User Tag List

Sonuçlar: Sizce hala warm hatch mi yoksa artık hot hatch mi denmeli?

Katılımcı sayısı
30. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Warm Hatch

    9 30.00%
  • Hot Hatch

    21 70.00%
Sayfa 40/41 İlkİlk ... 3038394041 SonSon
766 sonuçtan 742 ile 760 arası

Konu: Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

  1. #742
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hafta sonunu verimli gecirdim.

    Bir kac hafta once sanziman takozunu degistirirken, takozun baglandigi kulaktaki kaucuk da gidik oldugunu fark etmistim. Gecici olarak ona fiber caktirip geri takmistim ama hala ufaktan vuruntu yapiyordu. Bursa fabrikadan oem parca geldi taktim. Ve malesef yine fotosunu cekmeyi unuttum.

    Devaminda, en son 40.000 km once motor yaparken degistirdigim bobinler, gecen hafta bir kez missfire alinca, hemen 4 adet siparis gectim. Pazar gunu yazlikta oglanla beraber bunlari montajladim. Montajlarken de kaput altinda detayli bir temizlige giristim. Toplamda 3 adet balata spreyi ve 1 kutu kaput alti temizlik spreyi bitirdim. Tum bunlari yaparken benim sonradan ekledigim sensor vs gibi elektrik hattini da yanmaz kilif gecirdim.

    Keza, yag yakalama tankinin emmeye geri donen borusu yolcu tarafindan ilk bobinin hemen ustunden geciyor. Bobini ekstra isidan bir nevi korumak icin de ilgili hortumu once cam elyaf kilif, sonra da elektrik tesisatina kullandigim kiliftan gecirdim.

    Cam elyaf kilifimiz:


    Ustune de kablo kilifi:


    Bobinler yeni, temizlik belli bir seviyeye geldi:


    Kapagi da takinca temiz, oem goruntumuz:


    On arka logolari da yeniledim.
    Arka logo:


    On logo:


    Son olarak da MiTo Giulietta grubunun en sacma kroniklerinden olan bagaj kablosundaki kirilma/kopmalar icin kokten cozum olmasi adina MiTo grubundan bir arkadasin awg kablolardan yaptigi terminalli kabloyu bagaja taktim.

    Zirilyon kez tamir gormus orijinal kablo grubu:


    Krimpleme ile montajlanmis yeni kablo grubu:

  2. #743
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bagaj kablo geçişi gerçekten çok tırt bir durum, başka arabada başıma gelmişti, sök takı baya uğraştırıyor.

    Ek sonrası 2 deliğe de o kadar malzeme sığdı mı ? fotodan sanki zorlamış gibi geldi bana.

    Oil keçken için bir 90 derece rekor ile motor kulağı üzerinden yol çizilebilirmi gibi geldi, bu şekilde bobin üzerinden geçirmenin özel bir sebebi var mı ? Akış rahatlasın vs gibi bir durum mu ?

    Temizlik sonrası güzel olmuş, eline sağlık. Maşallah.

  3. #744
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bagaj kablo geçişi gerçekten çok tırt bir durum, başka arabada başıma gelmişti, sök takı baya uğraştırıyor.

    Ek sonrası 2 deliğe de o kadar malzeme sığdı mı ? fotodan sanki zorlamış gibi geldi bana.

    Oil keçken için bir 90 derece rekor ile motor kulağı üzerinden yol çizilebilirmi gibi geldi, bu şekilde bobin üzerinden geçirmenin özel bir sebebi var mı ? Akış rahatlasın vs gibi bir durum mu ?

    Temizlik sonrası güzel olmuş, eline sağlık. Maşallah.
    Dedigin gibi kablolarin sase tarafina girisi bir tik zor oldu ama oldu. Bagaj tarafi ise cok daha kolay oldu.

    Oct emme hortumunu cok iyi dedin, motor takozu tarafindan gecirmeyi hic dusunmemistim. Cunku daha once acik hava filtresi kullanirken, tam olarak kulagin ustunden kocaman bir hava yonlendirme hortumu vardi. Nispeten yeni kutu icine dondugum icin de hala eski oct borularinin rotalamasini kullandim, o bolge hic aklima gelmemisti. 90 derece bir AN fitting ile isi cozeriz bir vakte artik.
    Konu rahmitanir tarafından (22-04-2025 Saat 10:38 ) değiştirilmiştir.

  4. #745
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hafta sonu İstanbul Park'taydık. Öncesinde perşembe - cuma günlerinde sanayide bolca mesai yaptım.

    İlk yaptığım aksiyon ve hafta sonunun tek modifiyesi, amortisör takozunu tutan şapka ile şasi arasına poliüretan burç beslemek oldu. Bunun için Temu'dan oldukça uygun fiyata 2 haftada gelecek şekilde poliüretan malzemeyi sipariş ettim. Sonrasında burcun iç çapını büyütüp, ön amortisörlerin kamberine uygun şekilde alt kısmını iç bükey olacak şekilde tıraşlayıp montajladım. Aşağıdaki 3'lü foto kolajının en altında amortisöz takozu çıplakken içe doğru olan kamber gözüküyor, tıraşlamanın sebebini buradan anlayabilirsiniz. Bu malzeme sayesinde direksiyon hissi bir tık daha artıp, hatta sertleşti.


    Sonrasında ön takımdan şehir içi bozuk yollarda ses geliyordu, Z-rottan şüphelendiğimden onları değştirmek için sökünce, asıl sorumlulunun sağ rot kolu olduğunu anladım. Z rotlar ve sağ rot kolunu değiştirdim. Ek olarak pist için DS3000 balataları ve 100 cell cat yerine düz boruyu montajladım. OEM jant üstündeki Michelin Cup 2 lastikleri takıp, 4 nokta kemeri de takınca, araç pist için hazırdı.


    Piste eşimle beraber çıktık, haliye tüm koltuklar vesaire de takılıydı. Yani soft şekilde gazladık, tek seans keyfimizi alıp, günü noktaladık. Araca ve setup'a olan güvenim daha da yükseldi doğrusu bu pist günü ile. Yaz sonrası bir pist gününe tek başıma daha ciddi bir hazırlık ile gitmeyi düşünüyorum. Pistten bir kaç foto ve SF'de F430, FK2 Type R ve MiTo şeklinde galama videosunu bırakayım.


    Bu fotoyu Alper'in konusunda çaldım, cumartesi günü seansların oldukça sakin olduğu bu fotodan da belli oluyor:


    F430, FK2 Type R, MiTo on @intercitypark - YouTube

  5. #746
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bi mini değil şaka şaka, 2 nizin arabası da müthiş. Dragonun süresini de konuştuk maşallah diyelim

    CMT ben de izlemeye gelecektim ama şartları uyduramadık cuma günü ist da araba al ver işleri ile uğraşırken.

    PU işlemler güzel olmuş, bunu ne diyerek aldın temu dan ?

  6. #747
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bi mini değil şaka şaka, 2 nizin arabası da müthiş. Dragonun süresini de konuştuk maşallah diyelim

    CMT ben de izlemeye gelecektim ama şartları uyduramadık cuma günü ist da araba al ver işleri ile uğraşırken.

    PU işlemler güzel olmuş, bunu ne diyerek aldın temu dan ?
    Abi temu linkini birakiyorum:
    2 adet susturucu ped kaucuk bushing amortisorler evrensel on şasi kulesi montaj suspansiyon şok emici rulman yıkama uzerinde tepeler | Temu'''da Alışveriş Yapın Ve Tasarruf Etmeye Başlayın | Temu

    Bu arada esim de o gun mininin direksiyonuna anlik olarak oturdu ve o da "MiTo bi mini degil" dedi

  7. #748
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.740
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rahmitanir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mini de bir mito değil, lütfen

    Maşallah Rahmi, soft dediğin süreyi ben yapsam bir daha piste çıkmam ahahah

    Öten fren tutan frendir diye boşuna dememişler, benim de aklıma ds3000 soktun o gün

  8. #749
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Onlerde mumkun oldugunca kucuk spacer kullaniyordum. Bunun sebebi uzun bijonlara guvenmemem idi.

    DNA'nin motorspor spek saplama, somun, spacer kitini siparis ettim. Burada kritik kalem saplama, motorspor spek dememin sebebi bu saplamalar forged malzeme, ya da onun gibi bisi. 4 koseye de 16mm spacer ile bunlari dun aksam montajladim.






    Fitment on tarafta baya guzel oldu:

  9. #750
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.740
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nays

    Kamber nedir Rahmi

  10. #751
    Kutay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst/Bakırköy
    Mesaj
    143
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şu motoru 2.0 a çevirebildiğim gün yanına gelip, “üstadım pist için ne lazım, ne yapabiliriz” diye yol göstericim ol diyecem
    Her dokunuş aracın çizgisini yükseltiyor
    147 İnsta: Kuti.147

  11. #752
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nays

    Kamber nedir Rahmi
    -1.5 derece. Tek kamber vidasi ile bu deger oluyor. Fazlasi ise lastik omrunu ciddi kisaltiyor.

    Alıntı Kutay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu motoru 2.0 a çevirebildiğim gün yanına gelip, “üstadım pist için ne lazım, ne yapabiliriz” diye yol göstericim ol diyecem
    Her dokunuş aracın çizgisini yükseltiyor
    Seve seve abi. Pistte tek alfa olmak bazen uzuyor

  12. #753
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kota düşmanı post geldi.

    İstanbul Park fotoları bu sabah geldi. 3 teker poz yakalanmamış ama ön tekeri janttan bolca sıyırmışız.

