User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
55 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Bass'a göre ışıkların zayıflaması :)

  1. #20
    cem_subasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İst. / Kozyatağı-K.M.Paşa
    Mesaj
    498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir şehir mitine göre far radyo açık bir albeayı dik bir yokuşta geri geri kaldırırken direksiyonu tam tur çevirdiğinizde camı açmaya çalışırsanız stop ediyormuş.Tabi şehir miti.Ne kadar doğru bilinmez. Tesisat kurulu bir aracın bunu yapması gayet normal.Bu durum için voltage stabilizer öneriliyor.tesko camiasında karşılığı kapasitör sanırım.
    Evet o doğru ben denedim babamın albeasıyla sürekli stop ediyo
    CUP Edition

    Finansinvest

  2. #21
    cem_subasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İst. / Kozyatağı-K.M.Paşa
    Mesaj
    498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha büyük amperli bir akü tak, muhtemelen bu gidiyor.

    Yeni akü taktıktan sonra da kapasitör tak ve araç çalışmazken dinleme pek, olduğu yerde bitirirsin gün gelir
    Valla bi gün öle bi hata yaptım Tesisatı ilk bağlattım ertesi gün haftasonu arabayı temizlerken yaklaşık 3-4 saat hiç durmadan çaldı sonradan kafama dank etti ama allah araba çalıştı
    CUP Edition

    Finansinvest

  3. #22
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    İlk aşamada hiç bir şeye para mara harcama.

    Akü kutup başı ile motor bloğu, kutup başı ile şase ve şase ile motor bloğu arasındaki direnci ölç.

    Bu noktalar arasında 0.2 ohm üzerinde bir değer göreceksin gibime geliyor. Eğer ohm değeri yüksek ise, tüm topraklama bağlantılarını sök, temizle, yeniden tak.

    Motor ile şase arasına yeni ve sağlam bir toprak hattı çekmek ÇOK faydalı olacaktır.
    Aynı işlemi (yeni bir toprak hattı) akü ile şase arasına da çekersen, çok iyi olur.

    Bu arada, akü kutup başlarını sök, ince zımpara ya da tel fırça ile parlayana kadar temizle, sonra sıkı sıkı tak.


    Bir aracın en önemli elektrik bileşeni motor bloğu ile şase arasındaki toprak bağlantısıdır, bunu unutma.


    Bu yazdıklarımı test etmeden/düzeltmeden harcayacağın para, çöpe gider.

  4. #23
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Benim yaptığım toprak bağlantısı şöyle mesela:

    (Gümüş kaplama bakır kablo)


  5. #24
    cem_subasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İst. / Kozyatağı-K.M.Paşa
    Mesaj
    498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlk aşamada hiç bir şeye para mara harcama.

    Akü kutup başı ile motor bloğu, kutup başı ile şase ve şase ile motor bloğu arasındaki direnci ölç.

    Bu noktalar arasında 0.2 ohm üzerinde bir değer göreceksin gibime geliyor. Eğer ohm değeri yüksek ise, tüm topraklama bağlantılarını sök, temizle, yeniden tak.

    Motor ile şase arasına yeni ve sağlam bir toprak hattı çekmek ÇOK faydalı olacaktır.
    Aynı işlemi (yeni bir toprak hattı) akü ile şase arasına da çekersen, çok iyi olur.

    Bu arada, akü kutup başlarını sök, ince zımpara ya da tel fırça ile parlayana kadar temizle, sonra sıkı sıkı tak.


    Bir aracın en önemli elektrik bileşeni motor bloğu ile şase arasındaki toprak bağlantısıdır, bunu unutma.


    Bu yazdıklarımı test etmeden/düzeltmeden harcayacağın para, çöpe gider.
    Ben bunu yaparsam yarın elektirikçi dükkanı açarım Teşekkür ederim yine de pazar günü denicem inş yararlı olur
    CUP Edition

    Finansinvest

  6. #25
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    O kadar değil.. Sadece direnç ölçeceksin. Voltmetreyi "ohm" konumuna getir, bir ucu bir noktaya, diğeri öbür noktaya...


  7. #26
    cem_subasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İst. / Kozyatağı-K.M.Paşa
    Mesaj
    498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O kadar değil.. Sadece direnç ölçeceksin. Voltmetreyi "ohm" konumuna getir, bir ucu bir noktaya, diğeri öbür noktaya...

    Anladım ama bunun 0.2 den düşük çıkma ihtimali var mı ? Çıkarsa ne anlama geliyo?
    CUP Edition

    Finansinvest

  8. #27
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Var.

    Bir devre içinde bozulmamış süreklilik varsa, iç direnci de düşük olur.

    (Temassızlık, pas, küf, kopuk teller, gevşek bağlantılar, kir gibi etkenler A ile B noktası arasındaki direncin yükselmesine neden olur)

  9. #28
    cem_subasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İst. / Kozyatağı-K.M.Paşa
    Mesaj
    498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Var.

    Bir devre içinde bozulmamış süreklilik varsa, iç direnci de düşük olur.

    (Temassızlık, pas, küf, kopuk teller, gevşek bağlantılar, kir gibi etkenler A ile B noktası arasındaki direncin yükselmesine neden olur)
    0.2 ohm ve üstü çıkarsa bi sorun yok demektir ozaman ? ama yinede temizlemekte yarar var
    CUP Edition

    Finansinvest

  10. #29
    TameR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer araç çalışırkende yapıyorsa akü sorun olabilir

    bende parklar yanlışlıkla açık kalsın araba çalşırsa dua ediyorum ayrıca yukarıdaki topraklama konusu çok doğru topraklamada sıkıntı varsa akü dengesizleşiyo ve çok çabuk boşalıyo
    REAL MEN USE THREE PEDALS!

