Araba arayışındayken hiç aklımda olmayan bi araç 1.7 dti karşıma çıktı almış bulunduk ve maceram başlamış oldu .
2015 aralık ayında aldığımda 240 bin km de stock biraz bakımsız bi araçdı diyebilirim .
2017 ocak ayında start verdik .
Big turbo yapmadan önceki son halimiz
Yavaş yavaş sökmeye başladık
Ön panel , Su radyatoru , klima radyatoru , Filtre tertibatı , Klima tertibatı , Egsoz manifoldu , Turbo
vs söküldü .
Egsoz manifoldunu söktükden sonra kirli olan yüzeyi temizledim .
1 günde yapabildiklerim bu kadardı Ertesi gün devam etmek üzere bıraktım
Ertesi gün malzemeleri düzenleyerek başladım .
Silikon borular , manifold contası , kelepceler , Civata sabitleyici v.s
Turbo , Yağ basınç , Yağ tahliye boruları , intercooler ( Bu intercooleri daha sonra kullanmadım verim alamadık )
Otoparkda diğer sökülü olan aracımızın üzerinde bi kaç prova yaptım , normalde flanşla takılan insignia turboyu flanşsız
nasıl sağlıklı oturtabilirim diye düşündüm öncelik olarak çok sağlıklı olmasada bi kaç ufak dokunuşla tam oturtabildim .
Turboyu AL corsanın üzerine oturtdum yağ basınç ve tahliye borularını tamamladım.
Bu haliyle ön tarafını toplayıp egsozcuya kadar gittik .
Krom basınç boruları ve Downpipe , egsoz işlemlerini ekleyemedim fotograflayamadım çünkü bazı sorunlar yaşadık .
Krom basınç ve dowmpipe ile son hali şuan için böyleydi .
Ivır zıvır işler bitmişti , teste çıktık o gece sorunsuzdu herşey ertesi gün yazılım deneyip detaylı bakıcakdık . Evin önüne parkettim aracı ve
sonuç bu Kar yağmıştı 1 hafta kadar dokunamadım aküde bitti bu zaman diliminde
Havalar biraz düzeldikden sonra yazılım da atarak teste çıktık , son hali bu şekilde .
İstediğimiz gibi sonuçlar aldık araç iyi olmuştu 2.1 barda çok açık olmayan yazılımla 500 km kadar gözlemleyerek kullandım .Bu
zaman diliminde krom basınç boruları ve intercooler içime sinmemişti daha iyi bi yerde krom basınç borularını tekrar yaptırdım .
Tam herşey bitti sorun kalmadı derken Su hortumlarımızda şişme ve aracı zorladığımda beyaz dumanla yedek su deposundan ciddi bi su atmaya başladı . Morelim bozuldu aracı evin önüne çektim 2-3 gün kadar beklettim ve düşünmeye başladım , ufak tefek araştırmalar sonucunda
kendim sökmeye karar verdim , sökmek için yerimde yokdu havalarda buz gibi ama bu bana engel olmadı silindir kapağını evin önünde sökmeye karar verdim .
İyi hoş ama malzemem dahi yoktu ufak tefek lokma takımı ve en önemlisi bi tork anahtarı bulmam gerekiyordu . Tork anahtarını uygun yollu
buldum ve aldım senkronizasyonu sorunsuz .
Malzemelerin bana yeterli olabilicek kısmını topladıkdan sonra ertesi sabah başladım sökmeye .
Daha sonra bu sorunun 1.7 dti lerde hastalık olduğunu öğrendim ve araştırmaya başladım internette yabancı bi forumda birinin yaptığı işlemi gördüm m20 klavuz ve ufak bi aparat la enjektor yuvalarını silindir kapağını yerinden sökmeden çıkarıp yuvayı temizleyerek tekrar yeni enjektor yuvalarının montajını yapıp sorundan kurtulduğunu yazmıştı . Bende m20 klavuz buldum ufak bi aparat yaptırdım ve enjektor yuvalarını sökmeye çalıştım .
Çıkan enjektor yuvalarının halleri ortada zamanla suyla kullanılan bi araç olduğu için ciddi bi korozyona uğramış .
Ama yinede bu kadar sökmüşken 250 bindeki aracımın contasının ne halde olduğunu görmek istedim yenilemek istedim ve bu işlemin
sağlıklı olmayacağını düşündüm sökmeye devam ettim .
,
Kapağın içler acısı hali , çıkan contada pek iyi sayılmazdı .
Silindir kapağını rektefeye bıraktım o arada bende gerekli malzemeleri almaya başladım , Turboyuda hybrid yapmak için turbocuya bıraktım .
Turboyu , silindir kapak contasını ve gerekli diğer contaları civataları herşeyi eksiksiz aldım kapağın rektefeden çıkmasını beklemeye başladım .
Kapak rektefeden çıkmıştı , özellikle enjektor yuvalarını orjinal alarak takarken bi ilaç sürdürdüm .
Silindir kapağını teste götürtüp detaylı olarak baktırdım , 2 defa enjektor yuvalarından yüksek basınçda su kaçırdı farklı kombinasyonlarla
taş gibi bi şekilde yerine oturtuldu yuvalar 1-2 saat kadar kurumasını bekledim ve teste tekrar sokuldu.
Silindir kapağını yerine oturtdum . Saplamaları manueldeki değerlere göre sıktım .
Egzantrik tablasınıda oturtup tork değerlerine göre sıktım .
Külbütör kapağını kapattım . Senteye aldım ve tamamen toplamaya başladım .
Aracı topladığıma inanamadım Marş vuracağım an heyecandan gebericektim Sorunsuz olarak topladım şükür
Daha sonra intercooler değiştirmeye karar verdim söktüm .
Custom olarak yaptırdığım intercooler .
Son hali bu şekilde Ancak bu aralıklarda üst beynim bozuldu , mazot pompası arızalandı onlarıda kendim söktüm zorda olsa yaptım .
Çok zevkli bi araç ancak bana zehir oldu diyebilirim . Birdahada corsa 1.7 almayı düşünmüyorum