yine Rahmi abi, yine bir pist günü
pazar günü dostlarla olmak ayrı keyifliydi.
37 litre yakıt tüketimi bana biraz çok geldi abi
718 26 litre ortalama verirken, benim N 16 litre ortalama veriyordu seanslar için
Warm Hatch
Hot Hatch
yine Rahmi abi, yine bir pist günü
pazar günü dostlarla olmak ayrı keyifliydi.
37 litre yakıt tüketimi bana biraz çok geldi abi
718 26 litre ortalama verirken, benim N 16 litre ortalama veriyordu seanslar için
Bu arada, 37 lt ortalama değil. iki seansta takriben 75 km kadar yol yaptım, o kadar yaktı. yani 50lt/100km falan ortalama var.
Gerçi hemen pist girişinde değil de, köprüden önceki son BP'de fullemiştim. o aradaki yolda tahmini 5lt yakmışımdır.
yani 40lt/100km gibi bir tüketim var, pehhhhh.
enjektör var mıydı sizde? 40 çok astronomik geldi ya ayağını gazdan çekmesen bile, bi 5 litre de rölantide tüketmiş olabilir mi kendimi ikna etmeye çalışıyorum
yağdan da ziyade frenlerin şişmemiş olmasına şaşırdım, demek ki soğutma + ds3000 + rbf700 hidrolik güzel bir reçete olabilir her araç için? denemeye değer duruyor en azından
Fren konusunda hatta şunu ekleyeym, ön diskler oem Valeo üretimi 305mm, arka diskler yine oem ve tek kütle blueprint marka, yine arka balatalar oem bueprint marka. Yani bir önceki postta yazdığım kalemler haricinde kalanlar, ekonomi spek. Buna rağmen B segment, nispeten hafif önden çeker araçlar için bu tarife net kurtarıyor yani. Ama ağırlık dengesi biraz daha arkada olan araçlarda farklı reçete gerekir.
Yakıt konusunda da, daha önce İzmir pistinde de ortalama 32lt/100km tüketiyordu benim araba, pompa hesabına bakarak. İstanbul'da çok daha uzun düzlükler olduğundan beni çok da şaşırtmadı doğrusu bu tüketim. Enjektörler de Corsa OPC enjektörü bu arada, yanlış bilmiyorsam 380cc diye geçiyorlar.
Tüketim konusunda son olarak şu örneği vereyim. Pazartesi akşamı Körfez Pisti - ev otoban üzerinden rota yaklaşık 430 km. 120-140km ortalama ile sakin şekilde gittim ve yaklaşık 35 lt tüketti, yani 8lt/100 km gibi. Günlük kullanım oratalamam da zaten 10.5 lt.
Konu rahmitanir tarafından (10-05-2023 Saat 10:32 ) değiştirilmiştir.
Fotolar kartpostallıkmış yalnız çapraz profil jantlar esnemeler çok iyi. Malzemede güzel. Afiyet olsun borcum.
*Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...
Dördüncü fotoğrafta arka tekerin havada durması, alttan gerginin varlığı muhteşem görüntü olmuş. Maşallah.
Son İstanbul Park deneyimimden sonra yag sicakligi ve egt sorunumu cozdugumden emin olup, artik biraz daha guc arttirmayi dusunebilecegimden bahsetmistim. Secimlerden sonra dolarin ne olacagi falan derken, zaman bu zaman deyip, hybrit turbo isine girdim.
Arabanin uzerindeki oem haldeki GT1446'yi sokup, hybrtilemek yerine, hem arabayi yatirmamak hem de olabilecek en saglam kombinasyonu saglamak icin gectigimiz hafta, Garrett yetkili bayisinden 1 adet GT1446 siparis ettim. Turboyu bayiden direkt İstanbul'daki Eksen Turbo'ya gonderttirdim. Emme tarafi yaklasik 3.5mm, egzoz tarafi ise yaklasik 2mm kadar buyuyecek sekilde usta ile anlastik. Ustanin soyledigine gore, turbo yaklasik olarak GT1549 ayarinda olacagi seklinde idi. Eksen Turbo'yu tercih etmemin ana sebebi, hem gecmiste kendisiyle is yapmis olmam, hem de usta cok fazla GT1446 hybritlemis, yani tarife hakim olmasi.
Turboyu cuma gunu teslim aldim ve dun montaji kendi ellerimle yaptim. Hatta montaj esnasinda manifold somunlarina da el attim, arada gevseyenler oluyordu, hepsini vida sabitleyici ile tekrar torkladim.
Simdi montaj fotolarina gecelim, eski ve yeni turbo yan yana:
Manifoldumuz ciplak:
Turbo artik manifold ustunde:
Daha once corrected degeri 22.8 saniye olan 100-200 suremizin guncel hali:
Sonuc degil bekledigim, hayal ettigimden bile daha iyi oldu. Alt ve orta devirler hic degismedi. Ust devirler ise ayni orta devirler gibi dopdolu oldu. Devir sonu da 1.3 bar kadar basinc tasinabiliyor, yani tum devir bandi kullanilabilir oldu.
Konu rahmitanir tarafından (28-05-2023 Saat 11:04 ) değiştirilmiştir.
rahmi bi tık daha iyi vites atarsab corrected 15. harika süre
1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
2008 BMW E92 M3
2017 BMW F82 M4 Competition
#unptuned
Çok teşekkürler.
4'ten 5'e geçerken moneyshift'ten korkuyorum biraz bro, o da süreye net yansımış tabi. Hatta data ustunden baktım, 3'ten 4'e vites atışım 0.3 saniye gibi iken (hatta orada ayağımı gazdan da çekmedim), 4'ten 5'e atışım 0.7 saniye üstünde (ve bilerek o an ayağımı gazdan da çekmiştim).Yani bir roll'cü olmak için daha çalışmam lazım
Tekrardan çok teşekkür ederim, senin ve tüm RSA ekibinin de emeğine tekrar sağlık.
Konu rahmitanir tarafından (29-05-2023 Saat 07:38 ) değiştirilmiştir.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)