çok önemli güncelleme
ilk sayfaya 4 çeker sisteminin bir parçası olan viscous coupling ile ilgili yazı eklendi.
Printable View
çok önemli güncelleme
ilk sayfaya 4 çeker sisteminin bir parçası olan viscous coupling ile ilgili yazı eklendi.
ilk sayfaya
balans kayış iptali yazısı eklendi
Eline sağlık valla alfalarla pek ilgim olmamasına rağmen satır satır okudum .
Hakan abi videolar ve açıklamalar harika olmuş. Arabayı lifte kaldırdığımda ilk işim denemek olucak
Ayrıntılara, aracınıza olan ilginize, uğraşınıza ve bilginize hayran oldum.. Baştan sona okudum.
mükemmel bilgiler, bu konudan sonra q4 fiyatları da tavan yapar, uzun zamandır almayı düşündüğüm araca kavuşamamda :D
Sn. Maxi
Ellerinize sağlık süper bilgiler, şimdiye kadar Q4 diye birşeyden haberim yoktu ama geçen sene 1 Mayıs'ta Frankfurtta benzer bişey denk gelmiş, fotolamış, ardından da arabadakilerle karşılıklı olarak birbirimize "thumb up" :icon_tup: hareketi yapmıştık.
Bu fotolar sizin için gelsin ;)
http://img59.imageshack.us/img59/3981/gd5u.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/4347/al58.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/8393/fkdn.jpg
fotolar için teşekkür, çok temiz bir 155.
dışardan Q4 olduğunu anlamak çok zor
arka bagajdaki yazılarıda sökmüşler
bu siyah araç 155 sport modelide olabilir
yani atmosferik motorlu, önden çekiş.
lancia bulunmuyor artık..yakında piyasada Q4 de bulunmayacak ve ateş pahası olacaklar bence..
sene 95 cebimdeki parayla alfa33-pug205 gti-honda si alabiliyordum.94 model 12bin kmde alfa romeo 33 1.7 16v aldım.italyanları severim bu yuzden 33 aldım.2002 senesinde 140bin km de konyaya sattım.şuana kadar araçlar hakkında bir bilgiye sahipsem bu alfa sayesinde oldu.maşallah bostancı sanayinin gülüydüm.belli dönemler 2.aracım olarak tutsamda son zamanlarında beni üzsede satarken en çok üzüldügüm araçtır.bu zaman zarfında alfa 75 2.0ts-75 1.8 turbo-155 ts ve tabiki Q4 kullanma şansım oldu.bence saf alfa ruhuna sahip son araçlar bunlardı.hepsinin kendine göre farklı özellikleri vardı...kullanmak isteyipte kullanamadıgım tek alfa 145 Quadrifoglio dur...paylaşım için teşekkürler.sayenizde eskilere gittim. :)
Merhaba hakan abi benim adımda hakan bana telefon yoluyla ulaşabılırmısın yada bana numaranı ver ben arayayım buda benım numaram 5384774437
Bir alfisti olarak okumaktan keyif aldığım bir konu gerçekten. 155q4, 145qv, 75TS, gtv tb o kadar çok görmeyi ve kullanmayı istediğim modeller ki anlatamam.
Hakan beyin q4 konusu ise bi araç hakkında yazılabilecek en detaylı ve bilgilendirici inceleme olsa gerek. Keyifle okuyoruz.
155 Q4 Rot ayarları . Kitapta bu yazıyor . Arka ayarlar yok .
Bu ölçüler doğrumu bana biraz aşırı geldi . Sanki yarış arabası ayarları gibi..
CAMBER .-3,00'' ( -2,80 ile -3,20 )
CASTER .+3,00'' ( 2,70 ile 3,30 )
TOE .+0'' ( .-1 ile +1 )
Buldum..
155 Q4 Arka Rod Ayarları
CAMBER .-1'' ( -0,80 ile -1,20 )
TOE .+2,4mm ( .-1.6mm ile +3,2mm )
abi ayarlar bu şekilde (orjinal alfaromeo 155 Q4 servis manuelinden alıntıdır)
https://lh3.googleusercontent.com/-4.../s800/ON_1.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-_.../s800/ON_2.jpg
Aynen bende bu kitaba bakarak yazdim..
Yukarda Egzantrik çeşitlerini yazdım Turbo ve Atmosferik ve CatCam Dereceli egzantrik olarak..
Atmosferik egzantrik ölçüleri dereceli egzantrik ölçülerine çok yakın ..
Sizce Atmosferik egzantrik Turbo Motora takılır ise başarılı olurmu ?..
olur fakat ayarlı kasnak lazım onun için ve sadece emme ye yapılıyor
benim emme exantriği tipo 16V mesela (bilerek taktım, orjinali duruyor)
ama ayarlı kasnaklarım var, timing ayarı yaparak en uygun pozisyona ayarladım
lift yüksekliğinden kazanıyorsun daha çok.
yoksa C&B nin exantriklerine bakarsanız hem dereceleri çok farklıdır, hemde lift boyları.
(colombo bariani lancia delta integrale 16v turbo)
bu arada kamber ayarı konusunda geçmişte bir çok kere rot balansçılarla kapıştım
kitaba uyalım 3 derece negatif kamber verelim dedim
fakat, adamlar haklı sanırım zira -3 kamber demek yarış arabası gibi demek
sonra şuna kanaat getirdik, o 3 değil sanırım -0.3 derece falan olmalı.
Abi -3 ciddi kamber.binek otomobil yarislarinda otomobiller kullaniyor o ayari. Hic iyi/sicak lastikle,iyi asfaltta denedinmi o ayari,nasildi
Inlet cam lift: 10.3 mm
Exhaust lift : 8.4 mm
Timing
Inlet 15° - 55° / Exhaust 49° - 9°
Senin soyledigin camshaft bilgileri.
- camber de hakli olabilirsin -0.30 dur.
Ayarli kasnak resmi var ise paylasirmisin..
Atmosferik cam takinca ayar yaptin peki yazilim degistirmek gerektimi.
mekanik olarak timing ayarını ayarlı kasnaklardan yaptım
ilk sayfadaki motor benim arabanın, sene 2013
yazılım olarak ta, tüm turbo, ateşleme ve enjeksiyon haritasına + enjektör açma derecelerine müdahale edebiliyorum
ayrıca 15-20 tane daha detay parametre var ve bunları yolda canlı olarak yapıyorum. öyle eprom sök tak değil :)
çoğu modifiye yazılımlarında sadece turbo basıncı ve ateşleme zamanlarını değiştirirler ne yazıkki.
zaten Q4 ü standart yazılımla kullanmak çok gereksizdir.
motor ve kasnakları bu
ayarlı kasnakları vakti zamanında maslak sanayide çok yetenekli ve işi bilen bir tornacı arkadaş bana özel yapmıştı sağolsun.
orjinal kasnakları ayarlıya çevirdi diyebiliriz.
https://lh3.googleusercontent.com/-A...w/s800/q42.JPG
Benim de soylemek istedigim bu . Escort Cosworth ta tornaci yapimi ayarli kasnak vardi.
Anladigim kadari ile ben senin ile beraber atmosferik cam timing ve yazilim isini yapabilecegiz..
tüm sorularına cevap veririm ama artık eskisi kadar arabayla uğraşmaya vakit yok
hatta benim araba için sırada yapılmasını bekleyen birsürü iş var :(
örnek, yarın gene bir aksilik olmaz ise maslaktayım (1 aydır erteliyorum)
1-el freni sorununu halledicem
2-lanet olası tavan kumaşı sarktı 2 senedir pis pis duruyor ona bakıcam
3-pazarteside komple ön takımı indirip değişicem aylar önce herşeyi almıştım.
geçen sene 100k silikon yağ ile topladığım 4 çeker viscouse couplingi de değiştiricem. (orjinali 30k)
benim böyle yapılacaklar listem var ama uzun zamandır pek birşey yapmaya vakit kalmıyor.
ha mesela geçen bodruma giderken çok yaktı araba, enteresan bir biçimde
daha önce hiç böyle olmamıştı, uzun yolda 7.5 - 8 litre yakıyordum, şimdi 11 litreyi geçti :(
hemde kendime özel uzun yol chipi hazırlamama rağmen
halbuki afr karışım değeri ve diğer tüm değerlerin gayet normal olmasına rağmen
asıl ona bakmam lazım, eylulde tekrar gideceğim çünkü.
Öncelik ile verdiğin bilgiler için teşekkür ederim..
Merak ettiğim bir-iki sorun daha var..
1- Bu araç ile ilgili kime sorsam herkesin motoru en az bir kere yatak sarmış..
2- Hemen hemen herkes dereceli egzantrik ve büyük turbo denemesi yapmış başarılı olamamış ve geri sökmüş..
3- Bu aracın beyni işletim sistemi magnetti marelli ( Cosworth ile aynı ) bu beyine yazılım yapabilecek varmı ..
Bu sorular ile ilgili yardım da bulunursan çok sevinirim..
ama abi sen benim yazdıklarımı hiç okumuyorsun bak :)
yukarıdaki 3 soruna tek ama uzun bir cevap vericem.
bu arabanın motoru lancia delta integrale turbo yada fiat coupe 4cyl turbo ile aynı sende biliyorsun (3 aşağı 5 yukarı aynı)
kasa dışında bu araba alfa değil.
yurt dışında çatır çatır 400hp ve +400hp güçlerinde kullananlar var yok değil.
ama adamlar işi kuralına göre oynuyorlar.
bu iş bizim alfa tamircileriyle olacak iş değil, bir kere onu anlamak lazım
eğer batmamak ve incir-ağaç muhabbetine girmemek istiyorsan senin birşeyleri tek başına yapabiliyor olman lazım
öyle far ampülü yada klima filtresi değişince sevinmekten bahsetmiyorum, anladınız siz..
Q4 ün OEM kapak contası ve pistonları zayıftır, standart Q4 te 1.2 bar turbo basıncını geçmemek lazım bu biiiir.
sağlam olsun diyorsan mutlaka forged piston ve cometic çelik kapak contası alacaksın..
teknolojisi gereği beyni çok korumalı değildir dile kolay 24 sene önce üretilmiş ecu!
o yüzden hata affetmez, güncel arabalarda motoru kırman zordur, bir sürü engelleme vardır
bunda 1 tane vuruntu sensörü var o da düzgün çalışmaz. (orjinal beyinden bahsediyorum)
dolayısı ile ben 240-250hp üzeri mutlaka yeni standalone beyin tavsiye ediyorum.
maxidisplayin asıl ortaya çıkma amacı kendi arabamdır (sonra eş dost isteyince iş büyüdü ve birçok araca uygulandı)
ama eğer Q4e biniyorsan minimum elinin altında bir turbo basınç saati, egt saati ve wideband afr göstergesi mutlaka olmak zorundadır, bu ikiiii
bunu insanlara tavsiye edince zannediyorlarki ben malımı satmaya çalışıyorum
o yüzden diyorumki ne alırsan al ama bunlar mutlaka olsun, hemde alarmlı olsun.
yatak sarma olayı dikkatsizlikten, yağ kaçaklarından veya tembellikten oluyor (yağı kontrol etmeme)
yoksa motorun kronik bir sorunu yoktur o yönde
hatta 1-yağ sıcaklık ve 2-yağ basınç göstergesi "alarmlı olmasada" standartında var biliyorsun
hatta hatta 3-yağ seviye ışığı da var (4-her araçta olan düşük yağ basınç ışığı zaten var)
dönelim gene modifiye olayına
insanlar hep onu taktım bunu taktım der ama genelde bilinçsizdir
at gibi turbo takmak yerine doğru turboyu takarsan verim alırsın
yada dereceli exantrik taktıktan sonra timing ayarı ve şim boşluk ayarını doğru yapıp, yazılımı ona göre yaparsan verimli olur.
yoksa olmaz!
kısacası olması gereken neyse onu yapmak lazım, rastgele iş olmaz.
mesela bir örnek vereyim
geçende bir Q4 sahibi tanıdık intecoolerı değişirsem nasıl olur verim alırmıyım diye sordu
x bir aracın intercoolerını takacakmış (bizimki 5.5 litre diye hatırlıyorum bakmam lazım)
onun takacağı atıyorum 8 litre
dedim, önce IC giriş ve çıkış sıcaklığına bakmak lazım acaba gerçekten gerek varmı?
niye boşuna lag olsunki? zaten turbo 2900-3000 de yeni yeni dönmeye başlıyor.
velhasıl kelam, chip olayına gelirsek eğer
kim yapar nasıl yapar takip etmedim çünkü türkiyede birçok Q4 te benim yazılımlarım vardır
üstelik yolda canlı canlı, eprom sök-tak yapmadan bir çok parametreye göre yazılım yapıyorum.
