User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Kapasitör Gerekli mi?

  1. #1

    Üyelik
    Jan 2012
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    80
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation Kapasitör Gerekli mi?

    Arkadaşlar Aracımdaki sistem;
    Pioneer 9350sd
    Hertz esk 165 (100rms)
    Pioneer TS-A 6914i (80rms)
    Bunları besleyen Jbl 75.4 amfi
    72 Amper akü var 4awg kablo ve 80amper sigorta kullandım.(İleriye dönük olması açısından,az olacağına fazla olsun dedim

    Şimdi Jbl 601.1 mono amfi aldım,ayarları kısıp kicker comp 15 e gircem.Tabi yine 4 awg kablo ve 80 amper sigorta kullanıcam.Sormak istediğim şu; kesme olmasın diye kapasitör almama gerek varmıdır sizce ? Yardımcı olan herkese tek tek teşekkürler..

  2. #2
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesme yapacağını sanmam sonuçta 250 rms lik bir bas ve toplamda 610 rms lik bir güç... ama aydınlatma sistemlerinde kısılma olursa performansı iyileştirmek amaçlı kullanılabilir.
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  3. #3

    Üyelik
    Jan 2012
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    80
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aydınlatmalar xenon,sarı ampul gibi fazla akım çekmiyor diye biliyorum.Çünkü bass ı 50 hz de 50-80 hz arası dinliyorum.Akünün ömrünü yemiyelim daha 1 senelik.

  4. #4
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kap da ucuz birşey değil ki fiyat olarak aküden pek farkı yok, ayrıca kap ın görevi akım yetersiz kalırsa eksik kısmı tamamlamak diye biliyorum yani çoğu zaman yine aküden akım çekilecek
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  5. #5
    ERTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    VEGAS
    Mesaj
    1.704
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence hiç gerek yok dinamon iyiyse akunde yuksek amperlı ıse sıkıntı yasamassın.Ben 1500 rms de bıle yoklugunu aramadım

  6. #6

    Üyelik
    Jan 2012
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    80
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    55amper şarj dinamosu diye biliyorum,72amper akü.Araç çalışmazken 1-2 saat dinlediğimde filan bana sorun çıkarmasın kalmıyalım orda yeter

  7. #7
    HkN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul-Bartın
    Mesaj
    1.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapasitör sadece anlık akımları üzerine toplar. Yani o gücü gene aküden alır.


    O sisteme gerek yok bence.

    Bende 1000 RMS üstünde kullanmamıştım ve iyi çalıyordu

  8. #8
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar kimsenin bilgisini küçümsemek adına yazmıyorum ama bilmeden yorum yapmazsanız en azından başka arkadaşlarıda hataya sevk etmemiş olursunuz.

    burada teknik bilgi veripte ukalalık yaparak daha beter kafa karıştırmaya niyetim yok kısa ve öz olarak;
    araca bağladığınız ekstra tüm elektronik parçalar aküye ve şarj dinamosuna yük bindirir. kapasitör kullanman voltajı sabitleyeceği için aküden gelen dalgalı voltajdan kaynaklanan arızaları önler. aracınızın aküsü standart işler için imal edildiği için aşırı yükte çalışmasından dolayı ömrü mutlaka kısalacaktır, ses sistemleri için yada agır işler için üretilmiş jel akülerden almanız (anlık yük degerleri standart akülere oranla daha yüksektir) şuan ki kullandığınız sistem için yeterli olsada şarj dinamosunda tadilat yapmanız gerekli.

    bunları yapmadan kullanabilirsiniz fakat zararlarınada katlanmanız gerekli.

    anfilerin kesmesi, aşırı ısınması vs. durumlarına bir çok sebep etken olur. genel olarak yapılan bir kaç hatayı aşağıdaki gibi örnekleyebiliriz.
    < yanlış kabin seçimi (uygun olmayan ebatlar yada port)
    <hatalı kombinasyon
    <hatalı akustik
    <**hatalı ayar (gain, faz vs....)

    bu arada basit bir formülle kullanmış olduğunuz sistem ile sürekli olarak kaç amper ihtiyacınız olduğunu buradan hesaplayabilirsiniz.

    rms güç (watt) / 12 (aracınızın sabit voltajı) = sistemten çekilen güç (Amper)

    Örn. HkN arkadaşımızın aracında kullandığı 1000 W'lık sistem için gerekli olan min. Amper değeri 1000/12=83.33 A (araçta sadece ses sistemi çalıştığı kabul edildiğinde)

    yaşanabilecek sorunları yukarıdaki gibi sıralayabiliriz, aklınıza gelen soru olduğu takdirde elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
    Saygılarımla
    Alıntı M3yener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    indirilen benzin litre fiyatı değil götümüzdeki don

  9. #9
    jnrjames - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    261
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1k rms 1farad cap olarak nitelendirilirdi değer olarak. Takıp takmamak ise sisteminizim kalitesine , alt yapı elemanlarınıza bağlı, akü , kablo iç direnci vs.. vs.. uzar gider. Göreceli olmakla birlikte takılabilirde takılmayabilirde.
    dinamomotorsport.net

  10. #10
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı jnrjames Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1k rms 1farad cap olarak nitelendirilirdi değer olarak. Takıp takmamak ise sisteminizim kalitesine , alt yapı elemanlarınıza bağlı, akü , kablo iç direnci vs.. vs.. uzar gider. Göreceli olmakla birlikte takılabilirde takılmayabilirde.
    bu değerlendirme neye göre yapılırdı acaba ilk defa sizden duyduğum için merak ettim, bilgilerinizi bizimle paylaşırsanız sevinirim.
    Alıntı M3yener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    indirilen benzin litre fiyatı değil götümüzdeki don

  11. #11
    jnrjames - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    261
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zorunluk manasında değil. Eğer reklam gibi bir duruma düşmeyecekse farad hesaplarını genelde Krms e göre yapıyorlar. Onu kastedmiştim. Kaynağım caraudioturkey.com dur. Ama sanırım kapanmış. (umarım site ismi vermemin sakıncası yoktur). Bu hesaplama takılması gerekli manasında değil tabiki. Rms / Farad hesabı olarak söyledim. Dediğim gibi değer olarak. Takıp takmama meselesi tamamen alt yapı kalitesi ve kullanıcı bütçesine dayalı.
    dinamomotorsport.net

  12. #12
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı jnrjames Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zorunluk manasında değil. Eğer reklam gibi bir duruma düşmeyecekse farad hesaplarını genelde Krms e göre yapıyorlar. Onu kastedmiştim. Kaynağım caraudioturkey.com dur. Ama sanırım kapanmış. (umarım site ismi vermemin sakıncası yoktur). Bu hesaplama takılması gerekli manasında değil tabiki. Rms / Farad hesabı olarak söyledim. Dediğim gibi değer olarak. Takıp takmama meselesi tamamen alt yapı kalitesi ve kullanıcı bütçesine dayalı.
    olay zaten değişkenler işin içine girdiği zaman başlıyor, sen ses sistemini hesaplıyorsun tamam bana gerekmez diyorsun, bu sistem araçta oem olmadığı için senin bu gücü besleyecek ek elektriği sağlama zorunluluğun ortaya çıkıyor. aracın üzerindeki elektrik sistemine çok düşük güçlerdeki sistemi optimize edecek tölerens payınız vardır, gerisi zaten aracın aracın ihtiyacına göre kullanılmaktadır. halen oem elektrik tertibatına sahip araca kapasitör gerekli değil diyebilirmisiniz.
    Alıntı M3yener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    indirilen benzin litre fiyatı değil götümüzdeki don

  13. #13
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ciddi ağır bir tesisat yapılmıycaksa standart fabrikasyon aküden bir basamak yüksek akü takmakda sorunu bir nebze çözer misal orjinal akü aracın 60 amperse 72 takılabilinir yada 72 ise 80 takılabilinir.kapasitör sadece voltajdaki dalganmayı keser o kadar..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  14. #14
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ciddi ağır bir tesisat yapılmıycaksa standart fabrikasyon aküden bir basamak yüksek akü takmakda sorunu bir nebze çözer misal orjinal akü aracın 60 amperse 72 takılabilinir yada 72 ise 80 takılabilinir.kapasitör sadece voltajdaki dalganmayı keser o kadar..
    yazdıklarınıza sonuna kadar katıldığımı belirtmekteyim, benim vurgulamak istediğim nokta akü değişimi vs hiçbir şey yapılmadan kapasitör kullanılmasının gerekliliği.
    Alıntı M3yener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    indirilen benzin litre fiyatı değil götümüzdeki don

  15. #15
    HkN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul-Bartın
    Mesaj
    1.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı murat_ileri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olay zaten değişkenler işin içine girdiği zaman başlıyor, sen ses sistemini hesaplıyorsun tamam bana gerekmez diyorsun, bu sistem araçta oem olmadığı için senin bu gücü besleyecek ek elektriği sağlama zorunluluğun ortaya çıkıyor. aracın üzerindeki elektrik sistemine çok düşük güçlerdeki sistemi optimize edecek tölerens payınız vardır, gerisi zaten aracın aracın ihtiyacına göre kullanılmaktadır. halen oem elektrik tertibatına sahip araca kapasitör gerekli değil diyebilirmisiniz.
    44 Amperlik akü olan araca biraz güçlü bir sistem gerektiğinde aslında şart bile olabilir

    Eski aracımda asnırım 44 yada 60 vardı (samara'da) ben sorun olunca ve alternatörde arıza olunca (sanırım biraz daha güçlü) tofaş altenatörü taktım ve 72 amperlik akü kullandım. Sağlam ses alıyordum (bass olarak) ve kullandığım amfi 2 kanallı stereo olduğu halde. Tabiki sizinkiler kadar kaliteli ve sağlam olamaz

  16. #16

    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    51
    Şehir
    turkıye istanbul
    Mesaj
    244
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    murat ılerı nıckıli arkadas dogru yazmıs. anfıler d sınıfı ıse zaten fazla ampere gerek yok. yanlız. su konuda. ek olarak arabanı calıstırmadan cok uzun dınleme yapma hıc bır aku yetmez kapasıtorler hıc bır akunun yerıne gecemez anlık basar o ankı akıma yardımcı olur voltaj dengesı sabıt tutmaya calısır.boylelıkle bass tam verımını guc altında verebılsın. bırde sısıteme temız enerjı saglar. hepsı bu.. tutukları enerjı farad cınsındendır.ne kadar cok farad okadar cok enerjı barındırılar ıclerınde. genede bır aku degıldır. herkes bılsın...

  17. #17

    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    51
    Şehir
    turkıye istanbul
    Mesaj
    244
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öneri..yenı bır sistem kuruluyo ıken arac bırkac senelıkse.aku ye gelen kabloların kesılıp.temız uc acılmasında . ayrıca yenı kutup bası kullanımında .cok buyuk yarar vardır. voltaja dırenc olustrumamalıdır.tam akım iletmesi saglanmalıdır. mumkun ıse dınamo olucumude yapılmalıdır saglıklı olması .acısından. kullanılıcak elektırık kablosunu.akım verırımlılıgı ve ıletkenlıgı yuksek olan kablo.kullanılması gerekır..ses kablosu ıle guc kablosu aynı yerden gecmemeli. hersey bıttıkten sonra ayarlar yapılır muzık dınlenır . eger eksık var ıse voltaja bakılır. sonra kapasıtor ıhtyacıı cıkıyo ıse en son takılır..

  18. #18

    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    51
    Şehir
    turkıye istanbul
    Mesaj
    244
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anfılerın calısma voltaj aralagı vardır..mısal 12.8 15.6max mınumum olarak eger senın akunun mınumum voltun altına dusuyo ısee anlık bass vurumlarında o zaman kapasıtor kullanırsın...kapasıtorun gercek amacı işte budur gerısı süstür..

  19. #19
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hakan876 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anfılerın calısma voltaj aralagı vardır..mısal 12.8 15.6max mınumum olarak eger senın akunun mınumum voltun altına dusuyo ısee anlık bass vurumlarında o zaman kapasıtor kullanırsın...kapasıtorun gercek amacı işte budur gerısı süstür..
    aynen üstadım çok doğru anlatmışsınız. benimde bahsetmek istediğim sistemi koruma amaçlı olarak kapasitör kullanılmasıdır. sürekli karşılaştığım bir durum arkadaşlarımın sorunlu olarak bana incelememi söylediğinde voltajı kontrol ettiğimde yükte 9 volta kadar düştüklerini görürüm. anfi ısınması, aracın rölanti bozukluğu, ses bozuklu vs. vs. eski güçsüz veya yetersiz akü kullanılmasından kaynaklıdır (genellikle). bu gibi durumlarda akünü değiştir şarj dinamosunu kontrol ettir dediğimde sanki 1 araba parası harcayacaklarmış gibi tepki gösterdiklerinden kapasitör al dediğimde sorun halledilmiş oluyor zamanlada arızaları mecburen yaptırıyorlar
    Alıntı M3yener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    indirilen benzin litre fiyatı değil götümüzdeki don

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •