ooooy
paçalarla beraber gayet güzel olmuş
çok ağır mıdır ki te37?
araba tork fakiri anasını satayım![]()
ooooy
paçalarla beraber gayet güzel olmuş
çok ağır mıdır ki te37?
araba tork fakiri anasını satayım![]()
Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr
olum black friday'de tam da o gün şaka gibi %50 zam yaptılar ürünlere
yazmadım sana![]()
Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr
Eveeet...
Uzun bir aradan sonra hikayeye kaldığımız yerden , dilimizin döndüğünce devam edelim
Juke efendiyi Aralık 2019'da satın aldığımızda km sayacı 1.000 küsur gösteriyordu..
Aradan yaklaşık 6 yıl geçti , km sayacı 12.500'e anca geldi
Bize çok gelse de , halen bu km bile kimseyi inandıramadığımız bir seviye ya , neyse
takılıyorum bazen hanıma , çok gezdik bak araba fazla km yaptı bak onbin oldu diye
Bu geçen zaman km olarak olmasa da yıl bazında tarafıma doğru "şakırdadığı" için , senede bir bakımı yapıldı bizim ağanın
Biraz gereksiz olmuş olabilir ama "alındığından beri yetkili servis bakımlı" macera serisini bozmamayı başardık
zaten aldığımda 1,5 yaşında ve 1.200km olduğu için ilk servisini de ben yaptırmıştım
Zamanı dolan aküsünü yine yetkili serviste (kayıtlara girmeli muhakkak , evet) değiştirmiş olmaktan dolayı kendimle bir gurur duyuyorum bir takdir ediyorum ki sormayın
Sonra zaman geldi , alerjik reaksiyonlar başladı bünyede
bir kaşıntı , bir rahatsızlık , bir depresiflik ki sormayın...
yaa arkadaş biz niye servise yamuluyoruz?
biz niye benzinin litresine 45 lira veriyoruz?
bu daha nereye kadar sürecek?
evet , bu kaşıntılar ve dram ilk başlarda "moda" olan elektrik akımına kapılmamız ile beraber başlamıştı
nasıl kapıldık buna?
akasya avm'de tesla model Y için test drive yaptım , 1 saat kadar
sonra dedim ki arkadaşlara "bu bana yetmez , bana haftasonu verebilir misiniz?"
ba
ba
ba
ne alaka yahu? resmen bir yerimizden element uyduruyoruz
ama ... şok... !!!!
"tabii ki efendim , biz bakıp size overnight bir araç ayarlayalım"...
anasssss.... yok artık
ama bozmuyorum tabii kalitemi
hmmm evet.. siz bana dönün , numaram kartvizitimde var.. (ve arkamı dönerek emin adımlarla mekandan uzaklaşma sahnesi)
aradan iki gün geçti , aradılar hakikaten , dediler ki LR var olur mu?
dedim olsun , idare edicez artık
randevu günü geldi , gittim aracı bir cumartesi akşamüstü aldım , pazar akşamı da iade ettik
işte zehir bünyeye böyle girdi
hatta kızım o kadar sevdi ki o zaman dedi "bizim de bundan olsun lütfen , ben de arkada oturup netflix seyredeyim hep" dedi , hatta telefonuna wallpaper yaptı
fakat kısa tecrübe sonrasında bunun "geçici bir heves rüzgarı mı yoksa bize hitap edebilecek birşey mi?" adlı testi bir şekilde yapmamız farz olmuştu..
öncelikle her arabacı bilim adamının yaptığı şeyi yaptık , testleri şirket arabası üzerinde denememiz en akıllı yoldu
birkaç manevra ile Tesla Model Y-Sr kiralandı
temsili olarak şöyle birşeydi kendisi
kendisi olabilecek her şekilde 10.000 km (kiralama sınırı) test edildi
konu komşu hısım akraba çoluk çombalak
şehir içi şehir dışı vs vs vs...
menzil nedir? derdi var mıdır? olayı nedir? bize uyar mı yoksa bu don kıçımızdan düşer mi?
sonra dedik ki bu arkadaş bize uyar
evet
karar verildi
fikri hazırlıklar başladı...
Konu 8.000rpm tarafından (17-06-2025 Saat 22:38 ) değiştirilmiştir.
Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr
yeni model Y gelecekti ülkeye
ama kaç paradan gelecekti? bizim juke ne zaman satılacaktı? kaçtan satılacaktı? hemen satılabilir miydi? tesla hemen alınabilir miydi? istediğimiz renk bedelli mi bedelsiz mi olurdu?
arada sevgili hükümetimiz bir gecede şlaks diye kuralları değiştirip tam da eldekini satıp yenisini almaya çalışırken bizi terse düşürür müydü...
juke değerini bulur muydu yoksa son dakika psikolojisi ile mecburen istemediğim bir rakama mı gitmek zorunda kalırdı?
tüm bunları düşüne düşüne ülsere çeyrek kalmıştı..
gün geldi , dediler "bugün saat 17:00'de ilk parti model Y'ler satışa açılacak , aha da fiyatı şu olacak" vs..vs..vs..
dedim arkadaş , girelim bakalım nedir ne değildir sistem nasıl işliyor?
girdim siteye , siparişler açıldı
aaa
istediğimiz renk baz renk ve ekstra ücreti de yok
anaaaaa
elim sipariş butonuna gitti , kredi kartı ile de peşinatı şapps diye ödedim
ama bilinç sıfırhatta sıfırın altında
lan naapıyosun?
anaaa lan naaptın?
olum daha arabanı satmadın , üste parayı ayarlamadın
ben bunları düşünürken çoktaaan hepsi satıldı , sayfa bomboş kaldı
ilk satış sanırım 5-6 dakika sürdü
manyaklar sürüsünde yanlız değilimbu iyi bir şey mi acaba?
eşimi aradım , dedim arabanı sipariş ettim
dedi ne arabası?
"ne biliyim , oldu bişeyler , sonra konuşuruz" dedim kapadım telefonu
bilinç yavaş yavaş geri gelmeye başladı
sonrası zaten akıntı misali aktı gitti şükür
akışına bırakmak lazım , herşey olacağına varıyor bir şekilde...
arabamızın teslim tarihi 1 ay
elimizdeki juke efendinin satılması için makul ama belki de böyle bir ortamda çok kısa bir süre..
bardağın yarısı boş mu? nedir olay?
buradan sonrasını hızlı geçiyorum , zira prosedürlerin yoğun olduğu bir süreç..
rabbim nasip etti , bizim juke , aksiyonun 2.haftasında satıldı , hem de hedefimize oldukça yakın bir rakama
sonrasında da klasik tesla satınalma süreci
evraklar , ödemeler , tesciller vs vs vs
teslim günü geldi ve aracımızı teslim aldık
klasik yerine park edildi ve ilk otopark pozumuz alındı
![]()
Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr
Bizim Tesla'nın satın alması ve peşinden teslim tarihi için kafa patlatırken , bir yandan da şirkette kiralık olarak kullandığım model Y sr'nin sözleşme bitişi , iadesi , yerine satın aldığımız Togg'un hazırlık süreci , onun teslim tarihi de ayrı bir mevzuydu..
tesadüf şudur ki , Togg da gitti Tesla'nın teslim tarihi ile aynı güne randevu verdi
Sabah gittik eşimle beraber Tesla'mızı aldık , eve getirdik , ilk şarjını yaptıköğleden sonra da Gemlik fabrikaya gidip Togg'u teslim aldım
zaten ya gemlik ya da yeşilköy Atatürk havalimanı teslimat var
ben herhangi bir aksiliğe karşı özellikle fabrikadan teslim istedim Togg'u![]()
Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr
neyse efendim...
şimdi bundan sonra her ikisi için de tecrübeler eleştiriler kısmına geçiyoruz artık
ikisi arasındaki farklar :
-satınalma süreci konusunda ikisi de geleneksel bayi satınalma sistemlerinden farklı olduğu için ikisi de göreceli olarak iyi / göreceli olarak kötü
-servis ağı , sıkıntılı durumlarda telefonla birilerine ulaşma gibi satış sonrası hizmetlerde togg daha iyi (gerçi bunda togg'un desteğe daha çok ihtiyacı olması da önemli bir sebep)
-şarj ağı için her iki markanın da kendi şarj ağı var , ama togg'un trugo'sunun togg'lara hiçbir maddi faydası yokken , tesla supercharger'larda tesla şarj ederseniz sanırım piyasadaki en ucuz tarife uygulanıyor (7,10.-TL)
-tesla iç hacim ve bagaj + yükleme alanları konusunda açık ara önde
-koltuk ve süspansiyon konforunda , yani yumuşaklıkta togg daha iyi
-yazılım akıcılığı , yazılımın kullanım basitliği , ekranlar gibi konularda tesla açık ara önde
-otopilot togg'da ekstra para iken tesla'da ilk basamak oto pilot ücretsiz ve çok başarılı (doğru ve yerinde kullanmasını bilene) , burada tesla açık ara farklı ve önde
-togg adaptif cc ve şerit takip güzel ve yumuşak çalışıyor , gerçi artık bu devirde bunlar standart şeyler ama olsun , belirtmek istedim
-uzaktan müdahale , uzaktan gözleme izleme kontrol , anahtarsız kullanım vb konularda tesla açık ara önde
-süspansiyon sesleri , dış ortam ses izolasyonu , motor sesi , lastik sesi , rüzgar sesi konularında tesla bu juniper ile ciddi önde
-trim sesleri konusunda tesla togg berabere diyebiliriz
-malzeme kalitesinde tesla önde , işçilikte ise sonuç berabere diyebiliriz
-rejeneratif fren sistemi tesla'nın çok daha iyi ve verimli
-motor güçleri denk ama torkları çok farklı , tesla bu konuda açık ara daha iyi
-pedal hassasiyetlerine gelirsek , gaz pedalı için tesla açık ara önde (togg pedal stroğu çok fazla , %60 basmadan güç gelmiyor ama teslada her milimetrede net tepki var) , fren pedalı kullanımında togg daha iyi (gerçi tesla fren pedalına fazla ihtiyaç bırakmıyor ama togg frene dokunulmasından hoşlanan bir tip)
-ağırlıklar arasında 400 kilo fark var , tesla bu konuda açık ara önde (2.200kg / 1.800kg)
-pil kapasitesinde togg açık ara önde ama pil teknolojisi nmc olduğu için habire %100 doldurmayın diye özellikle uyarıyorlar (tesla Lfp batarya , doldur boşalt sıkıntı değil)
-aerodinamide tesla açık ara önde , togg kübik bir araba , hız 90'ların üzerine çıktığında rüzgar gövdeyi dirençsiz sararak ilerleyemiyor
-birim tüketim verilerinde tesla açık ara önde
-menzilde şehir içinde yani aerodinaminin etki etmediği koşullarda togg önde , ama otoyola çıkınca tesla ile başabaş geliyorlar
Konu 8.000rpm tarafından (18-06-2025 Saat 12:00 ) değiştirilmiştir.
Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr
Tesla çöp bence alınmaz. Yine de hayırlı olsun![]()
Not: NMC de %100 doldurmayın veya %20 altı kullanmayın diye birşey yok bu yanlış bir genel yanılgı. %100 dolduracaksınız veya %20 altında kullanacaksanız uzun süre aracı o şekilde tutmamanız iyi olur anlamında söleniyor. Yani %100 doldurdum 3-4 gün dursun gibi. Veya %10 şarjla kalsın araba gibi. Aynı gün içerisinde, yolculukta vs %20 altına veya 80 üzeri kullanımın bir yan etkisi yok.
Konu 8.000rpm tarafından (18-06-2025 Saat 12:22 ) değiştirilmiştir.
Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr
devam edelim efendim
-dönüş çapı , direksiyon turu konusunda togg açık ara önde , tartışmasız
-yol tutuş konusunda tesla açık ara önde
-park manevralarında togg kamera+park sensörleri ile destek oluyorken tesla sadece kameraları ile destek oluyor. buna artı veya eksi vermeye karar veremedim
-kamera çözünürlüklerinde tesla açık ara önde
-şarj hızına gelirsek , tesla'da şarj öncesinde bataryayı önden hazırlayabiliyorsun , böylece daha yüksek şarj hızı alınıyor. Ama togg'da bu yok. batarya uygun ısıda değilse şarj başladığında bir yandan da bataryayı ısıtıyor , yani lönk diye yüksek şarj hızını alamıyor. bu konuda tesla açık ara önde
-diğer asıl dramatik fark , togg'un ısı pompası yok , bu sebeple kışın kabin ısıtması gereken koşullarda daha fazla enerji harcıyor , tesla çok verimli ısı pompası sayesinde kışın ısıtmada tüketimi ayyuka varmıyor
-ses sitemi kalitesinde tesla açık ara önde. togg'da eğer standart ses sisteminiz varsa balance-fader-bas-tiz gibi basit ayarlar bile yok
-togg'un elektrikli katlanır perdesi var , işe yarıyor , tesla tavan çıplak ama izolasyonlu da olsa bu konuda togg daha iyi
-navigasyon konusunda tesla açık aranın da ötesinde önde. togg'daki "gez" adlı şey için herhangi bir yorum yapmak istemiyorum![]()
Konu 8.000rpm tarafından (18-06-2025 Saat 13:33 ) değiştirilmiştir.
Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr
Yakıştıramadım, hiç yakıştıramadım
ne güzel nick var 8000 rpm
bence teslayı sat, togg'un da kiralığını iptal et sonra da 8000 rpm çevireceğin, mis gibi benzin kokan birşey al![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)