User Tag List

Sonuçlar: Sizce hala warm hatch mi yoksa artık hot hatch mi denmeli?

Katılımcı sayısı
30. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Warm Hatch

    9 30.00%
  • Hot Hatch

    21 70.00%
Sayfa 17/41 İlkİlk ... 7151617181927 ... SonSon
767 sonuçtan 305 ile 323 arası

Konu: Warm Hatch | Alfa Romeo MiTo

  1. #305
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eminkilic61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kolajlar çok iyi

    gergi bize de lazım, izmir'den haber bekliyoruuz
    Bursa'dan gol haberi mi var yoksa
    Biraz yavaş gidiyoruz ama çalışıyoruz, vag grubu beklemede kalsın lütfen

    Alıntı weST.27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yakın sevdiğim bi dostuma mito bakıyorduk 155 lik. 1-2 görüşmede oldu fakat kronik direksiyon sertleşme muhabbetinden sonra vazgeçti tövbe diyor.

    Banada korkutucu bi sorun gibi geldi fakat inanıyorum ki kalıcı bir çözümü vardır

    Bu direksiyon sertleşme sorunu hakkında bilginiz var mıdır çözümü nedir kalıcı mıdır yine tekrarlar mı
    Saçma ve kötü bir arıza bu malesef. Ama çözümü var. Ben de 2020'de bu hatayı net şekilde yaşamış ve açı sensörünü değiştirerek çözümü sağlamıştım. Bu konu altında tek satırda "açı sensörünü değiştirdik" şeklinde not düşmüşüm ama konuyu detaylı olarak bir alfa forumunda ilgili başlık altında detaylı anlatmıştım. Linkten detaylı okuyabilirsin.
    MiTo Direksiyon Acı / Tork Sensoru Arızası ve Ekranda Cıkan Hatalar... - page 3 - Teknik Bilgiler, Teknik Yardım - Alfisti Turkey

    Direksiyon kilitlenmiyor bu arada ama elektrikli direksiyon motoru tamamen devre dışı kalıyor, direkdiyon bolca sertleşiyor bir anda. Ama sürüş anında zaten hızınız da varsa, direksiyon belli bir miktar yumuşaklığını illa ki koruyor. Dururken veya durmaya yakınken oldukça sert oluyor tabi.

    Son olarak, Mayıs 2020'de yaptırmışım direksiyonu, bugüne kadar sorun hiç tekrarlamadı.

  2. #306
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilstein B14 ler dediğim gibi piste biraz yumuşak kaldı sanırım. Bir sert yay ile yay değişimi deneyebilirsin coilover üstündeki. Ama fazla sert yayda kullanma iç amortisörün valf ayarının desteklediğinden sert yay geri götürür.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #307
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilstein B14 ler dediğim gibi piste biraz yumuşak kaldı sanırım. Bir sert yay ile yay değişimi deneyebilirsin coilover üstündeki. Ama fazla sert yayda kullanma iç amortisörün valf ayarının desteklediğinden sert yay geri götürür.
    Yay ile oynayacağımı sanmıyorum ama daha önce yapmam dediğim herşeyi de yapmış biri olarak aklımın bir kenarında dursun şimdilik diyorum

  4. #308
    weST.27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.178
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler bilgilendirme için

  5. #309
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugun gaza geldim, tum koltuklari sokup detayli bir temizlik yaptim.

    İlk foto, koltuklar sokulmus ama temizlik oncesinden. Yillarin ufak tefek cer copu koltuk altlarinda birikmis.


    Koltuklari hali yikama makinesi ile yikadim, yillarin kiri cikti. Les gibi siyah su akti ozellikle surucu koltugundan. Yanlis saymadiysam 8 kez su cektirdim, ancak kendine geldi koltuklar. Evin bahcesinde koltuklari kuruturken:


    Bu da icini silip supurdukten sonra. Yer dosemesini fircaladim, icine sinmis tozlari mumkun oldugunca disa vurdurup supurge ile de cektirdim. Son olarak da Kosla ile elle sildim yer halisini. Trimleri de guzelce sildim.


    On koltuklar deli gibi agirmis, onu fark ettim. Her piste girerken arka koltugu sokerdim, on sag da sokulecek bundan sonra.

