O da adaletsiz olur bence o zaman da daimi üyeler diyebilir ben 20x defa çıktım ama ilk defa çıkan niye az ödüyor diye. Kısaca o durumun iki ucu değnek :)
Printable View
O da adaletsiz olur bence o zaman da daimi üyeler diyebilir ben 20x defa çıktım ama ilk defa çıkan niye az ödüyor diye. Kısaca o durumun iki ucu değnek :)
Tur satılsa çok güzel olur da onda da güvenlik faktörü düşük olur, pit çıkışı kazalar yaşanabilir ama o beyaz çizgiye kuka konursa bu sorun da kalkar ortadan. 20 dk araçları ciddi anlamda yoruyor. 3-4 turluk satışlar olursa, fiyat stabil 150-200 tl olursa ben epey memnun olurum. Gün içinde yapılan seans sayısı da yükselir böylece. Bir gün içinde 3 turluk paketten 2-3 tane alabilirim ama 3 seans alamıyorum arabayı gereksiz yormak istemededğim için. Boş yere turlamış oluyorum pistte. Biz şehir dışından gelenler için tek seans gel git pek tatmin edici olmuyor.
Düzeni devam ettireceğinizden emin olduğum için bari 250 TL ye tek tipi sabitleseniz çok tatlı olur diyorum.
Tur saymak zor hatta ımkansız pondersız.
Gıse olmalı,bunun ıcın pıstın yapısı musaıt degıl. Sonucta GP pıstı,rıng degıl.
En guzelı,toptan alana ındırım.(sadakat programı)
Herkese aynı fıyat.
Kıralık opsıyonları.
Trackday lerın sayı ve fıyat duzenlemelerı. Gıbı cogunluga hızmet eden,uygulanması kolay,pist yonetımını rahatlatıcak ve en onemlısı gelır artırıcı tedbırler olmalı.
Ponder parasi herkes veremez.
Buna zaman ve ponder da yetmez. Operasyon güç olur.
Bence pistin bu organizasyondan para kazanmalı,bunu düşünelim ve destek olalım.
düşük beygirli araç ile yüksek beygirli araç fiyat farkı var ama aynı seansta piste çıkartııyorsunuz.. e pistte o direksiyona geçen herkeste schumacher, ayrton senna olduğundan o anki atmosfer ve hissedilen adrenalinle arkasından 300 beygirmi geliyo 500beygirmi geliyo çok umrunda olmuyor..zaten bir seansta atılan hot lap sayısı 3 bilemedin 4. e bunda da trafiğe takılırsan komple bir seans boşa gidiyor..
acaba araçları pistte kategorilere ayırmayı denesenizmi ? en azından bir pist günü deneseniz olumlu olumsuz bir data olur elinizde.. evet oldukça zor bişey ama ne biliim,mesela special kategori dersiniz x hp üstü aracı olanlar ekstra ücret ödeyip o seansı satın alır
Kategorı hem zor hem manasız. Halk gunu yahu.
Zaten hızlı tur atmak ısteyene 2 saat hatta 4 saatlık seanslar mevcut.
Daha pratık teklıfler versek,kabul olur derım.
evet zor ama manasız değil.. bence denenmediği için bize zor yada manasız geliyo olabilir.. halk günü tamamda 3lü kombo virajın 3.sünde doblo vardı önümde murat..yavaşlığını çizgisini falan geçtim arkasında bıraktığı kara duman zaten başı başına bir kaos
2-4 saatlik seanslar ciddi pahalı.. zaten arabada o kadar can yok..2 saatlik seansta da benim atacağım hot lap 15 i geçmez.. cup car lazım ona yada ciddi bütçe..
elimizdeki ile maksimum verimin peşindeyiz.. fikir sunuyoruz yani doğrudur kesin diye bişey yok tabiki, deneme yanılma yöntemi ile bulunabilir.. ha daha önce denenmiştir verim alınamamıştır elde veri vardır o zaman diyecek bişey yok..
şöyle de düşünmek lazım, bu bir yarış değil, eşit ya da yakın güçler pistte bir rekabet getirir bunu kontrol etmek de kolay olmayabilir, bazı videolar izliyoruz 2-3 araçlık rekabetler hoşumuza gidiyor ama 8-10 araba aynı viraja benzer hızla girdiğinde kaç kişi yarış pilotu refleksleri gösterebilecek... pistte önemli olan güvenlik hatta tek amaç güvenlik, halk gününde kimsenin istediği tur süresini yakalayabileceğini sanmıyorum zaten, 2-4 saatlik seanslarda diğer araçlarla araya mesafe koyabiliyorsunuz, 20 dakika stresi yok, halk gününü biraz daha eğlence odaklı güvenli seanslar olarak görmek lazım...
Bence güce göre değil de acemi ve deneyimli diye ayırmak daha mantıklı olabilir, şahıs satın alırken bu 2 seçenekten birini seçebilir, beni pistte engelleyen şey benden daha yavaş veya hızlı arabalar değil ki, acemiler, yoksa maserati bile yavaşlatıyor beni, seansları acemi ve deneyimli olarak ayırmayı talep ediyorum kısaca.
Özgür'e katılıyorum ve zaten ilk senelerde açıksa söylenmese de biraz güce göre düzenleniyor gibiydi seanslar ama problem aracın değil sürücüsünün yavaşlığı. Belki bir seansa deneyimliler konabilir diyeceğim ama onda da yukarda söylendiği gibi rekabet ortamı oluşursa iyice yarışa döner olay.
kendine acemi sürücü diyecek kimse var mı aramızda, hepimiz Schumaher iz :)
İstediğiniz şekilde sınıflandırma yapılsın, halk gününde 40 araba çıkıldığı sürece herkes deneyimli herkes süper pilot olsa bile atabileceğiniz maks hot lap 2 olur.
Open pit çok maliyetli, halk gününde istediğimiz gibi gazlayamıyoruz. Ee napcaz :D Çok bilinmeyenli denklem..
Bence pistten korkan, ilk defa giren herkes acemidir, en basit ayrımı bu, acemiler çizgi bilmiyor zaten ve arkalarına pek bakmıyorlar, deneyimli ve acemilerin bir arada olması zaten en büyük tehlikeyi yaratıyor. Piste giren insanlar genel anlamda entelektüel seviyesi toplumun üzerinde insanlar olacağı için kendilerini sorgulayıp bu ayrımı yapabileceklerine inanıyorum.
bu iş niyet okumaya benzer, mesela ben kendimi acemi diye adlandırırım 3 kere çıktım onda da sırf 25 yıllık aracımın tadına varmak içindi ama burada çoğu kişi halk gününde süre kasıyor, onları da anlıyorum ama pist bunun riskini alamaz, ortamı pist yarışı haline getirmez, bu potansiyel herkeste var çünkü...
Bana sorarsanız denemekten zarar gelmez, ben acemi olup da deneyimliye çıkanı ya da deneyimliye çıkıp acemi olanı yargılamam, en azından süzülür şahsın tercihine bırakılınca. Acemiler de daha rahat katılır pist gününe, tecrübeliler de. Rekabet ortamı yaratmak isteyen mevcut düzende de yaratır istedikten sonra.
kesinlikle katılıyorum
pisti tanımayan;benden x3 hp güçlü araçlar düzde beni çok rahat geçselerde,virajda yetişip,viraj çıkışı önlerinde olabiliyorum.bunu 4-5 tur boyunca yaşayınca insanda ciddi stres yapıyor.
mesela aynı aracımla şuana kadar 3 seans katıldım.ilk seansımla,son seansım arasında 12sn fark var.aracıma ufak tefek ekstralar katsamda pisti tanımak apayrı bir tecrübe.
Halk günlerinde güce veya deneyime göre ayrım olacağını sanmıyorum iş iyice rekabete döner, Buğra abinin halk günlerindeki amacı bu değil kendiside defalarca dile getirdi bunu
Halk gunu hotlap yeri degil zaten ha sartlar imkan vermisse atabilmissen ne mutlu ama hot lap aticaktim ah su amatorler diye sikayet edilecek etkinlik degil bana kalirsa. Belki bu tip bi beklenti icin tipki 4saat open pite aracimiz dayanmaz 2saat olsun fikrinin dogdugu gibi belki ileri asamalarda daha kisa sureli ve daha erisilebilir olmasi icin 1saatlik open pitler gelir.
Burada verilen tavsiyelerin bence %80 i bu işi düzenleyen ekip tarafından konuşulmuş tartışılmıştır. Ortada profesyonel bir ekip var. Toplu alım indirimi olsa güzel olur. En olabilesi öneri bu. Benim ise tek temennim umarım seanslar 40 değil de 25-30 araba alacak şekilde ayarlanır.
Teklıflerı cogu sadece teklıf olarak kalır.
“halk Gunu” arkadslar,ne amatoru ne prosu,ne 500hp sı,ne de 50hp si....
Guvenlık tek ve oncelıklı kural.
Burada kı onerıler kullanımı ve uygulaması basıt,pist yonetımının de malıyetlerını,zamanını dusurucu ıstekler olmalı.
