Tebrikler izlemesi bile süper keyifli. Otomobil mücadele istiyor gerçekten, sanki aşırı güç fazlası varmış gibi. :)
Üst üste şu tempoda 5 tur atmak yorar insanı. :)
Printable View
Tebrikler izlemesi bile süper keyifli. Otomobil mücadele istiyor gerçekten, sanki aşırı güç fazlası varmış gibi. :)
Üst üste şu tempoda 5 tur atmak yorar insanı. :)
A seansindayim 4piston brembo upgrade sonrasi bakalim fn2 typer frenlerini gorucez
Pista holigan bir araba. 3 tur attim ama resmen kavga ettik.
Viraj hizlarina bakın,cok iddiali degil. Aşırı kayiyor ...
çok farklı kullanımı var. Freni viraj içine kadar güzel taşıyor. değişik bi stil. Viraj cıkışlarına galiba odaklanıyor. fakat pista nasıl bi alet aşırı kontrolsüz gibi çok keskin kontrolü.
Hatta erken vites atıyor yavas virajlarin çıkışlarında.
Araba cidden cok güçlü ve hafif.
Handling pack falan cikarsa almak gerek.
Rodeo yapılıyor resmen.
10 Kasım b seansıyla 2sn daha geliştirdim 3.04 ile sezonu tamamladım. 3. pist deneyimi olan biri olan benim için 117Hp'lik aracımla standart haliyle başarılı diyebilirim. Zaten virajlarda 4 lastik birden cayırdamaya başladığına göre limite gelmişim.
Baskı balata sizlere ömür yüksek devirde sıyırıyor. Her gün işe gidiş geliş için kullandığım bir araç ile 66 bin km dayanması yine de mucize idi. baskı balata değişince muhtemelen olacağı max 3dk diye düşünüyorum, yürüyene biraz eğilmem gerekecek tabi bi de para bulmam gerek :)
Bir de sebebini bilmemekle birlikte bir imprezanın motorunda yangın çıktı. Sahibi buradaysa geçmiş olsun. önünden geçerken görüntüm var ama etik olmaması adına o kısmı keseceğim. Görünmüyor zaten doğru düzgün kıllandırmaya da gerek yok.
güzel keyifli bir etkinlik oldu emegi geçen herkesin eline emegine sağlık. Eşimle kızımı da getirmiştim vweekend de çok beğenmişlerdi istanbulparkı. yine çok memnun kaldılar. vip salonda cocuk eglence alanı varmış haberim yoktu.
seneye kaldıgımız yerden devam :)
Izlerken yoruldum :)
Uzun zaman olmuştu pist gününe gitmeyeli. Pazar @O.Ozgur ile ilk seanstaydık hiç problem yaşamadan keyifli keyifli turladık arabalar ne durumda gördük. Seneye reçeteyi yazdık bakalım bekliyoruz :)
Ben de B ve C seanslarında çıktım
B de @Berkan copilotlugunda 2.55
C de tek başına 2.50 döndüm
Yürür ağırlığı ben dahil 1500kg civarında olan 135hp bandındaki araba için daha fazlası zor görünüyor :)
Lastikler 23k km de ku36, 1 körfez günü 2 seans ist park ve 20 dk ülkü pistine maruz kaldı bu süreçte bu arada
Seneye yeni arabaya kısmet artık diyorum
Genel olarak sıkıntısız,keyifli ve eglenceli bir Pist Günleri sezonu biraktik diye düşünüyorum. Gercekten zorlayici,ogrenme süreci olan ve sürüşü hatasız isteyen cok teknik bir pistimiz var.
Bu süreçte bir dedigimizi 2 etmeyen İntercity ekibine cok teşekkür ederim. Buğra sayesinde,piste gelen herkes oncelikli ve guvenli ortamda zamann gecirdi.
2 senedir basina kaktigim 2 saatlik open pit i yapmasi muhtesem oldu. Keske kasim sonu yada aralik' da da bir seans yapsa.
