Çekiş düşüklüğü değilde lag a düşer ;) kolay gelsin :)
Printable View
Jantlar harbiden daha iyi olmuş, nokta atışı. Güle güle kullan :)
Jant göbek logolarını şu linkteki gibi istedik, 4 tanesi 1k+ olunca aliden almadık, gereksiz maliyet.
https://tr.aliexpress.com/item/10050...yAdapt=glo2tur
Sonra bir yer buldum 20 adet üretimi kargo dahil 350 tl ye yaptılar. İletişim sorunları olsa da işi güzel çıkardılar.
Ha bir de üzerinde ford olan yazılı etiketi basmayız dediler, biz de yazısız olanı ayarladık bi şekilde onu bastırdık.
Damla Etiket Elips - NCR Etiket bu tarz bir ürün ihtiyacı olan varsa online işlem yapabiliyor belki lazım olur birine.
Gelen etiketler görsel olarak güzel,
https://blogger.googleusercontent.co....20%20(1).jpeg
Yani hayal ettiğim gibi durmadı ama "farklı" oldu. Std'ın dışına çıktık. Fazladan 10 tane var, lazım olan varsa yazsın.
https://blogger.googleusercontent.co...008.05.20.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....19%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....19%20(2).jpeg
Yaptığımız bir yanlışı da düzelttik, emiş hattı yerine kelebek hattına verdiğim catchan çıkışını yer olmadığı için hava filtresi dibine 90 lık dirsek takarak emişe gönderdim.
Tabi içinden geçtiğim krom parça şuan delik olduğu için oraya da bir şey takıp kapatmam gerekiyordu.
Tam custom iş oldu, 90 lık dirsekleri yıllar önce aldığım bahçe sulama parçalarından çözdüm.
https://blogger.googleusercontent.co....18%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...008.05.18.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...008.05.15.jpeg
Külbütör den geleni hortumu turbo dan uzaklaştırdım foto da önceki hali var. Genel görüntü böyle oldu.
Çıkıp aracı denedim, sorunsuz sürüşü tamamladım geldim.
https://blogger.googleusercontent.co....17%20(1).jpeg
Bu aşağıdaki ç.k gibi duran arkadaşı sökmek için aracı kaldırmam lazım, alttan bir bağlantısı var. Şimdilik bekleyecek. Daha iyi bükülebilir bir hortum bulduğunda oct den çıkıp filtreye giden kısmın görselini de düzelteceğim.
Uçtaki siyah parça çekmece kulp'u :D
https://blogger.googleusercontent.co...008.05.17.jpeg
Spacerlar uzuuun bir zaman diliminden sonra elimize ulaştı :D kavuşmamız 11 gün sürdü :) Zaman zaman böyle talihsizlikler oluyor.
https://blogger.googleusercontent.co....01%20(5).jpeg
2 adet 4x108 spacer somunları ile birlikte 1.75 KG geliyormuş, bende dün öğrendim.
https://blogger.googleusercontent.co....01%20(3).jpeg
Sert bir cıvata sabitleyici ile somunları sıktık.
https://blogger.googleusercontent.co....00%20(2).jpeg
spacer somunlarını ve jant somunlarını 110nm ile torkladım.
https://blogger.googleusercontent.co....01%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....00%20(3).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....58%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...008.03.58.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...008.03.59.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....58%20(4).jpeg
İz genişliği güzel oldu, Focus1st ler et52 olunca çok içeride kaldı davlumbaza sürttü. Şuan sürtme vs kalmadı.
https://blogger.googleusercontent.co....59%20(3).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....59%20(2).jpeg
Daha iyi bir ışıkta daha iyi bir fotoğra çeken ekipman ile çekerim müsait zamanda.
15" lere ve st frenlere geçmek müthiş iyi oldu, hem daha iyi yürüyor hem daha iyi duruyor.
Çevre yolunda biraz gazladım en son araba içinde kendi kendime kahkaha atıyordum :)
Önler cok güzel olmuş arkaya da aslında 1cm kadar takılsa daha hoş olmaz mı camurluk tarafında pay var mı? Ya da zaten poryadan uzatma oldu bir de spacer cok müdahale olur deyip böyle mi kabullenmek makbuldur :)
10mm porya üzerine olmuyor bildiğim kadarıyla, 20mm takmak lazım.
20mm şase / aks arası 20 de spacer koysak 40mm olacak. Bu kadar ekleme yapma fikri çok sıcak gelmiyor.
Pay var aslında teker ile çamurluk arasında. Aslında 5mm kadar bir sac kestirip mevcut bijonlar ile kullanabilirim. totalda 10mm kadar iz genişliği artmış olur.
Ya da arka flanş ları 20 den 25mm ye çıkarabiliriz.
Tekrar sök tak çok büyüdü gözümde, böyle binelim biraz, uğraşasımız gelirse yaparız :)
kaan abi jant tercihi çok doğru olmuş çok yakıştırdım
spacer ilaç olmuş resmen
adeta ağır gripten acile gidince damardan çaktıkları sarı serum gibi fayda vermiş :D
maaşallah
Ka nın ön cam üzerindeki plastik parçayı tutan yerdeki kapaklar genelde olmaz. Bizde de yoktu, Buna bir çözüm üretmem gerekti.
Kapaklı vida tutucu + somun kapamak için kullanılan plastik parça ile işi çözdük.
https://blogger.googleusercontent.co...010.38.20.jpeg
Siyah plastik altına pul koydum, onun da altına başka bir plastik koyup pulu sıkıştırdım.
https://blogger.googleusercontent.co....20%20(1).jpeg
deliği tam kapattı bu şekilde.
https://blogger.googleusercontent.co....19%20(4).jpeg
Sonra kapağı kapattım.
https://blogger.googleusercontent.co....19%20(2).jpeg
En sonunda siyah büyük kapağı sıcak silikon ile alttaki kapağın üzerine yapıştırdım. Çıkacağını sanmıyorum, eğe çıkarsa epoxi ile ömürlük yapıştırırım.
https://blogger.googleusercontent.co....19%20(1).jpeg
Sonra OCT nin bozuk görüntülü olan bağlantısını güncelledim. 45 derece ve 90 derece dirsekler aldım 5 er adet, gün gelir lazım olur diye.
45 derece dirseği spiral ile kestim, ve görüntü şöyle bişi oldu. Bir de 90 derece dirsek altına bir oring uydurdum mis gibi oldu.
https://blogger.googleusercontent.co....18%20(5).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....18%20(4).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....18%20(3).jpeg
Motor içi son görünüm bu şekilde oldu.
https://blogger.googleusercontent.co....18%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...010.38.18.jpeg
Bitti mi ? bitmedi. Garajda sağı solu kurcalarken 2 tane led buldum. C1 e takmıştım bundan daha önce güzel olmuştu.
Dedim KA ya da takayım malzeme de azalsın.
Ön ızgaradaki RS yazısını zaten sevmiyordum, hadi dedim onu da değiştireyim.
Sökmesi oldukça kolay, 3-4 dk içinde dışarı aldım. Zaten yüzeyide kötü durumdaydı.
https://blogger.googleusercontent.co....17%20(3).jpeg
Boya öncesi logo deliğini kapatmak için geçmişten lazım olur diye tezgah altına attığım xmax 250 nin filtresinden bir çizim çıkardım.
https://blogger.googleusercontent.co....17%20(2).jpeg
Dremel ile kabaca kestim,
https://blogger.googleusercontent.co....17%20(1).jpeg
Parçayı sonra döner zımpara da düzeltitm yerine oturttum, kalan boşlukları hızlı yapıştırıcı ile doldurup elektrikli zımpara ile zımparaladım.
https://blogger.googleusercontent.co....16%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...010.38.17.jpeg
Sonra ışıltılı hayata geçtik tabi :)
bunlar 2-3 aya bozulur muhtemelen sonra sökeriz.
Cooler altındaki orantısızlık göz yoruyor ama oraya bi çözüm bulamadım. Hatta lip takmak istiyorum ama takamıyorum altta yer yok.
https://blogger.googleusercontent.co....15%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....15%20(2).jpeg
Köpek balığı gibi çıktı :)
https://blogger.googleusercontent.co....15%20(4).jpeg
Son hali de böyle oldu, garajdan çıkarmadım güzel foto çekemedim. Bi ara çeker atarım.
https://blogger.googleusercontent.co...010.38.16.jpeg
Elimde ön logo yoktu, jantlara yaptırdığımdan taktım boş kalmasın diye. Tabi böyle güzel olmadı, orj logosunu alıp takacağım.
30.06.2025 de güzel anılar biriktirdik yine.
Beğendiğim birkaç foto ekleyeyim,
compact çok çılgın bir alet m50 turbo. Çok değişik bir araba. 205 zaten biblo koy vitrine izle.
https://blogger.googleusercontent.co...007.56.30.jpeg
Haylazlar sıralı tam liste :D
Arada bir ağır abimiz var 2.5 kamyon sorento :D Rüzgarı ittirerek giden bir araç namı-diğer TUĞLA :D
https://blogger.googleusercontent.co....31%20(1).jpeg
pit stop ekibi 17 dk da 1.5 lt ethanol doldurdu :D öğreticez bu işi bu çocuklara :)))
https://blogger.googleusercontent.co....31%20(2).jpeg
Rengarengiz :) Her telden var.
https://blogger.googleusercontent.co....31%20(3).jpeg
popo fotomuz olmasın mı :)
https://blogger.googleusercontent.co....31%20(4).jpeg
rengi yeter 208 imiz.
https://blogger.googleusercontent.co....31%20(5).jpeg
@TLH hepimiz mersine giderken micra ile tersine gitmeyi tercih etti :D
https://blogger.googleusercontent.co...007.56.31.jpeg
hb araba güzelliği denen bir şey var gerçekten.
https://blogger.googleusercontent.co....32%20(1).jpeg
naif bir hediye, @emrhn28 kardeşimden KA ya :)
https://blogger.googleusercontent.co...007.56.32.jpeg
Araba hobisinin güzel dostluklara evrilip hoş vakit geçirttiği bir gün oldu. Gelen kardeşlerimin ayağına sağlık diyeyim. Tüm araçlara da ayrıca maşallah.
Çok kalp , çok aşk
Türkiye´de var mi bilmiyorum ama bu kasa Micra´nin Almanya´da 1.2 Kompressor olani var. Cok fazla gücü yok ama biraz kurcalansa keyifli olabilir diye düsünüyorum.
Çok keyifli bir gündü
Her şey için çok teşekkürler..
Meşhur garajı da görmüş olduk :)
Yolda 5 dk yağmur yağdı toz çamur oldu daha iyi fotoğraflar çekerdik de nasip başka zamana artık :)
https://i.hizliresim.com/7cddc0c.JPG
@KÖROĞLU güzel birgün geçirdik, tekrardan teşekkürler, araçlara da bir de buradan maşallah
:) değişik insan seviyorum seni.
Yağmur günün talihsizliği oldu gerçekten. fotolar da gayet iyi, daha iyilerini elbette çekeriz.
Süper oldu ayağına sağlık senin de, araçlar zaten çok güzel rengarenk :)
Evet dıy işleri bitmez, güzel olmayan ama geçici süreliğine taktığımız ön logomuzu yeniledik.
Logo geldiğinde çizik içindeydi üzerinden bir pasta ile geçince kendine geldi.
https://blogger.googleusercontent.co...008.48.02.jpeg
Kendi bantı olmasına rağmen ek takviye ile yapıştırdım yerine.
https://blogger.googleusercontent.co....02%20(3).jpeg
Arabayı garajdan çıkarmıyorum binmediğim için boşuna güneş altında kalmasın diye. O yüzden foto çok iyi olmadı. Netice de logomuzu sıfırladık.
Eski jant logosuna göre ön kısım çok daha güzel oldu.
https://blogger.googleusercontent.co...008.48.03.jpeg
Sonra face de dolaşırken gösterge kartı üreten birini gördüm, görüştük arkadaşla ürünü aldım. Ürün güzel ama kargo konusunda poşete atıp göndermiş, neyseki zarar görmeden bana ulaştı.
Ka nın göstergesini sökmek için öncelikle teybi dışarı alıyorsunuz. Klima panelinde 2 yıldız vida var. Paneli de dışarı aldınız göstege çerçevesinde gösterge tarafında 2 klima paneli altında 1 vida daha söküyorsunuz. Far ayar soketini de söktükten sonra çekip çıkarıyorsunuz. Bu yılların ford larında malzeme kalitesi iyi değil, araba zaten ford ka yani o yüzden tatlı tatlı çekin sökün elinizde paralanmasın çerçeve.
Ben 10 15 defa söktüğüm için geçmişten tecrübeliyim oldukça.
Asıl bombastik kısım burada başlıyor. Gösterge camı ile gösterge kasası birbirine tırnaklı, Cam 4 yıldız vida ile torpidoya bağlanıyor. Bunları da söktükten sonra gösterge artık çıkmaya hazır.
Ama şöyle bir durum var, cam ile kasa arasında bir flex hat var.
Tam da şuradaki gibi.
https://s3.eu-central-1.wasabisys.co...85_5053984.jpg
göstergeyi çekince bu flex kopuyor kopacak, korkulacak bir şey yok lehimleyip devam edicez.
Neden kopuyor ? Bu abinin km göstergesi mekanik telli. Şanzıman üzerinden teli sökmek zor geldi bana, o yüzden zaten aydınlatma yapacğaım için kopmasını umursamadım. Ki söktüğümde zaten kopuktu :)
Zedelemeden sökme yöntemi: Şanzıman üzerinden kabloyu sök sonra göstergeyi çek.
Neyse, göstergeyi bi şekil söktüm zor olsa da. Çünkü alan dar, eller büyük olunca o arada çalışmak zor. El kol yara bere içinde.
Yakıt seviye çubuğunu sökeceğimiz için fotoladık, takarken yanlış takmayalım.
https://blogger.googleusercontent.co....03%20(1).jpeg
Gösterge camını çıkarınca manzara bu,
falçata ile zarar vermeden gösterge malzemesi ile zemin arasına girip kartı kaldırdım.
Çubuklar hassas, çatal uçlu trim sökme aparatı ile kırmadan dökmeden söktüm.
https://blogger.googleusercontent.co....03%20(2).jpeg
Arabamız 99.999 km de sıfırladığı için 115k km de şuan. Ama psikolojik olarak kadran 15 bin mekanik olarak motor 3k km de.
https://blogger.googleusercontent.co....04%20(1).jpeg
Ürünü yapan arkadaştan rica ettim KA TURBO yazar mısın diye, hallederim dedi. Araca özel olması bu açıdan memnun etti.
https://blogger.googleusercontent.co....04%20(2).jpeg
basitlik abidesi bir gösterge paneli :)
https://blogger.googleusercontent.co....04%20(3).jpeg
Şimdi bu aydınlatma işini nasıl yaptım, gösterge arkasından homojen bir dağılım için şerit ledi dik açı ile etrafına dönüp sıcak silikon ile yapıştırdım.
Tabi bu dönme işlemi esnasında yeni yollar açmam gerekli ledin oturması için. Burada dremel hayat kurtarıcı bir alet olarak işini yaptı.
https://blogger.googleusercontent.co....04%20(4).jpeg
Gösterge camını da pasta ile temizledim, içini de güzelce ayrıca temizledim. Kılcak çizikler ve buğulu görüntü gitti, baya sıfır yakın oldu.
https://blogger.googleusercontent.co....04%20(5).jpeg
Ufak denemeler, yapa boza bu işlerde şunu öürendim size de tavsiyem bir işi kontrol etmeden bitirmeyin, lehimlemeyin, yapıştırmayın, toplamayın.
https://blogger.googleusercontent.co....05%20(1).jpeg
Kendimce yakalayabildiğim en homojen aydınlatma bu led pozisyonu ile oldu, siz tabi bunu görmüyorsunuz ama arada ince ayarlamalar var.
https://blogger.googleusercontent.co....05%20(2).jpeg
En can sıkıcı kısma geldik.... Şimdi km kısmında aydınlatma yapabildim çünkü kartın oturduğu yüzey şeffaf bir malzemeden imal edilmiş.
Ama yakıt göstergesi aşağıdaki arkadaşın üzerine biniyor.
https://blogger.googleusercontent.co....05%20(3).jpeg
Ka da arkadan aydınlatma yok normalde, gösterge camının önünden 1 tane lamba ile komple aydınlanıyor.
Hal böyle olunca burayı komple aydınlatamasam da en azından yakıt seviyesi için bir şey uydurabileceğimi fark edip, göstergenin yakıt seviye kısmının arkasına gelen kısmı kestim biçtim.
https://blogger.googleusercontent.co....05%20(4).jpeg
Görüntü şu şekilde oldu, gönül isterdi komple aydınlatabilelim ama fiziksel olarak ben başaramadım.
https://blogger.googleusercontent.co....05%20(4).jpeg
Gösterge ışıkları açık değilken bu şekilde görünüyor.
https://blogger.googleusercontent.co....06%20(2).jpeg
ışıkları açıncada böyle,
https://blogger.googleusercontent.co....06%20(3).jpeg
Biraz uzaktan bir poz,
https://blogger.googleusercontent.co....06%20(4).jpeg
Ve zor da olsa topladık pozu. Neden zor da olsa, gösterge arkasına çok sıkı geçen km teli var bunu orada oturtmak için 20 25 dk uğraştım.
Görsel güzel oldu ama bu kadar eziyete değer miydi emin değilim açıkçası. 18.30 dan 22.30'a kadar 4 saatte anca bitirebildim.
https://blogger.googleusercontent.co....06%20(5).jpeg
çok bi işimiz kalmadı görünürde KA ile, ufak ufak iyileştirerek devam ederiz yolumuza.
Eline sağlık modern bir hava katmış ancak yeşil olan şerit arabaya uyumlu mavi veya diğer göstergelerin ışığına uyumlu amber tarzı olsaydı daha güzel olurmuydu acaba diye düşünmedim değil :)
İç aydınlatma her yerde yeşil, sonradan takılan devir göstergesi tonu çok uymuyor.
He bir de tabi harici göstergeler amber rengi. Ben kadran ve teyp klima tuşlarını düşünerek yeşil olsun istedim. Işık yanmazken amacına ulaştı.
Ama yakıt göstergesi işi bi tık bozdu görsel açıdan.
Güzel olmuş ama ben olsam oraya güzel bi tablet koyup herşeyi dijitale çevirirdim daha güzel olurdu.