Ben pist günlerinin ticari getirisi için düzenlendiğini düşünmüyorum, bu sebeple emeği geçen herkese saygı duyuyorum..
Eleştirirken, 100 küsür lira karşılığında tüm güvenlik önlemleri alınmış Formüla 1 pistinde vakit geçirdiğimizi unutmamak lazım ..
Printable View
Ben pist günlerinin ticari getirisi için düzenlendiğini düşünmüyorum, bu sebeple emeği geçen herkese saygı duyuyorum..
Eleştirirken, 100 küsür lira karşılığında tüm güvenlik önlemleri alınmış Formüla 1 pistinde vakit geçirdiğimizi unutmamak lazım ..
Kesinlikle, Vurak Ak 'ın kafası esse, fiyatları arttırdığında ya da org. yapmadığında kimse bir hak iddaa edemez. Haliyle ülkemizde körfez,ülkünün halinin ortada olduğunu düşünürsek, verilen hizmet,profesyonellik ve fiyat karşılaştırması yapıldığında bizler için bulunmaz nimet..
Bence burada Buğra babanın @ef186 ellerinden öpmemiz gerekiyor o olmasa olmazdı çünkü.
Neyle gelicem olum Polo GTI'ı sattım 500X le içinden mi geçeyim pistte illa rezil mi edeyim yani? @NakkaSss
A1>Polo GTI>500X işte. Pistte yanında otururum ama süren iyileşir özel yönlendirmelerim ile.
bu arada ilk mesajı en azından başlığı değiştirebilir miyiz? @ef186
https://www.youtube.com/watch?v=y8EoJXVn-08
Videolarda aracını görmeyen varsa bu videoyu izleyebilir. :D
Piste gelip katılan arkadaşları izledim gerçekten güzel geçti,
5-6 mayısa arabamı hazırlıyorum :o
Maalesef kameramız daha ısınma turunda sunrooftan intihar edip arka bardaklığımızın içine düşmüş :hoo: elde olanları derleyip toplayıp upload etmeye çalışacağız. Ama Youtube'daki hemen hemen tüm 7 Nisan A seansı videolarında biz de belli kısımlarda beraber gitmişiz video yükleyen arkadaşlarla :o
Yogunluktan gelemedik bu sefer pist gunune.. yine oldukca keyifli bi haftasonu olmus. Kacirmisiz :)
Bisey sormak istiyorum sadece merakimi gidermek icin. Pistte 2 adet kaza oldu. Bu kazalarda olusan maddi hasari hatali taraf mi yoksa arac sahipleri mi karsiliyor. Mesela camaro polo kazasinda, polonun bir hatasi yok gorebildigim kadariyla. Camaro sahibi arkadasimiz olusan hasari karsiliyor mu? Yoksa herkes kendi bacagindan mi asilcak? Ve eklemek istedigim birsey daha var. o kazanin devaminda varsayiyorum ki polo piste zarar verseydi, pistin hasarini da kim karsilayacakti?
Bu olay hakkında ne olur bilmiyorum ama genel olarak pist şampiyonalarında , bariz bir kaza olsa dahi herkes kendi Aracını öder. Sen çarptn sen öde diyen bu güne kadar görmedim, duymadım da. Tabi bunlar yarışlar için geçerli.
Diğer yandan pist içerisinde meydana gelen maddi hasarda kanun önünde bir hak iddia edilebileceğini sanmıyorum. Piste girmeden önce imzalanan belgeyi dikkatle okumakta yarar var. Ben şahsen piste girdiğim zaman çarpma veya çarpılma riskini göze alıp giriyorum.
İyi de hiç bir suçunuz yokken bir araba gelse emek verdiğiniz araca çarpsa ve aracınız pert olsa kaderinize razı mi olacaksınız? Bu risk vardı yapacak bir şey yok mu diyeceksiniz?
Pist yönetimi ve kasko sigortanin dahil olmaması herkesin kendi bacağından asılacağını göstermez. Bence bariz hatalı bir durumda hatalı olan kişinin karşılayacağı bir prosedür olmalı ya da vardır belkide.
Mesela nürburgringde genel düşünülenin aksine bir yarış pisti değildir. Almanya daki tek ücretli yoldur. İçine polis bakar, bariyer hasarını polis gelip ölçer ve meydana gelen kazalarda kanuna göre prosedür uygulanır. Hatta yola yağ döken araç varsa kazaya karışmasa dahi arkadan gelenlerin kaza yapmasına sebep olursa ona göre prosedür uygulanır. Nürburgring Almanya da herhangi bir yol statüsünde, sadece girişinde hız sınırı olmadığına dair tabela var.
