User Tag List

Sayfa 5/9 İlkİlk ... 34567 ... SonSon
158 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: Turbo ford ka & du it yorself

  1. #77
    cosworth43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2021
    Yaş
    24
    Şehir
    Kütahya
    Mesaj
    6
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu yılların bazı fordlarında arka davlumbaz yerine halıfleks gibi bir şey var o da su tuttukça marşpiyel ve çamurluk ağızlarını çürütüyor.
    bu araca uygun davlumbaz olması güzel bir artıymış. fabrika çıkışından mı geliyor acaba yoksa sonradan mı takılma abi

  2. #78
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cosworth43 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu yılların bazı fordlarında arka davlumbaz yerine halıfleks gibi bir şey var o da su tuttukça marşpiyel ve çamurluk ağızlarını çürütüyor.
    bu araca uygun davlumbaz olması güzel bir artıymış. fabrika çıkışından mı geliyor acaba yoksa sonradan mı takılma abi
    Orj de davlumbaz yok KA da,

    Havalandırmalarından içeriye çamur girer, %99.9 unun bagajı bu yüzden çamur içindedir.

    Ben şimdilik elimdeki plastik malzeme den kesip havalandırmaya çamur su atmayacak şekilde bir uygulama yaptım.

    Renault 11 in ön davlumbazları kes biş oluyor arkalara. Ben biraz kestirmeden gittim.
    Konu KÖROĞLU tarafından (10-06-2025 Saat 08:09 ) değiştirilmiştir.

  3. #79
    cosworth43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2021
    Yaş
    24
    Şehir
    Kütahya
    Mesaj
    6
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5 sene içinde ikinci kez aracın çamurluk ağızları çürüme yaptıktan sonra o halıfleksleri söküp attım. ya çamurluk içine pütür attıracağım ya da uydurma bir davlumbaz yapacağım. renault 11 davlumbazını ilk defa duydum müsait zamanda deneyeyim teşekkür ederim

  4. #80
    Satış Bölümü Sorumlusu Yogi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Ataköy
    Mesaj
    2.627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    @KÖROĞLU Kendi arabanı yapmaya ne zaman başlarsın tahminen?

    Konularını keyifle okuyorum kolay gelsin

  5. #81
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yogi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @KÖROĞLU Kendi arabanı yapmaya ne zaman başlarsın tahminen?

    Konularını keyifle okuyorum kolay gelsin
    Eyvallah, ben de yaparken eğleniyorum. Daha doğrusu tüm dünyevi şeylerden uzaklaşıyorum bu açıdan terapi gibi.

    Böyle söyleyince yaşım 13 -14 ken bir kaykaya bebek arabası tekeri takıp çok komik bir icat çıkarmıştım ortaya o geldi aklıma beni baya geçmişe götürdün

    Daha teknik şeylerle ilgilenebileceğim bir mesleği seçmiş olsaydım keşke zamanında diyorum sadece.

    Okuyana keyif veriyorsa yazdıklarım demekki amacına ulaşıyor devam edeceğiz. Sırada catch can'in emme hattına bağlantısı işimiz var.

  6. #82
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok yoruldum beyler, ama güzel neticeler aldık

    Hedefim bu gün jantları takmak aracı yürür hale getirmekti. Bunu yaparken Oil Catch Can'in çıkışı ufak filtre ile dışarı verilmişti araç bana geldiğinde, yani emme hattına bir geri dönüşü yoktu.

    Bunu halletmek için araç hazır eşeklerin üzerindeyken şu emiş hattındaki krom boruyu sökeyim dedim.

    Sökme girişimine başladığımda aşağıdaki manzara ile karşılaştım, radyatör alt hortumunun bir kısmı aks üzerindeki plastik parçaya sürterek aşınmış.

    Bu şekilde binmek ileride ciddi sorun yaratabileceğinden bunu tamir etmem gerekti. Tabi bu hortum orjinalde yok, başka bir araçtan uydurulmuş.

    Bende yeni bir sistem yaptım, 1 Adet 19 ve 16 mm lik 90" dirsek, 1 adet 16mm TE ek ile eskisiden daha iyi hale getirdim. Eskisinde aşağıdaki fotodan da görüleceği üzere boru bükük kalmıştı, o kısmı da revize etmiş oldum.

    [IMG]
    Hortumu makul bir yerinden kestim ve aşınan kısmı kullanım dışı bıraktım.



    Sıfır parçalar ve ekler ile yeniden düzenledim. Akış sekteye uğramayacak şekilde yapmaya özen gösterdim. Hiçbir boru kıvrık değil şuan.




    Bitmiş hali bu şekilde oldu, daha sonra aracı çalıştırdım devirdaim olan su berrak olana kadar temiz su ekledim. Sonra onu da boşaltıp total glacelf auto supra ile su bakımını da tamamlamış oldum. Kaçak vs kontrolü de yaptım, akan bir yerimiz yok.



    Oil catch can araç ısıntıktan sonra içinden geçen buharı motor içinden araca verip içeriyi kötü kokutuyordu. Normalde ben yaptığım araçlarda catch can üzerinde filtre kullanmıyorum, yağından ayrılan buharı tekrar emme hattından motora gönderiyorum.

    İntercooler dan çıkan havayı kelebeğe taşıyan krom parçayı söktüm, sökmeden önce işaretledim ve üzerine garajda delik açtım.



    oct nin üzerindeki çap ile aynı olacak bir ek metal parça bulup yarıdan kesip krom parçaya kaynattırdım.



    Sökülen ne varsa geri taktım, iç çap 16mm olan boru ile oct nin çıkışından emme hattına 90 derece bir dirsek kullanarak borulama işini tamamladım. 45 derece bir dirsek bulursam görsel daha güzel olacak, doğrudan boruyu takınca katlanıyor o yüzden dirsek kullandım.



    Sağolsun @TarıkS şase kolu ile aks arasındaki 20 mm lik parçayı kestirdi ve geçerken bıraktı. Tekrar teşekkür ediyorum.




    Normalde şase kolu ile aks birbirine M10 ve 25 lik cıvata ile bağlı. Biz araya 20mm ek parça koyduğumuz için 10.9 sertlikte m10x45 cıvata aldım ve onlar ile bağlantıyı yaptım.

    Tork kolu ile 110 nm torkladım.



    Tabi takmadan önce şase kolunu tel fırça ile paslardan kurtarıp ısıya dayanıklı siyah boya ile boyadım.
    Arkadaki kırmızı parça, ds3 den kalan paçalık, KA da arkada davlumbaz yok, çamurluk içi havalandırmadan su alır bagajı çürür, onu engellemek için bu paçalığı kestim buraya monte ettim ama boyamadım henüz, çünkü r11 ön davlumbazları kes biç oluyor buraya onları takacağım.




    Boyadık eskisine göre daha sağlıklı oldu haliyle.



    Montajı yapınca iyiki spacer kullandık dedim, hala bile içeride ama sürtme şansı sıfır.



    Biraz bir şeye benzemeye başladı




    Ka yı kenara attık CC geldi, ona bi yağ değiştirdik araya sıkıştırdık.



    Sonra o kadar yorgunluğuma rağmen dedim seni yıkayıp paklayacağım yaramaz çocuk bastım köpüğü yıkadım kuruladım güzelce. Sonrası aşağıda.







    Koca popolu
















    En sevdiğim kare sanırım bu oldu.







    Sonra Ka ile yemeğe çıktık, dedim bu gün yoruldun hakettin, açtık müziğimizi inceden dolaştık.

    Öncelikle araç net daha rahat hareket ediyor. Eski jant lastık 17+ kilo idi, yeniler 14 kg civarında. Teker başı 3+ kilo dan kurtuluk.

    Ön tekerlerin ET ler uymadı ön sağ sorun yaşatmadı ama ön sol için 2mm lik 4 tane pul koymam gerekti fren hortumuna ve amortisöre sürtmemesi için.

    Çeşitli talihsizlikler yüzünden perşembe kargoya verilecek ürün bu gün daha ancak kargolandı. O yüzden böyle topladım arabayı.

    Aracın hızlanmasına da olumsuz etki eden jantlardan kurtulunca araçtan alınan keyif yeni jantlar ile oldukça arttı.

    OCT nin uzun sürüşlerdeki içeri koku vermesi yolculuğu tatsız hale getiriyordu onu da çözdüğümüz için günlük her yere gidilecek bir araç oldu KA artık.

    Süspansiyon konforu enteresan şekilde yanak değişmese de çaptaki ufalma ve tabandaki daralmadan dolayı arttı.

    Geniş tabanlar ile sanırım araç yere daha iyi basıyordu, dönüşte bir 180 lere kadar çıktım, hafif bir gezme var gibi hissettim. Tekrar daha müsait bir zamanda deneyeceğim.

    Yorucu fakat neticesini aldığım bir gün oldu.

    [IMG].[/IMG]

  7. #83
    fthdrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Fikirtepe
    Mesaj
    10.070
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    236 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok güzel oldu şuan jant upgrade ile birlikte.
    MAşallah.

  8. #84
    fevzi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    523
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merhaba araç ilandayken benim de dikkatimi çekmişti sizin almanız büyük şans olmuş , yapılan geliştirmeler de çok hoş olmuş özellikle fren upgrade i çok yerinde olmuş bende kendi aracımda (mk6 fiesta s ) benzer bir setup kullanıyorum,
    arka spacerlar benimde yapmak istediğim bir uygulamaydı bir türlü vakit bulup ölçü alamıyordum daha doğrusu aracı söküp ölçü alacak müsait yerim yoktu siz halletmişsiniz elinize sağlık. ben kw 1.2 cm spacer ile çözmüştüm olayı ama sizin yaptığınız daha sağlıklı olan. Diger geliştirmelerinizi de merakla takip ediyor olacağım diger konularınızdaki gibi. keyifli sağlıklı sürüşler dilerim.

  9. #85
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İçeri koku geliyorsa oil catch tankın çıkış kısmını hortumla aşağı uzatın içeri gelmez en azından.
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  10. #86
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turboman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İçeri koku geliyorsa oil catch tankın çıkış kısmını hortumla aşağı uzatın içeri gelmez en azından.
    Emme hattına dönüşü bağladım, yukarıdaki şekilde. Şuan sorunsuz.

  11. #87

    Üyelik
    Apr 2018
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    133
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah tam sleeper olmuş çok cici duruyor jantlar, intercoolerı biraz daha gizlemek için tel ızgara vb. bir çözüm de bulunabilirse iyice sürpriz olur

  12. #88
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emme hattına dönüşü bağladım, yukarıdaki şekilde. Şuan sorunsuz.
    Emme hattı derken turbonun ucundaki filtreden sonraki yeremi?
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  13. #89
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fthdrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok güzel oldu şuan jant upgrade ile birlikte.
    MAşallah.
    Üzerine takınca bende çok beğendim. Ölçüsü lastiği vs tam kararında. Sadece ET den gol yedik, arkaları çözdük, önlere de spacer larımız gelirse takıcaz. Kargomuz hala çıkmadı bekliyoruz.

    Alıntı fevzi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba araç ilandayken benim de dikkatimi çekmişti sizin almanız büyük şans olmuş , yapılan geliştirmeler de çok hoş olmuş özellikle fren upgrade i çok yerinde olmuş bende kendi aracımda (mk6 fiesta s ) benzer bir setup kullanıyorum,
    arka spacerlar benimde yapmak istediğim bir uygulamaydı bir türlü vakit bulup ölçü alamıyordum daha doğrusu aracı söküp ölçü alacak müsait yerim yoktu siz halletmişsiniz elinize sağlık. ben kw 1.2 cm spacer ile çözmüştüm olayı ama sizin yaptığınız daha sağlıklı olan. Diger geliştirmelerinizi de merakla takip ediyor olacağım diger konularınızdaki gibi. keyifli sağlıklı sürüşler dilerim.
    Güzel dilekler için teşekkür ederim, araç bana geldiğinde durma konusunda ciddi sorunları vardı. Büyük kaliper + yeni arka takım balata ve tabiki yeni hidrolik ile bu işi net şekilde çözmüş olduk. Şuan gayet iyi durabiliyor. Tabi önceki lastikleri de 2015 dot lu idi, 2024 dot lu yeni lastiklere geçince fren konusunda iyileşme de oldu haliyle.
    Elimizden geldiği kadar iyileştiriyoruz, şuan kozmetik işleri dışında mekanik olarak bir bakım ihtiyacı yok gibi. Olursa onu da yaparız bir şekilde.

    Alıntı kocamanadam Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah tam sleeper olmuş çok cici duruyor jantlar, intercoolerı biraz daha gizlemek için tel ızgara vb. bir çözüm de bulunabilirse iyice sürpriz olur
    Cooler su radyatörüne 3-4 mm falan boşluk kalacak şekilde oturmuş durumda. Görünmemesini bende isterdim ama neredeyse imkansız bunu başarmak.

    Üzerine tel vs yapmak da görseli bozacaktır, o yüzden o kısmı böyle kabul ettim.

    Alıntı turboman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emme hattı derken turbonun ucundaki filtreden sonraki yeremi?
    Şurada görülüyor, oil catch can yazan kısmın "can" tarafından çıkan boru boğaz kelebeğine bağlanan krom parçanın üzerine bağladım.



    Krom parçaya 1 delik açıp üzerine 16mm lik boru ek aparatı kaynattırdım.


  14. #90
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer doğru anladıysam o boruda basınç var, basınç olan boruya havalandırma borusunu taktıysanız yanlış olmuş olur,turbonun bastığı havanin bi kısmı motor içine gider, yani ters bir işlem var ortada o boru boşta olması ve ucunda küçük filtre olması lazım benim bildiğim.
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  15. #91
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turboman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer doğru anladıysam o boruda basınç var, basınç olan boruya havalandırma borusunu taktıysanız yanlış olmuş olur,turbonun bastığı havanin bi kısmı motor içine gider, yani ters bir işlem var ortada o boru boşta olması ve ucunda küçük filtre olması lazım benim bildiğim.
    Doğru dedin bu kısmı revize edeceğim. Emme hattındaki o boruyu körleyip, hava filtresi ile turbo emişi arasına giriş yapacağım.

  16. #92
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğru dedin bu kısmı revize edeceğim. Emme hattındaki o boruyu körleyip, hava filtresi ile turbo emişi arasına giriş yapacağım.
    Bende diyorum acaba bilinçlimi yapıldı, bi bildiği var heralde dedim araba yürümez basınç düşer,dedim farklı bir sistemmi var acaba arada çekvalf falan rölantide açılıyor gazlayınca kapanıyormu diye
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  17. #93
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğru dedin bu kısmı revize edeceğim. Emme hattındaki o boruyu körleyip, hava filtresi ile turbo emişi arasına giriş yapacağım.
    Turbonun ucunada takmayın boşta bırakın pis havatekrar motor içine girmesin gaz kelebeği emme manifoldu tolanti motoru kurum pislik yapar.
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  18. #94
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turboman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende diyorum acaba bilinçlimi yapıldı, bi bildiği var heralde dedim araba yürümez basınç düşer,dedim farklı bir sistemmi var acaba arada çekvalf falan rölantide açılıyor gazlayınca kapanıyormu diye
    stratejik bir hata yaptık orada Neyse işte başka gözün görmesi iyi bu açıdan. Araba da yürüyor enteresan şekilde, bir kayıp hissetmedim.

    Sonraki mesajında dışarı ver demişsin ama araç içine koku yapıyor baya rahatsız edici.

    Daha önceki araçlarımda yağdan arınan buhar aşırı bir kirlenme yapmamıştı.

    oct den çıkıp emmeye girene çekvalf takayım diye düşündüm ama o da iş görmeyecek bence.

    Turbo basarken geçmeyen buhar motor içi basıncı artıracak. En temizi emişten göndermek, biz yanlış emişten gönderdik, emmeli gömmeli iş açtık başımıza

  19. #95
    mimarsertac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Munih
    Mesaj
    815
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu jantlar kesinlikle daha iyi. Aracin boyutlarina daha uyum saglamis ve daha OEM bir görünüm olmus.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •