Iyimis valla. Yola cikiyorum. Vet 1.olsaydi daha keyifli gelirdim valla...
Printable View
Iyimis valla. Yola cikiyorum. Vet 1.olsaydi daha keyifli gelirdim valla...
Sağlık olsun genel olarak gayet keyifli idi :)
https://youtu.be/AZMziLlVDk0
2 tur atabildim, 3
tur basinda sanziman sorunu yasadim
Can abinin leonun arkasindan bastigim ve e92 m3 un arkasindan basip sanziman cikardigim harici cok bi koymaya deger görüntü yoktu yeryer hizlandirdim.
Selamlar, geçen haftasonu ben de ilk kez piste çıktım çok farklı bir deneyimdi.
En çok kafamı karıştıran nokta frenleme oldu. Viraja gelmeden kazık fren mi, yoksa fren dozajını biraz daha azaltıp virajın girişine kadar frenle girmek mi daha iyi, özetle optimum frenleme nasıl olmalı sizce ?
Kazık frenı hayatınız hıc bır yerınde bılerek yapmayın....
Cevabi en zor soruyu sormussunuz :) Pistte hizli tur atmanin en onemli yeride aslinda gaza basmak degil ama freni dogru kullanmaktir. Arabanizi ve fren sisteminiz tam olarak bilmeden bu soruyada net cevap vermek oldukca zor. ABS varmi, varsa ne tip bir ABS var butun bunlar frenaj dozajini ve sertligini degistirebilir. Genel olarak ideal olan sizin icin uygun olan fren noktasinda ani ve mumkun olan en sert sekilde frene basmak (lastikleri kitlemeden) ve fren basincini yerine gore yavasca azalatarak donuse baslamaktir. Cogu hizli virajlarda freni erken birakarak donus baslanir, notr halde veya hafif gazli viraja girilir. Sert ve yavas virajlarda ise az bir fren apeks noktasina kadar tercih edilebilir.
Dedigim gibi maalesef bu isin net bir formulu yok. Genel prensipler yukarda yazdigim gibide olsa, Her araba, her viraj farklidir, onden veya arkadan cekisli olmasi, lastik/lastik havasi, fren diski cesidi (celik-seramik, vb), ABS tipi, arabanin geometrisi, aerodinamigi, vb, vb ve tabi surucu kabileyeti ve tecrubeside fren sekline ciddi sekilde etki eder.
Bu isi en iyi cozenler ise zaten bugun buyuk sampiyonalarda kafaya kosan insanlardir. Size tavsiyem her pist icin once yaniniza orada tecrubeli olan bir egitmenle cikmaniz ve virajlari ve fren noktalarini arabaniza ve tecrubenize gore ogrenmeniz olacaktir. Sonrasindada bol bol antreman lazim, cunku bastada dedigim gibi bu isin maalesef cabuk bir ogrenme yolu yok
Abı;genc arkadasımın kullandıgı tıp aracda kazık fren aracın dagılmasına sebeb olur...
Mesela 991 gt3'de cok sert frenle yavaslayıp apex se fren tasıyarak donmek hem mesafe hemde avantaj getırırken,458 de bunu yaptıkca her tur lastık fren cok hızlı bıttı. Hele turbo bunu hıc sevmedı....
Cupra da balatayı degıstıgımde sert fren geldı ama bu sefer arka tutus dagıldı....
En verimli yavaşlama ve hızlanma otomobil düz ilerlerken olur. Direksiyon dönmeye başladığında ideal giriş hızına düşmüş olmak, apex civarında gaza erken oturabilmene ve max çıkış hızına yaklaşmana olanak tanır.
Bu genel surus ıcın dogru ancak vıraja fren tasımak bır cok yerde avantaj getırır. Mesela 12...
Ancak sert fren yapıcaksa,kesınlıkle arac duz konumada olmalı....
2M le körfez düzlüksonu frenajın canlandı gözümde.
Orda bu kuram çalışıyordu.
Tabiki bu teori, yarın Bahreyn i buna dikkat ederek izleyin, her pilotun bi yoğurt yeme şekli var..
1M yada baska arac,o tip viraj apexse fren tasimak avantaj getiriyor yani trail braking...
Bahreyn pisti keyifli,kacis alanlari bol ve her viraji hata kaldiriyor.
Ben sure yapicaksam freni tasirim,yoksa yavaslayip girerim cogu turda :)
Şahi fikrim İstanbul Parkta 1, 4, 12'de apexe fren taşındığında süre açısından avantajlı. 9 kısmen, 10'a doğru ataletli çıkabilmek için freni apexten biraz önce bırakmak lazım.
Fren taşımak için ciddi alıştırma gerekiyor tabi. Pist günlerinde öğrenmeye çalışmak yada denemek kalabalıkta zor.
Herhangi bir pist icin genelleme yaparak viraj viraj frenaj tarifi vermek cok dogru degil bence. Her araba ve surucu icin farkli olacaktir. Mesela bende arkadan cekisli bir supersport ile yukarida yazilanlarin aksine 1, 4 ve 8e kesinlikle fren tasimiyorum. 5, 6, 9, 12,13 ve 14e frenle apekse yaklasmak iyi geliyor. Bana gore Istanbul Parkta iyi girmesi ve hizli cikilmasi en zor viraj 7. Hala orayi tam olarak ideal donemiyorum. az bir sey fren ile girip sabretmek gerekiyor.
bastada dedigim gibi butun bu yazilanlar kimseye referans olmamali. Cunku arabalar, ozellikleri ve suruculer farkli.
Cevaplarınız için çok teşekkürler.
Dediğiniz gibi tek doğrusu olmayan, o anki şartlara bağlı bir konu aslında. Yazdıklarınızı göz önünde bulunduracağım, bol pratik yapmak şart.