  6. #310
    SGurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2017
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elinize sağlık hocam kazasız belasız sürüşler

  7. #311
    eminkilic61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rahmitanir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    On koltuklar deli gibi agirmis, onu fark ettim. Her piste girerken arka koltugu sokerdim, on sag da sokulecek bundan sonra.
    abi dur

  8. #312
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SGurbey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    elinize sağlık hocam kazasız belasız sürüşler
    çok teşekkürler.

    Alıntı eminkilic61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi dur
    Dünden beri bucket seat ve kemer fiyatları araştırıyorum ama bütçeme göre biraz fazla malesef. Şu an için o paraya öküz / lastik alırız modundayım

    Ama o sağ koltuk her türlü sökülür piste gelirken artık.

  9. #313

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    Londra
    Mesaj
    3.373
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eline sağlık Rahmi hocam.

    Petrolhead severiz, titiz petrolhead.e bayılırız
    21`BMW G80 M3 Comp. & 09`Renault Megane 2 RS Phase-2

  10. #314
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kalipson Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık Rahmi hocam.

    Petrolhead severiz, titiz petrolhead.e bayılırız
    Hislerimiz bilmukabele, selamlar saygılar

  11. #315

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    Londra
    Mesaj
    3.373
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rahmitanir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hislerimiz bilmukabele, selamlar saygılar
    Saygılar bizden. Severek ve gıptayla takip ediyorum valla
    21`BMW G80 M3 Comp. & 09`Renault Megane 2 RS Phase-2

  12. #316
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Belki daha önce satır arasında bahsetmişimdir, Eylül 2021 gibi pist günlerinin birinin öncesinde fazla ağırlıktan kurtulmak için LPG tankını sökmüştüm.

    Sonrasında LPG fiyatları benzine oranla çok yüksek kaldı diye ger takmamıştım. Sonrasında da yıl başında motor yapmış ve rodaj süresince yine LPG tankını geri takmamıştım. Mart ayı gibi tankı geri takıp, lpg ayarını kontrol ettiğimde, tank ile regülatör arasındaki bakır borunun farklı noktalarda kıvrılmış olmasından ötürü akış çok bozulmuş, stabil bir regülatör basıncı alamıyordum. O noktada artık yetti bu LPG'nin ayar derdi deyip, LPG tankını tekrar söküp, içi dolu şekilde LPG ustama hediye etmiştim. Dileyen bir müşterine takarsın diye de not düşmüştüm.

    Geri kalan tüm tesisatı da dün yazlığın önünde, bolca amele yanığıyla beraber söktüm. Yani motor yapıldıktan sonra hiç LPG kullanımı yapmadan tam anlamıyla LPG'ye elveda dedim.


    Tabi akıllardaki soru, bu kadar yüksek benzin fiyatlarıyla, sen yürek mi yedin evlat, LPG söküyorsun şeklinde. Aslında bu sorunun yanıtı da, yıl başında eşimin araba kullanmaya ısınması amacıyla satın aldığımız Citroen C3 1.4 HDI otomatik vitesli şu minnak:


    Artık KM'yi iki araç arasında bölüyorum. Citro zaten ne yaparsanız yapın 5lt'den fazla yakmıyor. Ama bir o kadar da keyifsiz ve ruhsuz. MiTo ise ekonomi kastığımda 6lt civarı uzun yol tüketimi görebiliyorum. Sakin kullanım karışım 7-7.5lt, arada şımarırsam da 8-8.5lt gibi. Ama eskiden devamlı şımarık takılırdım, LPG tüketimim 13lt civarı olurdu. Memleket gerçeği bizim de keyfimizden bir miktar da olsa kısmaıza neden oluyor yani.

    Bardağın dolu tarafına bakınca da LPG'nin yarattığı ekstra ağızlıktan kurtuldum diye düşünüyorum. Hatta Aküyü de bagaja alabilirim ilerleyen günlerde.
    Konu rahmitanir tarafından (30-05-2022 Saat 08:59 ) değiştirilmiştir.

  13. #317
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hatirlayanlar vardir, yaklasik 2 sene once racing diffs'in lsd donusum setini takmistim. Racing diffs, ozellikle hizli virajlarda etkisini gosterirken, yavas virajlarda ve pistte yetersiz kaliyordu.

    Uzun zamandir torsen tipi bir lsd aklimdaydi. Quaife fiyatlari neredeyse 1000€ seviyesinde oldugundan bir turlu elim gitmiyordu. Alternatif olarak Blackline diye bir marka buldum. Quaife'nin birebir ayni tasarim ve İngiltere'de kullanicilardan oldukca iyi yorumlar mevcut. Hatta sirf Blackline yuzunden Quaife kendi fiyatlarina indirim yapmis seklinde yorumlar dahi mevcuttu. Fiyat olarak da Quaife'den yaklasik %30 daha ucuz. Pist gunlerine yaz arasi vermisken, cok sukur araba bir masraf da acmazken gaza gelip 5 mayista siparisi verdim.

    Ben tabi Avrupa'dan aldigim her urundeki gibi %18 vergi verir gecerim modundayken, DHL'den gelen telefon ile 1 Mayis sonrasi yururluluge giren basitlestirilmis kisisel gumruk islem limitinin 150€'ya dusuruldugunu ogrendim.

    Gunun sonunda urun fiyatinin %50'si kadar vergi, ayrica toplam 3000TL kadar da ardiye ve genel gumruk gideri odemesi yapmam gerekti. Guzelce yutkundum, basima agrilar girdi falan ama yapacak bir sey yoktu, odemeyi yapip, gumruk islemlerini tamamladim. Guncel durumda yurt disindan parca getirecek herkes durumunu buna gore ayarlasin.

    Torsen lsd eve geldiginde kutu acilisi ve ilk fotomuz:


    Bu sabah Tanir Oto'da islerin sakin olmasini firsat bilerek MiTo'yu lifte alip once akslar, sonra da oem diff'i cikardik.

    O esnada yaglarimiz ve Blackline torsen lsd'miz kenarda hazir asker modunda bekliyordu.


    Sonrasinda oem diff'ten rulmanlarin sokulup yeni diffe aktarilmasi esnasinda babamin ve etrafindaki calisanlarinin goruntusu.


    Hazirlanan diff, karpuzuna konuyor ve bundan sonrasi artik sanziman ustunde montaj ile islem tamamlaniyor.


    Montajdan sonra cukurkoy yoluna ciktim, biraz tatli seviyede gazladim. Asfaltin kotu oldugu yerlerde, gunluk lastiklerim de cok iyi olmadigindan diff etkisi tabi sinirli kaldi. Ama ne zaman ki cukurkoy yolunun guzel asfaltli kismina geldim, diff muhtesem calismaya basladi. Racing diff'ten sonra cok bariz farki hissediyorsunuz kilitleme orani olarak.

    Kilidin calismasina ayak uydurmam, surusumu buna gore adapte etmem lazim. Hava cok sicak oldugundan yakin tarihte piste cikmayiz ama bu hafta tatil icin ailecek Antalya'ya gidecegiz. Keyifli bir yolculuk bizi bekliyor.

  14. #318
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkese selamlar,

    Haziran ayi sonunda aracta akstan oturu kafa sallama bir anda basladi. Gecmiste sanki var mi yok mu diye belli belirsiz bazi sallantilar oluyordu ama net bir sey yoktu. Ama artik 232.000 km'deki akslar bir anda kendini birakti, bariz bir sallanti vardi. İlk etapta orijinali ile degistireyim diye dusundum ama akslar piyasada yoktu. Bulunsa da hem cok yuksek maliyet hem de uzun tedarik sureleri veriyorlardi. Durum boyle olunca, babamin her zaman calistigi 3. Sanayideki Gurcan Torna'ya tamir icin iki aksi da gonderdik. Akslarla tamirden sonra piste bile ciktim, hic bir sorun yasamadim. Pisti bile atlattigina gore bu is olmustur deyip aks sayfasini kapattim.

    Guncel olarak ise aracta tamponlardaki cizikleri yaptirip bir de genel bir pasta cila yaptirdim. Cillop gibi oldu kendisi, boya ustamin isciliginden yine cok memnun kaldim.

    Bir de lastikleri yeniledim. Yaz ayi oldugu icin zaten son pist gununden sonra semi slickleri hic sokmemistim, yazin semi slick ile dolasmaya alisigim yani, hatta yol bozuk degil ise oldukca keyif de veriyorlar. Bu sebeple 225 45 17 olculerinde 15. Hafta 2022 uretim Nankang Ar-1 leri siparis ettim. Kendileri hafta basinda geldi, dun montajladik. Ustune de Menemen - Alsancak - Bornova - Menemen seklinde sehir ici ve otoban karisik surus yaptim. Oncelikle fotolari koyayim, sonra yorumlara geceyim.

    Lastikler montaj icin beklerken:




    Eski 215 45 17 ve yeni 225 45 17 Nankang Ar-1'ler yan yana:


    Montaj ve yikama sonrasi






    Mahalleden pozlar:






    Lastikleri daha montaj etmeden once hamurunun yumusakligi beni cok sasirtti. Daha once hic bu kadar taze Ar-1 takmamistim. Gecmiste aldiklarim ya hep cikma idi ya da eski tarihli uretimdi. En azindan Ar-1 ozelinde taze lastigin farkli oldugunu anladim.

    Bir de tabi 215 45 17 ile 225 45 17 karsilastirmasi yapmam gerekiyor. Ben hem gorsel hem surus acisindan tombul yanak taraftariyim. Arabaya hem kabul edilebilir bir yumusaklik ve konfor veriyor, hem de camurlugu doldurma konusunda cok basarili oluyor.

    Gerci konfor derken, o konfor bildiginiz konfor degil. Semi slick lastiklerde konfor deyince, olasi minimum izdirap seklinde cevirebiliriz. Cunku lastigin deseninden oturu bolca yol sesi mevcut.

    Daha virajli yollarda max atak modunda denemedim tabi ama oldukca lastikler ilk gununde yaz mevsimi kosullari icin oldukca umit verdi. Eylul ayinda standart lastiklerime geri gecerim zaten.

  15. #319
    eminkilic61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeni rekorlar için yeni lastikler
    hayırlı olsun abi

  16. #320
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.816
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Olum sen nasıl bir manyaksın ya Semi Slickle geziyorsun

    Ben DP yaptım ve yazılımı güncelledim bir sabah gel de bakalım.
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  17. #321
    mcemrek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstabul
    Mesaj
    486
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rahmitanir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah araç çok güzel kazasız belasız güzel sürüşler


    Alıntı BARR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olum sen nasıl bir manyaksın ya Semi Slickle geziyorsun

    Ben DP yaptım ve yazılımı güncelledim bir sabah gel de bakalım.
    dp sonrası duman durumu nasıl oldu acaba ?

    4 yıl oldu leon u alalı artık değiştiririm diyordum ki bu piyasada satıp yerine ne alacağım düşüncesi 1449 yaptırmama sebep oldu

    forumda 1449 yaptırıp paylaşan arkadaşlar sağolsun güzel tahrik edildim

  18. #322
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.816
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı mcemrek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah araç çok güzel kazasız belasız güzel sürüşler




    dp sonrası duman durumu nasıl oldu acaba ?

    4 yıl oldu leon u alalı artık değiştiririm diyordum ki bu piyasada satıp yerine ne alacağım düşüncesi 1449 yaptırmama sebep oldu

    forumda 1449 yaptırıp paylaşan arkadaşlar sağolsun güzel tahrik edildim
    Konu p.ç olmasın da, sıfır duman, ses te yok denecek kadar az tabi yazılım ile ilgili bu durum.
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  19. #323
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eminkilic61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yeni rekorlar için yeni lastikler
    hayırlı olsun abi
    Rekor değil de, personal best diyelim
    Teşekürler bro.

    Alıntı BARR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olum sen nasıl bir manyaksın ya Semi Slickle geziyorsun

    Ben DP yaptım ve yazılımı güncelledim bir sabah gel de bakalım.
    Bu hafta seyahatlerim var, sadece bugün Manisa'dayım.
    Haftaya her gün sabah 7:30'da Menemen'den benim teker döner, ayarla saati, ateş edelim

    Alıntı mcemrek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah araç çok güzel kazasız belasız güzel sürüşler
    Teşekkürler.

    Alıntı BARR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konu p.ç olmasın da, sıfır duman, ses te yok denecek kadar az tabi yazılım ile ilgili bu durum.
    Allahım çok duman oldu buralar :P

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •