8 i bi 200 le doneriz dimi :D
Printable View
Octi nin dötü melez döt olduğu için fazlasıyla oynak, dötüyle oynayınca epey keyifli oluyo :) esc off 150 ile virajda istemeden yanlayarak döndüğüm çok oldu.
Herkese merhaba, orta pilotaj iyi lastik kondisyonlu ascona coupe ile ne süre alabiliriz ? Ya da pistte uygun olur mu araba ?
2 lt 130hp 1000 kilo araba pilot hariç
Önler 236 mm
Arkalar kampana :(
Kontrollu kayma,zaten kayma fazla olursa yani kontra veriyorsaniz hem sureniz gider hemde birseyler yanlis demektir.
Kılıtın tabiki cokkk yararı var ama bazi diffler e konulan kilitler resmen göstermelik oluyor. Hatta yarari bile olmuyor.
İyi arastirip,insanlarin iyi yorum yaptigini takmak gerek.
Onden ceker de 4 tekeri kaydiramiyorsaniz iyi sure hayal.
Arkasi zaten tam koparsa,ya cok hizlisin yada agirlik transferinde birseyleri yanlis yapiyorsun.
Allahdan istpark çok geniş,bir cok hatayi tolere ediyor.
Lift-off denilince şu videodaki gibi bir sürüş anlıyorum. Doğru muyum?
YouTube
Birinde bende vardım :)
YouTube
Gibi gibi
Ne kadar relax kullanıyor adam:)
Selamlar arkadaşlar.
http://www.techturkey.com/forum/otom...nsit_v347.html
Transit aracım ile piste katılmak istiyorum.
Aracımı alır almaz ön takım, lastikler ve frenlerideğiştirdim. Yan sanayi parça kullanmayo sevmiyorum. Analog Turbo basınç saati, Krom İntercoolar hortumu, krom filtre borusu, açık filtre, yazılım yaptırdım. Motul Mocool koyucam çok yakında ve 1-2 hafta içinde hibrit turbo yapıp yazılımı biraz daha açmayı düşünüyoruz. Aracımda kesinlikle duman atma yoktur.
1 ay kadar önce telefon ile intercity park’ı aradım ve transit aracım ile piste çıkmak istediğim söyledim telefondaki bayan sadece otomobillerin piste katılım sağladığını söyleyince üzüldüm dolayısıyla. Bizim yurt dışındaki pistlerden neyimiz eksik ?
Aracımı hazırladım, gerekli bütün önlemlerim var. Hiç bir eksiğim yok ve aracımda çalışmayan aksam yoktur. Aynı Almanya’da piste çıktıkları gibi bende bu duyguyu heyecanı Transit ile yaşamak istiyorum. Piste cipler, combo tarzı araçlar dahi çıkıyor. Aracımın onlardan kalır bir yanı yok.
Daha önce hiç pist deneyimim olmadı. Fakat var olan aracımda, bilinçsizce sokakta araba kullanmaktansa pistte eğlenip, stres atmayı canı gönülden istiyorum
https://i.hizliresim.com/QPVaDG.jpg
https://i.hizliresim.com/7B6q4l.jpg
https://i.hizliresim.com/mX23OP.jpg
https://i.hizliresim.com/gPOqdb.jpg
https://i.hizliresim.com/qAdR3V.jpg
Lift-off diyince aklıma gelen tek video
https://www.youtube.com/watch?v=GESBeeNhYaA&t=183s
Mutlaka pıstın harıtasını ediniyorum,kafamda ezberleyıp bır kac ıyı tur ızlıyorum.
Benım zamanımda sımulator vs yoktu, en guzelı yurumek ve bısıklettır. O zaman beyın farklı kalıcılık saglıyor.
Ve mutlaka pıst ustu km sini artırmak gerek.
Gerısı yetenek,kabılıyet,zaman ve para.
Bugracıgım,2.5 senedır ısrarla soyledıgım 2 saatlık Open Pit durumu nedır? :)
Emınım fıyat uygun oldukca katılım artıcaktır ve zamanla benımsenıcektır.
Telefonda cevap veren arkadaşımız bana konuyu iletti, benim cevabım da bu konuda olumsuz oldu. Daha önce TIR çekicisi ile katılmak isteyen misafirimiz de olduğu gibi.
Bakın bu aracı güçlendirip hızlandırmanız doğru değil. Birinin bunu size söylemesi lazım. Tukaka ben olayım ama söylemiş olayım.
Siz bu aracı muhtemelen ticari faaliyet için satın aldınız yada bu amaçla kullanmaktasınız.
Değil ise bir ara sohbet etmek ticari araç sevdanız dinlemek isterim.
Amaaa bakın kullanabilmek için ehliyete ek evrak istenen, içinde yolcu yada yük taşımaya yönelik, ağırlık dengesi Pist için hiiiiç uygun olmayan bu aracı (hız sınırınızın yolda bile farklı olma sebebi) piste 39 farklı araç ile çıkararak sizin bile kendiniz için farketmediğiniz riske atamam.
Tutkunuzu paylaştığım için bu ülkede Pist günleri, bugün içeceğe kola demeniz gibi bir marka haline geldi.
Ama diğer taraftan 20 senede Pist Günleri bu standartları ve detayları görebildiği için halen en güvenli standartları sizlere sunabiliyor.
Başta da bahsettiğim gibi abi, dost, forumdan biri yada her ne isterseniz birinin tavsiyesi olarak görün yazdıklarımı. O aracı modifiye etmekten sizin ve trafikteki diğer insanlar için vazgeçin. Kendinize bütçeniz dahilinde modifiye edecek bir araç alın onunla buyurun gelin.
Hatta birgün gelin 40km ile o aracın ufacık direksiyon hamlesi ile nasıl devrildiğini size canlı canlı akademi izin devrilme similatöründe göstereyim.
Bu forum sizlerle varsa bizim de bir misyonumuz var. Size katabildiğimiz bir konu varsa ozaman varız.
Sevgiler
Bu arada bahsettiğiniz yurtdışında piste çıkan minibüs yada otobüslerin turist taşıyan, hızlı gitmeyen turist turları olduğunu da yazmak isterim.
Ne eksiğimiz var derken hayatımızda güvenlik kaygımız yok diye ekleyebiliriz ama Pist ile ilgili bu konuda bir eleştiri yapmaya hakkımız olduğunu düşünmüyorum.
Açıkcası ben Buğra abiye katılıyorum. Ticarı amaclı bır aracın F1 piste uygun olmadığını düşünüyorum.
Uygun malıyetlı kendınıze bır pıst arabası hazırlayabılırsınız mesela 106 gtı alıp 4 tane konı amortısor ıyı bı lastık ıle transıtın verecegı zevkın 10 kat fazlasını verebılecegını dusunuyorum.
Açıklama yeterli ve güzel olunca bir şey diyemedim. Intercity eğitim alanında yanal teker destekli ticarilerin ne kadar kolay takla attığını youtube daki videolardan izlemiştim. Intercity için güvenlik 1. sırada, bunu her zaman vurguluyolar zaten. Sağlık olsun, siz de inşallah binek bir araçla katılırsınız gelecekte.
@ef186 Buğra beyin verdiği yetkiye dayanarak 8 Eylül Pazar günü piste girmek üzere LPG şamandıramı sökerek geleceğim. bakalım sıpstandart 1.6 Lancer ile ne kadar zevk alacağım. :)
bu arada pist günü hava biraz ılımanlaşacak gibi duruyor şimdilik gördüğüm 26 dereceler civarı
Lancerla zamanında ben de katılmak istedim de yol uzak olunca denemekten kaçındım, eminim keyif verir, güçsüz gelir elbette.
8 Eylül'de gelecek var mı gencolar?
çok pis gaza geldim ist.park yolundayım şuan :)))
sen girersen ayarlıyabilirsem bende gelirim.
@_opeth senin işin kesinmi.
Öncelikle bunu duyduğuma çok üzüldüm çünkü hem şahsi aracımla (hothatch) hem de ret yiyen arkadaşın aracı gibi bir araçla piste çıkmak gibi bir planım vardı hatta şirketin VIP aracını bir gün patronumdan rica edip onunla çıkmayı yaklaşık 6 aydır planlıyordum ta ki şu yazılanları okuyana kadar. Güvenlik unsuruna diyecek bir lafım yok, evet pek güvenli olduğu söylenemez ama yine de piste çıkmaması gerekçe değil. Dünyanın en tehlikeli pistlerinden biri olan Nürburgring'de spor otomobil, binek sedan, hafif ticari, van vs vs her türlü aracın çıktığı videolar mevcut, halihazırda tehlikeli olan bu pistte demek ki gerekli önlem ve uyarılar olduğu sürece bir problem olmadığını görüyoruz. Ayrıca yıllar önce Otopark'ın sosyal medyada "abi şu araçla piste çıkabilir miyiz" (ya da ona benzer bir isim) isminde Nürburgring'de çıkan absürt arabaların göründüğü bir video paylaşıldı. Videodaki araçlardan biri de DHL Kargo giydirmeli Transit'ti (tam da arkadaşın arabasının aynısından). Aynı kanaldan geçtiğimiz aylarda "Pistin EN HIZLI ticarisi" diye bir video geldi ve bu video Opel Combo ile İstanbulPark'ta çekildi. Yapılış amacı yük/yolcu taşımak olan Combo piste girebiliyor, zamanında teşvik amaçlı "girin neyle giriyorsanız girin sormanıza gerek yok" mesajı da veriliyor da şimdi Transit niye giremiyor? İkisi de yük/yolcu taşımak amacıyla yapılan araçlar değil mi? Ki ben eminim ki sadece sayın Sinan abi değil başka hafif ticariler de girebiliyordur. Ben de ne kadar doğru bulmasam da zevk meselesidir adam yapmış birkaç şey fakat onu da tavsiye etmemişsiniz hatta direkt vazgeçin kelimesini kullanmışsınız; güvenlik önlemlerinden ötürü. Muhtemelen biliyorsunuzdur özellikle İngiltere'de Transit SuperVan'lar var. Bilmeyenler için, Transit'in fazlasıyla güçlendirilmiş versiyonu diye özetleyelim... Peki bu aracı alsak yine mi aynı muameleyi göreceğiz? Bu konudaki cevabınızı özellikle beklemekteyim. Dediğim gibi güvenlik her zaman ön planda olmalı bu konuda sizi takdir ediyorum ama gerekli önlemler alındığı sürece hem izleyici hem de kullanıcı eğlenecektir, haliyle girmesinden yana bir sakınca kalmayacaktır. Benim için bir değişkenlik yok ben kendi aracımla yine girer yine eğlenirim ama bütçesi o araca yetmiş, ufak tefek dokunuşlarla güçlendirilmiş bir araç sahibinin de gerekli güvenlik önlemlerini aldığı sürece en az benim kadar piste girmeye hakkı var diye düşünüyorum.
Sinan abiye de size de selamlar, saygılar. Ne size ne Otopark.com'a ne de herhangi kimseye/kuruma karşı gelmek veya terbiyesizlik yapmak gibi bir niyetim yok sadece birbirini tutmayan anlamsız olaylar var bir hatam veya bir terbiyesizliğim olmuşsa affola.
@enesakkurt ben öncelikle fikrimi belirtmek istiyorum bu konuda, ilk başta yazdığım üzere ben de sizin gibi düşündüm, ringe her türlü araç girebiliyor ama ringde emin olun güvenlik sıfır, dakka başı kaza oluyor, pist kapanıyor, ring zaten bir pist değil, public road olarak geçiyor, ha birde ticariler sadece touristfahrenlara girebiliyor, track daye giremez, istanbul parkta trackday mantığıyla yürüyen bir pist, aslında dağ yolunda gazlama mantığı var nürburgring de, istanbul park öyle değil, hata yaptığın zaman hatanı fazlasıyla telafi edebilecek bir pist, pist dediğin öyle olmalı zaten, girince kafan rahat limitleri zorlayarak gazlayabilmen lazım, bu kadar güvenli bir yerde üstüne güvenlik üzerine titrenmesi normal bir şey, ticari araçların takla atması çok daha kolay, hafif ticarilerin yerden yüksekliği ve ağırlık merkezleri normal binek arabayla neredeyse aynı ama transit gibi daha ağır ticariler öyle değil. Bunu daha iyi ifade edebilmek için istanbul parkta fiat ducatoların videosunu paylaşmak isterdim fakat yokmuş, daha önceden canlı izlemişim demekki, araçların şasisine bağlı yanal teker destekleri vardı, kolaylıkla bu tekerlerden destek alıyolardı, yani takla atmaya müsaitler. Artık burdan sonra ne düşünürsünüz bilemem ama ilk başta sizle aynı fikirdeyken Buğra beyin açıklamasıyla ona hak verdim.