Tr deki durum farklı. Önceki mesajımda belirttiğim gibi , karşılıklı anlaşma , uzlaşma olmadığı takdirde kanun önünde hak aramak güç. Yine de bilenler yazar.
Piste dahil oluyorsanız başınıza gelecek bütün kaza ve doğacak sonuçları kabul ediyorsunuz demektir. Tek başınıza kaza yapıp kenardaki bariyer yırtılıp arabanızı delse size zarar verse pisti mi suçlayacaksınız?
Bu kaza durumu benim icin de onemli. İzleyici olarak katıldım, honda civic lotus'a carptı bildigim kadarı ile bu baya uzucu bir durum. Ben e30 ile geleceğim diyelim, allah göstermesin bir porsche ye çarpsam sahibi bu riski almıştım sorun yok deyip devam mı edecek yani? Böyle bir durumda maddi yükümlülük altında kalmamak için aracımı pist spec hazırlamaktan vazgeçtim diyebilirim.
kılıfına uydurmak isterseniz ve yaralanmalı kaza değilse çekicilerle iki aracı normal yola koyar fotoğraflarını çeker beyanda bulunur sigortadan karşılarsınız.
Benim şu an İstanbul Park yönetiminden tek istediğim ayda bir yerine iki haftada bir yapmalı bu pist günlerini, seanslar eskiye nazaran çok kalabalık, ben dışardan bakan biri olarak talebin yüksek arzın yetersiz olduğunu düşünüyorum, açıkçası bu yoğun ortamda arabamla piste girmekten çekiniyorum. Eskiden 20-25 ara girerdik iyi olurdu, şimdi 35-40 araç ciddi keyif oranını azaltıyor yüksek trafik sebebi ile. Pist gününün olduğu hafta sonu işin çıksa 1 ay beklemek gözümde büyüyor, bilmiyorum ben böyle düşünüyorum herkes böyle mi düşünür bilemem.
Ya yazılanlara baktım da kimse pisti veya yönetimi herhangi bir kaza durumunda suçlayıcı veya işin içine katıcı bir yorumda bulunmamış. Nerden böyle bir çıkarım yaptınız da sivri bir dille yazıyorsunuz :)
Yorumlarınızda bilmeyen gelmesin arkadaşım bu piste tarzı düşünceler hissediliyor. Ben ve benim gibi arkadaşlar bu konuları burada konuşmadan tartışmadan neyi nasıl öğrenebilir?
Pratikte nasıl oluyor bilmiyorum ama kazaya sebep olan araç bariz hatalı ise bence hasarı karşılamalı. Yine de umarım kimsenin başına gelmez böyle bir durum.
Ring de track day de kurallar farklı,halk gununde farklı.(carpma,gecme,malı sorumluluk,mudahale vs vs)
Ikısı de halka acık gunler.
Halk gunlerınde ıse kaza yapılınca sadece hasarı odemezsınız,pıste pıstın kapalı oldugu her dakıka ıcın para odersınız. Her olaya polıs de gelmez. Barıyerın parasını da pıst yonetımı belırler...
Hatta farklı masraflarda cıkabılır....
en guzeli kaza yapmamak :)
Doğal olarak, ortada hiç suç günahınız yokken sırf 20 dk pistte gazlamak için gelip aracın pertini çekici ile götürmek ve hiç bir zaiyatı maddi olarak karşılayamamak kulağa çok can sıkıcı geliyor. Hemfikirim sizinle. Fakat burada pist yönetiminin yapabileceği pek bir şey Yok. Nihayetinde bizlere kiraya verdikleri süre içerisinde kullandığımız pist zaten dünya standardında, hatta mükemmel kondisyonda bir pist. Her hangi bir yerinde çukur, yama , ne bileyim ihmalden kaynaklı sürüşü bozacak bir arıza-hata , çukur vs olup kazaya neden olunsa bu durumda belki pist yönetimi için cümle kurmak mümkün olurdu fakat dediğim gibi pistin durumu mükemmel. Değişken diğer katılımcılar ve araçların vize durumuna bakılıyor. Belirli standartları var kontrol eriyorlar girişte. Fakat bunu da aşırı derecede irdelemek çok güç. İrdelense dahi ,,,
Önceki yazılarda bahsedildiği üzere kazalardan ikisi çok yeni araçların , neredeyse sıfır km spor araçların fren sorunundan dolayı gerçekleşti. Dolayısıyla bu kazalar ilk değil , son da olmayacak. Pistte mümkün mertebe aracınızı iyi tanımak , riskten kaçınmak , temkinli olmak şart. Fizibiliteyi yaparken de , kaza riskini göz önünde bulundurmak gerekiyor maalesef.
