Selamlar Herkese ,
Tüm konulara başlarken yaptığım gibi bir önceki araca hizmetlerinden dolayı bir teşekkür edip kendisini sevgi ile analım.
E0E80463-6411-4FA9-B03F-4CBEED988719 by Enes Yılmaz, on Flickr
455A9A0A-BADE-411C-8B83-BBE591728A0D by Enes Yılmaz, on Flickr
500 çok severim , hatta aşk yaşarım. Çok da severek alıp kullandım ama çok çabuk sıkıldım. Cici araba , çok şık , gören bir daha bakıyor Vs vs ama otomobil ile uğraşmayı seven insana göre değil. Fiat olmasından ötürü servis vs yaklaşımı çok kötü ve bilgisiz. Retrofit imkanı hiç ama hiç yok zira serviste bile parça sorup almak dert. Üzerine birde montaj yaptıracak vs kimse yok. Kimse elini sürmek istemiyor 500 ile gidince vs vs. 69Hp 1.2 Dualogic cabası.
Kaşıntı başladı yani. Bana uğraşmalık aynı zamanda imajı düzgün ve fonksiyonel bir araç gerektiğini anlayıp araba aramaya başladım. Retrofit vs bolluğundan dolayı VAG yada Bmw olmalı idi. A4 pahalı , A3 ve Golf küçük. 3 serisi GT bütçeyi aşar , 3 sw pek rağbet görmüyor , sedan köz paket derken passat kaldı elimizde. Sedan zaten çeki yazılan esnaf ve aşiretlerin demirbaşı. Daha önceki Variant’ın tadı damağımda kaldı diyerek başladım Passat Variant aramaya.
Highlineların iyi kondisyondakileri bütçemi aşıyordu ve VAg grubu sağ olsun dizine kadar boş araç dahi olur sonradan doldurulur ama tavan sonradan olmaz diyerek tek kriteri cam tavanlı olması ve beyaz olmaması olarak belirledim. Sonra bir çok arkadaşım orjinal led sonradan taktırmak çok çok maliyetli , taiwan lar çöp , sen almışken far da olsun diyerek uyardılar.
Aradığım kriterlerdeki araçları eleye eleye 2 ye düşürdüm. Bir tanesi 150Hp ACT Comfortline idi ama ne yazıkki beyazdı diğeri ise sahibinden ilan fotosu aşağıda olan 125 ilk TSİ Comfort bu beyefendi idi. Fabrikasyon Led far ve Cam tavan vardı.
9373BCF9-DA66-4B66-B166-189040A11C78 by Enes Yılmaz, on Flickr
Beyaz olana pek gönlüm yoktu açıkçası ama mantıklı bir alternatifti. Bu satılırsa beyazı alırım en son çare diyerek aracımı sattım. O sırada beyaz araç satıldı ve bu araç ile iletişime geçtim. İlanı veren beyefendi araç sahibinin şöförü idi ve uzun zaman boyunca şöförlü ve tek kişi tarafından kullanılmıştı. Şirkete fatura edip vergiden düşme cenneti ülkemde yaşadığımızdan tüm bakımları yetkili de yapılmıştı ve kavrama+ mekatronik değişmişti. Uzun bir süre aracın şöförü ile telefonda flörtleştik. Reelde ilk görüşmemiz
DC87A323-C1EA-4512-936D-828272FDFE38 by Enes Yılmaz, on Flickr
EEF60A18-A1D3-4AEA-A085-5FD18406041A by Enes Yılmaz, on Flickr
2 farklı noktada ekspertiz pazarlık goygoyculuk derken el sıkıştık ve anında gerekeni yaptık.
E895F7BF-1693-4C48-AADE-208C31950640 by Enes Yılmaz, on Flickr
Bursa ya geldik pozu
E7E6D54A-6B02-4679-B1A8-D9A408C59D0D by Enes Yılmaz, on Flickr
Noterden sonra ilk yapılacaklar listesinde her daim ilk sıra. Ön cam dahil film.
6E7A0885-06BB-4A5F-8881-C56229BA9323 by Enes Yılmaz, on Flickr
D5417D24-DC15-4E81-B2D4-B65D5EC2B37E by Enes Yılmaz, on Flickr
Cam Filmi Sonrasında Melih sağ olsun hızlandırılmış APP müdahalesi yaptı.
Araç şöför tarafından İstanbul trafiğinde kullanıldığından dolayı kozmetik olarak çok eksikleri vardı. Açıkçası karmakarışık piyasa da elimdeki en iyi alternatifi kaçırmamak için çiziğine eziğine pek takılamadan aldım. Ama ufak tefek dokunuşlar şarttı. Para Çokomel noktasında hesaplar kitaplar derken en Küçükten en ucuzdan krom pedal seti ile başlayalım dedim. ***** ekonomi çok iyi yeğenim…
FFF952A2-1C48-498C-BF38-AD724AD020A6 by Enes Yılmaz, on Flickr
Tavan şöyle problem olur böyle gacırdar öyle su alır denildiği için keyfi para harcamaya başlamadan önce tavana bir bakım yaptırayım giderleri temizleyelim dedim. Hiç su almayan sevgili tavanımın bakımı yağlaması vs halloldu artık rahat nefes alırım dedim. Ama olmadı tabiiki. Bakımdan 4 gün sonra fırtınalı bir gecenin sabahı araç sol arkadan eser miktarda su aldı. Her Türk genci gibi , kesin giderleri yerine takamadı vs diye yapan ustayla kavga etmeye diye bir hışımla çıktım. Usta söktü baktı herşey yerinde. 4 gün önce temizlediği ve gözümle görüp açık olduğuna emin olduğum sağ arka gidere fırtınada çam iğneleri vs girmiş ve tıkanmış. Araç yokuş yukarı park halinde olduğu ve sağ gider tıkalı olduğu için tüm su sol arkaya toplanıp içeri sızmış. Çıkarılacak Ders : Sakınan Göze Çöp Batar. Onu da bahane ederek tavanın bakımını komple yapmış olduk.
Geldik kozmetiğe. Nüfusun %98 i için hiç bir kusur olmayan araçta benim gözüme bir sürü çizik ezik batıyordu.
29EEB406-7634-4C6E-A158-6742FA6ACE93 by Enes Yılmaz, on Flickr
3E053ABD-ECC4-41B1-A140-4A13FCD1E90B by Enes Yılmaz, on Flickr
24A29664-E14B-446D-85B4-A9E49F2B63FF by Enes Yılmaz, on Flickr
Daha önceden boyalı olan parçaları tekrar boyatmak , boyasızları rötüş vs düzeltmek için başladık yeni bir serüvene. Bursa da bilindik ve eski bir usta olan Sosyete Ahmet’i bir çok kişi tavsiye edince içim rahat anahtarı bırakıp çıktım.
21D695F1-9B66-48CE-907A-F5BC913EE100 by Enes Yılmaz, on Flickr
Abi boyamışken aradan şunları da boyasak diye rica edip gözüme gri gri çok batan iç mekan çerçeveleri de arada hatır rica ile piyano siyah a çevirdim. Bence baya fark etti.
İçeriye piremuyum bir hava kattı çok rijit oldu. And Enes Çetin hahahahah
AD71E380-417B-404E-8013-C99693B66176 by Enes Yılmaz, on Flickr
20431F56-B3C4-4329-9733-25AF236E27CE by Enes Yılmaz, on Flickr
894F6683-8D56-470A-9EB2-784C2978C54E by Enes Yılmaz, on Flickr
D1125232-6893-403A-A316-D3449F2EC56C by Enes Yılmaz, on Flickr
Arkadaki yazıları daha genç dursun diyerek yeni tip model yazısı ile değiştireyim dedim. Almışken doğuştan alayım kaç kuruş yaa diyerek doğuşa girdim. 4 haneye çok yakın bir rakam sadece 6 tane krom harf İçin talep edilince telefondan Hepsiburada dan yan sanayi yazı sipariş edip çıktım. Ne olacak bir yazı ya dedim , geldiği gibi taktım. Görüntü çok hoş oldu bence. Tabi orjinal yazılı passat’ın yanına park edene kadar sürdü havam. En kısa zamanda uyguna yurtdışından vs bulup yazıyı orjinal yeni tip ile değiştireceğim.