  11. #30
    cem_subasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İst. / Kozyatağı-K.M.Paşa
    Mesaj
    498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TameR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eğer araç çalışırkende yapıyorsa akü sorun olabilir

    bende parklar yanlışlıkla açık kalsın araba çalşırsa dua ediyorum ayrıca yukarıdaki topraklama konusu çok doğru topraklamada sıkıntı varsa akü dengesizleşiyo ve çok çabuk boşalıyo
    Yok aküm zayıf değil ölçürdüm sıkıntı yok ama amper yetmiyor herhalde. Zaten araç çalışırken yapıyor kapalı iken dikkat etmedim..
    CUP Edition

    Finansinvest

  12. #31
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    kapalı iken ölç / ölçtür, zayıf çıkacaktır bence

  13. #32
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı TameR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eğer araç çalışırkende yapıyorsa akü sorun olabilir

    bende parklar yanlışlıkla açık kalsın araba çalşırsa dua ediyorum ayrıca yukarıdaki topraklama konusu çok doğru topraklamada sıkıntı varsa akü dengesizleşiyo ve çok çabuk boşalıyo
    Hayır.
    Araç çalışıyorken enerji kaynağı MOTORdur. Çünkü alternatör devrede!

    Motor bloğu ile şase ve akü kutup başı arasında bağlantı sorunu varsa sorun olur.


    Yahu kardeşim, bir okuyun, bir dinleyin...

    Kaçınız kaç kere kaç araçta kaç türlü elektrik sorunu kovaladı bu güne kadar?

  14. #33
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı cem_subasi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.2 ohm ve üstü çıkarsa bi sorun yok demektir ozaman ? ama yinede temizlemekte yarar var
    Hayır, tam tersi.

  15. #34
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Sonradan takılan elektrikli sistemlerin toprak ve güç bağlantılarının diğer mevcut sistemler ile aynı hatlara bağlanmaması gerekir.

    Ben sırf bu amaç ile ilave bir sigorta ve röle kutusu yaptım. Toprak için ise motor bloğuna 3mm çapında ağır kablo ile üç adet hat çektim.
    Anfi ise (600 watt) doğrudan aküye bağlı ve kendi sigortası var. Toprak hattı da doğrudan bağlı.

    Piyasada ne yaptığını bilmeyen tonla "elektrikçi" var. Adamlar ellerine geçen her kabloya bir şey bağlıyor, lehim mehim yapmadan sarıp bırakıyor, sonra da kırk türlü sorun çıkıyor.




    Bu sorunu şöyle düşünün: Evinizde mutfak tamiratı yapılırken bir su borusu ezilip bırakılıyor. Dolayısı ile banyoda çok az su akıyor.
    Bu durumda:

    * Hidrofor mu taktırırsınız, (akü)
    * Banyoya ilave su deposu mu yaparsınız (condenser)

    Hayır, gidip ezik boruyu tamir edersiniz, su akışı normale döner (bu da, yüksek direnç gösteren kötü bağlantının giderilmesi).

    Bilmem anlatabildim mi?

  16. #35
    A.Cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    950
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "Godless Commie" gayet faydalı bilgiler vermiş, keza diğer arkadaşlar da öyle. Sanırım bir nokta gözlerden kaçmış, aküm 60 amperden az eminim demişsin, 50 amper olduğunu varsayalım, araban çalışırken akü gerilimi de yaklaşık 14 volt olacağından araç çalışırken akünün üretebileceği maksimum güç;

    P=IxV

    P=50x14

    P=700 Watt bulunur,

    Diyorsun ki bass'ım 400 watt rms, bunun yanında başka hoparlörlerin de var, dolayısıyla 500 - 550 watt gücünde bir ses sistemin var RMS olarak.

    Amfinin tam özelliklerini bilmiyorum ama %99 ihtimalle AB class amfi kullanıyorsun, bu amfilerin verimi ise % 50 - 60 arasındadır. Yani senin akünden 700 watt çektiğinde, 350 rms lik güç amfinde kullanılmış oluyor. Bir başka deyişle 350 rms çektiğinde akün tamam benden bu kadar diyor.

    Sonuç olarak, çözümün daha güçlü bir akü almak. 72 A işini görecektir. Bir de kapasitörle beslersen çok sağlıklı bir sistem olur. Elimden geldiğince anlaşılır bir dille anlatmaya çalıştım, umarım faydalı olur.
    Custom Electronic Projects

  17. #36
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    İyi ama, akünün üzerinde yazan "50 amper" ibaresi, o aküden bir saat boyunca ne kadar amper çekebileceğinin ölçüsüdür.

    Akünün tam kapasitesi ile ilgili değildir yani.

    Kış günü bir marş motoru 130-160 amper gerektirebilir mesela. Ve, üzerinde "50 amper" yazan bir akü, o aracı rahatça çalıştırabilir.

  18. #37
    A.Cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    950
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet doğru, sanırım arkadaşın aküsü biraz yıpranmış durumda ki amfinin çekmek istediği akımı karşılamıyor. Eğer elektrik aksamında bir terslik yoksa tabi.
    Custom Electronic Projects

  19. #38
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk olarak aracındaki şase kablolarını kuvvetlendir, şarj dinamosundan gelen "+" kutbunu; daha sonra tesisatta kullanılan kablolarına dikkat et yeterli kalınlıkta olmalı. akün yeniyse şuan için değiştirmene gerek yok. hem capasitör hemde akü olan komplike modellerden alıp kullan. (içerisinde 35Amp akü ve 40 farad capasitör olur)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •