Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Mini günlükleri:
Nurtopu gibi yürüyen bir charger kasnağımız varBasıncımızda vakumumuzda bir sorun yok aslanlar gibi 14 psi, ama ya kasnağın kendisinde ya da montajında bir sorun var, çünkü kayış iz yapmış.
Alta’nın kilit mekanizması daha iyi olduğu için sipariş verdim, ama maalesef 11 ya da 13 gibi seçenekleri yok 15 almış olacağız.Ati Krank kasnağını da takınca %16 civarı bir spin artışımız olacak.
O sinirle mishimoto capi takamamış ve yanlış sipariş ettiğimi düşündüğüm için ilana çıkmıştım, meğerse cuk imiş kendisi, moral oldu
Buradan aldığım gazla iade süresi geçmeden, sol sinyal farın çatlak olduğu için sipariş vermiş olduğum halo gündüz ledli sinyalleri taktım. Tamponu sadece üstten ayırmak yetti.
Hem yanarken ki hem de yanmadığı durumdaki görüntü çok memnun etti, JCW ızgaralarına uyması için siyah tercih ettim.
Solan ön logoya geçici olarak Ref Bull jel sticker ile yaptım yapmasına ama geçici de olsa da içime sinmedi, ön ve arka orjinal logo sipariş edeceğim. Aliexten arka logo sipariş ettim fakat bir çiğ durdu, sevemedim, kalınlıkları da orjinal logodan farklıydı kırdım attım.
Alta kasnak geldiğinde izin alıp İstanbul’a da gidebilirim. Hayırlısıyla işleri bitsin artık zira uzun süredir ilgi bekleyen bir bisikletim var onunla uğraşmak istiyorum
Not: Tamponda duran yara bandı stickerı daha önce tamir edilmiş ama bize merhaba demek isteyen ufak bir kusuru kapatıyor. Tamponu henüz boyatmıyor olmam üşengeçlikten değil, o kısıma Orranje nin fren ductını düşünüyorum daha düşünme aşanmasındayım.
hızlı resim url
Nerede kalmıştık, en son kasnak yürüyordu
Kavs iyi bir marka, lakin alta’nın dizaynı daha hata affeden cinsten ama onda da 15% nin altında seçenek yok
Battı balık yan gider diyip 15% alta kasnak ve 2% ati krank kasnak yapalım dedim.
Aracın alt ve orta devir bandı muazzam oldu, günlük kullanımda daha keyifli bir araç haline geldi. Sürekli 7000+ dönmediğim ve superchargerın bakımları da yeni olduğu için, orta-uzun vadede zarar verme endişem yok açıkçası.
R53 gruplarında çok tavsiye edilen, en az kasnak kadar aracın dünyasını değiştirdiği iddia edilen bir diğer eklenti de arka viraj demiri. Binbir güçlükle getirttiği whiteline 20mm viraj demirini aylardır arka koltukta gezdiriyordum. Onu da uygulattım.
Tabii her şey bu kadar sorunsuz gidebilir mi, gidemezAğzım kulaklarımda otoyolda gazlarken, arabadan çıtır çıtır sesler gelmesiyle sağa çekmem bir oldu. Bir baktım V kayışı gittikçe inceliyor.Kasnak yine yürümüş, 1 kanal boşta.
Milletin evinin önünde DIY yaparak değiştirdiği kasnak nasıl bu kadar başıma bela oldu anlayamıyorum, bir yandan superchargerım muazzam kondüsyonda; ne ona, ne cebimde olmayan paraya kıyıp sıfır supercharger da almak istemiyorum (ki buldum da) Dedim en iyisi burnu değiştireyim ama bulduğum burunlar da içler acısı. Zaten bana sadece şaft lazım, 2 tane sıfır kasnağım var diyip aldım birini. E tabi rulmanları ve keçeyi de SKF ile değiştirdim kafam rahat olsun diye.
Diverseyin bu işler için bir ürünü varmış, tavsiye üzerine aldım ve tel fırçayla temizledim.
Bu da çıkan şaftın hali.
