Kırmızıyla takılmalık manitanın yanına senin arabayla ciddi manitanın yanına gidilir gibi abi :D Maşallah mito kardeşlere...
Printable View
Kırmızıyla takılmalık manitanın yanına senin arabayla ciddi manitanın yanına gidilir gibi abi :D Maşallah mito kardeşlere...
@punto_multijet Kaan abimiz kırmızıyla çok can yakıyor diyeceğim de, adam çok kral bir aile babası. Çekime bile oğluyla, eşiyle geldi. Ama evet, kırmızı araba net can yakacak kıvamda :D
Çok teşekkürler bu arada.
Selamlar Rahmi,
Aracında radio nun zayıf çekmesi ile alakalı sorun yaşıyor musun. Ben hem orjinal hemde sonradan taktığım radio ile zayıf çekme sorunu yaşıyorum malesef.
Bizim ufaklığın vize haftası geldi çattı. Randevum önümüzdeki perşembeye. Öncesinde vize hazırlıkları için aşağıdaki leri bu hafta sonu yaptım:
- Meth kiti sökme
- Yarış koltuğunu söküp OEM koltuğu takma
- Coilover'ları yükseltme
- Kutu içi filtre takma
- 200cell cat takıp egzoz muaynesinden geçme
Hazır girişmişken, oem amörtisör takozlarını da sıfırladım ama bunun fotosunu çekmemişim. Bir de geçen haftaki Almanya seyahatimde aldığım strongflex ön salıncak bushing'lerini sıfır OEM salıncak alıp, ona çaktırdım. Eski salıncaklarda gözle görülür bir yamukluk vesaire yoktu ama, onları da tamamen sıfırlamış oldum. Eski vs yeni salıncak görseli şu şekilde:
https://i.hizliresim.com/1sl67u8.JPG
Bir aksilik olmazsa Cuma günü arabayı eski haline getireceğim. Hatta meth kitin tüm hortumunu, anahtar başı ezilmiş rakorlarını da yenileyip öyle takacağım.
Persembe gun sonuna aldigim vize randevusunda, arabamla ilgilenen gorevli arkadas muthis uyumlu, icten birisiydi. "Abi keske warex de taksaymissin, onu da gecirirdik" Diyerek, sorunsuz sekilde vizeyi gectim.
Cuma gunu de koltugu geri takma, coili yukseltme, meth kiti geri takma ve hortum/fittingleri yenileme, hava filtre kitini geri takma gibi islemleri yapip, arabayi tekrar surulebilir hale getirdim.
Ozellikle koltuk arabanin tum hissiyatini degistiriyirmis, oem koltukla hic rahat edemedim.
Geri montaj esnasinda sadece bir kac foto cektim. Birisi coilleri yukseltip, temizleyince ortaya cikan Nurburgring logosu:
https://i.hizliresim.com/7sm32jx.jpg
Bir de temiz kaput alti fotosu ile haftaya nokta:
https://i.hizliresim.com/4fjpzjw.jpg
Gözlemlerime göre meth kitin depo boşalma hızı nispeten yavaşlamıştı. Arabanın gidişinde vs hissedilir sorun olmamasına rağmen, riske atmamak için daha önce hiç değişmemiş olan selenoidi ve 1 yıl önce taktığım 283cc'lik nozzle'ı sıfırı ile değiştirdim.
Aslında bu ikisi için de yıllık şekilde ultrasonik temizlik yapmak da yeterli ama dediğim gibi, yaklaşık 4 yıldır aynı selenoid valfi kullandığımdan, ona sipariş verirken, nozzle'a da sipariş geçtim, temizlikle uğraşmadım.
