Boya Badana-2
Not: Boya takıntısı olanlar bakmasın. Kalp çarpıntısı yapabilir
Aracımın sol arka çamurluğunda vernik atığı var. (Yanık değil vernik bildiğin dökülüyor.) Sanırım arka kapı boyanırken ton tutsun diye arka çamurluğa da vernik atmışlar.
Neyse araca pasta cila yaptırınca bu vernik hatası acayip gözüme takılmaya başladı. Daha önce aynı çamurluğun çamurluk ağzını boyamıştım lokal olarak. Çokça da boya işi yaptığım için el yatkınlığım var.
Neyse youtube'dan videoları hatmettim neredeyse. Çoğu vernik hatası olan kısımı güzelce zımparalayıp üzerine yine sadece vernik atıp geçiyor.
Dedim ben bunu yaparım.
Çamurluk bu halde. Aracı aldığımda çok azdı. Gitgide açıldı.
Etrafını maskeleyip sırayla 800-1000-1500-2000-2500-3000 zımpara geçtim. Elimi sürdüğümde takılan hiç bir kusur kalmadı.
Boya yapacağım alanı maskeledim bu kez. Ben de videolardaki gibi direkt vernik atacaktım ama vernik katlarının geçişinin olduğu çizgi bariz belliydi. Vernik atsam da bu çizgi yok olmazdı. Elimde aracın koduna göre basılmış boya vardı. Kettle'da suyu ısıtıp boyayı sıcak hale getirip güzelce çalkaladıktan sonra çok hafif sadece çizgi şeklindeki kısıma ince bir kat boya attım.
Sonra ertesi gün boya kuruyunca tekrar 2500-3000 zımpara ile zemini yokladım.
Ardından aynı şekilde verniği sıcak suda bekletip kusurlu kısıma iki kat vernik attım.
4-5 gün kurumaya bıraktıktan sonra 2000-2500-3000 zımpara ile tüm çamurluğu yokladım.
Üzerine pasta cilasını attım.
Sonuç: (Görünenlerin çoğu yansıma. Fotoğrafta kusurlar belli olmuyor. Canlı canlı baktığınızda lokal boyalı kısım belli oluyor biraz.)
Mükemmel olmadı tabiki. Dikkatli bakınca bariz belli oluyor. Ancak eski halini mi tercih edersin bu halini mi dersen ben bu halini tercih ederim.
(Not: Yazın bir aksilik olmazsa 3 parça boyatacağım. Onlardan biri de bu çamurluk. Yani zaten boyanacaktı. Ben neler yapabileceğimi görmek istedim. Zaten dikkat ederseniz tampon ile birleşen yerde de ezik var.)
Konu marikan tarafından (04-05-2020 Saat 14:45 ) değiştirilmiştir.
Süper olmuş bence. Ben de jant şu bu derken sprey de baya el yatkınlığı kazandım. Yazın kompresör ve tabanca alma niyetim var böyle parça boyamayı deneyeceğim. Eline sağlık kendi emeğin gibisi yok. Ben de boyasız ama vernik atık şekilde duracağına boyalı olmasını tercih ederim kesinlikle.
Elinize saglık.Yapılan hersey arabayı bir adım one tasımıs Motor icindeki genlesme tankıda yenilenebilir belki
T r u t h i n e n g i n e e r i n g
Teşekkürler. Evet kendin yapınca gerçekten mutlu oluyor insan. Zaten normade de gümüş gri üzerinde lokal boya yapmak süper sonuçlar vermiyor. Ama ben sonuçtan memnunum. Eskisi kadar gözüme takılmaz en azından.
Teşekkürler. Ya o sağlam bir sorunu yok. Sırf rengi yüzünden de değiştirmek istemedim. Yoksa benimde gözüme takılıyor. Şöyle bembeyaz kap, içinde pespembe antifriz. Kaputu açınca sıfır araç motoru gibi kaput altı enfes olur
Hız sabitleyicinin yakıt tüketimine etkisini merak ediyordum. Kış içinde video çekmiştim. Düzenlemeye ancak fırsat bulabildim.
FisGauges projemde ekranı kontrol etmek için orijinalliği bozmadan ileri-geri tuşları eklemem gerekiyordu.
Hemen Golf-Boralardaki hız sabitleyicili koldam almıştım aliexprestten.
Şu an sinyal kolundaki ileri geri tuşları ile ekran kontrol edilebiliyor.
Tabi bunu yapabilmek için yeniden bir tesisat eklemem gerekti.
Modülü de torpidoya koydum. Güncelleme filan yapacağım zaman başka yerleri sökmeme filan gerek kalmıyor.
Bir de OBD'den başka bir cihaz bağlanmak isterse malesef bağlanamıyordu. O sebeple OBD bağlantısında sorun yaşanmasın diye OBD modu ekledim. Geri tuşuna 5sn basınca OBD Connect moduna geçiyor. Arıza cihazları filan sorun yaşamıyor.
Aldığım yeni kol. Çin malı ama kalitesini sevdim.
Kolun içinde de tuşların ortak uçları hepsi birlikte olduğu için biraz değişiklik yapmam gerekti.
Eski ve yeni kollar
Son olarak video gelsin.
hayranlıkla izliyorum, çok başarılısın be abi helal
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)