Öncelikle merhabalar
2014 yılından beri severek ve imkanların el verdiği kadar iyi bakmaya çalıştığım ilk arabam 1.7 corsamı hem benzinli arabaya geçmek istediğim için hemde bi anlık "çılgınlık" ile satma kararı aldım.
Buda çevrenin taktığı lakapla #Faruq corsa
[IMG]
Tabi ki hedefimde bir araba vardı;
Epeydir yakınımda olan hemen her gün görüştüğüm arkadaşım @Mantaboy un 172 clio rs'i
rs 558
Aslında aklımda birden fazla araç vardı ama clio rs hep ilgimi çeken kesinlikle binmeliyim dediğim çirkin ama bir o kadar da güzel bir araçtı.
Ayrıca ilk benzinli için mantık çerçeveme uyuyodu.
Gelelim rs'i anlatmaya, öncelikle @Mantaboy'da iken talihsiz bir olay yüzünden komple orjinal parçalarla motoru sıfırdan toplanmak durumunda kaldı.
Toplandı rodajını yaptık yağını değiştirdik gazladık herşeyin olması gerektiği gibi olduğuna karar kıldık ve ben corsamı satıp rs'i tam 5 gün ikna etmeye çalıştıktan sonra aldım
Kısaca, 145 binde komple simli griye boyanmış, orjinal teybi ve kitapçıkları bulunan bir araç.
Araçta aldığımda filtre ve egzoz vardı yazılım yoktu (ki buna sevindim diyebilirim) o yüzden filtreyi temizleyip devam ettim.
Araca şimdiye kadar yapılanlar; Arka teker bilyalarından birisi inanılmaz ses yapıyodu o değişti.
Oksijen sensörü bozulmuştu ve rölantide çok zengin çalışıyordu oksijen sensörü değişti. Madem yakıt konusuna girdik benzin pompasını da sökelim deponun içinde pislik var mı pompanın filtresinde pislik var mı diye kontrol edelim dedik ve baktık deponun içi temiz denilebilecek durumdaydı ve için olmaması gereken bir şey yoktu. Hepsini uygun şekilde geri taktık ve sonuç; söylenildiği kadar var gerçekten Clio Rs az yakan bi araba halinde döndü
Daha önceden fren balataları yağ değişimi buji&bobin değişimi gibi bakımları yapıldığı için onları sadece kontrol ederek devam edildi.
Şimdilik aklıma gelen işlemler bu kadar.
Yapmayı planladığım şeyler ise;
Buji kabloları önceki sahiplerinde el yapımı olarak yaptırılmış ateşleme kısmında her şey yeniyken onların da yeni olmasını istedim yakın bir zamanda yenilemeyi düşünüyorum.
Malzeme olarak servisten orjinal parça getirtmeyi düşündüm ama tavsiyelere açığım
Üzerindeki filtre kiti yeterli görünüyor ama orjinal filtre kutusu içerisine kutu içi K&N filtre kullanarak devam etmeyi planlıyorum.
Gördüğüm kadarı ile çoğu Rs sahibi 5.vites dişlisini kısaltmış, şu anda yeterli geliyor sanırım corsadan kalan bir alışkanlık ama ileride kısaltabilirim.
Görsel olarak; Jantları üzerindeki birkaç çizikten ve koyuluğundan dolayı bi ton açık rengine ve bol simli olarak boyamayı düşünüyorum (belki orjinal rengine de boyanabilir).
Tamponumuz geçmişte biraz üzülmüş ve kuş kaput maalesef üzerinde değil
Belki bu parçalar gelecekte değişebilir ama fiyatları biraz pahalı olduğu için biraz erteliyorum.
Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. İlerleyen günlerde içinin fotoğraflarını vs. atacağım.