Öncesi ve sonrasında da selenoid & nozzle ikilisi dışarıda kalacak şekilde test yaptım. Öncesinin videosu yok, sadece sonrasını çektim ama neredeyse iki katı daha büyük bir çapta suyun pulvarize olup atıldığını gözlemledim. Sonrasının videosunu bırakıyorum:
Bosphorus Innovations WMI kit 283cc nozzle test - YouTube
Not: yerdeki tüm poşet ve çırt kelepçe çöpleri iş bitiminde toplanmıştır :D
Aynı akşam Menemen - Balçova arasında otobandan tatlı gazlayarak gidip geldim. Daha önce benzer sürede meth yarım depo bile gitmezken, bu sefer meth seviyesi nedeyse full depodan dibe kadar indi. Yani attığımız taş, ürküttüğümüz kuşa değdi.
Her zamanki gibi kaput altı fotosu ile noktamızı da koyalım:
https://i.hizliresim.com/o1at4zi.jpg
Herkese mutlu yillar.
2024'un son modu olarak MiTo'ya 100cell cat taktim.
Gecmisten hatirlatanlar vardir, eski setupda 200cell cat ile araci kullaniyordum. Final setupda ise cat kullanmiyordum, sadece vizeden kolay gecmesi icin 200cell cat'i kolayca sok yapabilecek flanslar egzoz uzerinde mevcuttu.
Hem koku yapmasi, hem de olasi polis kontrolunde basimin agrimamasi icin Per Garage araciligi ile Miltek'in 100 cell cat'ini tedarik ettim. Bahsettigim flansli noktaya Gurkay Egzoz'da Sinan usta araciligi ile yarim saatte montaji tamamladik. Cat'in sesi bir nevi kismasindan oturu de daha once orta susturucu yanina yaptirdigim drone rezenatorunu de sokup attik. Oncesi sonrasi ses neredeyse degismedi.
100 cell cat'imiz:
https://i.hizliresim.com/2zg2yt8.jpg
https://i.hizliresim.com/huak4mn.jpg
Montaj sonrasi egzoz setup gorselimiz:
Onden bakis:
https://i.hizliresim.com/1drst92.jpg
Arkadan bakis:
https://i.hizliresim.com/dqw68nx.jpg
Tum setup:
https://i.hizliresim.com/dbdoa4n.jpg
Piste giderken hala cat'i sokup de giderim kafasindayim. Her ne kadar ilk izlenimim basinc ve egt'de hatri sayilir bir degisiklik yok.
Arkadaki sis fari ve geri vites lambasi bir suredir icine su alip, çirkin bir goruntu veriyordu. Uzun suredir bu duruma el atmamistim, sikintidan ne yapayim derken parcacima soyledim, ikisi toplam 1250₺ gibi uygun bir rakama magneti marelli kutusunda parcalari getirdi. Bunlari montajlamak icin daha once arabanin hic sokmedigim ender noktalarindan birisi olan arka difusor plastigini de sokup takmis oldum.
Eski vs yeni:
https://i.hizliresim.com/jc8hqil.jpg
Montaj sonrasi:
https://i.hizliresim.com/7a5datj.jpg
Herkese selamlar,
Biraz sessiz kalmıştık, periyodik bakımla geri dönüş yaptık.
Fren hidroliği, yağ ve buji değiştirdim hafta sonu. Nisan ayı itibari ile pist etkinlikleri ufaktan başlar gibi duruyor, onlara hazır olmak adına bakımı aradan çıkardım. Çok istekli olmamakla beraber Körfez'e deneme amaçlı çıkıp, İst Park'da etkinlik olursa oraya gideceğim. İzmir Pisti zaten yıkılmanın eşiğinde, eski şanlı pist günlerimiz artık çok uzakta yani.
https://i.hizliresim.com/4g4az6n.jpg
https://i.hizliresim.com/a00nscb.jpg
https://i.hizliresim.com/sot5uu5.jpg
İlk kez buji gap ölçüsünü sentil ile kontrol ettim ve gerçekten 2'sinde 0.05 kadar ölçü kaçıktı.
https://i.hizliresim.com/seq2rda.jpg
Bir de Türk işi ekonomik İtalyan rüya garajı konusunda bir aksiyonumuz oldu. Eşimin Citroen C3'ünü satıp, sıfır km Egea Cross Launch dizel oto aileye katıldı. Bu sayede MiTo artık hatrı sayılır miktarda daha az KM yapmaya başladı.
https://i.hizliresim.com/3fdpbby.jpg
NOT: Traktör ekonomik rüya garaja dahi değil :P
Egea hayırlı olsun. Bakım candır :) Mito artık keyif odaklı olacak belli ki. Maşallah 2 araca da. Buji gap leri için bir işlem yaptın mı ? Türk işi tamir yöntemi denemek suretiyle çekici alıp bujilerle bir istişare yapıldı mı :)
Sağol abi.
Gap için tatlı tatlı olmak suretiyle, tahta zemine tırnağı dayama suretiyle, 100kg+ vücut ağırlığımın çok ufak bir kısmını bujiye yüklenerek istenilen mesafeye getirdim :D
Montaj sonrası, acaba bujiyi bozdum mu korkusuyla ufak bir tur atıldı ve sorun olmadığı kanısına vardım :D
Bagajda hali kullanmiyorum, baya bir zaman once cesitli sebeplerle ufak ufak hasarlar almisti, ben de sokup depoya kaldirmistim.
Ama bagajin goruntusu goz tirmaliyordu. Ses acisindan da faydasi olsun diye noise off taban izolasyonu alip hafta sonu uyguladim.
İlk olarak oncesi foto birakalim:
https://i.hizliresim.com/qy7uidm.jpg
Bagaji komple kaplayacak sekilde parca parca uygulayip, ustune de kaucuk rulo ile ezdim. Arka koltuk alt kismini da tum alan olmamak kaydi ile bir miktar uyguladim.
Koltuk yok iken sonrasi:
https://i.hizliresim.com/kozsnpp.jpg
Koltuk takinca sonrasi:
https://i.hizliresim.com/poa461q.jpg
Her bir plaka yaklasik 1 kg agirligindaydi. Firesiyle beraber 5 plaka kullandim, tahmini 4-5 kg agirlik arabaya eklemis oldum.
Arkadan gelen yol sesi ciddi azaldi, gorsel de cok daha derli toplu oldu.
Bir de, yıllar sonra kutu ici filtreye geri dondum. K&N filtreyi kutu icine taktim. Daha once kullandigim K&N acik filtre ve kendi imalatim olan cold air intake'e gore basinc ve iat yi baya kiyasladim, her sey ayni diyebilirim. İat olarak zaten zarari olmayacagina emindim ama acaba ust devirde falan basinc kisar mi endisem vardi kutu ici filtre icin. Cok sukur, her sey OK, boyle devam.
https://i.hizliresim.com/sw51m3m.jpg
Acik hava filtre yerine, kutu icine gecmemin ana sebebi, olasi cevirmede vs daha az dikkat cekmek. Bu sekilde kaput alti neredeyse oem artik. Art niyetli olana hic denk gelmemis olsam da, gelirsem kulp takacak bir sey vermek istemiyorum.
Bir de acik filtreden gelen o guzel turbo, emis, dumb valve sesleri falan da tamamen gitti. Her ne kadar amacina hizmet etse de, insan illa o sesleri bazen ozluyor. O sebeple cold air intake ve acik filtre depoda duruyor, elden cikarmayacagim.
Vites atislarda sanziman takozu vuruntu yapiyor ve sol on amortisor takozunun durusu bir tuhafti. Bu sebeple amortizor takozu ve sanziman kulagini onden siparis edip, arife gunu Tanir Oto'ya daldim.
Yine gecen hafta einhell marka darbeli sarjli somun sıkma aleti aldim. Onu da ilk kez denemis oldum. Kagit uzerinde 205nm peak torku oldugu icin tum vidalari söktü. Sadece bijonlari direk sokemedi. O sebeple gerçekten 205nm degil ama cok cok kullanisli. Ornegin on amortisoru janti soktuktan sonra sadece 10 dk icinde sokebildim. Benim gibi devamli arabayla ugrasanlara tavsiye ederim, cok kullanisli alet.