Zamanlar acisinda cok gelişen oldu,bu sevindirici ama nedense rekor yada rekora yakin sureler gelmedi (super sport hariç)
2.17 bekliyordum ama bu senede olmadi : (
İnşallah yakin zamanda olur. Pistimizin degerini bilelim, insallah cok daha fazla cikariz.
10 kasımda
pistin en güçsüz aracıyla (C1-68hp)B ve C seanslarına çıktım.
2.piste girişimdi.8 eylüldeki en iyi sürem 3.23sn di.amacım 3.10 ve altıydı ama olmadı.iki seanstada 3.11sn de kaldım.
motor gücüm az bu yüzden hızımı viraja taşımaya (ağırlığım sayesinde) çalışıyorum.fakat virajdaki trafikte beni çok etkiliyor.
araç sensodrive nekadarda manuelde kullansamda debrıyaja ben basmadığım içinde süre kaybım oluyor.
yinede çok keyif aldım.emeği geçer herkeze teşekkür ederim.bir dahaki pist gününde görüşmek ümidiyle.
Sıkıntı 1: Ruhsatta beygir gücü 117kw gözüküyor. "Abi selam iki ay önce de girmiştim 117kw değil 117bg aracım" "Bakalım tamam devam et"
Sıkıntı 2: "Abi selam 2 ay önce de gelmiş LPG'li yine aynı yöntem pompayı söktüm sorun yok değil mi?" @ef186 : "Sorun yok" :)
Bakalım nisana kadar ruhsatı düzelttireyim ben iyisimi :)
bende dün a seansında çıktım aracım 2 tur çok güzel ancak sonrasında after cooler yatmadığı için iat çok yükselti arabanın resmen duvar olduğunu gördüm 1 tur soğutma ile geçti ama bir dahaki pist yününe aracın önünü biraz kaldırıp biraz daha kalın yanak lastikle ve cooler ile çıkmayı planlıyourm
subarucu arkadaşada çok geçmiş olsun
https://youtu.be/G4d4pJRq_3o
2.43 lük polo gti videosunu da buraya bırakayım sayfa hareketlensin :)
Seans çok kalabalık olduğu için bu seans süre gelmez lastiklerde bitiyor eğlencesine gazlayayım dedim o sırada 2.43 gelmiş.
Önceki seansta da 2 kişi aynı süreyi almıştım.
butun sene kahrimizi ceken sayin bugra yildirim'a ve intercity istanbul park ekibine bu guzel sezon icin kendim adina tesekkur ediyorum.umarim onumuzdeki sezon eksiklerimizi tamamlayip daha guzel pist gunleri gorecegiz :)
bu haftasonu 2 saatlik open pitte en iyi suremi yakaladim. onun videosunu paylasacagim;
not: vtec solenoid'imde bir problem oldugundan aracim 7k devirde vtec aciyor. bu yuzden viraj cikislarinda biraz hizlanmakta gecikiyorum, videoda da anlayacaksiniz zaten. keske olmasaydi daha guzel bir sure ile kapatabilirdik sezonu.
not2: videonun parlakliginin kusuruna bakmayin lutfen, cok alisik oldugum bir sey degil video cekmek, galba yanlis bir yere baglamisim kamerayi.
https://www.youtube.com/watch?v=UemnPCKGytY
[QUOTE=DOA;8613153]butun sene kahrimizi ceken sayin bugra yildirim'a ve intercity istanbul park ekibine bu guzel sezon icin kendim adina tesekkur ediyorum.umarim onumuzdeki sezon eksiklerimizi tamamlayip daha guzel pist gunleri gorecegiz :)
bu haftasonu 2 saatlik open pitte en iyi suremi yakaladim. onun videosunu paylasacagim;
not: vtec solenoid'imde bir problem oldugundan aracim 7k devirde vtec aciyor. bu yuzden viraj cikislarinda biraz hizlanmakta gecikiyorum, videoda da anlayacaksiniz zaten. keske olmasaydi daha guzel bir sure ile kapatabilirdik sezonu.
not2: videonun parlakliginin kusuruna bakmayin lutfen, cok alisik oldugum bir sey degil video cekmek, galba yanlis bir yere baglamisim kamerayi.
Tebrikler Doğa, sürüşte güzel araba da güzel.
