@rahmitanir, LPG yüzünden arabadan sogudun mu?
:)
Printable View
@rahmitanir, LPG yüzünden arabadan sogudun mu?
:)
dusundugum aractıı sayfalar ılerledıkce bende sogudum aractan:D
Geçmiş olsun krdsm bende hic sorun yok gavur gibi hemde 1.6 dizel sanada düzgün denk gelseydi keşke. Yada senmi ozellikle benzin istedin onuda hatırlamıyorum. :) gökhan hic düşünme al hondadan da sorunsuz :)
Neden araçtan soğuduğum sonucunu çıkardınız gerçekten çok şaşırdım.
Araca gerçekten çok büyük keyifle biniyorum, yaklaşık 3.000kmyi de devirdim. Aracı günlük lpg ile 3400rpm altındaki devir bandında dizel kullanır gibi kullanıyorum, çok şükür en ufak bir sorun da yaşamıyorum. Üst devirlerde ise araç zaten direk benzine geçiyor ama günlük kullanımda aracı da yormamak için 3.000rpm bandı rahat bir kullanım sağlıyor.
Yolda densizlik yapan olduğunda ise dinamik moda alıp her türlü cevabını veriyorum, o da başka bir keyif oluyor.
Bugün hatta araç ile izmirde piste çıktım, üst üste 3 seans çıktım, hepsi de bir birinden keyifliydi. Yarına onun da videosunu atarım.
Arabamın direksiyonuna her geçtiğimde "iyi ki almışım, iyi ki turbo + benzin&lpg kombinasyonunu kurmuşum" diyorum.
Bugün Mito'm ile ilk kez piste çıktım.
İzmir Ülkü'deki time trşal etkinliği, benim İzmir'de bugüne kadar gördüğüm en büyük kalabalığa ev sahipliği yaptı.
Gerçekten çok özel araçlar vardı, ben de 155hp'lik warm hatch'imin keyfini çıkarmaya çalıştım.
5'er turdan toplam 3 seansa katıldım, her seansta tur zamanım 1 saniyeden fazla iyileşti.
İlk çıkış best timi: 1:13:7xx
ikinci çıkış best time: 1:12:430
üçüncü çıkış best time: 1:11:789
iyi seyirler...
https://www.youtube.com/watch?v=TQwg5UbP0wk
Öncelikle hayırlı olsun, güzel günlerde kullanmak nasip olsun.. almadan önce tatlı bir dil ile uyarmıştım ama yine de lpg taktırmışsınız yanlış anlamayın ama bu bir civic değil ilerde satarken ne demek istediğimi gayet iyi anlayacaksınız..
Direksiyon sıkıntısı şansınıza size denk gelmiş ya da önceki sahipleri sizin gibi sadece arıza kaydını sildi bir kere yaptımı yine yapacaktır kesin çözümü tabiki değişim ama maliyetli istanbulda tamir edebilen özel Alfa servisleri var, izmirde neden olmasın araştırın derim ya da burdakilerden bilgi alınabilir..
Son olarakta orjinal ebadı olan 215 tabana dönmenizi tavsiye ederim..
arkadaşlar LPG de bir çoğunuz ön yargılısınız.
LPG siz forester turbo s neredeyse bulunmuyor, ama aynı motorlu impreza wrx e biri LPG taksa, hepiniz ıyyyy dersiniz.
Kötü olan LPG nin kendisi değil, beceriksiz LPG dönüşümcüleri.
LPG takmak ile SAFC takmak arasında hiç bir fark yok, kötü ayar ile SAFC de arabayı *** eder, LPG sistemide.
Çok olmuş buraya yazmayalı.
Yarım kalan, sonu olmayan film gibi algılanmaması için bir güncel geçeyim.
LPG'den başlayalım; "kişi işini en iyi kendisi yapar" mantığında olan bir insan olduğumdan, gittim bir adet lpg ayar kablosu aldım. İlgili program üzerinden ufaktan araştırmayla ince ayarın nasıl yapıldığını öğrendim (çok da zor bir olay değil zaten, en nihayetinde deneme/yanılma yapıyorsunuz).
Ustama da danışarak, lpg ayar konusunda "epic fail" yaratmamak için ayar ekranında neleri kurcalamamam gerektiğini öğrendim. 1-2 ay gibi bir süreye yayılan ince ayar çalışması sonunda, hem dinamik, hem de spor modda sorunsuz çalışan kalibrasyonu yakaladım. Ve bunu yaparken, "otomatik adaptasyon" seçeneğinin kapalı olması gerektiğine katti suretle deneyimlemiş oldum. Tabi olası yan etkilerden sakınmak için hala 4400 rpm üstünde araç otomatik olarak benzine geçiyor olma özelliğini koruyorum.
Arabayı aldığımdan beri 10K km yol yapmış oldum, bunun en az 8K'sı lpg ile olmuştur. Sadece sokak aralarında veya aşırı sıkışık trafikte normal moda alıyorum, onun dışında devamlı dinamik modda kullanıyorum. Dinamik modun gaz tepkisi & direksiyon sertliği gerçekten muazzam keyifli. Tabi turbolu bir araç kullandığımı ve özellikle turbo ömrü açısından olduk olmadık gazlamamam ve fazla devir çevirmemem gerektiğini aklımın bir köşesinde tutuyorum. Bu şekilde çok şükür şimdiye kadar sorunsuz keyifle kullanıyorum, inşallah bu şekilde devam eder.
Direksiyon ile ilgili arada karşılaştığım "direksiyon destek düzenleyici devre dışı" hatası konusunda aküyü değiştirdim. Aküyü değiştirdikten sonra bir süre hiç hata ile karşılaşmadım. Ama 1 ay gibi bir süre sonra çok nadir de olsa arada sadece ilk kontak açılmasında bu hata ile tekrar karşılaştım. Hata her oluştuğunda kontağı kapatıp yaklaşık 5 -10 saniye sonra kontağı tekrar açtığınızda hata her seferinde siliniyor. Bu sebeple bunun adi bir hata olup, kök sebebin bulunmasının çok olacağını tahmin ediyorum. Bu sebeple gerçek manada sürüşü etkileyen (direksiyonun olmadık vakitte sertleşmesi gibi) bir arıza ile karşılaşana kadar bu konuda bir şey yapmamaya karar verdim. Sonuçta gidip direksiyon açı sensörünü değiştirsem, hatanın düzeleceğinin garantisi yok. Belki de ömür boyu bana problem yaratmayacak bir şeyi daha fazla kafaya takmamayı tercih ettim.
Araç içinde uzun süredir rahatsız olduğum tek konu, orijinal teybinde aux veya başka bir bağlantı ile cep telefonu üzerinden müzik dinlenememesi idi. Orijinal teyp üzerine farklı aparatlar veya elle yapılan bağlantılar ile aux kablosunu çalıştırmak için çok uğraştım. ama teybin yazılımında cd changer desteği olmadığından (bazı modellerde varmış, bazılarında yokmuş bu destek) bir türlü başarıya ulaşamadım. Durum böyle olunca tak etti canıma deyip, pioneer'in single tip bluetooth, aux, usb desteği olan teybinden taktırdım. Bluetooth = medeniyet demek olduğunu ben de öğrendim yani:) Teybin harici mikrofonu sayesinde rahatça telefonla konuşabilmek falan gerçekten büyük lütufmuş.
Teybin yerine oturması için aldığım çerçevenin rengi gri olmasına rağmen, havalandırma panellerinin olduğu panelin grisi ile hem ton hem de doku farkı vardı. Yani çok ucuz duruyordu. Bu sorunu ortadan kaldırmak için, teyp çerçevesi ve kapı kollarını mat siyah karbonla kapladım. Özellikle teyp çerçevesini kaplamak büyük sabır gerektirdi ama sonunda içime sindi. İç kabinin son hali aşağıdaki gibi oldu:
https://i.hizliresim.com/j80obW.jpg
Sürüş konusunda ise, arada İzmir'deki pist günlerine katılıyorum. Hatta başka konularda bununla ilgili videoları ve deneyimlerimi detaylı paylaşmıştım. Burada da kısa bir özet olsun; son olarak Şubat ayı sonundaki pist gününde 155hp'lik stok arabamla 1:08 süre çıkardım. Her ne kadar bunu yaparken, Michelin Pilot Sport 4'lerimden birisini parçalamış olsam da, arabamla gurur duydum desem yeridir. Yol tutuşu gerçekten çok acayip:) Bundan sonrası için ise, piste girerken en azından önlere slick veya semi slick takmaya yemin ettim:) 2 adet 17" slick lastik uygun fiyata buldum, sırada uygun fiyatlı 2 adet de jant bulmakta. Sıradaki pist günleri bunlarla inşallah daha keyifli geçecek.
Bu da, 1:08 yaptığım güne ait videodur:
https://www.youtube.com/watch?v=aKeDraC681Y&t=170s
Son olarak, şu da aracı bugün yıkatıp mahallede park ettikten sonra çektiği fotosu. Stock hali doğrusu gözüme çok hoş geliyor, o sebeple en ufak bir dokunuş bile yapmayı ön görmüyorum.
https://i.hizliresim.com/jWP159.jpg
Öncelikle aracınıza maşallah hocam. Cv films ile video nuzda linea eleştirilerinize katılmamıştım ancak Lpg ile ilgili görüşlerinize katılıyorum.Bende benzer bir motor olan Tjet Linea kullanıcısıyım. Günlük 50 km yapıyorum ve şehir içi gazlamalı karışık tüketimim 100 km de 8 Lt Lpg civarında. Normal veya gazlamalı kullanımda herhangi bir sorun yaşamıyorum. Günlük kullanılan bir araçta Lpg uygulaması mantıklı bir seçim yeterki sistem doğru olsun.
Aracınıza maşallah diyelim en baştan.Bende bir mito kullanıcısıyım ve çok memnunum aracımdan ve keyifle biniyorum. LPG işine gelirsek internetten takip ediyorum biraz daha yavaş satıldığını gördüm. Eğer istanbula yolunuz düşerse Alfa Romeo Milanoya gitmenizi öneririm çok iyi anlıyolar araçtan ve sorununuzu çözeceklerini düşünüyorum.
Maşallah kazasız belasız sürüşler dilerim, bu araçlar benimde çok hoşuma gidiyor hafif biraz basarsan yere dahada tatlı durur
neden dokunmatik ekranlı bi teyp takmayı düşünmediniz açıkçası daha çok yakışırdı
Dokunmatik ekranın görsellikten başka bir faydası olmayacaktı. Ayrıca araç sürerken dokunmatik ekranla muhatap olmak, çok ciddi dikkat dağıtıcı bir unsur.
Araçta eşya gözü neredeyse sıfır olduğundan bu şekilde gözlük ve cüzdan için gerekli alan da açıldı, bu yönden de artısı oldu.
Benim tek eleştirim, keşke dispaly ledleri kırmızı olsaydı. Ama o şekilde olan versiyonda bluetooth yoktu. O sebeple bunu tercih ettim.
Slick falan derken son karar nankang ns2r 205 40 17 semi slick oldu.
Kocaman ön fren disk ve kaliperi yüzünden 17 altı jant hiç bir şekilde kurtarmadı.
Şastikleri internetten sipariş ettim geliyorlar, jantlar da pazartesi hallolacak inş.
Şimdi sorum şudur:
Normal lastikle piste çıkarken hava basıncını 4-5 psi daha az ayarlamak gerekiyor. Semi slick'te de durum aynı mıdır? Yoksa 32psi basıp geçelim mi?
Rahmi masallah dostum lastik seçimi ck iyi ilerde bnmde düşündüğüm model . Bnm konuya gelince resmen şok oldum hic üşenmemişler üye olup suç atmaya pok atmaya uğraşıyorlar resmen şaştım kaldım yemin ederim
Herkese selamlar,
Son durumu herkese özetlemiş olayım.
Oem olarak 4x100 bijonlu aldığım jantlar da offset değeri yüzünden oturmadı. Ayrıca bu jantlar çok ağırdı. Durum böyle olunca jantları iade ettim, orjinal janta lastiği sök tak yaptım.
Yani cuma akşamı, önlerde 205 40 17 nankang ns2r, arkalarda ise 225 45 17 michelin pilot sport 4 vardı.
Lastiklerle akşam geç vakit test sürüşüne çıktım. Yaklaşık 1km falan yol gidene kadar herşey normal, sadece semi slick lastiklerin sert yapısından dolayı bolca yol sesi alıyorsunuz. Fakat sonrasında gösterge ekranı resmen pavyon ışıklarına dönüp tüm elektronik destekler devre dışı kalıyor. İlk anda tırstım tabi, dedim galiba sağlam birşeyleri bozdum. Kontağı kapatıp açıp aynı durumu üst üste 3 kez tekrarladım. Sonrasında lastik çapı farkı aklıma geldi. Hemen internetten lastik çapı farkı hesaplayan bir fark buluo hesabı yaptım ve ön ve arka lastik çapı farkının %6 dan fazla olduğunu gördüm. Tabi durum böyle olunca, abs sensörleri lastikle arası hız farkını çok fazla hesaplayıp tüm elektronik destekleri (dinamik mod, abs, esp, direksiyon desteği, hız göstergesi ve yol bilgisayarındaki tüm hesaplamaları) devre dışı bırakıyordu. Ertesi gün önlere de normal lasitklerimi takınca sorun tamamen ortadan kalktı. Yani teorim doğrulandı :)
Bu durumda piste gidip zaman kasmaya çalışmanın pek bir anlamı yoktu. Ama pistteki organizasyonu da kaçırmak istemiyordum. O sebeple cumartesi sabahında arabanın bu haliyle yine de piste gittim.
Piste sadece 5 turluğuna çıktım. Güç eksikliği (dinamik mod yoktu çünkü) abs olmaması, elektronik kilitli dif deateğinin olmaması ve ön arka lastik uyumsuzluğu resmen yüzüme tokat gibi çarptı. İnanılmaz kötü bir zaman yaptım. Bunun yanı sıra bir kez lastikleri frende kilitledim, ayrıca kilitleme olmayan sert frenlerde arabanın arkası ürkütücü şekilde dans ediyordu. Her piste çıktığımda, bana inanılmaz keyif ve güven veren Mitom, bu sefer hrm keyif vermedi, hem de biraz tırsıttı.
Yani uzun lafın kısası, önler farklı, arkalar farklı lastikle pist işleri yürümüyor:) İlk iş olarak arkalara da 2 adet nankang 205 40 17 ns2r alıp, piste giderken orjinal jantlar üzerine takacağım. Pistte iş bitince lastikçide günlük kullandığın michelin ps4 lere geri döneceğim. Bu işin yolu bulur:)
Günün karı olarak ise başta @barisy @orhansah abilerim ile görüşmüş olmam ve pek çok yeni arkadaşla tanışmak oldu. @997TT abimiz ile de aynı anda piste çıkmak güzel bir deneyimdi. Cupra pistte turlarken özellikle detaylı görebilmek için tribünlere çıkıp izledim, resmen uçuyordu.
Bür de aracıma taktığım yegane sticker için orhan abime tekrardan teşekkürler:
https://i.hizliresim.com/r2j0v1.jpg
Rahmi ellerine sağlık , seni tekrar görmek çok mutlu etti.
Tesekkur ederim,bu sicakta bu kaar :)
Pist rekorunu almakda guzel oldu...
Merhabalar. 155lik mitolarda spor paketi sadece goruntu mu ? Bilgisi olan var mi ?
Çok seviyorum şu mitoları maşallah allah bizede nasip eder inşallah :)
Öncelikle foruma hoşgeldin. Bir başlık açıp kendini kısaca tanıtmanda fayda var.
Spor paketten kastını tam anlayamadım yalnız. Eğer dna'nın dynamic modundan bahsediyorsan, direksiyon sertleşir, gaz tepkisi artar, turbo basınvı ve motor torku artar, süspansiyon sertleşir, esp neredeyse tamamen kapanır.
Araba baya baya karakter değiştirir yani.
kararlılığınız, azminiz ve yeteneğiniz için sizi tebrik ederim kardeşim
konuyu çok detaylı okuyamadım ama anladığım kadarıyla mitoyu dizel alacağınıza daha spor benzinli versiyonunu alıp herkesin yapma dediği halde lpgli yapıp konudada kendinizi geliştirip custom harita / ayar yapmışsınız ve başarılıda olmuş sanırsam. yoksa benmi yanlış anladım :)
Doğru anladın hocam :)
Aracı alalı yaklaşık 1 yıl oldu, 22.000 km yol yaptım.
Dediğin gibi lpg & benzin şeklinde güzel ve uygun bir ayar ile çok keyifli ve sorunsuz olarak kullanıyorum.
Bundan sonrası plan soft yazılım + downpipe
İzmir'de afr ile lpg ayarı yapan yer de buldum. Arabada yazılımı falan yapınca ayar işi için bu sefer afr ayarını da yaptırıcam. Yaklaşık 180hp bandında keyifle devam edeceğiz inşallah kullanmaya.
Tekrardan sağolasın...
Tesekkurler cevabin icin. Soyle ki mesela spor paket olmayanlarda jantlar degisik , koltuklar normal ve arka tamponun alt parcasi siyah degil. Butun tamponla ayni renkte tek parca. Benim gorduklerim bunlar. Acaba yuruyeninde vs. bi farklilik var midir ?
Spor olmayan paket boyle
https://carimages.com.au/EfCFJNDtPrS...7a64d1bdf7.jpg
Edit: Resmi bulurken normalle sportu karsilastiran inceleme yazisi buldum okuyup buraya yazarim.
Bu senin paylaştığın foto 1.3 cdti dizel motorlarda genellikle bu şekilde oluyor. Tabi o araçların yürürü yok gibi bir şey.
Ama 155HP'lik tjet motorlar 2 paketle TR'ye gelmiş. Birisi Distinctive (benim araç), diğeri progressive. Progressive'lerde çelik jant bile olmuyor, şirket arabası gibi boş paket. Ama yürüründe fark var mı, bilmiyorum.
Boncuk denilen türden farklı bir minik. Maaşallah kazasız belasız sürüşler dilerim.
maşallah hakkı verilen mito :) wp ege alfa grubundan selamlar
Selam olsun ;)
https://i.hizliresim.com/8NAZ9A.jpg
ege tayfa king!!
Herkese selamlar,
Araçla tam 1 yılımı geride bıraktım.
Arada özelden bana yazıp, araçla ilgili merak edilenleri soran arkadaşlar oluyor, seve seve yanıt vermeye çalışıyorum. O sebeple, son 1 yılda araçla ilgili deneyimlerimi özetleyeyim:
- 1 yılda tam olarak 24.000KM yol yaptım.
- Yapılan yolun çoğu tabi ki de lpg ile idi. Aracın 4400rpm üstü otomatik benzine geçmesinden dolayı, aslında araç bolca benzinle de beslenmiş oluyor. Ama tabi günlük normal kullanımda 4000 devire yaklaşmak bile gerekmediğinden, benzin tüketimi de olmuyor.
- Yakıt tüketimi olarak lpg ile ortalama 10-10,5 lpg, 8-8,5 litre benzin gibi ortalamlar ile gezmek mümkün. Ama basarsanız tüketimin sonu yok.
- Araçta kullanılan lpg kiti atiker grand. LPG setup konusunda en önemli konular:
3mm nozle çapı,
AHCF kodlu hızlı enjektörler,
8mm gaz boruları,
150hp üstü güce uygun regülatör,
Ve tabi kide, uzman ellerde yapılmış uygun bir lpg ayarı (mümkünse AFR sensörü ile)- 4 kez İzmir Ülkü'de, 1 kez de İstanbul'da piste girdim. 1 adet Micheline Pilot Sport 4'ün canını tslim etmekten başka başıma olay gelmedi. Zaten sonrasında semi slick lastiklere geçtim.
- Araç baya bir sert. özellikle dynamic modda daha sert. Bununla beraber semi slick lastikleri günlük kullanınca, dayanılmaz bir sertlik oluyor araçta.
- Araçta sorun olarak iki konu yaşadım.
Birisi direksiyon hatası idi. Aküyü değiştirince direksiyon hatası verme sıklığı çok çok azaldı. Sadece çok soğuk havalarda ilk çalıştırmada çok nadir de olsa aynı hata ekrana yansıyabiliyor. Ama kontağı kapatıp açınca kayboluyor. Sürüşe etki eden bir sorun olmadığı için buna dokunmuyorum.
Yaşadığım diğer sorun ise bagaj kapağı ile ilgili oldu. Menteşeler üzerinden alınan şasi bağlantısı zayıfladığından, bagaj bazen çılmıyor, bazen cam rezistansını çalıştırınca silecek de çalışıyor gibi saçma durumlar oluyordu. Araç gövdesi ile bagaj kapağıarasına bir kablo çekip, her iki ucu da akıllı vida ile bağlayınca, şasi sorunu ortadan kalktı. Şimdi herşey sağlıklı bir şekilde çalışıyor.- Aracın 1100kg olmasından dolayı, 155hp gayet yeterli. Fakat turbonun üst devirlerde çok dolu olmamasından dolayı, yaklaşık 190'dan sonra falan araç yürüyor hissi hiç vermiyor.
- DNA sisteminde özellikle D (dynamic) moda araç yol tutuşu açısından çok keyifli. Kontrollü lift off'larda falan arkası hafif hafif geliyor. Q2 elektronik diferansiyel ise yine keyif veriyor. Viraj içinde doğru noktada gaza oturduğunuzda, aracın kafasının içeri soktuğunu hissedebiliyorsunuz. Yine D modunda gaz tepkisi falan çok keyifli. Ama N ve A modlarında gaz tepkisi çok ölüyor, keyifsiz oluyor.
- Parçaların çoğu Fiat grubundan. Örneğin triger kayışı bile ortak parça, çok uygun fiyatlara bakım masraflarını halledebiliyorsunuz.
- 4 pistonlu brembo ön frenler ise efsane. Hem pistte güven veriyor, hem de frene dokunduğunuz gibi araç duruyor.
- Aracı satın aldığım günlerde oğlum yeni doğmuştu. Yani 3 kişilik bir çekirdek aile için araç yeterli konforu sağlıyor. Özellike arka koltukta 2 yetişkin oturabilecek kapasite var. Yazın tatile giderken, bagajda pandizotu çıkarınca, 2 tane kabin tipi valiz, 3 tane çanta, 1 bebek arası gibi baya yüklü şekilde seyahate çıkmak mümkün olmuştu.
- Son olarak da, araç hem duruşu hem kullanışı, hem de dışarıdan bakanlara verdiği izlenim açısından pahasının çok çok üstünde. Özel hissettiriyor.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Çok şükür genel olarak sorunsuz ve keyifle kullanıyorum, inş böyle devam eder. Çünkü yakın vakitte aracı değiştirme gibi bir fikrim yok.
Son olarak bir de araca küçük bir dokunuş yaptım.
Son zamanlarda farklı başlıklar açıp, yazılım konusumda fikirler almaya çalışıyordum.
Aslında aklımdaki bir numaralı çözüm magneti marelli (MM) me110t tuning box idi. Malumunuz, MM Fiat grubunun kendi komponent üreticisi olduğundan, TR genelinde yazılım hizmeti çok yaygın olmayan Tjet motorda en garanti çözüm MM ME110T gibi duruyordu. Fakat yurtdışı fiyatının çok yüksek olması, ikinci elde pek bulunamaması sebebiyle ümidimi neredeyse kaybetmiştim. O sebeple farklı firmalar ile yazılım yaptırmak için görüşüyordum. Hatta yazılım yapacakken, downpipe da yapayım diyordum.
Derken, geçen cumartesi akşamı alfistiturkey'de ikinci el bi MM me110t ilanı gördüm. İlan sahibi ile pazar günü buluşup, cihazı araca taktık. Kısa bir test sürüşü sonrası cihazı hemen aldım.
Daha ilk kullanımdan itibaren tuning box in etkisi hem güç hem de gaz tepkisi açısından hissediliyordu. Sonuçta 155hp olan araç, MM'nin iddiasına göre 183hp olmuştu. Ama tabi MM'nin haritalarına müdahale şansı olmadığından, downpipe işi başka bahara kaldı.
Kaput altının güncel hali şöyle oldu:
https://i.hizliresim.com/a1VoG4.jpg
Tabi lpg'li araçta uygun ayar olmadan güç arttırırsanız, sonuç felaket olur. Bu iş için de işin uzmanı olan @speed Özdin abi'ye başvurdum.
Kendisi, face grubu üzerinden afr wideband sensörü ile lpg ayarı yapıyor. Neredeyse her akşam bir araç için randevu veriyor. İzmirde olup da, güzel bir lpg ayarı yaptırmak isteyen, arabasını seven arkadaşlara önemle duyurulur.
İzmir LPG Ayarı
Son olarak, yine lpg ayarında 4400rpm üstünde otomatik benzine geçiş özelliğini sabit tuttuk. Performans gerçekten çok tatmin edici ve keyifli oldu. Yanlış saymadıysam, Kemalpaşa otobanında 5 kez gidip, geldik ve yaklaşık 2 saatin sonunda ayar işini de çözdük. Özdin Abi'ye bu verdiği çok çok değerli hizmetten dolayı teşekkürü bir borç bilirim.
Egzozda afr sensörü ile pozlarımız da şunlar:
https://i.hizliresim.com/POy4qd.jpg
https://i.hizliresim.com/9Dn84Z.jpg
https://i.hizliresim.com/g97z50.jpg
Bunlar da Özdin Abi'nin yorumları:
Araç : 2010 Alfa Romeo MİTO mjet turbo
Bugün akşam otobanda biraz log alarak gazladım ve magneti marelli tuning box'ın arabaya ne kattığını karşılaştırmalı olarak gözlemledim.
Aldığım loglar aşağıdaki gibiydi:
- Tuning box kapalı & araç dynamic modda
- Tuning box race modunda ve araç dynamic modda
https://i.hizliresim.com/Pl4DDd.jpg
Grafikten de gözüktüğü üzere peak basınç değişmemiş. Ama tuning box aktif iken basınç çok bariz şekilde üst devirlere gittikçe düşüş ivmesi çok çok yavaş oluyor. Örneğin stock araç 4000rpm civarı 0,8 bar basarken, tuning box aktif iken 1 bar basıyor. Bu sayede aracın özellikle orta üst devirlerdeki ivmelenmesi çok ciddi fark ediyor. ama özellikle 5500 rpm sonrasında bu basınç farkı iyicene azalıyor. En son 6500rpm'de stock arack 0,50 bar basarken, tuning box'lı araç 0,55 bar ile noktayı koyuyor.