Güncellemeler 4 ve 5. sayfanın sonunda
En son 93 model 5.2 Cherokee'nin tadını aldıktan sonra , veda zamanı dedim ve yeni sahibine teslim ettim. Değerini bilecek bir abime gitmesine sevindim.![]()
Alacağım araç hakkındaki tüm detayları uzun uzadıya anlatacağım, tek tek okuyan herkese teşekkür ederim.(Sonradan ammada uzatmış demeyin.)
Sonrasında yine araç arayışına girdim. Yaşım 22 olsa da , hep eski model arabaları kullanmaktan keyif alıyorum. İlk önce 1987-1990 model Bmw 7 serisini araştırdım.Her sabah güncelleyip yeni ilan varmı diye bakar oldum. Jip satılmadan önce bir tane denk geldi ve gidip baktım. 5 yaşındaki bir aracın kondisyonunda, 87 model 7.35 buldum fakat ben jipi satana kadar o da satıldı. Nasip değilmiş dedim..
Sonrasında hep aklımda olan Statıonwagon araç araştırmasına başladım. Mercedes w124 , Volvo 850 , Vw bora-passat , Opel Omega-Astra-Vectra grubu tüm wagonların ilanlarını ezberlemiştim.
Gidip baktığım hiçbir araba içime sinmedi.
Bir pazar günü erken kalkıp otopazarına gittim. Bulamayacağımı biliyordum ama vakit geçsin dedim kendi kendime. Zaten statıon aracın kartal oto pazarında ne işi olur ki.
Allah kısmet etti denk geldi, 2000 model, 1.6 , rengi Borada pek bulunmayan renk diye yaklaşıp incelemeye başladım.
Kasa ve motoruna baktıktan sonra , ufak eksiklerini tamamlarız diyip kaporamızı verdik. Asıl macera yeni başlıyordu. Arabayı almaya alalım da bunun bakımını ve benim uygulamak istediğim ekstraları nasıl yaparız dedim..
Neyse, arabanın debriyajı hiç kavramıyordu. 3 4 gün kullanıp bir eksik listesi hazırlandı ve yapılmışken hepsi yapılsın diyip , Triger seti, baskı balata seti, devirdaimi , kırık olan ön lipi , çalışmayan sis farları,nmotor- şanzuman yağı derken ciddi bi rakam harcanmıştı.
(Ben işteyken,babamın tost makinası ile çektiği kare)
Aynı haftasonu , arkadaşlarımla pasta,cila,hare giderici ve boya koruma uyguladık.
Sonuç :
Sonrasında şeytan dürtmeye başladı ve o para ayarlandı. Air için Florya Ramazan abiye araç bırakıldı.
Air sonrası birkaç kare ve iç kısmı ;
Sonrasında flanş/spacer takmak istemediğim için 5x100 bijon jant arayışına girdim. Standart belli modeller dışında jant bulmak zordu. Derken Kırıkkale'de bir ilan gözüme çarptı , ön arka 9 ofset jantlarımızı aldık. Aldık fakat bu kezde ön jant ofsetinden dolayı balataya sürttü. Mecburen flanş yapılacaktı fakat artık maddi açıdan tükenmiştim. Ön jantlar oem , arkalar ofsetli şekilde takıp kullandım 4-5 gün kadar. Bununla birlikte air yapılırken egzost kazanı büyük olduğu için son susturucu mecburen iptal etmiştik. Son susturucuyuda 2.0 hacimli bir aracın, daha ufak çaplı kazanını takarak halletmem gerekiyordu.Tabii mecbur sonraya bırakıldı. Hani derler ya , geldi mi hep üst üste gelir.
Son imkanla , geçtiğimiz cumartesi günü ustamın çok kötü durumda dediği salıncaklar, rotbaşı ve rot kollarını'da yeniledik. Fotoğraflarımı çekip keyifli keyifli işe gittim.
Ayda 1 gün işten geç çıkıyorum, ve geçtiğimiz cumartesi günü 23:30'da Bağdat caddesinden işten çıkıp, Kadıköy'den e5 e bağlandım. Cumartesi karışıklığı ve ''o son hamleyi yapmamalıydım'' dediğim yanlış hareketle kaza yaptım. Allah'a şükür kimsenin canına zarar gelmedi. Çarptığım aracın tamponu kastı, Benim panjur , tampon ve sol far ayağı kırıldı. Cidden sağlam arabaymış bora, trafiğin seyir halindeki hızıyla çarptım. Çok ucuz atlattım şükür.
Şimdilik istirahate çekildi, garajda yatıyor. 1-2 haftaya sonra yaptıracağım inşallah.
Yapıldıktan sonra aklımdaki kalan işleri ; Ön flanşlar, oem egzost kazanı, Jantların orta göbeğinin turuncu renge boyanması, ahşap direksiyon , iç kapı tutacakları ve havalandırma plastiklerinin füme tonlarına boyanması gibi işleri zamanla güncelleyeceğim.
İyi-kötü yorum yapan, MaşAllah'ı esirgemeyenlere teşekkür ederim.
Başınızı ağrıttıysam Affola.
Saygılar...