User Tag List

Sayfa 12/12 İlkİlk ... 2101112
216 sonuçtan 210 ile 216 arası

Konu: Turbo ford ka & du it yorself

  1. #210
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sıcak olacak bir yer ise 3d parçayı basarken PLA kullanma. Yazıcın kapalı kasa ise ABS yada ASA kullan. Açık kasa ise PETG deneyebilirsin.
    fotodaki duy'un üzerine parça basacağım, orası için önce dışarıda uzun süreli bir ısı testi yapacağım tezgah üzerinde.

    petg yi deneyeyim, istediğim randımanla çalışmıyor elimdeki yazıcı bi tur tamir ettirdim. Onu da değiştiricez ilk fırsatta bambu p1s var hedefimde tek seferde kapalı abs basan bir şey alayım istiyorum.

    Olmadı şu ürünü alıp revize edeceğim ama bu rakam çok fazla ödemeyi düşünmüyorum.

    Hepsiburada | Guvenlik
    Konu KÖROĞLU tarafından (15-09-2025 Saat 13:30 ) değiştirilmiştir.

  2. #211
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mercek işini biraz detaylandıralım, birisi yapacak olursa belki faydası olur.

    Haliyle 1 takım mercek 1 takım led ve duruma göre ekstra renklendirme için led kablo vs lazım.

    Online bir alışveriş sitesinden 1 takım 2.5" mercek aldım. Benim farım için bu ölçü uygun, 3" istedim ama sığmadı. Burada mesele tasın yapısı ve farı taktığımız yerin cama olan uzaklığı, bunları ölçmeden mercek almamak lazım. Merceklerin hangi tip ampul ile çalışacağı yazıyor, benim aldıklarım h1. H1 led ampulleri de bir arkadaşımın önerisi üzerine aldım.

    ilk sorunumuz aldığımız merceklerin h1 yuvasına elimizdeki h1 lerin büyük gelmesi.

    Netice de çin işi mercek oem bir kalite beklemek büyük hata olur.



    Led yuvasını ufak ufak dik matkapta genişletiyoruz.





    Bu arkadaş da sellektör yaptığınzda merceğin içinde kendini aşağı doğru çeken bir mekanizma ile çalışan perde.

    Buna uzun farın + kablosu bağlanmalıdır.



    ik adımı atladık, artık ampul merceğin içerisinde.





    Sonrasında sıcak hava tabancası ve çeşitli ittirme kaktırma taktikleri ile far camını zarar vermeden söküyoruz.

    Ben daha zor söküleceğini düşünmüştüm açıkçası 30 dk gibi bir sürede camı deforme etmeden sökebildim. Isı tabancası ile bolca ısıtarak ve elbette aynı noktada çok uzun süre bekleyip plastiği eritmeden ufak ufak kastırarak camı dışarı aldım.

    Sonrasında merceğin far yuvasına takıp somunu sıkmak istediğimde mercek üzerinde bulunan kapak farın tasına temas ettiği için tası kesmem gerekti.

    Tası kesmek pis bir iş, dremelle denedim çok toz kalktı, sonrasında matkapla delikler açıp dremel ile bu delikler arasında kalan parçaları kestim.

    Alıştırma yaparak merceğin hiçbir yere temas etmediğinden emin olana kadar işleme devam ettim.




    2. sorunumuzu da atlatıp merceği far yuvasına oturtup sağa sola dönmemesi için kutudan gelen aparatını da altına koyara somununu sıktım.



    Sonrasındaki işlem açıkçası fantazi bu tamamen can sıkıntısı için yapılan bir adım, bunu yapmasanız da olur.

    Ben far çalışmazken gündüz mercek kısmında da bir aydınlatma olsun istedim. Hatta bunu abartıp kırmızı ve turuncu olarak yaptım. (kırmızı yerine mavi yapsaydım keşke)

    Bunu yapmak için 2 farklı şerit led ile merceği tutan plastiğe delikler açıp ledleri üzerine bağladım.



    Tabi bu renk geçişi için bir anahtar gerekecekti bunu da madem yapıyoruz istediğimizde kapatabileceğimiz bir şekilde yapalım dedim.

    Aşağıdaki 3 yollu anaharı sağ = renk1 sol renk=2 orta=kapalı olacak şekilde lehimledim ve uzun kablo bırakara kapağın arkasına monte ettim.

    Kapak arkası seçimim hem kolay olması hem de far araç üzerindeyken elle ulaşması rahat olsun diye.



    Ka gibi bir araç farında çok detay olmadığı için bağlantılar görece kolay, neticede araç farında

    1 uzun hüzme 1 kısa hüzme 1 park lambası ve 1 sinyal var ( Gündüz farlı olanlar konu dışı kalsın)

    Dolayısıyla bağlantı şu şekilde oluyor.

    kısa farın + ve - uçlarını tespit edip led'e bağlıyoruz. Artık tek lamba ile devam edeceğimiz için 2. bir lambaya ihtiyacımız yok.

    uzun hüzmeli far lamba kablosunu mercekten çıkan siyah / kırmızı kablo dan kırmızı olana bağlıyoruz.

    Mercekten çıkan siyah kabloyu da şase alabileceği bir yere bağlıyoruz ya da yukarıdaki led i taktığımız soketin şase kısmına bağlıyoruz.

    Mercek arkası ledler için de bağlantı şu şekilde,

    3 lü anahtarın sağ ve sol bacaklarına 2 farklı ledden gelen + kablolarını lehimliyoruz.

    Anahtarın orta bacağına ise park lambasının artı kablosundan bir ek çekip ( Park takmayacaksanız direkt kabloyu da kesebilirsiniz) bağlıyoruz.

    led lerden çıkan 2 - kabloyu da birbirine bağlayıp yine bir şase alabileceğimiz yere bağlıyoruz. Ben bu kabloları far içinde konnektörü olan şase kablosuna lehimledim.



    Sonra mercek camı ve diğer aksamları temizledikten sonra farı üzerine takıyoruz, şuan aşağıdaki fotolar camı kapatmadan çekildi.

    Far bütili aldım bu iş için, dyson silikon vs kullanmayacağım.







    Mercek işi 3 aşağı 5 yukarı böyle.

    Aşağıdaki fotolar da söktakmeeting den kalan fotolar,

    205 in elektrik tesisatında iyileştirmeler yaptık, açık kabloları yarıklı spiral hortumladık, ekstra çekilmiş bir röle vardı kablolarını değiştirip makaronladık.

    Oem fanını söktük ve yerine 10" aksiyel fan takıp soğutmayı iyileştirdik. Orj soketlerle işlemi yaptığımız için montaj güzel oldu.

    Yağ soğutucusu bu araçda öndeki diğer fan yuvasında, onun da içini buharla temizleyip kanallarını açmış olduk, keza radyatör için de aynı şekilde buharlı temizlik yaptık.

    208 imizin sarararn ppf ini söktük yıkadık temizledik.







    Güzel bir pazar gününü de dostlarla sonlandırdık.


    Far deneme videosu.

    Konu KÖROĞLU tarafından (16-09-2025 Saat 11:38 ) değiştirilmiştir.

  3. #212
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Farı tamamen bitirdim, bütil mevzusunda boşa gerilmişim. Farı kapatmak çok da zor olmadı.

    Ama far kromları oldukça hassas, en azından ford ka nın depo marka ön farları için bu yorumu yapabilirim ziraz sök tak esnasında bazı yerleri sildiğimde parlak olan kısımda hafif deformeler oldu.

    Buraları çok ellememek ve daha titiz çalışmak lazım. 2. farımız bu açıdan daha iyi olacak.

