurallar uygulanırken herkesi memnun etmek mümkün değildir. burada şunu belirtmekte fayda var hiç kimse nerdeyse tesadüfen bile olsa asla ayagını gazdan çekerek süre ayarlayamaz neden derseniz yarışma esnasında ne kadar ayak çekme oranı uygulacaksınız ki 0.25 saniyelik tolereyi denk getireceksiniz ve alt sınıfın hızlı aracını da bu tolereyi aşmadan tekrar geçeceksiniz bu bu örnekler yazılırken olası görünür gibi algılanabilir ama uygulaması neredeyse mümkün olmayan bir olasılıktır. şayet bun becerebilicek birisi varsa o şahsı en büyük ölçekte ödülendirmek gerekir diye düşünüyorum.
araçlarımıza hepimiz ciddi paralar harcamaktayız hiç kimse yavaşlamak için değil aksine daha hızlı olmak için çaba sarf ediyor şimdi hal böyle iken dragı yavaşlatmak gibi bir şeyde söz konusu bile olamaz.
araçların karışık yarışmasında süreleri bir birine denk olan araçların birbirleriyle yarışmalarında sakınca olmadıgı kanaatindeyim.
turbo yada atmosferik olan aracın süreleri seedinglerde zaten sınırlar zorlanarak alındıgı için barı sıkmak gibi bir davranış zaten tolere süresini aşacagı ve ceza maruz kalacagındanzaten rakibinin süre olarak altına düşecek, hatta daha yüksek süre çıkarması ihraç sebebine yol açacaktır.kimse bu kadar masraf ederek ceza yada ihraç olmak için kalkıp yarışmacı olmaz kanaatindeyim.
burada birde örnek vermek isterim ben yaklaşık yedi yıldır çeşitli görevlerde kulüp yöneticiliği ve şu anda da kulüp başkanı olarak yarış organizasyonları yapamaya çalışıyorum, bakın yapıyorum demiyorum çünkü her zaman en iyinin bir iyisi muhakkak vardır diye düşünen bir insanım.
bundan yedi yıl öncesi konya pistinde12-13 saniye yapan araçlar yoktu süreler 14 ila 21 saniye aralıgında idi genel olarak bu geçen zaman aralıgında geçtigimiz yıl 14-15 saniye sınıfında yarıştıracagımz araç kaydı alamadık desem yalan olmaz. araçlar agırlıklı olarak11- 12 , 12-13 ve 13-14 saniye sınıfına dahil oldular 11 saniye altı araç sayısı da hayli artı. bu şunu gösterir drag yavaşlamıyor aksine hızlanıyor.
ayrıca drag 2006 antalya kazasından sonra kan bulaşmış bir spor dalı olarak yıllarca ölü durumuna düştü ve hep üvey evlat muamelesi gördü. şimdi küllerinden yeniden doğmaya çaba sarf ederken tekrar bu sporu maddi yükü ve ayrıştırmacı bir zihniyetle araçlar arasında uçurum,yarışmacılar arasında da parası olanın yapacağı az olanında mahalli yarışlarda git gel yapacı bir spor dalımı yapalım yoksa herkesi bu spora özendirerek bu sporu canlandırmayamı çalışalım. yoksa tamamen tuzu kuruların yapabileceği spor mu olsun.? bunu iyi düşünelim
bakın alt yapımızın olmadıgı, yetişmiş hakem sayımızın yetersiz oldugu, teknik kontrolleri yapabilecek kadar tecrübeli elemanların bile olmadı kendi kendini ayakta tutmakta zorlandıgı
dünya standrtlarında pistlerimiz bile yokken dünya standartı kurallarla yarışmaya çalışmak bir elin beş parmagını geçmeyecek kadar araç sayısına hizmet etmekten öteye geçemez kanaatindeyim.
bu noktada düşüncem şudur saniye seedingli kurallara bir iki ilave ile neredeyse mükemmel hale getirilebilir.
GÜVENLİK TEDBİRLERİ
1) 11 saniya altı araçlarda roolbar veya roolgace mecburiyeti
2) yanmaz tulum,kask ve dört noktadan baglantılı emniyet kemeri
3) ulaşılması kolay bir noktaya elektrik kesme şarteli
AGIRLIK KONTROLÜ
1) swap motorlu araçlarda %10 ( hafif kasada güçlü motor farkı)
2) doch motorlu araçlarda %15 (tek ekzantrik araçlara göre 20 ila 30 hp farkı)
3) soch motorlu araçlarda %20 (çift ekzantrikli araçlara göre güç kayıp telafisi)
sürücü dahil fabrika agırlıklarından bu oranlarda hafifletme yoluna gidilebilir.
bu yüzde oranları ince elenip rakamlar değiştirilebilir.
araçların 1600 cc yada 4000 cc, noslu veya turbolu, olması süreleri denk olan araçlar için yarışmalarında sakınca olmadıgı kanantindeyim.
bu degişikler yapıldıgı taktirde hiç kimsenin hafif yada agır gibi bir problemi kalmaz büyük olasılıkla adalet saglanır. tabii yazımız başında da belirttigim gibi herkesi mutlu etmek hiç bir durumda mümkün degildir. ama mutlu insan sayısının hayli yüksek olacagına eminim. saygılarımla.
ALİ KOLAY
KDSK. KLP. BŞK.
DRAG KURULU ÜYESİ