3A964CFA-9D9F-4C84-B602-0596A58AE991 by Enes Yılmaz, on Flickr
Dış kısımda Ön taraf Highline ile birebir aynı zaten. Comfort un temel 2 eksiği Led High Stop olmayışı ve Dartford Jantların olmayışı. Başladı yine kaşıntı. Jant kesinlikle orjinal olmalı diyerek arayışa başladım. Elimdeki kısıtlı bütçeyi iyi değerlendirmem lazımdı. Her gün her şeye zam geliyor 2 sinden birini almam lazım. Jant hep bulunur diyerek highline stop arayışına girdim. Variant zaten nadir olduğu için çıkma orjinal mümkün değil pek. Tek çare servise sormak kaldı. B8 Higline stopları için teklif aldıktan sonra B8.5 elegance stopları sorayım dedim. Arada çok komik bir fark vardı ama daha komiği B8 8,5 dan daha pahalı idi. Ankaradan sevgili @burcinkarabacak ile baya telefon trafiği yaptık. Sonra bir ara rafa kalktı vs derken Ender Elektronik işçiliği ve tecrübesi ile anahtar teslim olarak en makul seçenek oldu benim için. Bir gece ansızın yaptım bir delilik ve siparişi verdim.
Yurtdışı sipariş , iş yoğunluğu vs derken baya bekledim ve haftalar öncesinden 12 Mart a randevulaştık. Tabi hava koşullarını hesaba katmadan. Sabah 20 cm kar ile uyanacağımdan habersiz.
08EB7F3F-C5E5-4C74-A232-74F5B619FBAC by Enes Yılmaz, on Flickr
Soğuk ve karlı bir Mart sabahı idi. St petersburg dan Moskova’ya giden bir trene binmiştim.
Gaza gelmiş ve haftalarca bekleyen Enes i Nuh Tufanı hariç hiçbir hava koşulu durduramadı tabiki. Geldim zabahınan erkenden Ender Elektroniğe
Before
C4173625-6DEC-47A7-971B-4479EFB674F8 by Enes Yılmaz, on Flickr
After
76DAEC69-0005-4010-9C76-F92A908424A8 by Enes Yılmaz, on Flickr
Süreyya hanım ın inanılmaz değişimi.
232240CC-2B29-43D1-B6EA-074CD358DA35 by Enes Yılmaz, on Flickr
Stoplar ve yazı ile arka kısım baya gençleşti. Yeni VW logolu geri kamera sıradaki işlem olacak ve arkada bir tek orjinal 4Motion difizör kalacak planlarıma göre.
Gelelim Ekonomik istikrarın öncüsü ülkemde yapabilirsem yapılacaklar listesine.
- Discover Media Ekran
- Kamera bile desteklemeyen lanet ünite yerine MIB 2,5
- Yeni tip ön logo
- Yeni tip logo kamera
- 4 Motion Difizör
- 18 Dartford jant ( R Line hiç sevmiyorum 19 Verona büyük konuşmayayım ama bedava olsa takmam sanırım )
- Yeni tip dokunmatik klima paneli
- Hayalet çok istiyordum gereksiz maliyet olacak diye vazgeçtim.
- Bir küçük amfi yada DSP belki.
- Kelepir çıkma vs bulur isem B8,5 Direksiyonu ( R Line olmayan )
- Ölmez sağ kalır ve diğer işler biter ise ve tabi para kalır ise Artcar Cem abi ye gidip aşağıdaki çılgınlığı yapabilirim son olarak.
9AEA2203-0085-449D-B975-8E93D8DB3699 by Enes Yılmaz, on Flickr
BCCD5183-76EB-45A0-8FC3-624BD41994BA by Enes Yılmaz, on Flickr
Bunlar tabiki uzun vadeli planlar ve maliyetli işler. Temel önceliğim dış kısmı bitirip içe geçmek olacak sanırım.
Bu süreçte şu ana kadar birçok konuda yardımlaştığımız ve bından sonra da destek olacağına emin olduğum bir sürü arkadaşım, abim, kardeşim var. Tek tek yazdığımda kesin unuttuğum olur. Burak Ç. , Sefa , Aykütşafakyman , Turgay D. , Burçin Karabacak , Fatih Erhan Duran (a.k.a fikirtrpeli_hirsiz) , deeperblack Cumhur abi , Puma Aydın , BurakK , Gizli özellikler için ve fikir alışverişi için Gökhan Bilgin vs vs saymakla bitmez. Hepsine sonsuz teşekkürler.
Değerli vaktiniz ve internet kotanız için teşekkürler .
Herkese gönlündeki araca sahip olup gönlünce binmek nasip olsun. Maşallah demeyi unutmayın lütfen.
Enes
Edit :
Bir sürü isim unutmuşum onları eklemeye çalıştım.