Çıkma lastikle:confused:
Sübliminalin gözü yaşlı
Printable View
Seans almadım ama sanırsın forum buluşması oluyor :p
Müsait olursam ben de bi uğrayıp atmosferden feyzlenirim :)
Seansa biz de yetişemedik arkadaşla ama izlemeye geleceğiz. Başka izlemeye gelenler varsa bizim gibi görüşmek isterim. Maksat sohbet muhabbet olsun, zaman geçsin. :)
Herkese selam,
Pazar günü C ve D seanslarındayım bende. Burdaki hemen herkes az çok bilgi sahibidir bir danışayım istedim;
Günlük Pilot Sport 4S lastik kullanıyorum ve lastiklerim yeni. Pistte heba etmek istemiyorum açıkçası. O nedenle alternatif lastik arayışına girdim. Sizce Pirelli Pzero mu yoksa Nankang NS2R mı? Sadece pist günlerinde kullanılmak için alınacak lastik. Özellikle NS2R kullanmış arkadaşlar yorumlarını yazabilirse bugün yada en geç yarın çözeceğim bu mevzuyu.
Sadece pist için. Günlük lastiklerim dediğim gibi 4S ve çok da memnunum.
AR1 in 235/40/18 i yok onun yerine NS2R veriyorlar. Arkalara 265/35/18 AR1 var. Ama desen farklı olacak bu sefer de. Bende almışken ikisini de Ns2R alayım dedim.
Kafamı karıştıran şey şu,
Pirelli günlük lastik ok ama günün sonunda Pirelli teknolojisi.
Nankang kore malı ama günün sonunda Semi slick.
Hep böyle karşılaştırmalar oldu.
Normal lastik mi yoksa düşük kalite Semi Slick mi?
Genel fikir Semi kullanmak. Yanakları sert, araba onun üstüne yatmıyor. Piste kullanması daha mantıklı. Yol tutuşu Michelinden kötü olsa bile, pistin asfaltı lastiği iyi tutuyor zaten.
Bence Pilot Sportlarınızı pistte harcamayın.
Ben Ns2R dahil 3 farklı semi ile piste çıktım ayrıca normal yol tipi lastiklede çıktım piste. PZero ile çıktıklarımdansa, Ns2R ile çıktığım pistlerde kafam daha rahattı, virajlarda lastiklerime daha çok güveniyordum.
Benim bi sorum var. Ben pazar için kayıt olmuştum kendi adıma ama kardeşime kullandırmak istiyorum. Önceden mi değişiklik yapmam lazım yoksa brifing öncesi ayarlayabilirmiyiz.
Nankang Ns2R için 235/40/18 e 665TL, 265/35/18 e de 725TL /adet fiyat aldım. Kararımı verebilsem ona göre gidip alıcam hemen :)
fatihob, yorum için teşekkürler. Nankang'a beni bir adım daha yaklaştırdınız :) Tek korkum kore malı oluşu. Üzer mi, mutlu eder mi, kaç kez kullanabilirim Istanbul Park da gibi sorularım var. Gönül Trofeo R ister ama onun da önlerine 280€ arkalarına 330€ dediler.
Nankang NS2R ve Kumho KU36, yani tabiri caizse en ünlü 2 fakir semi slick'ini de kullandım, kullanmaya devam ediyorum.
NS2R yan duvarları ekstra güçlendirilmiş, sert yanaklı bir lastiktir. O kadar serttir ki, lastikçiler NS2R'ı janta takarken ciddi zorlanır.
NS2R'da konfor kesinlikle yoktur.
NS2R'da ciddi yol sesi vardır.
Hamuru da nispeten serttir.
Ama pistte en uzun süre dayanacak, bu açıdan en f/p lastiği de NS2R'dır.
Yan duvarların sertliği, sürüş esnasında yanal kuvvetlerdeki yığılmayı ciddi manada engeller, araç kontrolü açısından keyiflidir. Stock yaylı araca taktığında, sanki araca spor yay takmış gibi hissedersin.
Ama doğrusu ben NS2R'ı ısıtma konusunda tam performansını alamamıştım pistte dahi. Günlük & pistte aynı lastiği kullandığımdan NS2R ile yollarımı ayırmıştım.
Kumho KU36 ise, NS2R ile benzer performansa sahiptir. Ama yanakları yumuşaktır, konforludur.
Yol sesi NS2R kadar olmasa da vardır.
Yaz gününde, normal yolda bile kullanması çok keyiflidir, güzel performans verir. Hava 4-5C iken ise araba kafadan, arkadan falan her yerden kayar.
NS2R kadar olmasa da dayanıklıdır. Baya bir pist günü çıkarır.
Ama üst üste çok hot lap atınca, fazla ısınınca, çok net şekilde kendini bırakır KU36. Gerçi standart araba ile ist parkta 2 hot lap, 1 soğutma yapılırsa, KU36 da bu performansa ayak uyduracaktır.
Aynı araçta, Nankang NS2R, Kumho KU36 ve Micheline Pilot Sport 4 lastiklerı hem pistte hem de yolda baya kullanmış biri olaraktan konuyu kıyasla özetlersem:
- 3 alternatif arasında özellikle pistte en iyi yol tutan Micheline Pilot Sport 4
- KU34 ile PS4 çok yakın performans sergiliyorlar.
- En iyi yol tutan dediğim PS4 sadece 1 pistte bile param parça olabilir. ama diğer semi slickler yakın performans verirken, çok çok daha uzun süre sana pistte hizmet edecektir.
- Günlük kullanım düşünüyorsan kesinlikle NS2R'dan uzak dur.
- Tüm avantajlar ve dezavantajlar düşünüldüğünde, en iyi seçim KU36 oluyor.
- En son fiyatlara baktığımda ise, NS2R, KU36'dan bir tık daha ucuz kalıyordu. PS4 ise açık ara en pahalı seçenek.
Bir tık üst bütçeye geçerseniz (ki 18" boyutunda bu tık çok da küçük bir tık olmayabilir), Nankang AR1 ve Kumho V700 serisi vardır. İkisini de kullanmadım. Kullananlar özellikle pist performansı açısından çok güzel şeyler anlatıyorlar. Ben de çıkma olarak 1 set V700 aldım bu sene, kullanmayı hak edecek güzel bir etkinlikte deneyimleyeceğim onları inş.
Detaylı açıklama için çok teşekkürler. Avatardaki araç ve lokasyona dayanarak sanırım YouTube da ns2r la izmir ülkü pistindeki video da size ait diye tahmin ediyorum.
Normal yolda kesinlikle kullanmayı düşünmediğim için cadde performansı pek önemli değil benim için. Gerçi evden piste gidene kadar da 50 km yol var ama olsun :)
Bi takım sipariş verdim yarın takılacak bakalım, pazar günü de denemiş oluruz böylece. Bilgi veren herkese teşekkürler, pazar görüşmek üzere.
geçen sene 1 takım kumho v70a eskittim hem günlük kullandım hemde aşağı yukarı 300 kusur tur attım pistlerde toplamda
kore diye onyargıya kapılmayın ciddi dayanıklı lastik benimle beraber yakın arkadaşımda bir takım ar1 eskitti hemde benden daha agrasif kullanarak 1 sezonda
haliyle tam fiyat performans lastiği aynı kullanımla trafeo en fazla yarım sezon gider :)
Benim gibi ilk defa piste çıkacak arkadaşlar için pisti tanımak adına yararlı olur diye düşünüyorum.
http://www.techturkey.com/forum/moto...nbul_park.html
http://www.techturkey.com/forum/moto...t=#post8566181
#1963 numaralı mesajda Buğra abi sorunuzun cevabını vermiş.
Eger trofeo R alamıyorsanız ar1 yada V70A tavsıye ederım.
Ayrıca ıst park asfaltı asırı tutunan asfalt,buyuzden lastıklere ıskence edıyor. Cok cabuk ısınıcaktır lastıkler ve kayıcaktır.
Hamurun kalıtesı burada bellı olur. Isınan kaucuk yol tutumaz... Yanı kore çin yada avrupa malı bellı olur.
Lastıgınızı 3 tur gazlayıp 1 tur sogutsanız bıle 5.turda sogumus olmayacak,en fazla 8-10derece fark eder ki daha turun yarısına gelmeden yıne yukselıcektır.
Buyuzden ılk 2 tur hot lap atıp sonra zorlamamak gerek. Bosu bosuna asırı zımparalanıcak. Çok ısınan lastık,cok daha cabuk bıtıcektır.
Kalıtelı lastık malesef bosuna pahalı degıl....
Lastıklerınızı bılerek kullanırsanız,cok daha fazla hızmet edıcektır sıze.
Ayrıca gunluk lastıklerın karkası,piste uygun degıldır. Tabanlar cabuk deforme olur,kabarmalar hatta kopmalar olucaktır...
Zaten donusunu de bozacagınız ıcın,daha balans tutmayacaktır....
Beni bul hocam :) izlemeye geleceğim bir aksilik olmazsa. Tribünden sesleri dinlemek, padoktaki kaputu açık arabaları görüp lastik kokusunu almak bile güzel. 110 hp 2.5 ton arabayla çıkıp bu kalabalıklarda kimseyi riske atmak istemedim sezon sakinleştiğinde fotoluk bir seans çıkma planım var belki ileriki zamanlarda :) Lastik konusunda da sırf pistte kullanılacaksa ve süre iddiası yoksa en kötü semi slick en iyi yol lastiğinden daha dayanıklı. Ns2r ı da kerbe vurmadan veya kerb üzerinde taramadan parçalamak çok zor ısı kontrolünü iyi yaparsanız sezonu çıkarma ihtimali yüksek bu yüzden fp olarak gayet mantıklı.
Aracın agırlıgı ve vıraj hızları onemlı. Lastıgın taban ve diş deseni buna uygun degıl. Suyu tahlıye etsın dıye kanallar var....
İstanbul park da görüşmek dileğiyle
https://i.hizliresim.com/Llmbzj.jpg
Hazir lastiklerden konu acilmisken, hava basinclarini orada ayarlayabiliyor muyuz yoksa piste gelmeden halledip mi gelelim?
Lastiğin hızlı aşındığını biliyordum ama pistten sonra çöpe atılan lastik işi falan beni korkuttu. Artık 2 tur kasıp gerisinde pistin manzarasına bakarım :)
Neyse ki hava soğuk diye kendimi avutuyorum :)
Benim lastik basınçlarım konfor ayarında zaten 36 yerine 33 basılı mesela önlere. Bunun da altına düşürmeli mi?
Polonun 35-32 idi sanırım fabrika önerisi hatırladığım kadarıyla ki daha şişlik lastik konfordan ziyade sertleştirir arabayı.
Komple 26/26 indirip çıkıyordum ben yazılım DP Polo ile, 3 seans ömrünün sonundaki kumholarla çıktım hatta üstüne 1000km yol da yaptım, sonra 2 seans falkenlerle çıktım toplam 10k km ye yakın yol yapıp arabayı sattım lastiklerin hepsi aynı kondisyondaydı :) 2.44 döndüm en iyi, 2.49/50 en yavaş süremdi o seanslarda:)
Her şey yazıldığı gibi yumuşak, taramadan kullanımda yani.
Alfa ile ps4 ten diş kopardım yani kabaca parçaladım, videoları karşılaştırıldığımda direksiyona gereksiz sert müdahale etmişim ama
A seansında olanlar varsa sabah görüşürüz :D
Pıste dusurup gelmeyın,her ıyı pılotun/soforun mutlaka kucuk "dogru gosteren" basınc saatı olmalı.
Kastıklerınız o ıcınde kı hava ıle donuyor. Ne kadar dogru basarsanız, o kadar dogru gerı bıldırım alırsınız.
Bu tıp lastıkler zaten cok cabuk genlesıcektır. Ona gore dusurun ancak 26 gıbı havada cıkmak,yanakları cok fazla ezıcek,topuklar asırı temas edıcektır. Eger bu kadar dusuk hava ıle cıkıyorsanız,ılk 2 tur cıddı sabırlı kullanmanız gerek.
Herkese merhaba,seanslar cakili dolu olmasina ragmen ugraslar sonucu b seansına clio ve turbo vtec sıkıştırdık. :D
https://i.hizliresim.com/4jXOb7.jpg
Bugünkü seanslar saat kaça kadar sürüyor acaba ?
Herşey gayet güzeldi. Önümdeki crx başlarda beni katletti. Viraja çok yavaş giriyor düzde uzuyor geçemiyorum. Neyse ki bir yerde insaf etti de yürüyebildim. Arabadaki kronometre ile elle ölçtüğümde 2.53 yapmışım en iyi. Hedefim 2.50 idi ama dışarıdan gözüktüğü kadar kolay değilmiş
Gayet güzel bir gün derken Goproya bir baktım ki 5 sn çekmiş sonra kapanmış
Bu arada lastiklerim sağlam kaldı çok şükür:)
Arka düzlükteki yarım virajda geçtiğim sonra beni start düzlüğünde geçen gtd görünümlü Polo @MeRtCaN sen miydin? :)