Varsayalim ki yolda gidiyorsun, trafik kurallarina uygun bir sekilde. Bir anda isiklandirma diregi kendi kendine belediyenin yda her kimin sorumlulugu dahilindeyse, bakimlari kontrolleri vs yapilmamasi sebebiyle tepene duser ve esini cocuklarini kaybedersen, sorumlulardan herhangi bir beklentin (para olarak dusunme maddi manevi..) beklentin olusur mu olusmaz mi?
Pistteki ornek olmamis. Ben butun pist kurallarina uygun sekilde giderken pistteki alakasiz bir bariyer gelip benim camdan girerse ve bu bariyer beni oldururse pistin bir yukumlulugu yokmu???
Pistte yapilan kaza, surtusme vs nedir bilmeyen biri degilim. Sigorta kapsami disinda olmasini da anlayabiliyorum. Fakat hicbir sucun yokken (burda hatali kim onu belirleyecek merci de kim ayri bir soru isareti ama) birinin gelip sana carpmasoni kabul edecekmisin? Oldu ozaman herkes yikik bi araba alsin, sahsi meselelerini pistte kistirip gerceklestirsin.. adil olmak bu mu? Bu bir pist yarisi degil sonucta. O yuzden bu konudaki kural net nedir merak ediyorum ve Bugra arkadasimizin bizi en iyi aydinlatabilcegini bildigimden ona sormak istedim
Bu arada bu kazada herhangi bir can kaybi yasanmadi sukur. Varsayalim ysansaydi, savci iddianamesinde bu kisi piste girmis ve zaten herseyi kabul etmis mi dicekti? Yoksa konu dahilinde ihmali olanlar ve hatasi olnlari arastiracakmiydi? Herseye maddiyat olarak bakmayin. Camaro kapidan girseydi o arkadasimiz aramizda olmayabilirdi.
Sonra adaletten bahsedelim dimi.. sigortanin ne sucu var? O arabaya binebilcekmisin sonrasinda gonul rahatligiyla boyle bir durum yaparsan?
Ayriyetten, sans isi ya, hasara bakan ekper veya herhangi birisi de istanbulparkta izledi sizi. Sonrasinda bir de sigorta dolandiriciligindan ceza alin tam olsun...
pistte bir çukur olur, yönetim bunu tamir etmez, bile bile bir de halka açar ise sorumluluk pisttedir, K.Sofuoğlu'nun abisi de o çok sevdiğimiz Körfezde çukura girip kontrol kaybedip vefat etmedi mi? yolda yağ vardır, yönetim durdurmamıştır gelenler kaza yapmıştır yine sorumluluk yönetimde, seansa 100 kişi almıştır çok kazanalım diye kargaşa çıkmıştır vs... liste uzar gider ama camaronun viraj içine dalıp da kazaya karışmasında yönetimin ne kusuru olabilir düşünüyorum, önceki virajlarda temas yaşamıştır, tehlikeli kullanıyordur, drift yapıyordur kırmızı bayrak yemeden devam ederken kaza yapmışsa yine yüklenelim yönetime... ben start finish de donut yapan porsche de gördüm, kırmızı kartı yedi ama Buğra da 'person of interest' değil ki kimin ne yapacağını önceden bilsin... Allah korusun ölüm yaralanma vs olursa elbette ki savcılık gereğini yapacaktır o ayrı...
Ben yonetime bir suc bulmuyorum ki yanlis anlasiliyor galiba? Vuranin sucu yokmu arkadaslar?? Ben mi yanlis goruyorum?? Gec frenaj desem ayip olur gec frenaj yapana.. kamikaze gibi dalmis.. elbette o da kaza yapmak istemezdi tabiki ama herkes yaptigi hatanin sorumluluguna sahip degil mi? Nasil ki pistten kendi hatamizla cikip bariyere vurdugumuzda veya piste zarar verdigimizde bunun ceremesini cekmemiz gerekiyorsa, bence bu sebepten de kisiler sorumlu tutulmali..
Polocu ve Lotuscu arkadaşlar yazsınlar. Onlara çarpanlarla nasıl bir anlaşma yaptılar?