Sabah arabaya ilk dalisim ve amortisor elde, einhell arka planda.
https://i.hizliresim.com/hq4u7jl.jpg
Sanziman takozunu sokunce, asıl sorunlunun takozun bagli oldugu kulak oldugunu anladim. Onun fotosunu cekmemisim ama kulak ustundeki kucuk halka kaucuk tamamen dagilmis. Ona tornacida fiberden yeni bir sey caktirdim, orijinal parcadan da ayrica siparis verdim, haftaya gelecek. Tornacinin caktigi parca bir daha ses yapana kadar yeni parcayi depoda tutarim.
Asagida sanziman takozu, kulagi ve travers gergisi yenilendi, asagidan tek foto bu.
https://i.hizliresim.com/1cmqk8g.jpg
Sonrasinda kenarda duran buyuk paketteki bayram sekerini actim.
https://i.hizliresim.com/rlredfc.jpg
Yaklasik 1 yildan fazladir OMP'nin bucket yaris koltugunu kullaniyordum, gazlarken falan ozellikle cok memnundum. Ama inip binerken koltugun kenarina surtmekten sol alt kenarda hatri sayilir bir yirtik olustu. Koltugu kaplatayim diye bakinir, bir de yenilerin fiyatina bakayim dedim. Bir de yaris kemerinden arka koltuga kolayca canta atmak falan biraz dert oluyor, esim bu konuda ufaktan soyleniyordu. Sparco R100'un fiyatini moto punto'da uyguna gorunce, bir de 12 taksit yapinca hemen siparisi verdim, 2 gunde geldi. Mevcut koltuk plakasinin deliklerinden 2 tanesini gezer hale getirince, montaj da kolayca oldu.
https://i.hizliresim.com/thv8mks.jpg
https://i.hizliresim.com/hdlv5pk.jpg
https://i.hizliresim.com/s3hgpg0.jpg
https://i.hizliresim.com/mnbriy8.jpg
Bir de kumas baglantili kemer tokasi alacagim, onu 4 nokta kemeri taktigim kancalardan en sagdakine montajlayip, oem kemeri de artik kullanir olacagim.
Son olarak meth nozzle ve selenoidini de ultrasonic temizlikte elden gecirttim. Depo bosalma hizi bir tik yavasladigini hissediyordum bir suredie. O da temizlik sonrasi normale dondu gibi.
Son olarak aşağıdaki fotoda cok net gozukmese de, aku hizasindaki ic kenardan gecen kablolar biraz daginikti. Ona da amazondan guzel bir kablo kilifi aldim, cok daha derli toplu oldu. Arife gunu islerimizi asagidaki foto ile noktaladik.
https://i.hizliresim.com/g74pkqt.jpg
Yapılan tamirler için elinize sağlıklı, yeni gelen ciciler için de güle güle kullan. Ben 2 yılda Recaro Gt koltuklarını bulamayınca aynı sparcolara niyetlemiştim. O ara recarolar denk geldi :)
Cok sagol Kutay. Bugun oem kemeri kullanmak icin sanayine kemer tokasi da aldim, artik, hem sportif hem de konforluyuz. Sparco R100 maliyet, sportiflik ve konfor acisindan net beklentilerimi asti. Sadece eski koltuga gore bir tik daha yuksekteyim cunkueski koltugun taban halisi 1 parmak ya vardi ya yoktu. Bunda ise hatri sayilir bir doseme katmani oldugundan illa ki bir tik yukarida kaliyor. Oem koltuga gore ise hala alcaktayim tabi.
Son olarak MiTo'yu bugun boyaya biraktim. Tampon marspiyel ve tavan biyanacak, komple seramik yapilacak. Hafta sonu aksilik olmazsa teslim alacagim.
Hafta sonunu verimli gecirdim.
Bir kac hafta once sanziman takozunu degistirirken, takozun baglandigi kulaktaki kaucuk da gidik oldugunu fark etmistim. Gecici olarak ona fiber caktirip geri takmistim ama hala ufaktan vuruntu yapiyordu. Bursa fabrikadan oem parca geldi taktim. Ve malesef yine fotosunu cekmeyi unuttum.
Devaminda, en son 40.000 km once motor yaparken degistirdigim bobinler, gecen hafta bir kez missfire alinca, hemen 4 adet siparis gectim. Pazar gunu yazlikta oglanla beraber bunlari montajladim. Montajlarken de kaput altinda detayli bir temizlige giristim. Toplamda 3 adet balata spreyi ve 1 kutu kaput alti temizlik spreyi bitirdim. Tum bunlari yaparken benim sonradan ekledigim sensor vs gibi elektrik hattini da yanmaz kilif gecirdim.
Keza, yag yakalama tankinin emmeye geri donen borusu yolcu tarafindan ilk bobinin hemen ustunden geciyor. Bobini ekstra isidan bir nevi korumak icin de ilgili hortumu once cam elyaf kilif, sonra da elektrik tesisatina kullandigim kiliftan gecirdim.
Cam elyaf kilifimiz:
https://i.hizliresim.com/ick91cy.jpg
Ustune de kablo kilifi:
https://i.hizliresim.com/hi6lg61.jpg
Bobinler yeni, temizlik belli bir seviyeye geldi:
https://i.hizliresim.com/dumgghi.jpg
Kapagi da takinca temiz, oem goruntumuz:
https://i.hizliresim.com/lprqlz7.jpg
On arka logolari da yeniledim.
Arka logo:
https://i.hizliresim.com/ggb81p3.jpg
On logo:
https://i.hizliresim.com/5km09xn.jpg
Son olarak da MiTo Giulietta grubunun en sacma kroniklerinden olan bagaj kablosundaki kirilma/kopmalar icin kokten cozum olmasi adina MiTo grubundan bir arkadasin awg kablolardan yaptigi terminalli kabloyu bagaja taktim.
Zirilyon kez tamir gormus orijinal kablo grubu:
https://i.hizliresim.com/td9uwiv.jpg
Krimpleme ile montajlanmis yeni kablo grubu:
https://i.hizliresim.com/36uvfy0.jpg
Bagaj kablo geçişi gerçekten çok tırt bir durum, başka arabada başıma gelmişti, sök takı baya uğraştırıyor.
Ek sonrası 2 deliğe de o kadar malzeme sığdı mı ? fotodan sanki zorlamış gibi geldi bana.
Oil keçken için bir 90 derece rekor ile motor kulağı üzerinden yol çizilebilirmi gibi geldi, bu şekilde bobin üzerinden geçirmenin özel bir sebebi var mı ? Akış rahatlasın vs gibi bir durum mu ?
Temizlik sonrası güzel olmuş, eline sağlık. Maşallah.
Dedigin gibi kablolarin sase tarafina girisi bir tik zor oldu ama oldu. Bagaj tarafi ise cok daha kolay oldu.
Oct emme hortumunu cok iyi dedin, motor takozu tarafindan gecirmeyi hic dusunmemistim. Cunku daha once acik hava filtresi kullanirken, tam olarak kulagin ustunden kocaman bir hava yonlendirme hortumu vardi. Nispeten yeni kutu icine dondugum icin de hala eski oct borularinin rotalamasini kullandim, o bolge hic aklima gelmemisti. 90 derece bir AN fitting ile isi cozeriz bir vakte artik.
Hafta sonu İstanbul Park'taydık. Öncesinde perşembe - cuma günlerinde sanayide bolca mesai yaptım.
İlk yaptığım aksiyon ve hafta sonunun tek modifiyesi, amortisör takozunu tutan şapka ile şasi arasına poliüretan burç beslemek oldu. Bunun için Temu'dan oldukça uygun fiyata 2 haftada gelecek şekilde poliüretan malzemeyi sipariş ettim. Sonrasında burcun iç çapını büyütüp, ön amortisörlerin kamberine uygun şekilde alt kısmını iç bükey olacak şekilde tıraşlayıp montajladım. Aşağıdaki 3'lü foto kolajının en altında amortisöz takozu çıplakken içe doğru olan kamber gözüküyor, tıraşlamanın sebebini buradan anlayabilirsiniz. Bu malzeme sayesinde direksiyon hissi bir tık daha artıp, hatta sertleşti.
https://i.hizliresim.com/hv50j0i.jpg
Sonrasında ön takımdan şehir içi bozuk yollarda ses geliyordu, Z-rottan şüphelendiğimden onları değştirmek için sökünce, asıl sorumlulunun sağ rot kolu olduğunu anladım. Z rotlar ve sağ rot kolunu değiştirdim. Ek olarak pist için DS3000 balataları ve 100 cell cat yerine düz boruyu montajladım. OEM jant üstündeki Michelin Cup 2 lastikleri takıp, 4 nokta kemeri de takınca, araç pist için hazırdı.
https://i.hizliresim.com/88psbhx.jpg
Piste eşimle beraber çıktık, haliye tüm koltuklar vesaire de takılıydı. Yani soft şekilde gazladık, tek seans keyfimizi alıp, günü noktaladık. Araca ve setup'a olan güvenim daha da yükseldi doğrusu bu pist günü ile. Yaz sonrası bir pist gününe tek başıma daha ciddi bir hazırlık ile gitmeyi düşünüyorum. Pistten bir kaç foto ve SF'de F430, FK2 Type R ve MiTo şeklinde galama videosunu bırakayım.
https://i.hizliresim.com/mgp24vf.jpg
Bu fotoyu Alper'in konusunda çaldım, cumartesi günü seansların oldukça sakin olduğu bu fotodan da belli oluyor:
https://i.hizliresim.com/2cles1g.jpg
F430, FK2 Type R, MiTo on @intercitypark - YouTube
Bi mini değil :) şaka şaka, 2 nizin arabası da müthiş. Dragonun süresini de konuştuk maşallah diyelim :)
CMT ben de izlemeye gelecektim ama şartları uyduramadık cuma günü ist da araba al ver işleri ile uğraşırken.
PU işlemler güzel olmuş, bunu ne diyerek aldın temu dan ?
Abi temu linkini birakiyorum:
2 adet susturucu ped kaucuk bushing amortisorler evrensel on şasi kulesi montaj suspansiyon şok emici rulman yıkama uzerinde tepeler | Temu'''da Alışveriş Yapın Ve Tasarruf Etmeye Başlayın | Temu
Bu arada esim de o gun mininin direksiyonuna anlik olarak oturdu ve o da "MiTo bi mini degil" dedi:D
Onlerde mumkun oldugunca kucuk spacer kullaniyordum. Bunun sebebi uzun bijonlara guvenmemem idi.
DNA'nin motorspor spek saplama, somun, spacer kitini siparis ettim. Burada kritik kalem saplama, motorspor spek dememin sebebi bu saplamalar forged malzeme, ya da onun gibi bisi. 4 koseye de 16mm spacer ile bunlari dun aksam montajladim.
https://i.hizliresim.com/nmfoifv.jpg
https://i.hizliresim.com/ihrsyn9.jpg
https://i.hizliresim.com/94z9s4y.jpg
Fitment on tarafta baya guzel oldu:
https://i.hizliresim.com/p2shisc.jpg
Nays
Kamber nedir Rahmi
Şu motoru 2.0 a çevirebildiğim gün yanına gelip, “üstadım pist için ne lazım, ne yapabiliriz” diye yol göstericim ol diyecem :)
Her dokunuş aracın çizgisini yükseltiyor
Kota düşmanı post geldi.
İstanbul Park fotoları bu sabah geldi. 3 teker poz yakalanmamış ama ön tekeri janttan bolca sıyırmışız.
NOT: Son fotoyu pistteki çalı çırpı boylarının ne almde olduğunu göstermek için özellikle paylaştım:
https://i.hizliresim.com/gf1cf2c.jpg
https://i.hizliresim.com/moqdvrr.jpg
https://i.hizliresim.com/clwup3z.jpg
https://i.hizliresim.com/n96j5kt.jpg
https://i.hizliresim.com/8cobunn.jpg
https://i.hizliresim.com/dsi7rsm.jpg
https://i.hizliresim.com/mdoyrbg.jpg
Bir gece ansızın marşpiyellerin içini siyaha boyayacağım :D
Maşallah ön camdaki telefon numarana kadar okuduk, IT den arkadaşlar abi neti sömürmüşsün bant genişliğinde makas atara 3 şerit ilerliyorsun dediler ben bu konuya bakarken :D
Fotolar güzel gerçekten. Bizimde pist fotomuz olsun bir gün :)
Beklenmedik bir sekilde gecen hafta pazartesi gunu debriyaj pedali asagiya dustu, orada kaldi. Noluyo derken, fren hidroliginin azaldigini gordum. O gun hidrolik ekleyip,bolca debriyaj pompalamasi ile arabayi eve getirdim, hafta sonu bakarim deyip 5 gun yatirdim arabayi. Cumartesi baktigimizda, sanziman merkezine giren hidrolik hortum jagindan kacak var gibiydi. Once sadece gobek tarafininn contasini yeniledim, kacak devam ediyor gibiydi, cok emin olamadik. Emin olmak icin ciktim hakkiyla bir gazladim, geldim, sanzimanin ustu, alti, heryeri hidrolikti :D
O noktada arabaya sehpaya alip cumartesi 4 ten sonra sanzimani asagiya indirip, gunu bitirdik. Debriyaj rulmanindan baya bir kacak vardi.
Bu pazartesi sabah 8:30'da 3. Sanayide mesaiye baslayip, luk volant, valeo debriyaj, magmeti marelli debriyaj rulmani, motul rbf 700 hidrolik ve mopar marka debriyaja giren jaktan aldim. Bu fruo zaten 20₺ tuttu.
https://i.hizliresim.com/tt6imdw.jpg
Kritik noktalarda dukkandaki ustalardan destek alarak, toplama isleminin hemen hemen hepsini kendim yaptim. Yaklasik 6 saatimi aldi ama oldu cok sukur.
Aksam da benzinci yikamasi yapip, yarin ise ins temiz temiz gidecegim.
https://i.hizliresim.com/5eu2lp2.jpg
Toparlarsak, 100.000 km de daha fazla olmus baski balata volant ve debriyaj rulmanini degistireli. Her hangi bir kacirma falan da yoktu, rulman supriz yapinca bu kadar isciligin karsiliginda her seyi yenileyelim diye bu kadar detayli giristik.
Bardagin dolu yanı, artik sanziman indir kaldirmayi da ogrenmis oldum. Ama tatilimin yaklasik 2 gunu sanayide gecmesi ise bos tarafi.
Bununla geçmiş olsun Rahmi, ya daha ters zamanda olsaydı
Güzel de kazanım olmuş el becerisi noktasında bence
Bunu bazen ben de düşünüyorum, dün KA için sabah 9 akşam 18 mesai yaptım resmen aç susuz, cidden su içmeyi bile unutmuşum. O kadar susamışım ki 1 saat içinde 2 lt su içtim :)Alıntı:
Bardagin dolu yanı, artik sanziman indir kaldirmayi da ogrenmis oldum. Ama tatilimin yaklasik 2 gunu sanayide gecmesi ise bos tarafi.
Değiyor mu ? Yaparken keyif alıyoruz, binerken keyif alıyoruz, en azından neyin nasıl yapıldığını kendimiz biliyoruz.
Dün arabanın altında yat kalk sök tak yaptıktan sonra haliyle duş aldık, banyodan yarım avuç toz toprak çıktı :D
Öğrenilmiş öğrenilmiştir, bu işleri yapanlar senden benden daha zeki değil, sadece tecrübeleri var, onu da genelde çakallık için kullanıyorlar.
Dediğin gibi pistte olsaydı, ciddi üzerdi. Buna da şükür.
Bütün gün yemek / suyu unutma ve o duşta çıkan kumlar, o kadar aynı ki bende de.
Dediğin gibi, millet, başkasının arabasına bozarak o deneyimi kazanıyor, biz kendi arabamızda kazanıyoruz.