ama dediğim gibi doğru yazılım olmasını istiyorsanız araçta turbo basınç,egt ve wideband afr mutlaka olması lazım.
neye göre kime göre, nereye bakarak yazılım yapılacak? tabiki turbo basıncı,egt ve afr ye bakılacak..
yoksa daha önce yapılmış hazır birkaç eprom sök tak yapılarak denenir artık hangisi uyarsa o kullanılır
ama bu yöntem biliyorsunuz 15 sene öncesinde kaldı, yanlış bir düşüncedir.
unutmadan yazayım, çok önemli ve her araç için geçerlidir bu
arabanın motoru düzgün değilse o motordan güç alamazsınız
istediğiniz kadar turboyu açın güç bir yerden sonra çıkmaz.
selamlar
bu arada siz aldınızmı Q4? o sahibinden ki siyah olan araba hala ilanda?
Yok henüz almadım.. Eğitimde Ter Dökmeyen savaşta Kan Döker.. Benim huysuzluğum .. Önce çok ders çalışırım.. İyice araştırırım.. Sonra hareket ederim..
Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim..
1996 Siyah 34 S 2956
1994 Kırmızı 34 T 9908
1996 Mavi 34 FP 3280
1996 Siyah 06 EB 5807
1994 Kırmızı 41 LC 155
1996 Siyah 34 YZ 174
1994 Kırmızı
1996 Siyah
Benim ulaşabildiğim araçlar.. Sahiplerini yazmadım.. Ben arabayı alıp hazırlayınca toplantı yaparız diye düşündüm..
Biraz zor oldu fakat ben problemi cozdum. Bu arabalarin motorlari yapilirken atmosferik motorun malzemeleri kullaniliyor tabi bu malzemeler uyum saglamadigi icin yatak sariyor veya subap yakiyor..
Hersey orijinal kullanilsa problem olmayacak..
Bence balans kayisi iptali yalis , sarsintiya sebep oluyor motora zarar veriyor. Yaglama kanalinin az calismasina sebep oluyor..
üstad sen niye taktın yatak sarmaya anlamadım, yok öyle birşey
doğru dürüst motoru toplamazsan tabiki her araba yatak sarar ama sen öyle bir konuşuyorsunki sanki bu kronik bir sorunmuş gibi.
evet genelde hatalı motor toplanıyor, piston yağ jetlerini hiç değiştirmiyorlar mesela
yada eksoz subaplarını tempra 16V takıyorlar, bizim eksoz sübapları sodyüm kaplıdır o yüzden çok pahalılar.
ama bunların hiç biri bu araba sürekli yatak sarar gibi bir imaj sergilemez, tekrar ediyorum öyle birşey asla yok.
Birde hava-yakıt karışımı, turbo, ve çok önemli olan egt göstergeleri neredeyse kimsede yok
anlatınca anlamıyorlar tekrar yazıyorum, ne alfa tamircileri ne Q4 kullanıcıları bunların kıymetini ve önemini bilmiyor (genelde)
Hoş, diğer markaların standart tamircileride bilmiyor.
ben: bu ne? ne işe yararki diyerek araçtan wideband afr sökmüş usta gördüm!
standart yazılımın ateşleme avansı aşırı rötard tarafındadır ve gazlayınca egt sıcaklığı kolayca 900 derecelere ulaşır
ne benzin basıncını ayarlarlar ne benzin pompasını kontrol ederler, çoğunda turbo saati bile yoktur kaç bar basıyor turbo bilinmez
kör topal gazlar gazlar sonra osuruktan toplanmış motoru bozulunca vay efendim Q4 ler yaramaz olur.
benim 2013 de motoru toplamam tam 2.5 ay sürdü, genelde sanayide 1 haftada motor toplanır araç sahibine teslim edilir.
bir exantrik civatasını sanayide 3 saat aradığımı hiç unutmam.
haa eskiden bende çok hata yaptım, 15 sene önce bizde internetten bulduğumuz yazılımları takıp gazlıyorduk
apaçi zamanlarım çok oldu ama 15 sene öncesinden bahsediyorum
sonra anladım öğrendim, niye böyle, niye öyle, şu olursa bu olur, öyle yaparsan şu olur vs vs