    NOT: Son fotoyu pistteki çalı çırpı boylarının ne almde olduğunu göstermek için özellikle paylaştım:














  13. #754
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.740
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir gece ansızın marşpiyellerin içini siyaha boyayacağım

  14. #755
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah ön camdaki telefon numarana kadar okuduk, IT den arkadaşlar abi neti sömürmüşsün bant genişliğinde makas atara 3 şerit ilerliyorsun dediler ben bu konuya bakarken

    Fotolar güzel gerçekten. Bizimde pist fotomuz olsun bir gün

  15. #756
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir gece ansızın marşpiyellerin içini siyaha boyayacağım
    Araba daha yeni boya + seramikten çıktı sayılır bro, şimdilik kurcalamayalım

    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah ön camdaki telefon numarana kadar okuduk, IT den arkadaşlar abi neti sömürmüşsün bant genişliğinde makas atara 3 şerit ilerliyorsun dediler ben bu konuya bakarken

    Fotolar güzel gerçekten. Bizimde pist fotomuz olsun bir gün
    Öncelikle KA ile piste çıkarsın sen, hiç şüphem yok.

    Foto çözünürlüğü konusunda ise, internet sağlayıcıları da aç kalmasın dedik

  16. #757
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beklenmedik bir sekilde gecen hafta pazartesi gunu debriyaj pedali asagiya dustu, orada kaldi. Noluyo derken, fren hidroliginin azaldigini gordum. O gun hidrolik ekleyip,bolca debriyaj pompalamasi ile arabayi eve getirdim, hafta sonu bakarim deyip 5 gun yatirdim arabayi. Cumartesi baktigimizda, sanziman merkezine giren hidrolik hortum jagindan kacak var gibiydi. Once sadece gobek tarafininn contasini yeniledim, kacak devam ediyor gibiydi, cok emin olamadik. Emin olmak icin ciktim hakkiyla bir gazladim, geldim, sanzimanin ustu, alti, heryeri hidrolikti

    O noktada arabaya sehpaya alip cumartesi 4 ten sonra sanzimani asagiya indirip, gunu bitirdik. Debriyaj rulmanindan baya bir kacak vardi.

    Bu pazartesi sabah 8:30'da 3. Sanayide mesaiye baslayip, luk volant, valeo debriyaj, magmeti marelli debriyaj rulmani, motul rbf 700 hidrolik ve mopar marka debriyaja giren jaktan aldim. Bu fruo zaten 20₺ tuttu.


    Kritik noktalarda dukkandaki ustalardan destek alarak, toplama isleminin hemen hemen hepsini kendim yaptim. Yaklasik 6 saatimi aldi ama oldu cok sukur.

    Aksam da benzinci yikamasi yapip, yarin ise ins temiz temiz gidecegim.


    Toparlarsak, 100.000 km de daha fazla olmus baski balata volant ve debriyaj rulmanini degistireli. Her hangi bir kacirma falan da yoktu, rulman supriz yapinca bu kadar isciligin karsiliginda her seyi yenileyelim diye bu kadar detayli giristik.

    Bardagin dolu yanı, artik sanziman indir kaldirmayi da ogrenmis oldum. Ama tatilimin yaklasik 2 gunu sanayide gecmesi ise bos tarafi.

  17. #758
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.740
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bununla geçmiş olsun Rahmi, ya daha ters zamanda olsaydı

    Güzel de kazanım olmuş el becerisi noktasında bence

  18. #759
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bardagin dolu yanı, artik sanziman indir kaldirmayi da ogrenmis oldum. Ama tatilimin yaklasik 2 gunu sanayide gecmesi ise bos tarafi.
    Bunu bazen ben de düşünüyorum, dün KA için sabah 9 akşam 18 mesai yaptım resmen aç susuz, cidden su içmeyi bile unutmuşum. O kadar susamışım ki 1 saat içinde 2 lt su içtim

    Değiyor mu ? Yaparken keyif alıyoruz, binerken keyif alıyoruz, en azından neyin nasıl yapıldığını kendimiz biliyoruz.

    Dün arabanın altında yat kalk sök tak yaptıktan sonra haliyle duş aldık, banyodan yarım avuç toz toprak çıktı

    Öğrenilmiş öğrenilmiştir, bu işleri yapanlar senden benden daha zeki değil, sadece tecrübeleri var, onu da genelde çakallık için kullanıyorlar.

  19. #760
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bununla geçmiş olsun Rahmi, ya daha ters zamanda olsaydı

    Güzel de kazanım olmuş el becerisi noktasında bence
    Dediğin gibi pistte olsaydı, ciddi üzerdi. Buna da şükür.

    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunu bazen ben de düşünüyorum, dün KA için sabah 9 akşam 18 mesai yaptım resmen aç susuz, cidden su içmeyi bile unutmuşum. O kadar susamışım ki 1 saat içinde 2 lt su içtim

    Değiyor mu ? Yaparken keyif alıyoruz, binerken keyif alıyoruz, en azından neyin nasıl yapıldığını kendimiz biliyoruz.

    Dün arabanın altında yat kalk sök tak yaptıktan sonra haliyle duş aldık, banyodan yarım avuç toz toprak çıktı

    Öğrenilmiş öğrenilmiştir, bu işleri yapanlar senden benden daha zeki değil, sadece tecrübeleri var, onu da genelde çakallık için kullanıyorlar.
    Bütün gün yemek / suyu unutma ve o duşta çıkan kumlar, o kadar aynı ki bende de.
    Dediğin gibi, millet, başkasının arabasına bozarak o deneyimi kazanıyor, biz kendi arabamızda kazanıyoruz.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •