aslında önceki sayfalarda kısa bir kıyas yapmıştım , tam 15 günlük kullanımdan sonra tekrar yazayım.
Motor Performans Tüketim kriterlerinde, BMW e60 520d fersah fersah önde. Ancak şunu belirtmekte fayda var, benim A6 2.0 tdi 136 HP olan motor, 2010 sonrası 170 hp olarak geliyor. Dolayısıyla aslında e60 177 hp karşısında A6 170 hp kıyaslamak daha doğru olacaktır.
Ben 136 hp üzerine sırasıyla bakım + şanzıman yağı değişikliği sonrası yazılım yaptırdım, özellikle de performans odaklı değil tüketim odaklı bir yazılım istediğimi belirttim. Bu şekilde tüketim yaklaşık 1,5 litre kadar düştü , performans da belirgin şekilde iyileşti ancak zımba roket vs değil. Hatta Yeni nesil clio polo tdi vb araçlarla rahatlıkla beni geçebilirler. e60 520d 177 hp yazılımsız haliyle bu araçlar ile kedi fare gibi oynardı bu çok net. Burada 10 puanı E60 alır.
Konfora gelindiğinde kıyas zorlaşıyor.
E60 tank gibi kapanan kapıları ( fitillerim sapasağlamdı ve daima bakımını yaptım, sertleşmesine izin vermemiştim.) , tavanda bile kat kat yalıtımı ile 160km'den önce içeride rüzgar sesi asla hissettirmezdi . Sunroof olmaması da bunun en büyük sebeplerinden biriydi. Ancak iş süspansiyona gelindiğinde tamamen stock m sport süspansyion 18" ler ile konforlu denilebilecek düzeyde idi, 19" lara geçtiğimde ise 19" jantlı yeni nesil a3 golf vb gibi araçlara kıyasla hala konforlu denilebilecek seviyede idi, binen kimse rahatsız olmadı, uzun yolda keyifle konforla kullandım.
A6 ise ilk aldığımda yayları presli + 19 jantlı idi, arabaya oturup ilk bir kaç km gittiğimde fark ettiğim şey, presli yaylara rağmen ne kadar konforlu olduğu idi. Presli yaylarla davlumbaz içlerine sürtme yaptığı için, eibach prokit'e geçtim. Arabanın kaderi değişti, inanılmaz bir konfor daha eklendi. Gerçekten kullandığım en konforlu otomobilim diyebilirim.
Kapı fitilleri yine çift kat ancak BMW'nin gibi kadife kaplı değil, kapanış hissiyatı BMW'nin bir tık gerisinde bu sebeple ancak segmentine yakışır derecede.
Dolayısıyla yol sesi , rüzgar sesi gibi konularda BMW ile çok benzerlik gösteriyor. 140-150 bandına kadar rüzgar sesi yok diyebilirim.
A6'nın bu noktada bir aslında bir artısı daha var, koltuk yapısı e60'a göre daha yumuşak, bu da kullanım sırasında ekstra konfor ekliyor sürüşe.
A6'ya konfor noktasında en büyük puanı motorun hızlı ısınması ekliyor, tamamen soğuk motor , dış ısı 10 derece civarında iken yaklaşık 2-3 dakika içinde ısınmaya başlıyor, ısınmamış olsa bile havalandırma sıcak üflüyor, E60 da içeriye sıcak üflemesi 8-10 dakikayı buluyor.
Konforda 10 puanım A6'ya.
Sürüş Dinamikleri;
Tartışmasız E60.
Direksiyon netliği, direksiyon sertliği, tepkileri vb. hepsini alt alta koyunca A6'ya söyleyecek bir söz bırakmıyor.
A6'nın bu noktada tek bir artısı var, direksiyon dönüş çapı daha fazla, özellikle park manevralarında ve dar alanlarda dönüşte yok artık diyeceğim işler başarıyor. Onun dışında prokitten sonra direksiyona güzel bir netlik ve sertlik geldi ancak E60 ile kıyaslamak ayıp olur. 10 Puan E60'ın.
Müzik sistemi;
E60 'da standart müzik sistemi vardı, çok zayıftı açıkçası. A6'da DSP müzik sistemi var, Bose'ye falan gerek görmüyorum, çok yüksek seste bozulmadan bam güm çalıyor. A6'da bose sipariş eden neden etmiştir açıkçası bilemedim. 10 Puan A6'nın.
Donanım;
E60'ım sunroofsuz m paket, A6'ım da sunroofsuz standart paket
İkisinde de elektrikli koltuk, hafızasız koltuklar mevcut. A6 'da deri ile birlikte koltuk ısıtma standart , arka koltuklardaki ısıtmalarım ise sanırım opsiyonel. Bu noktada e60'dan önde.
Isıtmalar çok başarılı çalışıyor, soğuk kış gününde titreyerek arabaya bindiğimde ısınmam yaklaşık 2-3 dakika alıyor. E60 da bu süre uzuyor.
E60 da cruise control yoktu sonradan ben eklemiştim, A6 da ise standart.
E60 da sd , cd changer vb yoktu , A6'da bunlar mevcut ancak ben orijinal bluetooth ekleteceğim.
E60 kadranı demode, A6'nın ise opsiyonel renkli ekranı var, iç mekanı daha modern hissettiriyor.
bunun dışında, yağmur far sensörleri, arka perdeler, bixenon farlar iki araçta da standart. Açıkçası audi'nin donanımı beni daha mutlu etti. 10 Puan A6'ya atarım.
Bakım Maliyetleri;
Sorgusuz sualsiz A6 önde.
Bmw'nin yedek parçası da pahalı, işçilikleri genelde meşakatli bu sebeple işçilik ücretleri de yüksek.
En basit örnekle ; BMW'nin şanzımanı 10 litre yağ alırken ( yağ değişimi 15 litre ile yapılıyor ) , Audinin şanzımanı 7 litre yağ alıyor, 8 litre ile değişim yapılıyor. yaklaşık 100-150 TL bandında yağlar, bu noktada bile 700 TL fark oluşturuyor.
Ya da motor yağ kapasitesi BMW'de 5,5 litre, mecburen 5+1 litre alıyoruz, Audi de 5 litre.
BMW'de polen filtresi 2 adet, en dandiği 80-100 lira bandında tanesi.
Audi de 1 adet, isteyen yine 80-100 liralık koyar.
BMW'de periyodik bakımı 1400 altına çıkamazken , Audide rahatlıkla 850-900 bandında çıkabiliyorsun.
Bunlar ufak farklar bunu mu konuşuyorsun diyecekleri , benzin zammı topic'inde 1 depoda 50-60 tl fark oluşuyor diye ağlaşırken görmeyeyim sakın, üzerim
Elimde bir para var kendimi sıkmadan konforlu güzel otomobil alayım diyen A6 alabilir, ancak aynı yaş/km/boya kritleri göz önüne alındığında ; elimdeki paranın biraz üstüne çıkarak olası bakım maliyetlerini de sırtlanmaya hazırım maceraya girerim diyen , daha agresif daha sıkı otomobil olan e60 'ı alabilir.