User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
47 sonuçtan 39 ile 47 arası

Konu: m42 318 is turbo

  1. #39
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende m3 ten farklı diye biliyorum. m3 te efsanevi m10 bloğu ve 3.5 6 silindir motorun 4 silindirli halindeki kapak var.

    araç çok guzel keyifli sürüşler.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  2. #40
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şöle gelişiyor hadise, Bu blok ilk olarak e10 ve e12 2002 lerde kullanıyor daha sonra e21 lerde. e21 lerdeki 2.0 olan blok yani 3.20/4 ( krank çift salma 1.6 ve 1.8 lerde ise tek salmadır ) 'ün pist versiyonu hazırlanıyor, bu pist versiyonu için bu motora çift egzantrkli üst kapak tasarlanıyor, Daha sonra BMW tarafından bu motorun 1500cc lik versiyonuna Turbo uygulanarak 1001hp güç elde ediliyor, formula 1 de kullanılan bu motorunun m10 blok ve m10 2.0 kranktan oluşması. bu motorun kendini ispat etmesine yeterli oluyor. Ve büyük başarılara imza atıyor.

    Tabi o dönemler ///M yok. E30 un üretilmesi ile M10 blok gene kullanılıyor 3.16 ve 3.18i modellerinde biri 1.8 karbüratörlü diğeri de 1.8 enjektörlü olarak. Daha sonra üretilen m3 lerde hacim 2.3 e çıkaralarak 2.0'ın çift salma krankı ve yeni tasarlanmış çift egzantkli silindir kapağı kullanılıyor. İtalya normaları içinde italyan m3 leri 2.0 olarak üretiliyor. Bunlarada İtalyan M3 ü deniyor. E30 M3 ün motor kodu S14B23'tür

    Yani demek oki... E30 M3 2.3'ün motor bloğu ve krankı m10. Ama geri kalanının alkası yoktur.

    Şu anda bir ustamız e21 3.20/4 ünü s14 e çevirmeye çalşıyor...Baya uzun vadeli bir çalışmaydı çok zaman para harcandı parçaların toplanması bulunması vs. Bu işlem tamamlanırsa sizlerle yaplaşırım. Tabi kendiside müsade ederse.

    M30 un M10 ile pek alakası yoktur. İkiside aynı benzer teknolojili motorlarıdır. Ama M30 da döneminin M5 lerine can vermiş bir bloktur.

    m40 ise m10 bloktan sonra geliştirlen daha ekonomik daha hafifi alışımlı ve daha yüksek teknoloji ürünü bir blok, motor sporlarında kullanılmadı çünkü çıktığı dönemde artık BMW tamamen 6 silinidire adapte olmuştu...

    m42 ler de m40 lardan güncellenerek hazırlanmış makinalardır, M42'nin asıl üretim amacı 80 sonunda ve 90 başlarında japonların 1.6 ile 2.0 16v motorlar arasında pazaralarına girerek liderleşmeleriydi. BMW de bende yaparım gibisinden bir davranışla sadece ''2 sene'' e30 3.18is leri üsretmiştir. M42 e36 da da 2-3 kere güncellenerek bazı kronik sorunları yok edilmeye çalışıldı en son Z3 lerde kullanılan 1.9 makina kullanıldı sonrada tariha karıştı.

  3. #41
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yakıt Tüketimi ne alemde Turbo 3.18is in ?

  4. #42

    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir l Bornova...
    Mesaj
    752
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöle gelişiyor hadise, Bu blok ilk olarak e10 ve e12 2002 lerde kullanıyor daha sonra e21 lerde. e21 lerdeki 2.0 olan blok yani 3.20/4 ( krank çift salma 1.6 ve 1.8 lerde ise tek salmadır ) 'ün pist versiyonu hazırlanıyor, bu pist versiyonu için bu motora çift egzantrkli üst kapak tasarlanıyor, Daha sonra BMW tarafından bu motorun 1500cc lik versiyonuna Turbo uygulanarak 1001hp güç elde ediliyor, formula 1 de kullanılan bu motorunun m10 blok ve m10 2.0 kranktan oluşması. bu motorun kendini ispat etmesine yeterli oluyor. Ve büyük başarılara imza atıyor.

    Tabi o dönemler ///M yok. E30 un üretilmesi ile M10 blok gene kullanılıyor 3.16 ve 3.18i modellerinde biri 1.8 karbüratörlü diğeri de 1.8 enjektörlü olarak. Daha sonra üretilen m3 lerde hacim 2.3 e çıkaralarak 2.0'ın çift salma krankı ve yeni tasarlanmış çift egzantkli silindir kapağı kullanılıyor. İtalya normaları içinde italyan m3 leri 2.0 olarak üretiliyor. Bunlarada İtalyan M3 ü deniyor. E30 M3 ün motor kodu S14B23'tür

    Yani demek oki... E30 M3 2.3'ün motor bloğu ve krankı m10. Ama geri kalanının alkası yoktur.

    Şu anda bir ustamız e21 3.20/4 ünü s14 e çevirmeye çalşıyor...Baya uzun vadeli bir çalışmaydı çok zaman para harcandı parçaların toplanması bulunması vs. Bu işlem tamamlanırsa sizlerle yaplaşırım. Tabi kendiside müsade ederse.

    M30 un M10 ile pek alakası yoktur. İkiside aynı benzer teknolojili motorlarıdır. Ama M30 da döneminin M5 lerine can vermiş bir bloktur.

    m40 ise m10 bloktan sonra geliştirlen daha ekonomik daha hafifi alışımlı ve daha yüksek teknoloji ürünü bir blok, motor sporlarında kullanılmadı çünkü çıktığı dönemde artık BMW tamamen 6 silinidire adapte olmuştu...

    m42 ler de m40 lardan güncellenerek hazırlanmış makinalardır, M42'nin asıl üretim amacı 80 sonunda ve 90 başlarında japonların 1.6 ile 2.0 16v motorlar arasında pazaralarına girerek liderleşmeleriydi. BMW de bende yaparım gibisinden bir davranışla sadece ''2 sene'' e30 3.18is leri üsretmiştir. M42 e36 da da 2-3 kere güncellenerek bazı kronik sorunları yok edilmeye çalışıldı en son Z3 lerde kullanılan 1.9 makina kullanıldı sonrada tariha karıştı.
    heh...şimdi oldu, teşekkür ederim...
    Alıntı Mfactory Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Torque = Acceleration. Torque is your best friend.

  5. #43
    nickelback - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    245
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yakıt Tüketimi ne alemde Turbo 3.18is in ?
    tam ölçme iimkanımız olmadı ama aşırı yüksek rrakamlar deil bi ara tam ölçünce yazarım bura

  6. #44
    emir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    1.257
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel araç kazasız belasz

  7. #45
    Tayfun-E30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Bodrum/İstanbul
    Mesaj
    1.032
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şafak-e30 Cover Center .....

  8. #46
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2inci foto izmir yolumu :S
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  9. #47
    nickelback - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    245
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    görükle semaları bi organizasyon için ordaydık.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •