Doğru, buna kimse birşey demiyor.
Ama olay sonrası ön-arka plaka söküm hızı da süper valla, artık kim söktüyse.
Printable View
Benim merak ettiğim konu fk8 ve cupra nın yol tutuş farkı, ikisi arasında çok hissedilir fark var mı? Varsa bunlar neler. Mesela 11 veya 8 gibi virajlarda mı fark ortaya cıkıyor yoksa 3 4 5 6 veya 12 13 14 gibi atik olunan virajlarda mı?
Fk8'de mekanik kilit olması sürücüyle arabayı daha iyi bütünleştiriyor, Cupra klasik vag grubu biraz daha kopuk sürücüden, limitleri onun da yüksek ama deneyerek keşfediyorsun sana araba çok bir şey anlatmıyor. Biraz robot. fk8 daha organik. Benim hissetiklerim bunlar :)
Cukranin kilitine mekanik demeyin,vallahi megane tanrisi carpar valla...
Cupra nin motoru daha stabil,bu en buyuk artisi.
Fk8 in kiliti mekanik,ok ama megane da ki o zaman uzay çağı. Yani tayyarin kiliti(diferansiyeli) megy gibi hassas ve efektif degil.
Ama iz acikligi ve genisligi sayesinde cok dengeli ve apex hızları muazzam.
Zaten fk8 e arkadan bakin,genisligini goreceksiniz.
Fren kaliperleri fazla cadde işi. Ama cupradan cok üstün tabi.
Direksiyon kesinlikle cupradan iyi.
Arkayi daha rahat getirebiliyorsunuz.
Cupranin surusune kesinlikle alismak gerek,kilit direksiyon aci sensorune bagli oldugu icin biraz hayvan gibi cevirme istiyor ama öyle bir arayi tutturmak gerek ki,yoksa yine devreye girmiyor.
Devreye girince on konsol titriyordu.
Aaa, @Zero anlatsana be ya yasadiklarimizi,devreye soktuk mu,yok girmedi,aaa giriyor lan. Yok girmedi galiba :)
Deneyerek keşfetme konusuna kesinlikle katılıyorum,ben bi türlü arabanın limitine çözemedim. Döner mi diyorum, aa bir bakiyorum dönüyor, her seferinde daha yuksek hız deniyorum :) Ben geçen geldigimde bitik cup2 ile gelmistim, örnek 7. virajda gaza oturdugumda direksiyon nereye bakarsa baksın, arac onden disari dogru kayiyordu, suan pilot sport r21 var, artik bastikca aracı iceri cektigini anliyorum.
Cupradan sonra safkan bir mekanik kilit nasil calisiyor cok merak ediyorum. Megane ile cupra arasinda kalmistim alirken, hizli olmasi ve gunluk kullanima uygun olmasindan dolayi cupra tercih ettim.
Yaklasik ara hizlanma sureleri ayni olmasina rağmen, cupranin suresini fk8 neden gecemiyor abi.
Meganenin ve fk8 in kilidinin çalışması ve doğuracağı sonuçları teorikte cupra ile aynı gibi gözükse de pratikte çok alakasız. Megane de orijinal fabrikasyon arka rot ayarları da çok agresif fazlaca oynak olma sebeplerinden biri de bu aslında. Fk8 kullanmadım bu sebepten yorum yapamam ama cupra için birkaç şey söyleyebilirim sanırım. Cupranın kilidi direksiyondaki açı sensörü ve gaz pozisyonunuza göre elektronik bir algoritmadan geçip karar veriyor devreye girip girmeyeceğine yani cupra kaymadığını düşünüyorsa kayıyorsanız da devreye girmez. Devreye girdiğinde aslında mekanik kilidin yaptığı işin aynısını hatta çok daha agresif bir şekilde yapıyor (%100e kadar kilitleyebiliyor). Bu durumda lastiğiniz, asfalt ve o anki pozisyonunuz çok önemli kötü tutunan bir asfaltta hiç bir işe yaramayabilir ancak çok iyi tutunan bir asfaltta hepsinden daha fazla etki edebilir(anlık olarak çok ani yön değiştiriyor aracın kafası). Neden anlık diyorum çünkü çok uzun süreli yapmıyor ilk kilit devreye girdiğinde kaldırıma vurmuş hissiyatı yaşanıyor(en iyi böyle ifade edebilirim). O an döndüğünüzü düşünürse(direksiyonu düzeltmeye başlarsanız ve patinaj azalırsa) kilidin agresiflik seviyesini azaltıyor ve sonrasında yine open diff gibi hareket etmeye başlıyor. Buna alışmanın en güzel yolu boş yolda denemek veya kuka falan koyup düşük hızlarda ani hareketlerle sert gaz açarak çalışmak yoksa trafikte viraj kasayım derseniz bir yere patlama ihtimaliniz yüksek. Bu arada cupranın yapısı arkasını oynatmaktan ziyade dümdüz gitmeye yönelik bu yüzden de tarz olarak özellikle meganeden çok farklı. Cuprada arkası kaymaya başlarsa ya lift off un kralını yapmışsınızdır ve şansınız yaver gitmiştir ya da birşeyler yolunda gitmiyordur çünkü önünü yönlendirmek megane veya type r kadar kolay değil kilit çalışma prensibinden ötürü. Süre konusuna gelirsek cupranın motoru açık ara çok çok stabil rakiplerinden. Stok yazılım 13.1 afr yürüyen kendi egt sensöründe pistte 1030 dereceyi görebilecek kadar cesur üretilmiş bir makinesi var. 1.8 pompa benziniyle bastır sabaha kadar dön ne hararet yapar ne şişer ne birşey diğerlerinden + sı bu bence. Hissiyat dersen de en keyifsizi cupradır.
Dogru secim yapmissin gunluk olarak.
Motoru stabil degil honda nin.
Yol.tutus da cupra ciddi eksik ama sasesi basarili.
Megane kilit de lider,honda fena degil, cupra nin o an nasil jsterse öyle işte. Yani kaymicaksin,direksiyonu ne az ne cok kiricaksin,o an gaza fazla basmicaksin ama az da degil vs vs.....
GolfR lar haldex.
Torsen çok daha etkili bir ceker sistemi.
Debriyajlari upgrade edebilirsin ama ne kadar fazla tork alocagin onemli,yukleniyeceksen gereksiz.
Ayrica haldex in cekis sistemini degistirecegiz haldex controler lar var ama yine de o spastiklik gecmiyor.
Renault bunca yıllık tecrübesi ile elde ettiği hothatch sürüş karakterini , 4 Control falan karıştırmadan yeni Megane da 340-350 hp verimli bir motor ile tüketiciye sunsaydı şu an hiç bu konuları konuşmuyorduk. Vag grubunun motor şanzıman verimliliği tartışılmaz , pota içinde olma sebebi bu zaten. Megane da kontağa bas, daha ikinci virajda eldiven gibi aracı hissetmeye anlamaya başlıyorsun. Mucizesi orada.
Aracim, 240 hp 500+ tork abi, o yuzden kilit olsa cok keyifli olabilir. Polo gti, golf gti, octavia rs bunlarin hepsine xds adinda elektronik fren gucu ile kontrol eden bi sistem koymuslar rezalet birsey. Vag com dan xds yi tamamen kapatip, tmg performance dsg6 torsen kilit upgrade yapmayi dusunuyorum. O yuzden sordum...
Sanzimana uyumu cok önemli. Aman iyi arastir. Sonucta kikit takicagin cift kavrama sanziman.
Xds gunluk kulanim icin uygun sadece.
Ahmet abi, Ankara'da Erhan bizim Octi'ye yaparım demişti. 10 bin civarı bir ücreti söyledi. İlla faydası olur, kilit sonuçta. Şanzıman açılıyor, torna işleri falan, biz cesaret edemedik. XDS'i polo da kapatsam da octi de bir türlü kapatamadım, esc off yapılıyor kolaylıkla, görüşürsek küçük bi ayar çekebilirim bu konuda.
1. secenek;
https://www.darksidedevelopments.co....-diff-lsd.html
2. secenek;
DSG6/DQ250 Torsen Differential - Differentials - Products
3.secenek;
Wavetrac Differential: MK5/6 DSG Front Wheel Drive - 10.309.185WK - 2022
biri sınırlı kaydırmalı oteki torsen. hangisi daha verimlidir hangisini tercih etmek gerek acaba ? yabancı forumlarda peloquin den memnun olduklarını soyluyorlar genel olarak. bu kilit olayı cok kafamı kurcalıyor, tadila falan dinlemeyip girecegim sanırım bu işe :)
VW Golf DSG 2WD Inc. Bolt Kit (Front, 20T Brake Ring) Quaife ATB Helical LSD Differential Quaife de düşünebilirsiniz.
34 MOG 37
09' Megane 2 RS
Malzeme: Quaife LSD
Montaj yeri: Tekirdağ Renault Buhari Yetkili servis. Yetkili. Bi daha yazıyorum bak; Yetkili. Hüsnü emminin yeri değil. (Hani ona da bi b.k atarsın diye yazıyorum, sözleşmişler ağız birliği yapmışlar hesabı..)
Bi ara açıp sorarsın.. Plakayı söylemeyi de unutma. Torna aletiniz var mı diye sorarsın. Biz de seninle birlikte öğrenmiş oluruz Sn.Az bilmiş :)
# bolt-on = sök-tak (O kadar! Kurcalamıyosun yani)
SIMDI daha yazilani okuyamiyorsun. Megane icin birsey yazmismiyim orda?? Megane la o arabanin ortak tek noktasi ikisininde 4 tekeri ve direksiyonu olmasi. O model sanzimana, dsg dq250 ye tornaciya gidip islem yapmadan lsd takamazsin. Tornacida lsd uretmiyoruz. Internet uzerinde ahkam kesmiyoruz tecrubeleri aktariyoruz. Iki gram bilgi ile ahkam kesmiyoruz yani..
Hayırlısı olsun. Bana garip geldi. Güncel bir araç için kesme biçme, ne bileyim :/
Cok buyuk bi islem degil. Puntalarin curutulmesi gerekiyor oem diff i sokebilmek icin. Hatta mfactory harici diff takabilmek icin ekstra arp civata da satin almak gerekiyor. Mfactory alinca yaninda geliyor bu araclar icin.
Ulkemizde yapan var hatta korfez de 1 tane golf kullanistim.
Duz vitesde ki etkiyi ve sorunsuzlugu beklemeyin...
neden torsen kullanıyorlar ? clutch type degil ?
gundelık kullanımda 100/25-30 ıle aslında hıc sorunsuz olması lazım sonucda tekerlerın bırı dıgerınden farklı donmek ısterse kılıtlıyor, 3-4 yılda balatasına bırsey olmaması lazım fıyatı torsenın ıkı katı gıbı oldugu ıcın dıye dusundum sonucda torsen uzun uzun kılıtleyıp tutamıyor , bellı bır torkda kılıtleyıp sonra bosa bırakıyor. balatalıda balata değişimi yapılıyor torsenlerde komple dıf degısıyor dıye bılıyorum ?
Torsen olanlar tam bakımsız ömür boyu garantili oluyor çünkü gerçekte hiçbir zaman bir kilitleme olmuyor. Ben Quaife kullanmıştım. Orjinal şanzıman yağını kullanmaya devam ediyorsun, LSD katkısı gerekmiyor. Ve ömür boyu garantili satılıyor. Ama işte bütün torsenlerde ve Quaife ATB'de olan en büyük sıkıntı bir tekeri kerbe vurup havalandırdığın anda diff bildiğin açık diff oluyor. Yada bir teker çok iyi tutunan asfaltta diğeri çime yada halıya çıktı ise direk açık diff. Diğer tekerden hiçbir direnç gelmez ise çalışmıyor. Sol ayak freni güzel iş yapıyor torsende. Ama ben bir sonraki diff'i balatalı alacağım ama günlük için değil.
Valla benim aldığım quaife'de de ötme vardı. 4 yıl kullandım. Sonra söküp bir ralli aracına sattım. Bazı çok güçlü önden çeker araçlarda quaife diff kırıldığını gördüm yabancı forumlarda ama garanti olayını bilmiyorum. Zaten ömür boyu garantiyi ürünü alan ilk kişiye veriyorlar. Hemde hem yol hemde motorspor kullanım tarzında. Ama şanzımanda dişli kırarsın çapakları parçaları içine girer tabiki tamir takımı gerekir. Açık diff ten ATB'ye geçince bile oha, çüş oluyorsun. ATB'den balatalıya geçincede aynı etki olacaktır. Kendi aracımda kullanmadım ama tepkisini başka araçtan biliyorum.
Quaife ATB Differential Warranty Registration - Activate Our Lifetime Warranty
The Differential Warranty Registration is required to activate the lifetime warranty on your Quaife ATB unit. Please complete this form to enjoy the peace of mind of the lifetime warranty, whether it’s for motorsport or fast road use.
Valla ıslak ve karlı zeminde kabak lastik ile bile tutunma sağlıyor. / arttırıyor Çalışması için gaza basmak gerekiyor. Viraja giriyorsun arabanın biraz kafadan açılacağını hissediyorsun. İç güdüsel olarak gazı az bırakıp yavaşlamak gerekirken korkmadan gaza basmayı arttırmak ve kilidin devreye girip kafayı içeri çekişini izlemek insanda aptal bir gülümsemeye sebep veriyor.
Liftoff yapip hizinizi kesiceginize,kafadan da kayıyorsa aracınız,arkayi kaydirip,4 teker kayarak donun viraji. Hem hizli hem masrafsiz :)