Beygir gücü ile olan sorunun benzerini pazar günü ben de yaşadım. Saxo VTS aracımın motor gücü ruhsatta 98 kw olarak yazılmış bu da 131 hp yapıyor. Girişte arkadaşlar incelerken aracın 120hp olduğunu anlatamadım sonuç olarak 1 hp ile 150 TL fark ödemek durumunda kaldım :D. Hayır araç gerçekten 131 hp olsa ödeyeyim tabi sorun değil ama aracım stok VTS yani 120hp :). Bir sonrakine nasıl çözüm bulurum bilmiyorum artık. Onun dışında çok keyifli bir gündü gerçekten 1 seans aldığıma pişman oldum.
Herkese Merhaba 10 kasım 2019 pist günlerinde B ve C Seanslarındaydım. İlk seans subarunun yanması üzerine seans durdurulunca bölünme olduğu için çok iyi geçmedi. Subarulu arkadaşta burdaysa kendisine çok geçmiş olsun inşallah birdaha kimsenin başına gelmez böyle bir olay. C seansı ise çok iyiydi benim için daha önce 08 Eylül de çıktığımda sürem 3.21 idi. 10 Kasımdaki sürem ise 3.02 ile bitirdim. 19 sn lik bir gelişme yakalamışım. Aracımda Yazılım+Dpf+Egr iptal 60mm Egsoz boruları 63mm free flow son susturucu var. Yürüyende ise eibach 3 cm yay var. Bu süre belki intercooler değişimi ile 2.56 gibi zamanlara inebilir ama şöylede bişey var 1350+85 (ben) kg ağırlığı olan bir araçla viraj çıkışlarında iatım yüksek olduğu için hızlanmak zaman kaybına sebep oluyor. Ayrıca Alp Plakalı 4 serisi BMW'li arkadaş burdaysa kendisine teşekkür ederiyorum çok keyifli güzel çekişmeli 4-5 tur attık kendisiyle onunda bileğine emeğine sağlık yeni sezonda yine psitlerde görüşmek üzere.
Evet, iyi derece , ama rekor değil.
Pist rekorunu 8 Kasım 2019 günü open pit etkinliğinde ben kırdım.
https://imagizer.imageshack.com/v2/1...921/CQy1pX.jpg
Araç 1999 model progressive twin turbo Mazda MX-5.
Montoya'nın dahi 10 saniye altına inmek için aracın çok ciddi hazırlanması, ayrıca çok daha radikal bir sürüş tekniğinin içselleştirilmesi gerekiyor.
Tur videosu ekleyemiyorum maalesef. YouTube o kadar kısa video kabul etmiyor.
Aracın hazırlanması uzun sürdü...
Turbo encabulatörünün polarizasyon optimizasyonu için Göztepe Sanayi Sitesi'nin hemen dışında bir atölyede üs kurduk. Orada gereken faz eğrilerini elde etmek için kapasitans büküm çalışmalarını başlatıp data tablolarını poll ettikten sonra uygulama senaryolarını hexadecimal aktarım ile aracın işletim sistemine patch ettik.
Sonrasında üst devirlerde vites kutusunun dişli yağının viskositesi yüzünden tork kayıpları yaşadığımızı fark ettik. Bu sorunu gidermek ciddi ArGe istedi, ama sonunda şanzuman yağını tamamen boşaltmak sureti ile aktarım kaybı yaşamayan, kuru bir sistem çıktı ortaya. O an tam bir gurur anıydı.
Yakıt konusunda sorun yaşayan çok arkadaş var aramızda. Oktan yükselticiler, farklı kimyasal katkılar bir yere kadar fayda ediyor.
İşte tam bu yüzden ayrı bir ekip yakıt üzerinde çalıştı. Dört aylık hummalı bir faaliyetin ardından dünyada ilk defa 4 silindir, 16 valflı bir motora solid fuel conversion (katı yakıt dönüşümü) uygulaması yapıldı. Yakıt olarak odun kullandık.
Haliyle klasik ateşleme tabloları tüm işlevini yitirdi. Bilindiği gibi benzin her sıkıştırma döngüsünde yakılır, ama odun bir kere yakıldı mı, en az yarım saat gidiyor.
O yüzden avans tablolarının parametrelerini değiştirip "yük" ve "devir" yerine tarih ve diğer araçların renklerini yazarak herkese rengine göre avans vermeye başladım. (Mesela gri Ferrari.. 10 saniye. Yeşil AMG GT... 15 saniye)
Sonunda güvenerek kullanacağım bir araç çıktı ortaya...
Ama hedef büyük olduğu için çok farklı bir yöntem lazımdı.
Kullanma tarzım ilk başta kulağa kolay gibi gelebilir, ama çok deneyim istiyor:
Pitlerden piste çıkıp ilk turda sakince motor yağını, lastikleri ve frenleri operasyonel sıcaklık seviyelerine getiriyoruz. Bu arada pistteki diğer araçları dikkatle inceleyip avans tablosunda gerekli değişiklikleri de yapmayı ihmal etmiyoruz. 12. viraja biraz tempolu girip frenleri test etmekte fayda var tabii.
Bu yavaş turda 14. viraja girmek çok önemli... Çünkü ön düzlükte hız lazım.
Ön düzlük biterken 1. viraja en sağdan girip, apex geçildikten sonra dip gaz ile sola devam ediyoruz. Yol sağa dönüyor, biz sağa dönmeden bütün hızımız ile sola devam etmek zorundayız. O nokta hafif yokuş yukarı olduğu için vitesin doğru, vites kutusunun da aktarma kayıpsız (kuru) olması olmazsa olmaz, o derece.
Bu noktada bir an gözümüzü kapatabiliriz, ama ayak gazda olmak zorunda.
Hızınız yeterli ise dört tekerleğin yerden kesildiğini hissedeceksiniz. Havada çok zaman geçirmemeye çalışın, çünkü tekerlekten tahrikli araçların frenleri böyle durumlarda sadece aksesuar özelliği taşıyor maalesef.
Eğer benim kadar usta iseniz, arka düzlüğün 11 numaralı viraj civarındaki kaçış alanına inebilirsiniz. Artık tek yapmanız gereken hız kesmeden keskin bir sol yapıp kendinizi 12. viraja hazırlamak.
Gerisi ortalama yeteneği olan tüm sürücülerin becerebileceği türden, 13 ve 14. virajları geçip, ön düzlükteki start-finish çizgisine gelirken hız kesmemek.
Open pit seansında motor ve süspansiyonunu başarılı bulduğum birtakım İtalyan markaları gördüm. Reklam olmasın diye marka zikretmiyorum.
Bu arkadaşlar tavsiyelerime uyup çok çalışırlarsa 1.20 civarında süreleri görebilirler.
Kendilerine seve seve yardımcı olurum.
Bence Bugra ya baski yap,listeye yazsin ismini. : )
Sabah sabah guzel beyin yandi hakan abi, sagolasin :)
Mx5'in benzin yakarak ve ucmadan yaptigi sureyi bilirsek ve hatta videosunu gorursek, cok guzel olur.
Polarizasyon optimizasyonu modifikasyonunun patentini almadan video paylaşırsam nasıl olur bilemedim.
Tüm şakalar bir yana, 20 yaşında bir MX5 ile bekledigimin üzerinde sonuçlar elde edebildim.
Bir önceki mesajı yazarken de çok eğlendim, umarım yanlış anlaşılmamışımdır...
hani derler ya "tek rakibim türk hava yolları" diye, valla şu an cuk oturdu, ben bide pompa yakıtıyla ne süre alınır onu merak ediyorum? :S
gerçeklere dönersek bu değer nasıl çıktı? transponder'ı bayrak yarışı gibi önündekine mi attınız :D
Bugra; aralik da yada ay sonunda bir pist gunu daha olur mu?
Yada sana nasil bir sevgi gosterisi yapsak ikna icin? Topluca elini yikasak falan? Hahahaha....
Look at the tabela de : )
Sistem mistem yok,bam bam bam...! Hahahha
Ben neticeye bakarim,tabela yanilmaz.