@ahmettatar sağolsun OZ Superturismolar gitti OZ Formula HLT ler ile dünyası değişti aracın. Özer Hurmacı’ya “Seni nasıl alayım oyundan” diyen Şota gibi, nasıl vazgeçeyim ben bundan moduna girdim tabii tekrar
Turismolar ile son karesi
Leş gibi olmasına rağmen Formula’lar ile 1-2 kare
Arka logoyu F55 lci yapmıştım, ön logo için farklı planlarım var o yüzden boşta.
Motor, mekanik, yürüyen işleri bittiği için artık kozmetiğe odaklanabilirim.
Jantlar çok güzel olmuş
Güzel jant görünce hevesleniyorum ama 4.108 bijon aralığında güzel jant pek yok.
Formula HLT net daha güzel olmuş, HO brocum.
KAsnak işi gerçekten enteresan. Kronik bişi mi var sence yoksa "ahh bu ustalar" mı demeliyiz bu duruma?
Sağol bro,
Kronik bir şey yok aslında, görseli yorumsuz paylaşmıştım ama biraz daha detaylandırayım.
Kasnağın yerinden çıkması zorlamıştı demiştim. Görselde eski şafttaki üçgen şeklinde canavar izini görebilirsin.
Bu şaftın 17000 devir döndüğünü ve ısındığını düşünürsek, haliyle doğru montaj yapılsa da bir yerden sonra milim milim yürüyordu. Mesafe 4 mm olması gereken kasnak 8 mm çıkıp kayışı atıyordu haliyle.
Çok şükür yeni şaft fabrikasyon kondüsyonda ve olması gerektiği gibi 20 mm, üzerindeki kasnağı da bu sefer riske atmayarak manisada tavsiye edilen bir tornacıda çıkarttırdım.
Yeni şafttan sonra depoyu fulleyip 150 kilometre baya sert kullandım ne olacaksa olsun göreyim diye, çok şükür mikron yürüme yok, nasıl takıldıysa öyle şu an.
İstismara uğrayan şaft:
![]()
Kapı önü renovasyon günlükleri
Sağ ayna otomatik katlanmıyordu, dağıtıp içindeki dişlileri yeniledim, gresleyip kapattım
Fekat o da ne, bu sefer de sol katlanmıyor, mecbur ona da dişli sipariş ettim değiştirdim.
Bir şeyi yanlış yaptım sanırım, sağ katlanırken sol açılmaya çalışıyor
Daniel Sturridge dansı yapıyor arabaneyse halledeceğiz bakalım.
Eski vs yeni dişliler
![]()
Bu ayna işi dertBenim de başımda var. C5 in sağ ayna katlanmıyor. Sıfır ayna aldım ama takmak için kapı içini falan sökmem gerek, o kadar üşeniyorum ki.
Bir de trim sesi olacak diye endişem var. Böyle 2 arada 1 deredeyim. Şu dans videosu yok mu izleyelim bi![]()
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Tek olmasam çekerdim de birinin tuşa basması lazım
R53 ün bu tarz işlerini seviyorum 3 uzun vida 1 de soket; ayna elinde
C5 inkine sen diyince baktım da biraz meşakkatli gibi, halbuki ne var o vidayı içeri değil de dışarı koysalar
Wavefix atarsın az bir şey olmayan trim sesini de keser bence
Bende aracın bir özelliği varsa onu illa çalıştırma takıntısı var, yoksa katlanır ayna hiç kullandığım bir özellik değil. Ama maalesef koymuşlar o tuşu oraya, boş durmasın.
Yok yere bir de ayna camı aldım, kovanlarına kadar sökeyim gresleyim derken ayna camı çatladı
dıy işlerini seviyoruz, ama benim engin olmayan tecrübelerim "çalışıyorsa kurcalama" ya doğru evirdi beni.
Aman temizleyeyim, aman bakım yapayım, aman yağlayayım diyerek kırıp döktüğüm şeylerin sayısı azımsanacak kadar değil![]()
Ayna hadisesi de şu biraz, altına led takıcam kapı tutamak içine falan da led yapmak istiyorum, azıcık beklesin modundayım![]()
Aklımıza girince bu konular bizi rahat bırakmıyor *****.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Bu haftasonu neler yaptık:
Tahmin ettiğim gibi ayna katlama motorunun kablolarını ters bağlamışım, onu hallettim, dans etme sorunu çözüldü
Aliexten aldığım kadrana entegre telefon tutucusunu taktım. (Fotoğraf çekmemişim)
Ama asıl gelişme, 3 aydır ev taşıma telaşından 1 kere yağmurda yıkanan arkadaşı yıkattım.
