Geçmiş olsun. acil şifa dilerim
Printable View
Geçmiş olsun. acil şifa dilerim
Teşekkür ederim, flood olmasın diye ancak cevap yazıyorum. Hem de konuyu güncellemiş olayım.
Selam herkese, iyileştik sabahın 6 sında garaja indik :) Uyku tutmayınca dedim hazır serin, şu göstergenin ışık şiddeti işini halledeyim. Bir de İAT için sensör almıştım onu takayım.
Artık gösterge aç kapa artema modunda olduğundan 5-6 dk da sökebiliyorum.
https://blogger.googleusercontent.co...012.01.22.jpeg
Lehim ve uğraşmadan kablo metal eki + makaron ile elektrik bağlantılarını yaptım.
https://blogger.googleusercontent.co...012.01.24.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....23%20(1).jpeg
Kullandığım dimmer devresi şunun benzeri,
https://m.media-amazon.com/images/I/...L._SL1500_.jpg
Kumandalı olduğundan gösterge arkasında bırakmıyım diye uzun kablo ile sigorta kutusu yanına taşıdım, kumandayı da yanına koydum dışarıdan kablo vs görünmüyor.
https://blogger.googleusercontent.co....24%20(1).jpeg
Gçsterge bu şekilde, bunu normalde KA için eskiden su scaklığı için kullanırdım.
3d yazıcı arızalı elim gidip yaptırmadım, yaptırınca güzel bir pod içine gömeceğim göstergeyi.
https://blogger.googleusercontent.co....25%20(1).jpeg
Konuyu takip edenler hatırlar, oct için buraya hatalı bir delik açmıştım. Bu deliği kapatmak için parçayı sanayiye götürürken aklıma iat geldi bi anda.
Aha dedim yer süper, hemen m8 bir somun aldım ustaya verdim kaynattı 2 dk da. direksiyon mafsalının altında soktum içeri göstergeye çektim kablosunu.
https://blogger.googleusercontent.co....24%20(3).jpeg
Ne yazıkkki telefonun size gösterdiği ile benim gördüğüm arasında çok muntazam bir fark var.
Kumanda da %100 %50 %25 ve minimum ışık şiddeti ayarlayabilecek imkan var.
%25 çok çok ideal bir ışık şiddeti sağladı.
https://blogger.googleusercontent.co....25%20(2).jpeg
%25 , gösterge sol kısma yansımadan belki anlayabilirsiniz ışığı.
https://blogger.googleusercontent.co...012.01.28.jpeg
Aracın içi genel olarak gri tonlarında olduğundan yaz ayı için basit güzel bir paspas aldım.
https://blogger.googleusercontent.co...012.01.25.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....24%20(4).jpeg
Sonra çıkıp biraz turladık, biraz foto çektik.
https://blogger.googleusercontent.co...012.01.29.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...012.01.32.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...012.01.33.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...012.01.34.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....35%20(3).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....35%20(4).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....35%20(7).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....35%20(8).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....36%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....36%20(4).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....36%20(7).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....37%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....37%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....37%20(3).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....37%20(6).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....38%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....38%20(5).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...012.01.38.jpeg
Güzel olanlar daha iyi kamerası olan bir cihazla çekildi xaomi nin bir modeli ama nedir tam bilmiyorum.
İAT çok yüksek bu arada, 50 60 gazlayınca 70 oldu :D RS e yaptığım washer cooler sistem'i buna da yapacağım.
Acil bi bosphorus meth kit + bucket seat tarzi bir koltuk cok yakisir.
Bir şey diyeyim mi, herhalde bir tek ben beğenmiş olabilirim yakıt göstergesi aydınlatmasını :)
Bilinçli ayarlamışsın gibi, sadece yakıtın durumuna odaklanmış, eğik bir bar halinde göstermesi hoşuma gitti
Saabların belli bir süratin altını ışıklandırması, üstü süratleri karartması gibi :)
Bu arada buji konusunu tekrar açmak istemiyorum çalışıyorsa dokunma prensibinden ötürü, ama 70 iat daha soğuk buji ister gibi düşünüyorum
Koltuk işi aklımda ama şu sıra o tarz bir bütçe ayırmak istemiyorum, sim için ekipman alma hedefim var.
Meth kit den önce iat için intercooler için sisleme yapacağım.. Nozulları aldım, hatta ic ve radyatör için bir sistem tasarlayacağım.
İat konusunda şu da beni yanıltıyor olabilir ntc nin takılı olduğu yer hemen turbo nun sağı. Krom da motor içinden gelen ısı ve turbo dan gelen ısı ile sürekli sıcak. Haliyle şuan sanırım biz metalin sıcaklığını ölçüyoruz.
Kelebeği söküp üzerine bir diş açıp ntc yi takacağım eğer boşluk varsa, detaylı incelemedim henüz.
Yakıt tarafı km tarafı gibi tam aydınlansa çok mutlu olurdum.. Hatta aklıma siyah plastiği pleksi ile değiştirmek de geldi ama iş çok uzayacaktı uğraşmadım açıkçası.
Bir daha kadran tarafında bir şey yapmak istemiyorum.
Sadece iat için birkaç değişiklik yapacağım.
Çeşitli denemeler yapıyorum bakalım netice elde edebilecek miyim.
Benim yorumum iat'ı 60-70 okumasının sebebi sensörün metal olması ve krom boruya doğrudan bağlanması sebebi ile boru içinden geçen havay yerine motor & turbo sıcaklığı ile ısınan krom borunun sıcaklığını ölçmesi.
Neyse akşam can sıkıntısınında vermiş olduğu yetki ile gidip şu iat işini bir kurcalıyım dedim.
Hemen m8 somunu bulup krom üzerindeki deliği kapattım.
Aklıma emme hattındaki basınç ölçer valf ve iç göstergeye bağlanan hatta ek yapmak geldi. Hem turbo ve fanın üflediği sıcaktan uzakta hem de metal bir parçaya bağlanma gerekliliği yok.
şöyle bir çalışma ortamı oluşturdum kendime, 12v bir tepe lambası almıştım baya iş gördü.
https://blogger.googleusercontent.co...010.44.51.jpeg
sensöre ve valfe giden borular zaten kurulu sistemdi, ben sadece 1 tane T girerek boşa bir çıkış vermiş oldum.
Bu arada bu hortumlardan 1 tanesi de çatlaktı muhtemelen 1 bar basamıyor olma sebebim buydu. Acil olarak duman kaçak test cihazını yapmam lazım artık.
Bir de uuzn bırakılmış olan hortumları kısalttım daha az kalabalık bir şekilde revize ettim. Görüntü hayal ettiğim şekilde değil, oraya daha güzel bir sistem yapacağım ama şimdilik test etme amaçlı olarak bu şekilde kurguladım.
Bütün bu ufak hortumları da silikon hortum alarak değiştireceğim, bunlar oldukça uzun ömürlü, plastik kauçuk gibi olanlar çatlıyor bir süre sonra.
Şuradan al diyeceğiniz yer varsa link atın lütfen.
https://blogger.googleusercontent.co....51%20(2).jpeg
T nin açık ucuna elde kalan silikon hortumu ekledim ve onun da ucuna ntc yi taktım üzerine de 1 kelepçe attım.
NTC yi de kule gergisi arkasına, metal bir yere değmeyecek şekilde konumlandırdım.
Foto da cırtlı görünüyor ama sonra bu cırtı kaldırdım, arkadaki plastik boruların üzerine sabitledim.
Hem doğrudan sıcak havaya maruz kalmayacak, hem de manifoldun içindeki hava sıcaklığını doğrudan bana gösterecek.
Teorik olarak bu kurgu daha makul bir netice verecek diye düşünüyorum, saha da göreceğiz işi :)
https://blogger.googleusercontent.co....51%20(1).jpeg
aracın taban halısı kaplamamı yoksa orjinal mi
12v tepe lambası linki gelsin :D
Süper gidiyor hocam elinize sağlık, kampana ve kaliperlere el atsanız siyah mı olsa acaba?
İat'ı azaltmak için intercooler sisleme (sulama) sistemi yapıyorum.
Bu sistemi daha önce RS e uzaktan kumanda ile tetikleyerek yapmıştım.
Bu sefer biraz daha ileri gidip sistemin basınçla çalışacak şekilde çalışmasını sağladım.
Basınç müşürü olarak LEFOO LFS-02 kullandım. Bu tip ICW vb ürünler satan markada 420+ TL
Basınç müşürü başka sitede 88 TL :MUHTELİF : LFS-02 235mbar Pressure Switch
Videosu aşağıdaki gibi, şeması da şu şekilde. Maliyet totalde 2k kadar çıkıyor temmuz 2025 fiyatları ile. (Sadece bir solenoid valf gerekebilir ekstradan)
https://blogger.googleusercontent.co...%9EEMA_ICW.jpg
https://youtu.be/FXqnMsacWFA
Sistemi yukarıdaki şekilde önce tezgahta test edeceğim sonra araç üzerinde montajını yapacağım.
Kullanacağım depo biraz ufak geldi gözüme, başka bir depo sistemi yapabilirim bakalım önce bir test edelim. :)
şemanın excel dosyası aşağıdaki linke.
Google E-Tablolar yukleniyor
+ olarak 14" aksiyel bir fana geçiş yapıyorum radyatör soğutması için.
Şu ürünü aldım, tabi ürünün bayi harici satışı yokmuş, biz trendyoldan nerdeyse 2x rakama aldık :D Güzel sistem !!
14 İNC 120 WATT AXİEL FAN 12 - 24 VOLT / EMİCİ - UFLEYİCİ
12v 120w olan 2550m3/h emiş gücüne sahip.
https://www.starmotor-company.com/image/catalog/14.jpg
Bu 2 eklemeyi neden yapıyorum, araç normalde çok stabil soğumakta.
Fakat klima işin içine girdiğinde denklem değişiyor. Ford KA normalde 100+ derecelerde fan açan bir araba, şuan harici müşür ile yine ecu tarafından çalıştırılan bir 90 derecelik sistemimiz var.
İlk hedef emiş gücü yüksek fan ile sistemdeki soğumayı daha hızlı ve daha uzun süreli sağlamak.
35+ derece dış ortam sıcaklığında klima aktif iken su sıcaklığı 110 ları görüyor, riske etmemek için kapatıyorum.
Sisleme sisteminin 5 adetn nozulundan 3 adedini klima radyatörü ve su radyatörü için kullanacağım.
Kalan 2 taneyi de intercooler üzerinde değerlendireceğim. Bu projeyi tamamlayıp bitirmem biraz sürecek o yüzden tezgahta basınçla aktifleşen kısmını paylaştım.
Tüm sistemi sonrasında detaylandıracağım, bu sistemi ticari ürün olarak çok ciddi rakamlara piyasada bulmak mümkün, bu tür işlerden birazda olsa anlayan ama tüm ekipmanı bir araya getiremeyenler için bir yol haritası olsun istiyorum.
Tabiki soru olursa her zamanki gibi seve seve cevaplarım.
Bu harici su ile soğutma konusunda tadilat tamirat serisinde Fiat Coupe de intercooleri daha basit bir sistemle cam su bidonu ,2 cam fiskiyesi,Silecek pompası ile yapmışlardı, Dyno üzerinde bu işlemle 10 beygir civarında fark çıkıyordu. Manuel olarak bir anahtarla suyu açıp kapatıyorlardı.
Videoda 7.45 te gözükmete.
http://https://www.youtube.com/watch?v=MtiQuvBC6Ig
umarım sende istediğin ısıda stabilize edip,performansa olumlu katkı sağlayabilirsin.
Ka nın silecek deposu ön cam ve cam önü ızgara altında. Keşke davlumbaz vs altında olsaydı ek depo ile uğraşmadan çok kolayca uygulama yapabilseydim.
HP artışı benim için işin ek katkısı olur. Benim hedefim basınç geldiğinde iat'ın düşmesi için cooler soğutmak ve yine klima çalışırken klima radyatörü ve soğutma sıvısı radyatörünü soğutmak.
Dolaylı olarak daha soğuk hava içeri soktuğumuzda ***** oksijen artacak oradan da ufak bir kazanç olur.
Ka nın kaput altı çok dar, klima radyatörü en dış kısımda, arkasında su radyatörü var, ve fan emiş yapıyor kaput altına doğru.
Klimayı açınca klima radyatörünün sıcağını su radyatörüne doğru emiyor + olarak bu emdiği sıcak havayı doğrudan turbo ya doğru gönderiyor, hava filtresi de bu sıcaktan nasibini alıyor, burada bir kısır döngü var.
Bu washer ve aksiyel fan işe yarayacak diye düşünüyorum. Sadece filtreye cai tarzı bir uygulama yapma şansımı zorlayacağım. O kısım için araştırma aşamasındayım.
Bence iat düşürmek için hava filtresine cai kit yapmanız lazım,turboya giren hava ne kadar soğuk olursa o kadar daha iyi olur. Motor içi dar ve küçük olduğu için sıcaklığı düşürmenin 2. Yoluda kaputa ekstra hava tahliye ızgarası yapmak gerek özellikle turbonun olduğu yere.
onun da yolunu araştırıyorum ama zor görünüyor, şu görselden anlaşılacağı üzere hareket alanı çok kısıtlı. Far port yapmaya çok uygun ama günlük kullanımda dert olur far içine port yapsak.
Kaputta mevcut bir aktif havalandırma var ama ne kadar işe yarıyor tartışılır. Kaput da arkadan 2cm kadar havada o olmasa iat hepten uçar.
https://blogger.googleusercontent.co....02%20(2).jpeg
turbo hava filtre tarafı çok dar biliyorum ama ,turboyu boşa çıkarıp motor tarafına bir ısı kalkanı yapıla bilir mi acaba?
Bahsettiğim olaya örnek malzeme http://https://www.pandaalu.com.tr/t...iv/isi-kalkani
Daha da verimli olması için çıkma bir kaput alıp turbo hava filtre tarafına bi scoop açılıp devam edilebilir.
Şu alüminyum işini çözebilirsem mutlaka oradan bir kazanç olacak.. Ama malzeme bulamıyorum.
Bulaibldiğim şu,
Kantoflex Puturlu Aluminyum Sac Levha - Bauhaus
Bu ürünü şu şekilde düz levha olarak bulabileceğim bir yer var mı acaba ?
https://www.ebay.co.uk/itm/285126755...r=586993444866
https://i.ebayimg.com/images/g/cPkAA...m/s-l1600.webp