Keske seanslar cogalsa,open pıtlerın ın fıyatı artmasa,kıralama olsa,toplu alımla ındırım hatta sadakat programı olsa....
Benim için en önemli kriter diğer araçlarla yan yana gelmemek. Eminim organizasyon içinde en önemli kriter bu'dur.
Bunu aşmanın en basit yolu pisti tur başı ücretlendirmek.
Seans 09:00 da başlar 12:00 da biter.
Transpondera filan gerek yok. Her aracın önüne Intercity RFID sticker takılır kim kaç tur atmışsa hesabından düşer =)
Normalde A-B-C-D-E seanslarında(100 dk) maks. 200 araç çıktığını düşünürsek bunu üç saate(180dk) yaydığınızda pistte araba bile göremezsiniz.
İsteyen pit alır aracı soğutur, isteyen lastik basınçlarına ayarlarına hatalarına bakar. Daha iyi bir pist deneyimi ve daha güvenli olur.
Tabi buradan fikir beyan etmek kolayda organizatör için farklı sıkıntıları olabilir.
Herkes en dusuk parayi verip en cok kullanmanin derdinde. Buranin bir isletme oldugunu unutuyor bence bicok kisi. Trafik istemiyorsaniz openpit tavsiye ederim. Sanki pist sizinmis gibi hissediyorsunuz. Arabayla bile karsilasmiyorsunuz. Ha sure cok arabama o kadar guvenmiyorum diyosaniz da guvendiginiz sure kadar cikin tum sureyi pistte gecirmek zorunda degilsiniz. Eee cok pahali diyorsaniz da yapcak bisey yok.. 3 kere girceginize 1 kere girin.
o zaman şu mantaliteye de karşı çıkılmış oluyor
Paramız yetmedi ondan caddeye çıktık.Alıntı:
"Caddede Olmaz Piste Gel" sloganı ile 2013 yılında hayata geçirdiğimiz Intercity Istanbul Park Pist Günlerimiz hız kesmeden devam ediyor.
Ben açıkçası bir pist gününe 200TL vermeye hazırım 130Hp üstü fiyatı 2019'da 250TL imiş bu da 400TL olsa bence optimum olur. Ama 130Hp altı üstü kısmı fiyatlandırması kaldırılırsa 400TL veremem. 2 saat open pit'e 2500TL verme ihtimalim zaten yok maaşımın yarısı ki 2020'de o da zamlanıp 3000TL olsa daha da imkansız hale gelir.
Caddedeolmaz piste gel denildi diye pist bedava yeterki sen caddede yarisma denmis olmuyor ki? Ayriyetten pist nedir gor diye sana uygun fiyata saglaniyor pist. Ama sen bunu gordun diye pisti benim isteklerime gore degistir dersen de malesef olmuyor. Bak mesela ben ucakla akrobasi yapmayi cok isterdim.. butcem yetmiyor ama gidipte cok pahaliya ucak ucuruyosunuz daha uygun yapin ki bizde ucuralim diyemiyorum. Yani bu olay aslinda anlasildi ama herkes ne koparirsamin pesinde. Bugra gecen sene bizi kirmadi ve biraeyler yapti bizim icin. Sadece kendinizi dusunmeyip oraninda ozel ve ticari bir isletme oldugunu dusunurseniz konu anlasiliyor zaten. Genclik ve spor bakanligi degil muhattabimiz. Dovlet bize bohmiiiir diyebilcegimiz bisey degil yani.. hepimizin alim gucu dustu, hepimiz fakirlesiyoruz gun gectikce.. ama bunun cozumunu cok farkli yerlerde aramaliyiz
Bi orta yol buluruz diye düşünüyorum. Para kazanmadığımız bir operasyon olmasına rağmen yapmaya devam edeceğimizi bilmek bile sevindirici aslında.
Genele yaziliyorsa alıntı yapilmaz ama neyse tartışmaya gerek yok.
2020 tarih planlaması nedir pistin?
harry fena calısmıyo transponder ile arasında 0.1 fark oluyo diyodu her ikisini deneyenler. bide racechrono vardı benim bildigim ben ikisinin arasında kalıp harry petrolhead edition almıştım. gp editionda birden fazla kamerayı da dahil edebilyorsun. yada telefonla data kaydedip video kamera ile videosunu kaydetme imkanın oluyor. pistte cok sıcak oldugu için bazen benim telefon koruma moduna geçiyor o yonden de iyi seçim olur o versiyon.
Birde TrackAddict var ucuz olan.
Var mı yenilik :) güncel haberlere ne kadar süre kaldı veya Buğra abi? @ef186