Hazır gaza gelmişken aylardır bagajda gezdirdiğim, beyaz Austin Minilere çok yakıştırdığım Martini Racing vinilleri uygulayayım dedim.
Görüntü muazzam ama yakından bu kadar kusursuz değil. Ölçüleme iyi ama kabarcık bıraktım tek tük, skor 7/10 diyeyim.
Ertesi gün güneş görsün kabarcıklar dağılsın diye çıkardım dışarı ama güneşi görmedik neredeyse.
Uygulama sonrası ve gezinti sonrası pozları:
![]()
Bayadır güncellememişiz buraları
Bir süredir Miniği kullanıp geldikten sonra arka tamponun sıcak olduğunu farkediyordum.
Nitekim tek billurun olduğu kısımdaki trimin de hafiften bir içeri bükülme yaptığını fark ettim.
Arabayı çalıştırıp elimi tamponun içinde gezdirmeye başladım ve sonuç: Son susturucu kaçırıyor.
Dedim madem egzozcuya gideceğiz, muhtemelen yeni bir susturucu da takacağız ve bundan daha gürültülü olacak, iyisi mi dedim şu bulduğum r56 JCW orta susturucuyu da alayım ben. (Ne gerek varsa bu tezcanlılığa)
R53 lerde 2 adet kat var, bunlardan birisi manifoldun devamında küçük bir pre-cat. Genelde kullanıcılar bunu afternarket headers ya da kesme suretiyle iptal ediyor. Çünkü bu arkadaş ya zamanla eriyor, ya da bulunduğu yerden kopuyor. Ayrıca egzoz çapı da bu precattan önceki venturi pipedan dolayı hayli düştüğü için dedim bunu da söktüreyim yerinden, aldım soluğu Baycuda. Aslında egzoz gazı hızına katkısından ötürü venturiyi çok fazla sökme taraftarı değildim, ama çap büyüyeceği için feda ettim artık. Orjinalde güzel bir egzoz manifolduna sahip olduğu için aftermarket headers istemedim açıkçası.
Precat & venturi iptali, yeni efendi işi bir susturucu ve r56 jcw orta ile minimum ses artışlı ve cep dostu bir egzoz sistemi düşünürken, çok yamalı iş olacak diye bir anda kendimi cat-back komple krom yaptırırken buldum.
Precat ve venturi iptali, orjinal orta kat yerinde duracak şekilde ve susturucuyu yoğun ısrarım üzerine şoför tarafından sağ tarafa alarak, çapı da 53ten 57ye çıkararak egzoz sistemini sıfırlamış olduk. Egzoz ucu yerine krom boruları slash cut yapmasını istedim, bu görüntüyü seviyorum.
Sonuç tam istediğim gibi, one ball ve kaçıran haline göre ses artışı çok az, ama yapılan işlemlerin performansı muazzam.
Otoyolda aracı test ettiğim sırada, yabancı plakalı bir GLS 63 yırtarak yanımdan uzayınca gerçek dünyaya dönüş hızlı oldu tabii
Bu kadar emek boşa gitmesin diyerek yok mu şu 19luk delikanlıya kasko yapacak bir delikanlı diye araştırmaya başladım. Nitekim Magdeburger diye bir firma teklif verdi fakat aracın tüm açılardan fotoğrafını istedi ve artık o “kaskolu”
Emekli egzoz spirali, pres yerinden emekliye ayrılmış son susturucu, sonuç ve bir adet daha battı balık yan gider bonusu:
![]()
Martini şeritleri benim konu da yazdığınızda bi acaba olmuştu ama fotoğrafları görünce epey beğendim beyazda çok güzel durmuş.
Kasko aldığım gün yaptırdım, motosiklet harici ruhsata adım yazan bir araç olmayınca teklif alırken bir korku vardı ama trafik sigortası +%50 gibi bir rakam çıkınca gönder gelsin demiştim![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)