    Ayrıca yukarıda sinyale çift duy takıp 5w ve 21w şekilde amerikan park yapacaktım ama akşam bundan vazgeçerek farklı şekilde ilerledim.

    Önceklikle sinyal alanı içine şerit ledden kestiğim 3 led içeren parçayı (3 ledde 1 kesilebiliyor) koydum ve ışıkları kapatıp baktığımda parlaklığın çok aşırı olduğunu gördüm.

    Ne yapabilirim derken 3 lü ledin diğer 2 sini makaronla kapatıp sinyal yuvasının üst kısmına matkapla delik açtım ve ledi buraya epoxy ile sabitledim.

    Led'in ömrü kadar amerikan parkımız oldu artık Umarım kısa sürede led arızalanmaz.



    Farları kapatmaya başlamadan evvel tüm bağlantı kontrollerini yeniden yaptım, far taslarını ve mercekleri vs sildim.

    Mercek içine eklediğim ledler farklı kombinlerde yanabilecek.

    ilk olarak yukarıdaki gibi sadece sinyal içi turuncu şekilde yanabilir, ki buna da anahtar bağlayıp kapatabilirim henüz karar vermedim.

    Farklı kombin olarak ise sinyal turuncu- mercek kırmızı ya da sinyal turuncu -mercek turuncu şekilde kullanabileceğim. Bu kısım tamamen fantaziydi yapılabilirliğini görmek adına yaptım.







    Gözle görünene en yakın bu oldu sanırım,







    Bu fara 10/7 veriyorum, içini (fotoda üst kısım) biraz çizdik , kapatırken bazı yerlerde butili az serdiğim için açıklık kaldı dıştan kapattım.

    Hatalardan ders alıp 2. far için daha iyi bir kapatma yapmayı hedefliyorum.




    Gemini ile bu fotoyu oluşturdum, bakalım gerçek ile yapay zeka arasında nasıl bir görsel fark olacak.

    Konu KÖROĞLU tarafından (Dün Saat 13:30 ) değiştirilmiştir.

  4. #213
    Ssamet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Mesaj
    1.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi emeğine sağlık.Hem aykırı durmuyor , arabanın yaşına uygun hem de teknolojik ve faydalı.Özellikle mercek içi ışık çok tatlı oluyor.En çok yapmak isteyip de yapamadığım DIY dır kendisi
    -2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-

  5. #214
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ssamet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi emeğine sağlık.Hem aykırı durmuyor , arabanın yaşına uygun hem de teknolojik ve faydalı.Özellikle mercek içi ışık çok tatlı oluyor.En çok yapmak isteyip de yapamadığım DIY dır kendisi
    Yaparken çok emin olamadığım için çok kolay bir şekilde kapanıp açılabilir olmasını istedim. Yarın malzeme alıp amerikan parkı da aç kapa şekilde yapacağım.

    Hedef cumartesi günü montajı bitirmiş olmak. En güzel kısmı da far soketi ile hiç işimiz yok, sök tak devam et şeklinde bir iş olması.

    Bi aksilik olmazsa cmt akşam detaylı fotoları eklerim.

  6. #215
    BORAGUNDOGDU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2017
    Yaş
    26
    Şehir
    01
    Mesaj
    204
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracınız çok güzel görünüyor. Benim de planım, elimiz biraz rahatlayınca eşime almak. Siz önerir misiniz? Kronik arızaları veya dikkat etmemiz gereken noktaları var mıdır?
    1998 Şahin S 33 AJZ 68
    1997 Şahin S 01 UD 969
    2001 Şahin 1.6 ie 01 BG 670
    2000 Civic 1.6 İes 01 DOZ 84
    1994 Doğan SLX 80 EK 054

  7. #216
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BORAGUNDOGDU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracınız çok güzel görünüyor. Benim de planım, elimiz biraz rahatlayınca eşime almak. Siz önerir misiniz? Kronik arızaları veya dikkat etmemiz gereken noktaları var mıdır?
    Bu konudaki aracı es geçersek standart bir Ford KA'nın aşağıdaki kronikleri vardır.

    En fazla masraf açma ihtimali olan parça emme manifoldunun su geçen kısmı deforme olur. Hararet göstergesi olmadığı için genelde conta yakar ve rektefiye gerekir.

    Bunun çözümü için ürettiğim bir parça var, 2021 den beri 250+ araçta montajlı ülke çapında ve sıfır sorun ile hayatına devam ediyor araçlar.

    2. si stop etme sorunu, vss denen bir sensör var vehicle speed sensor = araç hız sensörü. Bu parça debriyaja basınca aracın stop etmesine sebep olur, duruma göre tamiri mümkündür, ya da yenisi 2k civarındadır.

    3. sü rolanti sorunları, genelde rolanti valfi temizliği ve ayarı ile kurtulur ama bazen yenisini almak lazım gelebilir.

    4. sü şase numarası ön yolcu koltuğu ayak altındadır, iyi bakılmamış (%90 I diyeyim) Ka larda bu alanda korozyon vardır ve muayeneden geçmez araç, tekrar evrak işleri ve şase yazdırmak gerekir.

    5.Çürüme problemi, ön cam alt çevresinden çürür, zaten A sınıfır bir araç mükemmel bir kalite gözetilerek üretilmemiş olduğundan makul buluyorum bunu.

    6. Arka çamurluk içinde davlumbaz olmadığından tekerlerden gelen çamur bagaj havalandırmadan bagaj içine dolar ve o bölgeyi çürütür. Çözüm oraya davlumbaz uydurmaktan geçer renault un 9 grubunun davlumbazları uyuyor yapan var ama ben denemedim henüz.

    7. Klima varsa mükemmel randımanlı çalışmaz, genelde kalorifer musluğu arıza yapar ya da panel arızalanır.

    8. Ucuz araçlar oldukları için alanlar eşek niyetine biner, yaptırmaz masraf etmez haliyle son sahibi için masraflı olabilir.

    9. Nadir de olsa şanzıman içinde kalan bir su tapası var bu delinir su kaçırır, şanzıman indirmek lazım gelir bunu düzeltmek için.

    10. OBD si çalışanı çok azdır, hararet göstergesi eklenmesi elzemdir. Sürücü kapı kartonu kırılır (bende de kırıktı)

    Örnek olarak ben araca 100k bandında bir harcama yapmışım (keyfiyet çoğu) araba yine KA tabiki iyileşti ama baktığında hala bir ford ka. Bu açıdan yaptığını satarken geri alırım diye düşünen kullanıcı için yanlış bir seçimdir.

    Düzgün bir araç denk gelirse direksiyon hissi arayan adamı net mutlu eder. Arabanın en güzel özelliği bence tasarımı ve güzel yol tutuşuna parelel sürüş hissi.

    Ha bir de müsriftir bu araba genelde buna aldanır alanlar, küçücük araba derler ama 100 km de 8 lt civarı yakar. Güncel araçlara göre çok ütopik gelse de üretim yılına ve teknolojisine bağlı olarak (1.3 endura motor anadol dan evrilmiştir) makuldür.

    A noktasından B nokotasına gidilmek için alınacaksa ka fiyatlarına benzer twingoyu öneririm daha sorunsuzdur. İç hacmi daha geniştir (arka koltuklar hareketli) ama sürüş keyfi ka ya göre çok çok zayıftır.

    Ucuz diye aldanıp ben toplarım diyerek bir ka almamak lazım sanayi de fiyatlar inanılmaz. 180k ya alan bir arkadaşım 90k ya motor yaptırdı mesela.

    Daha spesifik sorular var ise yazın cevaplarız yeniden.
    Konu KÖROĞLU tarafından (Bugün Saat 10:49 ) değiştirilmiştir. Sebep: ekleme

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •