bende m3 ten farklı diye biliyorum. m3 te efsanevi m10 bloğu ve 3.5 6 silindir motorun 4 silindirli halindeki kapak var.
araç çok guzel keyifli sürüşler.
bende m3 ten farklı diye biliyorum. m3 te efsanevi m10 bloğu ve 3.5 6 silindir motorun 4 silindirli halindeki kapak var.
araç çok guzel keyifli sürüşler.
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
Şöle gelişiyor hadise, Bu blok ilk olarak e10 ve e12 2002 lerde kullanıyor daha sonra e21 lerde. e21 lerdeki 2.0 olan blok yani 3.20/4 ( krank çift salma 1.6 ve 1.8 lerde ise tek salmadır ) 'ün pist versiyonu hazırlanıyor, bu pist versiyonu için bu motora çift egzantrkli üst kapak tasarlanıyor, Daha sonra BMW tarafından bu motorun 1500cc lik versiyonuna Turbo uygulanarak 1001hp güç elde ediliyor, formula 1 de kullanılan bu motorunun m10 blok ve m10 2.0 kranktan oluşması. bu motorun kendini ispat etmesine yeterli oluyor. Ve büyük başarılara imza atıyor.
Tabi o dönemler ///M yok. E30 un üretilmesi ile M10 blok gene kullanılıyor 3.16 ve 3.18i modellerinde biri 1.8 karbüratörlü diğeri de 1.8 enjektörlü olarak. Daha sonra üretilen m3 lerde hacim 2.3 e çıkaralarak 2.0'ın çift salma krankı ve yeni tasarlanmış çift egzantkli silindir kapağı kullanılıyor. İtalya normaları içinde italyan m3 leri 2.0 olarak üretiliyor. Bunlarada İtalyan M3 ü deniyor. E30 M3 ün motor kodu S14B23'tür
Yani demek oki... E30 M3 2.3'ün motor bloğu ve krankı m10. Ama geri kalanının alkası yoktur.
Şu anda bir ustamız e21 3.20/4 ünü s14 e çevirmeye çalşıyor...Baya uzun vadeli bir çalışmaydı çok zaman para harcandı parçaların toplanması bulunması vs. Bu işlem tamamlanırsa sizlerle yaplaşırım. Tabi kendiside müsade ederse.
M30 un M10 ile pek alakası yoktur. İkiside aynı benzer teknolojili motorlarıdır. Ama M30 da döneminin M5 lerine can vermiş bir bloktur.
m40 ise m10 bloktan sonra geliştirlen daha ekonomik daha hafifi alışımlı ve daha yüksek teknoloji ürünü bir blok, motor sporlarında kullanılmadı çünkü çıktığı dönemde artık BMW tamamen 6 silinidire adapte olmuştu...
m42 ler de m40 lardan güncellenerek hazırlanmış makinalardır, M42'nin asıl üretim amacı 80 sonunda ve 90 başlarında japonların 1.6 ile 2.0 16v motorlar arasında pazaralarına girerek liderleşmeleriydi. BMW de bende yaparım gibisinden bir davranışla sadece ''2 sene'' e30 3.18is leri üsretmiştir. M42 e36 da da 2-3 kere güncellenerek bazı kronik sorunları yok edilmeye çalışıldı en son Z3 lerde kullanılan 1.9 makina kullanıldı sonrada tariha karıştı.
2inci foto izmir yolumu :S
www.honda-tech.com
_____________
çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)